collapse

Auteur Topic: Senty en haar man getrouwd op 29 mei 2015!  (gelezen 19348 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Senty

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 190
  • Geslacht: Vrouw
  • Onze mooie trouwdag was op 29 mei 2015!
Senty en haar man getrouwd op 29 mei 2015!
« Gepost op: 15 juli 2015, 03:04:46 »
Op de dag voor ons trouwen heeft mijn man zijn zoon opgehaald en zij sliepen samen in ons huis.
Ik ging naar mijn ouders toe en na nog wat kleine dingen thuis geregeld te hebben, ben ik in de auto gestapt en bij mijn ouders gaan slapen.

De avond voor het trouwen hebben we de tuin vast versierd, alles klaar gezet voor tijdens de trouwdag en had ik totaal geen zenuwen.
Ik lag veel te laat in bed, rond 02.00 uur pas, maar alles was wel af.

Om 06.00 uur ging mijn wekker, ben ik nog even blijven liggen om rustig wakker te worden en daarna maar mijn bedje uitgegaan.
Om 07.00 uur stond de kapster voor de deur, die ook mijn make up deed.

Ook de fotografen en de videograaf waren van de partij en zij deden hun ding.

Om 09.30 uur was ik klaar, precies volgens planning.
Mijn moeder was naar haar kapper gegaan en we waren klaar om mijn jurk aan te gaan doen.

De kapster deed het haar van mijn nichtje, aangezien zij voor mij de trap af zou lopen naar beneden tijdens onze eerste ontmoeting.

De jurk aantrekken hadden we al vaak geoefend en ondanks ik nog steeds geen zenuwen had, vergat ik mijn hoepel aan te trekken.....
Dit hebben we snel opgelost en we gingen verder.
Mijn tante kwam naar boven, die hebben we gevraagd mijn moeder te helpen met het dichtmaken van mijn jurk en dit ging goed.

Ondertussen waren alle daggasten al aangekomen en hadden zich beneden verzameld.

Mijn man belde om 09.45 uur ongeduldig op dat zij klaar waren en of ze al konden komen.
Nee, dit kon nog niet want we waren nog niet klaar!

De kapster kwam ook nog even naar boven en deed een laatste check.
Hierna wilde ik naar beneden toe lopen, maar vergat ik mijn sieraden om te doen.....
Mijn armband, ketting en oorbellen ook nog snel in gedaan en toen was het moment daar.
Mijn man kwam aanrijden met zijn zoon, mijn nichtje zag er super mooi uit en mocht als eerste naar beneden.
Daar stond mijn kadozoon op haar te wachten en kreeg zij mijn bruidsboeket in het klein.

Erna mocht ik.... Ik liep naar beneden en daar stond mijn man te stralen, wat was hij mooi!
Hierna zijn we naar buiten gelopen waar alle daggasten een haag hadden gevormd en hier liepen we doorheen.

Aan het einde van de haag stond mijn tante, van haar had ik een gouden ring gekregen van haar overleden eerste man, hij is verongelukt na een motorongeluk en zij had mij zijn verlovingsring gegeven net voor ons trouwen.
Ik heb deze laten verwerken in mijn bruidsboeket, net als een medaillonnetje met een foto van mijn opa en oma erin.
Ik had heel even een momentje met haar samen en liet het zien, dit was een emotioneel moment voor ons beide.

Erna zijn we de auto ingestapt, maar hoe kom je in een auto met zo'n enorme jurk?!
Uiteindelijk kwam het goed en zijn we naar de fotolocatie gereden, deze hadden we gepland in een bos.

De fotografen, videograaf en twee vrienden van ons mee in de bus van mijn man, met onze hondjes.
Mijn man werkt met ze en ik train met één van de hondjes om er ook mee te kunnen gaan werken, dus deze mochten op onze dag zeker niet ontbreken.
Van de bloemist hadden ze als cadeautje een hondencorsage gekregen, deze was met een lint vast te maken om de hals en was in dezelfde stijl als mijn boeket en de corsages.

In het bos aangekomen hebben we eerst foto's gemaakt met de hondjes, dit regelde onze vrienden zodat mijn jurk netjes zou blijven.
Dit ging heel goed, de rustigste hond was helemaal 'gek' en degene waarvan ik juist iets had verwacht deed netjes wat hij moest doen.
Dit leverde ook wel weer leuke momenten op, als de labrador ineens wegrende en iedereen netjes bij elkaar zat voor een foto, etc.

Hierna zijn de hondjes terug gegaan naar de bus en hebben wij een rondje gelopen met de fotografen en de videograaf en samen foto's gemaakt.

Doordat het met de hondjes wat uitgelopen was, kwamen we later terug dan gepland.
We moesten de honden nog naar het pension brengen en uiteindelijk hadden we geen tijd voor een lunch thuis bij mijn ouders, waar alle daggasten nog waren en we een lunch voor hen geregeld hadden.

We hebben een broodje meegenomen, wat de koets stond al voor het huis en we hadden zo van de auto over kunnen stappen naar de koets.

Eerst zijn we nog naar binnen gegaan en hebben we de daggasten allemaal een cadeautasje met persoonlijk geschreven kaart gegeven.
De mannen hadden een donkerblauwe pen met onze namen en trouwdatum erin en de dames een pen van Swarovski en sommige een aanvulling hierop.

De koets stond dus al klaar, hier zijn we samen met de bruidskindjes ingestapt.
Mijn nichtje van 6 was ons bruidsmeisje en de zoon van mijn man de bruidsjonker.
Ze zagen er beide heel mooi uit, alles wat we hadden gekocht voor hen kwam super mooi bij elkaar uit en wat waren we trots op hoe zij zich hebben gedragen!

Het was ruim een uur stappen naar de trouwlocatie, voor de kindjes een mooi rustmoment en een moment om hen voor te bereiden op de rest van de dag en voor ons genieten!

Aangekomen bij de trouwlocatie, waar we ook ons feest hielden, hoorde ik van verre mijn hond blaffen.
Ik zei tegen mijn man dat ik hem hoorde, maar hij geloofde me niet want we hadden ze toch net naar het pension gebracht?
Het bleek te kloppen, onze hondenclub waar we lid van zijn en twee keer per week trainen, had een aantal clubgenoten met hond en onze honden verzameld en die stonden ons op te wachten!
Wat een verrassing, het was het enige moment van de dag waarop ik het even slecht had!
Ik had na de fotoshoot namelijk amper afscheid kunnen nemen en wij gingen de dag erna op huwelijksreis.
Met hen hebben we foto's gemaakt en dit was super!

We zijn de trouwlocatie ingelopen en daarna konden alle daggasten en gasten die niet uitgenodigd waren maar wel bij de ceremonie wilde komen kijken naar binnen.

De muziek startte en mijn nichtje mocht als eerste naar binnen lopen met haar sieradenkistje.
Ik had voor beide kinderen een houten kistje beschilderd en aangekleed met een kussentje met twee strikjes erop, waar een ringetje en een armbandje aan vast zaten.
Op het armbandje stond hun naam en achterop onze trouwdag gegraveerd.

Toen zij zat, was het de beurt aan de zoon van mijn man, ook hij deed het geweldig en ging rustig zitten bij zijn opa en oma.

Hierna liep de ambtenaar naar binnen en daarna mijn man.

Mijn vader en ik stonden op de dag te wachten en wat was dat een mooi moment, hij was erg emotioneel en kneep in mijn hand.
Hij vroeg me of ik gelukkig was en toen ik 'ja' zei, zei hij dat hij dat ook was.
Hij droeg onze ringen en daar gingen we, samen naar binnen en naar mijn man die stond te wachten.
Het nummer 'Engel van mijn hart' van Marco Borsato speelde.

De ambtenaar had echt zijn best gedaan er een leuke ceremonie van te maken en we hadden gekozen voor een personeelijke ceremonie.
Hij maakte wel een foutje in onze sterrenbeelden, maar ach... wat maakt het uit!

De kinderen werden er leuk in betrokken en zij mochten nadat wij getekend hadden een kinderakte tekenen als zij dit wilde.
Ze wilde dit allebei doen en hebben zo ook een beetje meegetekend met ons!

Nadat wij de ringen om hadden, kregen zij hun ringetje en armbandje om en wat waren ze apetrots!

Na de ceremonie zijn we naar buiten gelopen en in de hal hebben we met alle gasten een glas bubbels gedronken en een toost uitgebracht.

Aansluitend hebben we foto's gemaakt met de daggasten en hierna was het alweer tijd voor het diner.

De avond ervoor mochten we de locatie al aankleden zoals wij dit wilde.
We hadden bloemenvaasjes met verse bloemen neergezet en voor elke daggast een Cinderella schoentje met een kaartje eraan met hun naam erop en in het schoentje hadden we pepermuntjes gedaan voor na het eten en voor de kinderen kleine vruchtenhartjes.

Ik voelde me helemaal niet lekker en ben met mijn moeder naar het toilet gegaan en heb mijn jurk uitgetrokken.
Zonder jurk eventjes bewogen en rondgelopen en rustig even geplast en erna mijn jurk weer aangedaan en toen kon ik er de hele avond weer tegenaan.

Als toetje hadden wij een ijstaart, in plaats van een bruidstaart en deze was heerlijk.
Ik heb van al het avondeten denk ik maximaal 8 hapjes op, ik had echt totaal geen trek!

Met mijn man hebben we de openingsdans nog een aantal keer geoefend en dit bleek niet zo makkelijk, want mijn jurk zat gigantisch in de weg en ik viel steeds bijna.
Mijn schoonzus zag dit en dit heeft me geholpen mijn jurk zo vast te houden, dat ik minder last van had en dit ging tijdens de openingsdans ook goed!

We waren nog aan het oefenen toen er werd gezegd door het personeel van de locatie dat de eerste avongasten er al waren.... Wat vloog de tijd!

We zijn klaar gaan staan met mijn ouders en schoonouders erbij om gefeliciteerd te kunnen worden en toen iedereen binnen was, hebben we om 20.45 uur de openingsdans gedaan.
Ik was zo blij dat deze voorbij was, dit was toch nog wel een spannend momentje!
Ik hou helemaal niet van in de aandacht staan en nu keek iedereen dus naar ons....
We hebben samen genoten en volgens mij heb ik nog nooit zo vaak en zo diep in de ogen van mijn man gekeken als deze avond!

Tijdens de avond heb ik geprobeerd voor alle gasten tijd te maken en met hen te praten, dit lukte aardig.
Ook hebben mijn man en ik nog wat gedanst, en hebben we de avond afgesloten met een schuifelnummer, waarbij we gevraagd hebben via mijn broer als ceremoniemeester om alle stelletjes op de dansvloer te krijgen en met hen de avond af te sluiten.

Aangezien ik nooit drink en op deze avond ineens 5 wijntjes op had, had ik de grootste lol en hoorde ik mijn moeder roepen: "Je hebt wijn op, he?!" "Je hebt gedronken, ik merk het aan je"....  :applaus:

Toen alle avondgasten weg waren, hebben we met de daggasten alle accessoires, cadeautjes, bloemen, ballonnen en de rest meegenomen naar het hotel en zijn we daar met alle daggasten blijven slapen.
Deze lag 150 meter van de trouwlocatie af.

De volgende morgen zaten we met z'n allen om 09.00 uur aan het ontbijt, aangezien wij om 10.30 uur naar Schiphol toe moesten voor onze huwelijksreis naar de Malediven.
Het was fantastisch, we hebben een groepsapp aangemaakt en iedereen stuurde daar zijn foto's naar toe.
We hadden een hele leuke groep mensen bij elkaar als daggasten, de sfeer was zo leuk en gezellig!

Toen ik mijn jurk in de kofferbak stopte en deze dichtdeed, besefte ik dat het er nu echt op zat....
Dit was het dan!

In de auto heb ik foto's terug gekeken en daar kwamen de eerste tranen!
Tranen van geluk!

Mijn ouders hebben ons weggebracht naar Schiphol, en daar begon onze heerlijke huwelijksreis naar de Malediven die we ook van mijn ouders hadden gekregen.

We hebben genoten, van het begin tot het eind.

Ik had als verrassing twee donker blauwe hoodies laten bedrukken voor ons.
Mijn man had voor en achterop in het roze (kleuren van onze dag) Groom staan en op de mouwen Just Married en ik had Bride en uiteraard Just Married.
Op Schiphol, Frankfurt en de Malediven kregen we op de heen en terugreis erg leuke reacties van mensen die we voorbij liepen, personeel in winkels (kregen we cadeautjes van), beveiliging liet ons via een aparte poort doorlopen waardoor we de rij omzeilde, dit was echt heel erg leuk!

En nu.... Zijn we inmiddels 6.5 week getrouwd en bezig met onze eerste IVF behandeling.
Ons volgende avontuur is gestart, maar wij kunnen dat samen aan!
« Laatst bewerkt op: 9 oktober 2015, 02:36:23 door Senty »

Senty

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 190
  • Geslacht: Vrouw
  • Onze mooie trouwdag was op 29 mei 2015!
Re: Senty en haar man getrouwd op 29 mei 2015!
« Reactie #1 Gepost op: 15 juli 2015, 03:06:29 »
...
« Laatst bewerkt op: 9 oktober 2015, 02:36:08 door Senty »

daphne89

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 929
  • Geslacht: Vrouw
Re: Senty en haar man getrouwd op 29 mei 2015!
« Reactie #2 Gepost op: 15 juli 2015, 13:33:17 »
Gefeliciteerd! Jullie zagen er prachtig uit! En veel succes en geluk met jullie nieuwe avontuur.

Poko

  • Junior
  • **
  • Berichten: 109
  • Geslacht: Vrouw
Re: Senty en haar man getrouwd op 29 mei 2015!
« Reactie #3 Gepost op: 18 juli 2015, 13:00:02 »
Gefeliciteerd Senty! Wat zat je haar prachtig met die tiara erin :). Geniet van elkaar in de wittebroodsweken!

Judst

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 180
Re: Senty en haar man getrouwd op 29 mei 2015!
« Reactie #4 Gepost op: 24 augustus 2015, 12:53:45 »
Mooie jurk, zelfde stijl als de mijne :D:D  Mooi he, om zo op de dag terug te kijken!

 

* Lid info

 
 
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

* Top boards