collapse

Auteur Topic: Eindeloze problemen met schoonmoeder  (gelezen 9645 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

hiephiep

  • Junior
  • **
  • Berichten: 65
  • Geslacht: Vrouw
Eindeloze problemen met schoonmoeder
« Gepost op: 2 augustus 2016, 20:39:05 »
Vanaf dat bekend is dat we gaan trouwen problemen met schoonmoeder. Het gaat over echt alles dat je je kunt bedenken van kleine tot hele grote dingen.
Met nu nog 10 dagen tot we trouwen begin ik het echt helemaal beu te worden en ben ik op het punt dat ik er echt niet om zou kunnnen treuren als ze helemaal niet kwam.
Naarmate de bruiloft dichterbij komt wordt alle gezeik nog veel erger! Ze is namelijk ontzettend gestressed omdat iedereen die wij uitgenodigd hebben ook zal komen en zij met een groot deel van deze mensen ruzie of problemen heeft, zo wil ze liever niet dat de broer van mijn vriend komt omdat zij ruzie met hem en zijn vriendin heeft. Dat vind ik zo gemeen tegenover mijn vriend.
Verder is ze diepbeledigd over het draaiboek; wij wouden dit met haar en haar man doorspreken maar ze was zo beledigd dat ze dat niet wou. 'daar kon nu toch niets meer aan veranderd worden', ze had het wel gezien. Ben er vrij zeker van dat ze zo beledigd is omdat we er voor hebben gekozen geen corsages en felictaiterijtjes te doen, wij vinden dat zelf niet prettig en zo beperken we verder moeilijke situaties met andere familieleden. Denk dat zij daar erg op had gehoopt ze staat namelijk heel graag in het middelpunt van de belangstelling en dat loopt ze zo een beetje mis.
En de dagindeling zou ze graag even veranderd zien anders moet zij zo vroeg op! Volgens haar moet zij nog voor ons opstaan omdat ze het anders niet red bij de kapper. Wij doen om 11.30 onze first-look om praktische redenen moet mijn moeder daarbij aanwezig zijn, om schoonmoeder niet te passeren/beledigen hebben we de ouders van mijn vriend dus ook gevraagd en maken we aansluitend ook direct de foto's met de ouders. Volgens schoonmoeder moet zij al om 6.00 opstaan om om 11.30 daar te zijn, waanzin als je het mij vraagt.

Dit is echt een ramp en het wordt alleen maar erger, tegen de tijd dat het zover is kan ik haar schieten :angry:. Ik heb er praktisch niks aan maar het lucht wel op om hier even te ventileren, bedankt!

Sunny1990

  • Nieuweling
  • *
  • Berichten: 3
Re: Eindeloze problemen met schoonmoeder
« Reactie #1 Gepost op: 3 augustus 2016, 08:41:07 »
pffffff wat een gedoe met je schoonmoeder, dacht dat mijn moeder erg was. Echt heel vervelend voor jou en je vriend. Maar je schoonmoeder kan hoog of laag springen, het is de bruiloft van jou en je vriend, niet die van haar. Het moet gaan zoals jullie dat willen. Tuurlijk kan je rekening houden met je gasten, maar tot op zekere hoogte natuurlijk, er zijn grenzen.

Dan moet je schoonmoeder maar wat eerder opstaan, dan voelt ze zich maar even gepasseerd. Het is  jullie dag en je kan nou eenmaal niet iedereen tevreden houden. Als ik je een advies mag geven. Trek duidelijk je grens, samen met je vriend. En geniet vooral van jullie grote dag.

Sneeuwvlokje

  • Junior
  • **
  • Berichten: 124
Re: Eindeloze problemen met schoonmoeder
« Reactie #2 Gepost op: 3 augustus 2016, 13:08:27 »
Wat vervelend, zeg :( waarschijnlijk is er weinig aan te doen dus ik hoop dat je het de komende dagen, en zeker op de dag zelf, een beetje naast je neer kan leggen. In elk geval geen dingen voor haar aanpassen, het is jĂșllie dag. En als zij denkt dat ze om 6:30 al bij de kapper moet zitten, dan doet ze dat toch echt zichzelf aan.. Veel sterkte ermee!

sunshine1987

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 327
  • Geslacht: Vrouw
Re: Eindeloze problemen met schoonmoeder
« Reactie #3 Gepost op: 3 augustus 2016, 19:54:38 »
Wat vervelend zo'n gedoe en stress met je schoonmoeder. Maar net als wat de anderen zeggen het is jullie dag dus doe de dingen zoals jullie het willen. Hoe je het ook doet er zal altijd wel iemand zijn die een andere mening er over heeft. Dus doe gewoon hoe jullie het willen.
Hoop de komende dagen toxh minder stress vol gaan zijn en je kan gaan genieten en na de dag toe leven.

hiephiep

  • Junior
  • **
  • Berichten: 65
  • Geslacht: Vrouw
Re: Eindeloze problemen met schoonmoeder
« Reactie #4 Gepost op: 4 augustus 2016, 00:18:54 »
Vanavond onder het eten gaat de telefoon; of we wel alholvrij-bier hebben?  :angered:
De man van schoonmoeder, is geinstrueerd dit telefoontje te plegen met op de achtergrond een lastige vrouw die er dan moeilijk over doet dat we geen alholvrij-bier hebben. M'n vriend: we hebben wel ook donker bier. Schoonmoeder weer op de achtergrond "voor wie is dat dan wel?"
Nou, de spreekwoordelijke druppel... Ik huil zelden tot nooit maar nu kunnen de tranen wel in m'n ogen springen!
Vriend besluit vrijwel direct naar ouders toe te gaan om aan te geven dat we het echt beu zijn en ze zich niet constant met alles moeten bemoeien, dit escaleerd totaal. Het gesprek gaat nergens naar toe; alles wat er van te voren over het hele bruiloft-gebeuren is gezegd passeerd nog eens de revu. Zinloos. Vriend en ouders zijn allemaal boos (ik ook maar ik zit thuis) en er is niets opgelost.
Schoonmoeder geeft mij zo'n beetje de schuld van dit alles; ze herkent haar zoon niet meer (hij was eerst stukken toegeeflijker naar haar omdat dat veel makkelijker is), ik bepaal de hele bruiloft en m'n vriend heeft thuis niks te zeggen. M'n vriend heeft aangegeven dat m'n schoonmoeder maar eens met mij moest komen praten. Ik moest maar naar haar toe gaan. Afgelopen zaterdag zijn we omwille van alle gedoe al bij haar langs geweest maar toen wou ze nergens over praten, dat had allemaal geen zin  :blink:
Nou ja, het zit dus vast en ik ben woest! Tot het geniale plan gekomen haar een mailtje te sturen waarin ik gewoon zeg wat ik voel en ook duidelijk aangeef dat ik dit (de bemoeienis, maar ook het geruzie) heel rot vind en hoop dat het zich snel oplost. Morgenvroeg laat ik m'n vriend het lezen en als het zijn goedkeuring krijgt wordt het verstuurd. Ben er zeker van dat ze in eerste instantie (nog meer) beledigd is, maar als ze goed leest ziet ze ook hoe belangrijk haar zoon voor mij is en hoe gelukkig ons gezin is. Mijn hoop is dat dat voldoende is om zich over zichzelf heen te kunnen zetten en binnen nu en een week enigzins normaal te kunnen doen. Heb haar trouwens ook gevraagd om een mail van haar kant zodat ook zij hopelijk alles een beetje los kan laten door het op een normale manier uit te spreken. Ik moet zeggen alleen al het schrijven van de mail doet me ontzettend goed, ik hoop heel erg dat het wat opleverd, zie geen andere oplossing, gesprekken lopen keer op keer vast of maken het nog erger.

Lenn-nn

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 353
  • Geslacht: Vrouw
Re: Eindeloze problemen met schoonmoeder
« Reactie #5 Gepost op: 4 augustus 2016, 02:20:07 »
Wat heftig allemaal hiephiep. Ik vind je idee van een mail helemaal zo gek niet. Dan kan je sowieso alles kwijt wat je wil, je schoonmoeder kan het (rustig?) op zich in laten werken en hopelijk nadenken voor ze antwoord.
Het enige nadeel aan geschreven woorden, is dat je goed moet opletten hoe de ander het op kan vatten, dat niet daar problemen mee komen.
Ik hoop echt voor je dat dit helpt, al is het alleen al dat je schoonmoeder een stap terug doet en jij en je vriend optimaal kunnen genieten van JULLIE dag. Want daar gaat het uiteindelijk om!

sunshine1987

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 327
  • Geslacht: Vrouw
Re: Eindeloze problemen met schoonmoeder
« Reactie #6 Gepost op: 4 augustus 2016, 07:15:18 »
He bah wat verveend dat nu dat telefoontje weer gedoe oplevert en je as in gesprek met ze ook niks verder komt.

Goed idee van de mail en hopelijk komt er ok een goede mail terug. Wel fijn de mail jou nu in iedergeval even oplucht.
Kijk nog wel even een keer na of er niks staat wat verkeerd opgevat kan worden want dat kan wel snel met een mail.

hiephiep

  • Junior
  • **
  • Berichten: 65
  • Geslacht: Vrouw
Re: Eindeloze problemen met schoonmoeder
« Reactie #7 Gepost op: 4 augustus 2016, 16:23:19 »
Bedankt dames, voel me hier heel enorm gesteund!
Mailtje is niet 1 keer nagelezen maar misschien wel 10. Woorden waren zorgvuldig gekozen en mijn wederhelft heeft het ook gelezen en goedgekeurd. Vanmorgen verstuurd maar nog geen reactie gekregen heb wel zelf geschreven dat het ze misschien eerst even moest laten bezinken. Afwachten en er maar het beste van hopen...

hiephiep

  • Junior
  • **
  • Berichten: 65
  • Geslacht: Vrouw
Re: Eindeloze problemen met schoonmoeder
« Reactie #8 Gepost op: 5 augustus 2016, 05:13:08 »
Het mailtje heeft het gewenste effect gehad!
Gisteravond zijn schoonouders langs geweest voor een gesprek, het hoogst haalbare is eruit gehaald. Dat wil niet zeggen dat we alles overeen zijn gekomen, maar wel dat we op normale manier met elkaar om kunnen gaan. Ze heeft het allemaal alleen als advies bedoeld op een paar dingen na dan (haar beleving). Voor mij is dit goed genoeg, het gaat niet om gelijk maar om de situatie. Zij zien nu in dat het niet persee gaat om, wat in haar ogen, perfectie is. Hebben uitgesproken dat het inderdaad onze bruiloft is en ze zien hoe goed we het eigenlijk doen.
Schoonmoeder is zo gestressed dat ze hier letterlijk en figuurlijk zat te trillen, ook toen alles oke was. Hoop dat ze die spanningen nog een weekje voor zichzelf kan houden en het op de dag zelf wat los kan laten. Uit haar perspectief misschien niet zo verkeerd bedoeld, maar met iets als een verjaardag maakt ze iedereen al gek met haar stress, dit is nog 10 keer erger.
O, ja  en als we toch weer op goeie voet staan.... Welke champagne schenken jullie eigenlijk?  ??? Schhoonvader bied de oplossing hij wil de champagne verzorgen om de lucht helemaal te klaren. Prima hoef ik daar niet meer voor naar de winkel.

sunshine1987

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 327
  • Geslacht: Vrouw
Re: Eindeloze problemen met schoonmoeder
« Reactie #9 Gepost op: 5 augustus 2016, 06:48:09 »
Wat fijn het mailtje gewerkt heeft en een goed gesprek heeft plaats gevonden. Kan je nu d elaar ste dagen echt genieten en toeleven naar jullie dag!

Bruid20

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 852
  • Geslacht: Vrouw
Re: Eindeloze problemen met schoonmoeder
« Reactie #10 Gepost op: 5 augustus 2016, 08:02:09 »
Fijn dit! Hopelijk kan je nu de laatste dagen weer genieten :)

Sneeuwvlokje

  • Junior
  • **
  • Berichten: 124
Re: Eindeloze problemen met schoonmoeder
« Reactie #11 Gepost op: 5 augustus 2016, 10:08:06 »
Fijn dat jullie erover hebben kunnen praten en iedereen in elk geval nu weer normaal met elkaar om kan gaan. Hopelijk houdt ze haar stress een beetje voor zichzelf inderdaad en hebben jullie er nu geen last meer van! :)

Lotte2608

  • Junior
  • **
  • Berichten: 115
Re: Eindeloze problemen met schoonmoeder
« Reactie #12 Gepost op: 5 augustus 2016, 23:30:43 »
Wat fijn dat de spanning er voor jullie nu in ieder geval af is.

 

* Lid info

 
 
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

* Top boards