collapse

Auteur Topic: Indy2406  (gelezen 6715 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Indy2406

  • Nieuweling
  • *
  • Berichten: 2
Indy2406
« Gepost op: 5 oktober 2016, 14:19:33 »
Hallo allemaal,

Ik heb hier geen vraag over welke naam jullie gaan gebruiken na het trouwen want daar zijn al veel topics over zag ik. Ik heb een eerder praktische vraag. Waarschijnlijk denk ik veel te moeilijk hoor, maar kan het beter vragen dan dat ik ga twijfelen!

Ik wil sowieso zijn naam aannemen, dit gaat dan zijnnaam-mijnnaam worden. Maar nu bedacht ik me; hoe gaat dat met zaken als je cv, mobiel abonnement etc? Dat zijn onofficiele zaken natuurlijk, maar op je cv en bij abonnementen zet je je "nieuwe" naam neer, maar als je je moet identificeren, veroorzaakt dit dan geen problemen? Omdat op ID kaart alleen je meisjesnaam staat maar je gebruikt zijnnaam-mijnnaam. Ik denk dat ik veel te moeilijk denk hoor, maar wilde het toch even vragen.

Ook heb ik denk ik geen goed beeld van het gebruik van mijn nieuwe naam. Ik wil namelijk mondeling gewoon alleen zijn naam gebruiken, maar op papier dan wel beide namen, kan/mag dit?

Hoe gebruiken jullie de naam van je man/vrouw als je die hebt aangenomen? En dan bedoel ik dus vooral onofficiele zaken zoals cv, mobiel abonnement en andere dingen waarbij je je soms wel moet identificeren.

Nogmaals, volgens mij denk ik veel te moeilijk, maar ik kreeg er slapeloze nachten van  :blush: Ik weet dat het hier puur om gebruik van zijn naam gaat en niet om een wijziging, maar in mijn hoofd gaat het heel verwarrend worden als ik mondeling zijn naam gebruik en schriftelijk beide namen en in mijn ID kaart staat alleen mijn naam. Maar volgens mij denk ik veel te moeilijk  :blush:
« Laatst bewerkt op: 5 oktober 2016, 14:22:45 door Indy2406 »

Bruid20

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 852
  • Geslacht: Vrouw
Re: Indy2406
« Reactie #1 Gepost op: 5 oktober 2016, 17:45:40 »
Ik gebruik zijn naam- mijn naam. Nooit problemen gehad. Op CV schrijf ik beide namen, eigenlijk op alle officiƫle documenten.. Alleen wel opletten dat je niet zo maar een andere handtekening neer mag zetten op officiƫle documenten, dit moet eerst worden vastgelegd. Mondeling ben ik gewoon zijn naam :)

Op id staat trouwens ook ev- zijn naam. (Als je een nieuwe koopt tenminste)

 

* Lid info

 
 
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

* Top boards