collapse

Auteur Topic: Het grote "Doe het zelf-gastenboek"-topic  (gelezen 313620 keer)

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

16mei

  • Gast
Re: Het grote "Doe het zelf-gastenboek"-topic
« Reactie #100 Gepost op: 9 februari 2008, 19:40:35 »
Wij hebben laatst een mooi fotoboek gekocht bij de Bazaar (opruiming) de kaft is van hout en de bladen zijn een soort zelf gemaakt papier. ben er erg blij mee, zeker omdat we niet van zo''n standaard boek houden.
Nu alleen nog vakjes er in maken en een kaartje erbij zetten dat ze alleen op de rechterpagina moeten schrijven. Dan kunnen we nl op de linker pagina nog wat fotos kwijt van het feest bijvoorbeeld

Kitty78

  • Gast
Re: Het grote "Doe het zelf-gastenboek"-topic
« Reactie #101 Gepost op: 10 februari 2008, 11:27:33 »
ik wil zo'n lijst waar de mensen doorheen moeten kijken en dan doe ik er een visitekaartje bij waar ze wat op kunnen zetten

Bondgirl

  • Held
  • *****
  • Berichten: 10653
  • Geslacht: Vrouw
Re: Het grote "Doe het zelf-gastenboek"-topic
« Reactie #102 Gepost op: 10 februari 2008, 11:38:55 »
Hoi,
Wij hadden het plan opgevat om met de uitnodigingen blanco witte kaartjes mee te sturen waarop mensen hun gastenkrabbeltje kwijt kunnen. We zouden de kaartjes dan later leuk in een boek plakken met foto's erbij enzo :) En natuurlijk zouden we een briefje bij de kaartjes doen waarvoor ze bedoeld zijn.
Toch denk ik dat we dit uiteindelijk niet gaan doen, en wel in verband met de kosten. Als we blanco kaartjes meesturen moeten er twee postzegels op iedere envelop, zonder de kaartjes maar eentje. Dit scheelt ruim dertig euro aan postzegels alleen! En dan zijn er ook altijd nog mensen die niets doen met dat kaartje of het vergeten.. Ik denk dat wij toch maar voor een traditioneel gastenboek gaan en dan aangeven dat mensen alleen op de rechterpagina mogen schrijven, zodat we links foto's kunnen plakken :)
Maar, als je een lichtere kaart hebt is het goed mogelijk dat je wel een kaartje mee kan sturen binnen de grens van één postzegel. Dan is het misschien voor jullie een idee?

Kitty78

  • Gast
Re: Het grote "Doe het zelf-gastenboek"-topic
« Reactie #103 Gepost op: 10 februari 2008, 11:57:28 »
of de kaartjes op de dag zelf gewoon klaar leggen en dat ze er dan op schrijven?

aprilbruidje

  • Gast
Re: Het grote "Doe het zelf-gastenboek"-topic
« Reactie #104 Gepost op: 10 februari 2008, 14:30:58 »
Ik laat een persoonlijk gastenboek ontwerpen door Xieje.com.

Ben heel benieuwd, ze verwerken er in ieder geval onze trouwkaart in! :)

Bondgirl

  • Held
  • *****
  • Berichten: 10653
  • Geslacht: Vrouw
Re: Het grote "Doe het zelf-gastenboek"-topic
« Reactie #105 Gepost op: 10 februari 2008, 15:53:43 »
@ Kitty78, dat is inderdaad ook een aardig idee, we denken er nog eens over na :)

Kitty78

  • Gast
Re: Het grote "Doe het zelf-gastenboek"-topic
« Reactie #106 Gepost op: 10 februari 2008, 15:58:17 »
[quote name=\'Mar1981\' post=\'149160\' date=\'10 February 2008, 15:53\']@ Kitty78, dat is inderdaad ook een aardig idee, we denken er nog eens over na :)[/quote]

ja toch, want wij doen het zelf ook zo hoor, kwam heel toevallig tussen me "rotzooi" een pak tegen met allemaal lege visitekaartjes, ooit eens van zo'n vertegenwoordiger op mijn werk gehad en ja ik pak alles aan hahahaha

1Hanneke

  • Gast
Re: Het grote "Doe het zelf-gastenboek"-topic
« Reactie #107 Gepost op: 10 februari 2008, 16:37:26 »
Wij hebben laatst op een bruiloft gezien dat ze een grote vaas hadden met van die takkenbossen met lichtjes erin, en verder nog wat andere takken en versiering. Iedereen kon een kaartje schrijven en erin hangen. Vond dit wel een erg orgineel idee als gastenboek! Zit zelf een beetje te denken om zoiets met een kamerplant te doen ofzo... ficus of dergelijke. Kan je daarna zo in je huis zetten en als je er genoeg van hebt kan je de kaartjes alsnog in een boek plakken.

Kitty78

  • Gast
Re: Het grote "Doe het zelf-gastenboek"-topic
« Reactie #108 Gepost op: 10 februari 2008, 17:17:12 »
[quote name=\'1Hanneke\' post=\'149165\' date=\'10 February 2008, 16:37\']Wij hebben laatst op een bruiloft gezien dat ze een grote vaas hadden met van die takkenbossen met lichtjes erin, en verder nog wat andere takken en versiering. Iedereen kon een kaartje schrijven en erin hangen. Vond dit wel een erg orgineel idee als gastenboek! Zit zelf een beetje te denken om zoiets met een kamerplant te doen ofzo... ficus of dergelijke. Kan je daarna zo in je huis zetten en als je er genoeg van hebt kan je de kaartjes alsnog in een boek plakken.[/quote]

kleine tip: een ficus is een hele gevoelige plant...maak mij niet uit maar de kans is groot dat ie uitvalt en het niet meer wil doen daarna

nisanlin

  • Gast
Re: Het grote "Doe het zelf-gastenboek"-topic
« Reactie #109 Gepost op: 10 februari 2008, 20:10:02 »
Wij hebben een (heel mooi, oosters-achtig) boek. Als je wat origineelers wilt: vrienden van mij hadden op hun bruiloft hun wc-deur eruit gelicht en iedereen mocht daar met gekleurde stift opschrijven. Best gezellig hoor, als je bij hen naar de wc gaat :)
« Laatst bewerkt op: 10 februari 2008, 20:10:11 door nisanlin »

Liefde is ... wendy & Jasper

  • Gast
Re: Het grote "Doe het zelf-gastenboek"-topic
« Reactie #110 Gepost op: 10 februari 2008, 20:25:37 »
Ik zag op de beurs in Amsterdam een stand waar ze van van die apparaten hadden waar je videoboodschappen in konden spreken. Dat kon max. 2 minuten per gast, dus je krijgt niet van de lange verhalen waarbij je uiteindelijk in slaap valt. Ik weet niet wat het kost (zal wel wat prijziger zijn), maar vond het wel een leuk idee.

Annemieke

  • Gast
Re: Het grote "Doe het zelf-gastenboek"-topic
« Reactie #111 Gepost op: 18 februari 2008, 13:53:36 »
[quote name=\'aprilbruidje\' post=\'149155\' date=\'10 February 2008, 14:30\']Ik laat een persoonlijk gastenboek ontwerpen door Xieje.com.

Ben heel benieuwd, ze verwerken er in ieder geval onze trouwkaart in! :)[/quote]

Wij hadden voor de receptie ook een gastenboek van Xieje, inderdaad ook met de trouwkaart in de voorkant verwerkt. Ik vond 'm erg mooi, het leuke is dat je 'm helemaal zelf kunt samenstellen dus hij wordt echt zoals jullie 'm willen.
Voor de dag- en avondgasten hadden we een spiegel, waarin de handtekeningen inmiddels zijn gegraveerd.

Leonie1981

  • Held
  • *****
  • Berichten: 2323
  • Geslacht: Vrouw
Re: Het grote "Doe het zelf-gastenboek"-topic
« Reactie #112 Gepost op: 18 februari 2008, 22:00:50 »
@ Aprilbruidje en Annemieke: ziet er erg gaaf uit zo'n gastenboek van xieje.com. Mag ik vragen wat zoiets ongeveer kost?

Annemieke

  • Gast
Re: Het grote "Doe het zelf-gastenboek"-topic
« Reactie #113 Gepost op: 19 februari 2008, 10:46:42 »
Volgens mij waren wij iets van 35 euro kwijt, maar dat is ook afhankelijk van het materiaal dat je kiest en het aantal pagina's. Uiteindelijk hadden wij eigenlijk veel te veel pagina's, maar dat kwam omdat ik het moeilijk vond om in te schatten hoeveel mensen er op de receptie zouden komen. En volgens mij heeft ook niet iedereen getekend.

Je zou eens kunnen bellen of mailen en zeggen wat je ongeveer in gedachten hebt, dan krijg je een vrijblijvende offerte. De boeken worden met de hand gemaakt. Je mag zelf het materiaal uitkiezen en de manier waarop je de pagina's wilt indelen. Dus voor een echt persoonlijk receptieboek vind ik de prijs wel meevallen.

Mariskab

  • Gast
Re: Het grote "Doe het zelf-gastenboek"-topic
« Reactie #114 Gepost op: 19 februari 2008, 15:12:23 »
Hoi hoi,

Wat ik ga doen is een kalender maken op internet met allemaal foto's van mij en mijn vriend, van vroeger tot nu.
Deze neerleggen als gastenboek, ieder zet zijn naam bij zijn verjaardag en klaar.

Echt super leuk, zo'n boek kijk je een keer in. Niemand weet wat origineels te schrijven dus het is allemaal hetzelfde.
Hang hem op de toilet en heb altijd een mooi aandenken

Groetjes Mariska

Kitty78

  • Gast
Re: Het grote "Doe het zelf-gastenboek"-topic
« Reactie #115 Gepost op: 19 februari 2008, 18:00:42 »
dit is een onderdeel van ons gastenboek


mamaricky

  • Gast
Re: Het grote "Doe het zelf-gastenboek"-topic
« Reactie #116 Gepost op: 29 februari 2008, 22:35:59 »
Wat ik laatst op een trouwbeurs zag (bij de fotograaf, maar kan je ook heel simpel zelf ontwerpen en bij HEMA ofzo bestellen) is een foto van het bruidspaar op canvas gedrukt. Daar kunnen mensen dan met een watervaste stift een boodschap opschrijven. En die kan je zo groot maken als je zelf wil. Bij de fotograaf kostte eentje van 100 x 90 geloof ik EUR125,00. Maar dat vond ik erg veel geld, dus ik wil er zelf één ontwerpen. Dan wil ik heel licht op de achtergrond een foto van ons en onze kids, en in een hoekje nog de voorkant van ons trouwkaartje. En dan alles in sephia.

:wub:

130608

  • Gast
Re: Het grote "Doe het zelf-gastenboek"-topic
« Reactie #117 Gepost op: 1 maart 2008, 13:00:04 »
[quote name=\'Liefde is ... wendy & Jasper\' post=\'149214\' date=\'10 February 2008, 20:25\']Ik zag op de beurs in Amsterdam een stand waar ze van van die apparaten hadden waar je videoboodschappen in konden spreken. Dat kon max. 2 minuten per gast, dus je krijgt niet van de lange verhalen waarbij je uiteindelijk in slaap valt. Ik weet niet wat het kost (zal wel wat prijziger zijn), maar vond het wel een leuk idee.[/quote]

Dit hebben wij besteld, leek ons wel een leuk en apart idee. Wij hadden persoonlijk het idee dat we een boek niet zo snel nog een keer zouden inkijken, maar een grappige dvd zet je wel zo snel nog een keer op en kun je ook aan anderen laten zien.
Het is inderdaad wel prijzig, 199 euro. Maar wij vinden het dat waard. Zo leuk om over tig jaar ook weer een keer terug te kijken. En een voordeel is dat het dvd apparaat tijdens het feest blijft staan en er dus ook nog lollige, dronkenmans berichtjes achtergelaten kunnen worden  :laugh:

Sue

  • Gast
Re: Het grote "Doe het zelf-gastenboek"-topic
« Reactie #118 Gepost op: 1 maart 2008, 17:21:49 »
[quote name=\'Mariskab\' post=\'150136\' date=\'19 February 2008, 15:12\']Hoi hoi,

Wat ik ga doen is een kalender maken op internet met allemaal foto's van mij en mijn vriend, van vroeger tot nu.
Deze neerleggen als gastenboek, ieder zet zijn naam bij zijn verjaardag en klaar.

Echt super leuk, zo'n boek kijk je een keer in. Niemand weet wat origineels te schrijven dus het is allemaal hetzelfde.
Hang hem op de toilet en heb altijd een mooi aandenken

Groetjes Mariska[/quote]

Hmmm dat vind ik wel wat....wij zijn er nog steeds niet uit wat we willen, en we moeten nu toch wel opgaan schieten hahahahha. En ik vind al tijden dat we toe zijn aan een nieuwe verjaardagskalender dus sla ik 2 vliegen in 1 klap  :tongue:

@Sonja: dat was dus zo'n lijst waar je doorheen kijkt, daar wordt een foto van gemaakt dus je hebt iedereen bij binnenkomst ook gelijk vastgelegd. Maar dat wordt hem dus niet.

Pffff, net weer over gehad en we weten het echt niet  :ohmy:
« Laatst bewerkt op: 4 maart 2008, 21:19:58 door Sue »

Sue

  • Gast
Re: Het grote "Doe het zelf-gastenboek"-topic
« Reactie #119 Gepost op: 7 maart 2008, 10:31:30 »
Nou, we hebben een offerte aangevraagd bij Xieje, dat ziet er eigenlijk wel leuk uit, zeker omdat ze je kaart erin kunen verwerken en je een bijpassende enveloppendoos krijgt. Ben benieuwd of ze het binnen 2 maanden voor elkaar krijgen hahahahha

Bondgirl

  • Held
  • *****
  • Berichten: 10653
  • Geslacht: Vrouw
Re: Het grote "Doe het zelf-gastenboek"-topic
« Reactie #120 Gepost op: 7 maart 2008, 11:21:50 »
Wij hebben er uiteindelijk voor gekozen om zo'n a4-formaat map te kopen van Multo waar je aan de voorkant en zijkant (buitenkant) je eigen papier in kunt schuiven. We hebben een voorkant gemaakt met onze trouwkaart erin verwerkt en een zijkant met gewoon 'gastenboek' en dan onze namen en de trouwdatum. De inhoud van de map bestaat nu  nog uit lege hobbybladen :) het is de bedoeling dat de gasten daarop tekenen. Verder willen we de map na de bruiloft vullen met fotobladen met foto's, zodat we een persoonlijk en zelfgemaakt gastenboek krijgen.

Puppy

  • Gast
Re: Het grote "Doe het zelf-gastenboek"-topic
« Reactie #121 Gepost op: 7 maart 2008, 12:39:14 »
Wij gaan een groot linnen schildersdoek kopen. Die geven we vooraf vast een kleurtje. Iedereen kan dan zijn boodschap met textielstiften er op schrijven. En daarna hangen wij het aan de muur  :biggrin: !

Ivy

  • Gast
Re: Het grote "Doe het zelf-gastenboek"-topic
« Reactie #122 Gepost op: 7 maart 2008, 13:00:58 »
Wij hebben bij de V&D een fotoboek gekocht. En dit wordt ons foto/gastenboek.
Tijdens het feest mogen mensen op de linker pagina's iets leuks schrijven, en later komen al onze foto's op de rechterpagina's..
Leek me dat je een fotoboek eerder door gaat bladeren dan een gastenboek, dus nu hebben we twee in één :)
« Laatst bewerkt op: 7 maart 2008, 13:01:21 door Ivy »

Sue

  • Gast
Re: Het grote "Doe het zelf-gastenboek"-topic
« Reactie #123 Gepost op: 14 maart 2008, 09:03:24 »
Hoop dat het bij ons allemaal goed gaat komen
« Laatst bewerkt op: 14 maart 2008, 09:33:10 door Sue »

Maria

  • Gast
Re: Het grote "Doe het zelf-gastenboek"-topic
« Reactie #124 Gepost op: 14 maart 2008, 10:34:18 »
Wij hebben een A5 boek gekocht van handgeschept papier, bij zo'n soort wereldwinkel.

er staat een kussend paartje voorop, en het is een supermooi boek, an de voorkant van die groene bladeren enzo.

We leggen er een mooie vulpen bij en klaar is kees! Ieder 1 pagina aan de rechterkant, dan plakken we links een foto van de personen.

 

* Lid info

 
 
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

* Top boards