collapse

Auteur Topic: 'Weggegeven' worden  (gelezen 144336 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Wennie

  • Gast
'Weggegeven' worden
« Gepost op: 18 november 2004, 11:23:57 »
hallo Meiden,

Ik zou graag willen dat mijn vader me weg zou geven op DE dag maar volgens mij is dat alleen in de kerk zo? Laten jullie je weggeven door je vader?

Groetjes Wennie

Fie

  • Gast
Re: 'Weggegeven' worden
« Reactie #1 Gepost op: 18 november 2004, 12:38:16 »
ik laat me inderdaad door mijn vader in de kerk weggeven, maar als je een degelijke ambiance kan creeren  op een wat meer speciale gemeentelijke lokatie lijk dat me dat geen probleem. gebruikelijk is het echter niet

Fie
« Laatst bewerkt op: 18 november 2004, 12:38:40 door Fie »

Monique

  • Gast
Re: 'Weggegeven' worden
« Reactie #2 Gepost op: 18 november 2004, 14:19:49 »
[color=\"purple\"]Ik laat mij weggeven en ik trouw niet in de kerk, maar in een kasteeltje. Ik vindt het een mooie traditie ookal trouw ik niet in de kerk![/color]

Cygnet

  • Gast
Re: 'Weggegeven' worden
« Reactie #3 Gepost op: 18 november 2004, 14:24:13 »
Hi Wennie,

Wat een leuk idee - het is een prachtige traditie: ik weet zeker dat je vader trots en ontroerd zal zijn!

Het loont de moeite om even met je locatie/ambtenaar te overleggen hoe je deze bijzondere traditie in je plechtigheid kunt integreren. Het zou bijvoorbeeld een idee zijn om apart naar de trouwlocatie te gaan (jij met je vader, je aanstaande met alle andere gasten) en iedereen vast te laten plaatsnemen en zelf 5 minuten later te arriveren.. Ook bieden ze vaak de gelegenheid om even apart te wachten tot alle gasten hebben plaatsgenomen, dat is ook een moment waarop je eerst je aanstaande naar binnen kunt laten gaan en daarna zelf met je vader kan volgen.

Geniet van het bijzondere moment!

Cygnet

Monique

  • Gast
Re: 'Weggegeven' worden
« Reactie #4 Gepost op: 18 november 2004, 15:47:41 »
[color=\"purple\"]Dat is ongeveer hoe ik het ook doe. De gasten bij ons gaan naar de trouwlocatie, zonder dat ze ons al gezien hebben en mogen alvast in de zaal plaatsnemen. Mijn mannetje en ik hebben elkaar dan wel al gezien en gaan samen in de trouwauto naar de locatie. Daar aangekomen zal mijn mannetje als eerste de zaal binnengaan en dan kom ik met mijn vader.

Dus Wennie als jij graag wilt dat jouw vader je weg geeft, gewoon lekker doen hoor!!!  :wink: [/color]

Mijnlieffje

  • Gast
Re: 'Weggegeven' worden
« Reactie #5 Gepost op: 18 november 2004, 19:36:15 »


Ik heb bewust geen contact meer mijn mijn vader... Hierdoor laat ik me dus niet weggeven..

Heb nog even gedacht om mijn schoonvader te vragen, maar dat kan eigenlijk niet! Die is daar voor zijn zoon :) en is tevens getuige van mijn vriend...

Maar daarentegen slapen we de nacht daarvoor ook nog gewoon samen, is de volgende dag de bovenverdieping van mij en de onderverdieping van hem, en kan ie me toch van de trap zien komen :tongue:

Dus wij maken de hele dag echt helemaal "samen" mee (iedereen natuurlijk, maar hoop dat jullie me snappen :wink: )

Voor alle andere meiden, hartstikke leuk!! Ook al trouw je niet in de kerk, het moet gewoon kunnen! Het is jouw (jullie dag) en als je dat graag wilt, zeker doen!!!


 :)


ikki

  • Gast
Re: 'Weggegeven' worden
« Reactie #6 Gepost op: 18 november 2004, 21:14:14 »
Ik vind het [color=\"red\"]gaaf[/color] :wink:
Maar ik laat me niet weggeven.
Ga lekker aan de arm van mijn ventje de zaal in :wink:

Wennie

  • Gast
Re: 'Weggegeven' worden
« Reactie #7 Gepost op: 18 november 2004, 23:52:48 »
Ik twijfel heel erg maar zou eht wel mooi vinden maar ik ehb het gevoel dat het niet in het stadhuis hoort.
Mijn vader is niet mijn getuige kan het dan evengoed wel?

wennie

Bianca26

  • Gast
Re: 'Weggegeven' worden
« Reactie #8 Gepost op: 19 november 2004, 13:19:14 »
Hoi

Nou ik laat me ook weg geven, ik vind dat we wat hebben.
En Wennie ook gewoon in het stadhuis van Almere hoor als je dat wilt waarom kan dat niet in het stadhuis.
Ik laat me weg geven door me broer tevens me getuige.
Mijn vader is helaas 2 1/2 jaar geleden overleden, dit had hij heel graag willen doen.
Maar nu doet me broer het.
Me vriend gaat dan als eerste naar binnen samen met ons zoontje dan 3 1/2 jaar. en dan kom ik samen met me grote broer:-))
Ik heb er zooooooooo een zin in!

Groetjes Bianca

marieke

  • Gast
Re: 'Weggegeven' worden
« Reactie #9 Gepost op: 20 november 2004, 08:31:15 »
Ik laat me in zekere zin ook weggeven, door onze kindjes! Ik loop hand in hand met ze de trouwzaal in.  :)
Mischien, als mijn vriend dat liever wil, dan lopen we met z'n vieren hand in hand naar binnen, dat was eigenlijk het eerste plan. In ieder geval gaan we pas naar binnen als alle gasten zitten.
En mijn halfzusje en halfbroertje strooien bloemblaadjes voor onze voeten en er klinkt muziek..... :wub:
Zie het al helemaal voor me :)

Ik denk niet dat het uitmaakt of de gene die je weggeeft wel of geen getuige is. Enne als je vader het niet doet (of kan doen), je kan inderdaad ook een ander vragen, mischien wel je moeder!

Groetjes, Marieke

Wennie

  • Gast
Re: 'Weggegeven' worden
« Reactie #10 Gepost op: 20 november 2004, 19:31:51 »
Maar als jullie je weg laten geven in het stadhuis, hebben wel de mensen jullie dan al gezien of nog niet? Ik trouw uit huis en gaan met bruidsstoet dus naar het stadhuis toe. Maar daar wil ik me wel weg laten geven. DAt kan dan toch gewoon?

wennie

Bianca26

  • Gast
Re: 'Weggegeven' worden
« Reactie #11 Gepost op: 20 november 2004, 19:57:16 »
Hoi

Ja de gastenhebben ons dat odd wel an gezien, want als we bij het stadhuis aankomen staat iedereen buiten ons op te wachten
Dan gaan alle gasten de trouwzaal in en wij komen dan later, eerst me vriend me ons zoontje en dan kom ik samen met me broer..

ikki

  • Gast
Re: 'Weggegeven' worden
« Reactie #12 Gepost op: 21 november 2004, 13:21:40 »
Ik laat me dan niet weggeven maar bij ons komen de daggasten naar ons huis toe en vanuit daar rijden we naar het stadhuis.
Dan gaan we allemaal naar binnen en wij gaan dan een apart kamertje in.
Als dan iedereen zit gaat de muziek aan dan gaan de deuren open en komen wij binnen :wub:
Ik kan niet wachten!!!!!!!!!!!!!!

Wennie

  • Gast
Re: 'Weggegeven' worden
« Reactie #13 Gepost op: 22 november 2004, 19:26:27 »
ik krijg al helemaal de kriebels hahaha.
Wat ons plan dus is is dat ik gewoon met mijn mannetje en de kids aan kom rijden. Dat als iedereen zit loopt mijn mannetje met zijn kids naar de ambtenaar toe en als dan de cd aangaat, dat ik binnenkom met mijn vader. Ik had het hem gezegt en hij zei van dat is het mooist wat ik mag doen. hij was inderdaad heel ontroerd. Wij willen dan binnenkomen op het liedje van A whole new world van tekenfilm aladin.

Dit zou dus gewoon helemaal kunnen? Ik wil dit zo graag maar wist niet of het paste.

wennie

Cygnet

  • Gast
Re: 'Weggegeven' worden
« Reactie #14 Gepost op: 22 november 2004, 22:08:38 »
Wennie,

Het is jouw dag, dus alles kan... maar dit kan zeker want het is gewoon heel mooi! Ik weet zeker dat iedereen die erbij is even moet slikken of een traantje wegpinkt!

Ik denk dat je je vader geen groter plezier had kunnen doen, en ik vind het prachtig hoe jullie de kids zo'n belangrijke rol in jullie bruiloft geven.. je trouwt niet alleen met de man maar ook met de kids he?

Wennie

  • Gast
Re: 'Weggegeven' worden
« Reactie #15 Gepost op: 23 november 2004, 09:31:28 »
ja dat is waar. Het zijn toch de kids van mijn aanstaande, gelukkig heb ik er een aardig goede band mee en we willen ze er helemaal in betrekken. Dus leek het me mooi dat mijn aanstaande met de kids naar binnen komt en ik later met mijn vader. Zie het al h elemaal voor me. Geweldig.

wennie

krullebol

  • Gast
Re: 'Weggegeven' worden
« Reactie #16 Gepost op: 23 november 2004, 15:17:33 »
wat een goed onderwerp,

had hier zelf nog niet over nagedacht.
maar als ik het zo allemaal lees ga ik er maar eens goed over na denken.
want lijkt mij ook wel heel gaaf als mijn vader mij weg geeft in het stadhuis!
trouwen niet in de kerk.
bedankt voor de tips ga er over denken

Belinda

  • Gast
Re: 'Weggegeven' worden
« Reactie #17 Gepost op: 7 februari 2005, 21:50:54 »
Hallo meiden, komen net van me moeder vandaan want had een belangrijke vraag aan me stiefvader Ton....

Ik vond het een leuk idee om weg gegeven te worden door me stiefvader. Hij is al vanaf mijn 9e jaar mijn stiefvader  en hij was/is  er gewoon altijd voor iedereen. Om hem eens in het zonnetje te zetten leek me dat een leuk gebaar, mede ook om hem voor al die jaren te bedanken......Hij vond het een lief gebaar en zei dan ook ''jaaaa, dat wil ik wel'', we zaten gelijk een beetje met natte ogen want het is niet niks voor hem, hij is heel erg verlegen en houd er totaal niet van om in de belangstelling te staan. Maar hij doet het gelukkig en daar ben ik onwijs blij om...

Wou ik even kwijt :biggrin:

Groetjes Belinda......

dromer

  • Held
  • *****
  • Berichten: 4405
  • Geslacht: Vrouw
    • http://
Re: 'Weggegeven' worden
« Reactie #18 Gepost op: 7 februari 2005, 22:15:16 »
wow wat super zeg!!....

Ik kan me indenken dat dat een heel emotioneel moment zou zijn geweest. En ik denk ook (kan haast niet anders) dan dat hij zich geweldig zou moeten voelen, ik vind het ook een super mooi gebaar van je! misschien is het hem wel meer waard dan dat jij je ooit zou kunnen bedenken.....

marieke

  • Gast
Re: 'Weggegeven' worden
« Reactie #19 Gepost op: 8 februari 2005, 07:26:09 »
Lief hoor! Het is fijn om de mensen om je heen te hebben waar je veel van houdt en om die blij te maken is nog fijner.
Dat beloofd nog wat voor het moment zelf, zakdoekjes maar goed bij de hand houden :tongue:


Groetjes, Marieke

WitchPower

  • Gast
Re: 'Weggegeven' worden
« Reactie #20 Gepost op: 8 februari 2005, 08:20:56 »
Dat kan toch niet mooier...

echt een heel mooi gebaar naar je stiefvader toe!!
« Laatst bewerkt op: 8 februari 2005, 08:21:15 door WitchPower »

trolly

  • Gast
Re: 'Weggegeven' worden
« Reactie #21 Gepost op: 8 februari 2005, 09:37:11 »
Wauw, mooi Belin..............

Trolly

karel&ingrid

  • Gast
Re: 'Weggegeven' worden
« Reactie #22 Gepost op: 8 februari 2005, 09:47:37 »
:laugh: He  truffel:lol:
Mooi hoor  je  stiefvader  vragen om je  weg  te  geven..........trouwens  als het al  vanaf  je  9de  je  stiefvader is  lijkt  het  ondertussen  toch  meer  een vader  voor  je???Je weet  eigenlijk niet anders???


Ik zie mij  vader 1ste kerstdag  ook nog  hier zitten  toen ik  het  vroeg.
Heel  kalm  zei  ie  ik  hoef  toch  geen toestemming  meer te  geven :wink:
Maar  toen ie naar  de  keuken  liep  om een sigaret  op te  steken  stond  ie  met  tranen  in zijn ogen :)  dat  zei  mij al  genoeg  zekers  na  de  knipoog.

karel&ingrid

  • Gast
Re: 'Weggegeven' worden
« Reactie #23 Gepost op: 8 februari 2005, 11:21:39 »
Inderdaad  je  treft  het dan wel  met  2  ouders  straks  mike's  zijn ouders  er  officieel  bij  en  dan  wordt  het wel  drukkie's  he  :wink:
En ja  niet  inderdaad  treft  het de  1ste vriend   van me moeder  is  en blijft  ondanks  dat ze al weer jaren niet  bij elkaar  zijn nog  altijd me  stiefvader  voor  mijn gevoel.Die leerden  ze namelijk  kennen  toen ik zwanger  was  van de  oudste.


Dank  je  wel  maar ik  hoop toch  echt  niet  dat  er  gips  omheen moet  dan  ben ik helemaal  zo  onthand.

irenebreebaart

  • Gast
Re: 'Weggegeven' worden
« Reactie #24 Gepost op: 8 februari 2005, 13:49:24 »
Mijn vader houdt het nog een beetje af, dat weggeven. Volgens mij wil hij al die ogen niet op zich gericht hebben! Maar gelukkig kan ik hem nog een half jaar overhalen. Wel heel leuk dat je stiefvader je weggeeft Belin! Wat vindt jouw eigen vader daar eigenlijk van?
Groetjes, Irene

 

* Lid info

 
 
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

* Top boards