collapse

Auteur Topic: 'Weggegeven' worden  (gelezen 144301 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Ineke111

  • Gast
Re: 'Weggegeven' worden
« Reactie #50 Gepost op: 9 november 2005, 18:31:23 »
Ik zou het ook wel willen, weet alleen nog niet hoe ik het moet vragen. Maar moet ik het dan voor het gemeentehuis doen of in de kerk? Iedereen zegt tegen mij in de kerk, maar dan zijn we al getrouwd, dus heeft het theoretisch geen zin meer om mij weg te geven aangezien ik dan al getrouwd ben :wink:

Kan het ook gewoon in het gemeentehuis???

carol.line

  • Gast
Re: 'Weggegeven' worden
« Reactie #51 Gepost op: 9 november 2005, 19:18:12 »
Toen ik vroeg of mijn vader mij weg wilde geven zei hij: Als het maar niet te ver is... hihi

Wordt wel brullen hoor in april....

(iemand laatst de weddingplanner gezien, waarin de vader van de bruid ongeneeslijk ziek was? Snif snotter...)

kim2001

  • Gast
Re: 'Weggegeven' worden
« Reactie #52 Gepost op: 9 november 2005, 19:18:25 »
mijn vader gaat mij weggeven, en mijn schoonvader gaat onze dochter aan ons '"geven"

Joanne

  • Gast
Re: 'Weggegeven' worden
« Reactie #53 Gepost op: 9 november 2005, 20:47:47 »
Ik wordt weg gegeven door nicky. Nicky is mijn zoon en dan bijna 15 ben ik heel trots op en het zou ook wel niet droog blijven. Het wordt voor mij heel speciaal. Voor ons allebei denk ik hij geeft zijn moeder toch weg op zo'n moment

Zwabber

  • Gast
Re: 'Weggegeven' worden
« Reactie #54 Gepost op: 9 november 2005, 21:39:44 »
ik word net als vele andere door mijn vader weggegeven.
 We lopen samen de kerk in

Irene

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1587
  • Geslacht: Vrouw
Re: 'Weggegeven' worden
« Reactie #55 Gepost op: 10 november 2005, 08:33:04 »
[quote name=\'Ineke111\' post=\'63786\' date=\'09 November 2005, 18:31\']Ik zou het ook wel willen, weet alleen nog niet hoe ik het moet vragen. Maar moet ik het dan voor het gemeentehuis doen of in de kerk? Iedereen zegt tegen mij in de kerk, maar dan zijn we al getrouwd, dus heeft het theoretisch geen zin meer om mij weg te geven aangezien ik dan al getrouwd ben :wink:

Kan het ook gewoon in het gemeentehuis???[/quote]

Natuurlijk kan het ook in het gemeentehuis... Mijn vader zei gelijk: ik doe het alleen in de kerk... Voor ons was het 'echte' huwelijk ook het kerkelijk huwelijk, dus daarom voor ons wel toepasselijk!

Ik heb het ook een keer gezegd: "maar dan ben je toch al getrouwd??", maar het is maar net waar je waarde aan hecht, zij kwamen ook heel raar de kerk in, niet via het gangpad, maar een zijpaadje. Ziet er gelijk heel anders uit.

Nienke

  • Gast
Re: 'Weggegeven' worden
« Reactie #56 Gepost op: 10 november 2005, 09:05:59 »
Ik wil wel graag dat mijn vader me weggeeft, moet het alleen nog even vragen :wink: maar hij wil vast wel! Zijn enige dochter  :biggrin:

Thora&Neanie

  • Gast
Re: 'Weggegeven' worden
« Reactie #57 Gepost op: 10 november 2005, 15:27:18 »
[quote name=\'Nienke\' post=\'63935\' date=\'10 November 2005, 09:05\']Ik wil wel graag dat mijn vader me weggeeft, moet het alleen nog even vragen :wink: maar hij wil vast wel! Zijn enige dochter  :biggrin:[/quote]

of juist niet :)
Misschien wil hij je wel lekker houden, niks weggeven hij heeft er immers maar 1 :wink:

Bolletje1

  • Held
  • *****
  • Berichten: 6103
Re: 'Weggegeven' worden
« Reactie #58 Gepost op: 10 november 2005, 17:11:39 »
Ik weet het eigenlijk nog niet zo goed. Het lijkt me zo raar om samen het stadhuis binnen de komen en dan zelf met mijn vader voor de deur van de trouwzaal te wachten terwijl Paul en de gasten al naar binnen gaan. Vervolgens die paar meter nog met mijn vader afleggen (meter of 5 denk ik) en weer terug bij Paul te gaan staan. Zoals ik het me nu bedenk klinkt het een beetje als een vage actie  :unsure:

Ineke111

  • Gast
Re: 'Weggegeven' worden
« Reactie #59 Gepost op: 10 november 2005, 17:32:35 »
Whaha ja als je het zo zegt, klinkt het inderdaad wel errug vaag! Maarja, zo is het ongeveer wel. Het is alleen het idee erachter dat je vader je weggeeft aan je man..

Ketting

  • Gast
Re: 'Weggegeven' worden
« Reactie #60 Gepost op: 10 november 2005, 17:41:38 »
[quote name=\'Jorieke\' post=\'64030\' date=\'10 November 2005, 17:11\']Ik weet het eigenlijk nog niet zo goed. Het lijkt me zo raar om samen het stadhuis binnen de komen en dan zelf met mijn vader voor de deur van de trouwzaal te wachten terwijl Paul en de gasten al naar binnen gaan. Vervolgens die paar meter nog met mijn vader afleggen (meter of 5 denk ik) en weer terug bij Paul te gaan staan. Zoals ik het me nu bedenk klinkt het een beetje als een vage actie  :unsure:[/quote]

Ja dat gevoel heb ik ook ... en daarnaast woon ik ook al weer een paar jaar samen.
Dus volgens mij heeft die me gewoon met de verhuiswagen meegegeven :biggrin:
Ik denk dan ook niet dat mijn vader mij weggeeft op onze trouwdag

Liefs Mascha

Zwabber

  • Gast
Re: 'Weggegeven' worden
« Reactie #61 Gepost op: 10 november 2005, 17:58:07 »
Van mijn vader weet ik dat hij het een hele eer vind om mij in de kerk weg te geven.
 Ben namelijk z'n enige dochter en jongste kind en eerste kind die trouwt.
 Ik zelf vind het ook erg speciaal.
 Maar iedereen heeft zijn eigen gevoelens hierbij

Bolletje1

  • Held
  • *****
  • Berichten: 6103
Re: 'Weggegeven' worden
« Reactie #62 Gepost op: 10 november 2005, 18:26:06 »
De kerk vind ik dan weer anders dan het stadhuis denk ik. Maar wij trouwen niet voor de kerk.

Mascha, wij wonen dus ook al een paar jaar samen en dan vind ik het idee ook al minder. Ik neig dus sterk naar niet weg gegeven worden. Kan ik ook Paul stevig vast houden zodat ie er niet tussenuit kan knijpen! :)

cadanawo

  • Held
  • *****
  • Berichten: 3147
  • Geslacht: Vrouw
Re: 'Weggegeven' worden
« Reactie #63 Gepost op: 10 november 2005, 18:34:00 »
Wij zijn ook niet in de kerk getrouwd en ik ben ook niet weggeven, wij zijn met zijn 4-tjes de trouwzaal van het stadhuis binnegelopen.

Nienke

  • Gast
Re: 'Weggegeven' worden
« Reactie #64 Gepost op: 10 november 2005, 19:04:46 »
[quote name=\'Thora&Neanie\' post=\'64013\' date=\'10 November 2005, 15:27\'][quote name=\'Nienke\' post=\'63935\' date=\'10 November 2005, 09:05\']
Ik wil wel graag dat mijn vader me weggeeft, moet het alleen nog even vragen :wink: maar hij wil vast wel! Zijn enige dochter  :biggrin:[/quote]

of juist niet :)
Misschien wil hij je wel lekker houden, niks weggeven hij heeft er immers maar 1 :wink:
[/quote]
 :blink:  :biggrin: Dat kan natuurlijk ook nog, ik zie het al voor me, mijn as. die me uit de armen van mijn pappa probeert te krijgen :biggrin:

Irene

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1587
  • Geslacht: Vrouw
Re: 'Weggegeven' worden
« Reactie #65 Gepost op: 11 november 2005, 12:56:18 »
Wij wonen ook al 4 jaar samen, maar voor mij was het toch duidelijk de bevestiging dat mijn ouders erachter staan... M'n moeder was getuige, en m'n vader gaf me weg. Gewoon, heel speciaal!!!

smurf

  • Gast
Re: 'Weggegeven' worden
« Reactie #66 Gepost op: 12 november 2005, 09:59:39 »
[quote name=\'Ineke111\' post=\'63786\' date=\'09 November 2005, 18:31\']Ik zou het ook wel willen, weet alleen nog niet hoe ik het moet vragen. Maar moet ik het dan voor het gemeentehuis doen of in de kerk? Iedereen zegt tegen mij in de kerk, maar dan zijn we al getrouwd, dus heeft het theoretisch geen zin meer om mij weg te geven aangezien ik dan al getrouwd ben :wink:

Kan het ook gewoon in het gemeentehuis???[/quote]

O ik snap je helemaal ineke!!!! Ik vond het daarom ook een beetje gek!! Maar voor mijn pa
lijkt het zoveel t betekenen!!! En dan vind ik het zelf ook wel heel mooi. Inderdaad wat irene ook zei het kerkelijk huwelijk of de zegen daar vragen. Het geloof in God heeft zoveel met de opvoeding te maken, dus heeft hij daar het meest mee. Het mooiste zou gewoon zijn de americaanse variant dat je ook echt in de kerk trouwt, maarja...

 
[quote name=\'carol.line\' post=\'63799\' date=\'09 November 2005, 19:18\']Toen ik vroeg of mijn vader mij weg wilde geven zei hij: Als het maar niet te ver is... hihi

Wordt wel brullen hoor in april....

(iemand laatst de weddingplanner gezien, waarin de vader van de bruid ongeneeslijk ziek was? Snif snotter...)[/quote]

JA!! was wel erg appart he?

Carine

  • Gast
Re: 'Weggegeven' worden
« Reactie #67 Gepost op: 12 november 2005, 17:34:22 »
Ik word niet weggegeven door m'n vader. Het idee dat ik 'als bezit' wordt doorgegeven van de ene man aan de andere staat mij zeer tegen, want zo komt dat idee van weggeven op mij over. Ik wil niemand voor de kop stoten hiermee hoor. Vooral doen als je het zelf heel mooi vind of graag wil!!! Maar ik hou er persoonlijk abosluut niet van. We wonen ook al een paar jaar samen en we doen alles samen. Wij gaan ook niet de nacht van te voren gescheiden slapen (bij papas en mams en zo).  We hebben ook gewoon samen de jurk gekocht, en zo.... Af en toe voel ik me best wel modern...  :rolleyes:

happygirl

  • Gast
Re: 'Weggegeven' worden
« Reactie #68 Gepost op: 12 november 2005, 17:42:52 »
zat tijdens het lezen van t forum net hetzelfde te bedenken Carine, eigenlijk is het niet erg geemanicipeerd :dry:  maarja zolas vaker laat ik mijn geemancipeerde gevoelens maar wijken (bv als mijn band lek is :tongue: ) en in dit geval ook maar hahahahahahaha

dus mijn lieve pappie mag me in de kerk weggeven, lekker vaag aangezien we niet 'voor eggie'in de kerk trouwen!

lekker ingewikked hiero wahahahaha

Amy

  • Gast
Re: 'Weggegeven' worden
« Reactie #69 Gepost op: 16 november 2005, 19:32:26 »
Mijn vader geeft mij ook 'weg' in de kerk. In de trouwzaal voor de wet loop ik samen met mijn vriend naar binnen. Ook omdat voor mij in de kerk trouwen toch nog meer waarde heeft.
Denk ook dat het :sad:  huilen wordt...ben toch nog steeds papa's kleine meisje...hij vindt het heel speciaal maar toch ook wel weer moeilijk.

Coortje

  • Gast
Re: 'Weggegeven' worden
« Reactie #70 Gepost op: 16 november 2005, 21:30:50 »
[quote name=\'Jorieke\' post=\'64030\' date=\'10 November 2005, 17:11\']Ik weet het eigenlijk nog niet zo goed. Het lijkt me zo raar om samen het stadhuis binnen de komen en dan zelf met mijn vader voor de deur van de trouwzaal te wachten terwijl Paul en de gasten al naar binnen gaan. Vervolgens die paar meter nog met mijn vader afleggen (meter of 5 denk ik) en weer terug bij Paul te gaan staan. Zoals ik het me nu bedenk klinkt het een beetje als een vage actie  :unsure:[/quote]

Zo voel ik het ook een beetje.
Plus dat mijn vader dat hele trouwen maar "ouderwets" vind dus ik denk dat ik hem er geen plezier mee doe als ik dat aan hem zou vragen.
Maar hoe gaat dat dan in het echt in z'n werk, met of zonder weggeven, ga je buiten staan wachten tot iemand roept dat je mag komen? Lijkt me heel raar eigenlijk.
En misschien wel het moment van de meeste zenuwen kan ik me zo voorstellen.

Irene

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1587
  • Geslacht: Vrouw
Re: 'Weggegeven' worden
« Reactie #71 Gepost op: 17 november 2005, 08:13:56 »
Ja, wij hadden dat in het stadhuis samen, dat we werden geroepen toen alle gasten zaten. In de kerk zaten alle gasten (gingen natuurlijk wel staan)... Peter liep binnendoor en ik buitenom met m'n vader, de bruidsmeisjes en de dominee. Toen Peter vooraan stond liep eerst de dominee, toen de bruidsmeisjes, en als laatste mijn vader en ik...

Essie

  • Gast
Re: 'Weggegeven' worden
« Reactie #72 Gepost op: 17 november 2005, 12:01:44 »
[quote name=\'Jorieke\' post=\'64030\' date=\'10 November 2005, 17:11\']Ik weet het eigenlijk nog niet zo goed. Het lijkt me zo raar om samen het stadhuis binnen de komen en dan zelf met mijn vader voor de deur van de trouwzaal te wachten terwijl Paul en de gasten al naar binnen gaan. Vervolgens die paar meter nog met mijn vader afleggen (meter of 5 denk ik) en weer terug bij Paul te gaan staan. Zoals ik het me nu bedenk klinkt het een beetje als een vage actie  :unsure:[/quote]

Dit hadden mijn woorden kunnen zijn. Het idee weggegeven te worden is wel 'officieel' zeg maar, en ik wil er later ook niet spijt van krijgen als ik het niet heb gedaan omdat ik het niet durfde. Maar, idd, het gaat eigenlijk nergens over om nog 3 meter met je vader te bewandelen..... alhoewel, het is het idee... Ik zal maar eens vragen wat hij er van vind.

Essie

  • Gast
Re: 'Weggegeven' worden
« Reactie #73 Gepost op: 17 november 2005, 12:14:14 »
btw: hoe zit dat dan met muziek, als je alleen in het stadhuis trouwt, en je vader geeft je weg, moet er dan ook echt een nummer gedraaid worden, voor die 3 meter, haha, ik vind dat een beetje onzin, maar is het raar om helemaal geen muziek te doen?

Amy

  • Gast
Re: 'Weggegeven' worden
« Reactie #74 Gepost op: 17 november 2005, 22:18:44 »
Er moet niets  :)  denk wat je zelf zou willen.
Wij hebben twee meiden die voor ons zingen..die kan het zo lang (of kort) maken als dat
wij willen. Ik vind het anders zo stil... :laugh:

 

* Lid info

 
 
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

* Top boards