collapse

Auteur Topic: Hoeveel Kinderen Wil Je (of Hebben Jullie)  (gelezen 46330 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

hanneke-2007

  • Gast
Hoeveel Kinderen Wil Je (of Hebben Jullie)
« Gepost op: 24 oktober 2005, 12:20:44 »
Ik denk dat wij na de bruiloft graag 2 kinderen zouden willen als het allemaal goed gaat met zwanger worden natuurlijk.
We hebben wel heel veel kans op een tweeling dus misschien zijn we wel in 1 kker klaar.....

Kaya

  • Gast
Hoeveel Kinderen Wil Je (of Hebben Jullie)
« Reactie #1 Gepost op: 24 oktober 2005, 13:29:18 »
Ik zwi altijd dat ik voor mijn 28e mijn eerste kindje zou willen. Ik ben nu al een tjd 27, dus dat gaat niet meer lukken.
Ik moet ook eerlijk zeggen, dat ik mijzelf nog helemaal niet als eventueel moeder voel... Ik zie mijzelf ook nog niet als volwassene.. Hoe leg ik dat uit. Ik ben natuurlijk wel volwassen, wij hebben beide een goede baan, we hebben een huis, dus we zijn er wel klaar voor, maar toch... Hebben meer meiden dat? Wanneer ben je aan kinderen toe? Rationeel zeg ik: ja! maar qua gevoel weet ik het zo net nog niet...

natascha

  • Gast
Hoeveel Kinderen Wil Je (of Hebben Jullie)
« Reactie #2 Gepost op: 24 oktober 2005, 13:47:50 »
Wij hebben 1 dochter, mar hopelijk gaan we volgend jaar voor de tweede, en dan is het genoeg.

Bolletje1

  • Held
  • *****
  • Berichten: 6103
Hoeveel Kinderen Wil Je (of Hebben Jullie)
« Reactie #3 Gepost op: 24 oktober 2005, 14:43:39 »
Wij willen er het liefst ook twee als dat lukt.
Kaya, ik herken wel iets in jouw gevoel. Ik wil graag kinderen en wil daar eigenlijk ook niet meer heel lang mee wachten, maar vraag me ook wel eens af of we er wel echt klaar voor zijn. Ik bedoel dan vooral vanwege financiën. Want je moet toch minder gaan werken, en kom je dan nog wel rond? Ik heb hier al een keer een topic over geopend, en de meesten zeggen dat dat wel los loopt. Mijn vriendin werkt bij de sociale dienst en zij ziet mensen die rondkomen van een uitkering en dan ook nog een bups kinderen rond hebben lopen. Dus zij zegt ook, als zij het kunnen, kunnen wij het zeker!

Hanneke. vanwaar heb jij veel kans op een tweeling? Mijn schoonvader is ook een deel van een tweeling, en mij hebben ze wel eens wijs gemaakt dat wij dan ook meer kans op een tweeling hebben. Het zou dan 1 generatie overslaan, en wij zouden dan dus weer meer kans hebben. Ik weet eigenlijk niet wat daarvan klopt. Paul zijn broer en schoonzus zijn wel in verwachting geweest van een tweeling, maar dat liep al snel fout helaas.
Ik denk dat een tweeling wel erg zwaar is! Dubbele zorgen, moet er eerlijk gezegd niet aan denken!

Maryloes

  • Gast
Hoeveel Kinderen Wil Je (of Hebben Jullie)
« Reactie #4 Gepost op: 24 oktober 2005, 15:08:48 »
Ik ben nu zwanger van de eerste en 2 kindjes lijkt mij wel een mooi aantal. Maar eerst maar eens zien hoe het met 1 kind gaat. Bij ons in de familie komen ook tweelingen voor en het schijnt inderdaad een generatie over te slaan, maar het is er toch echt eentje! :tongue:

bruidje

  • Gast
Hoeveel Kinderen Wil Je (of Hebben Jullie)
« Reactie #5 Gepost op: 24 oktober 2005, 15:20:16 »
wij hebben er ook 2.
en willen ook geen 3e.
niet om de kids maar vom alle ellende die we hebben megemaakt met de jongste.
zij was bijna overleden direct na de gebootrte en is met de trouma heli naar zwolle gebracht.
ik zou de hele zwngerschap gek worden van onzekerheid

Bolletje1

  • Held
  • *****
  • Berichten: 6103
Hoeveel Kinderen Wil Je (of Hebben Jullie)
« Reactie #6 Gepost op: 24 oktober 2005, 15:20:28 »
Gelukkig maar Maryloes! :) Hoe gaat het met je?

Monique, wat een rotervaring zeg. Wat mankeerde haar? Kan me voorstellen dat je dat niet nog een keer wil meemaken!
« Laatst bewerkt op: 24 oktober 2005, 15:21:22 door Jorieke »

natascha

  • Gast
Hoeveel Kinderen Wil Je (of Hebben Jullie)
« Reactie #7 Gepost op: 24 oktober 2005, 15:30:07 »
Ik ken ook een meid die een tweeling kreeg, maar ze zegt dat je met 1 ook erg aan de nieuwe situatie moet wennen, en met twee wen je net zo.
Het is een kwestie van goed plannen wat voeding, badderen e.d. betreft.
Je weet op den duur niet beter......

Mo, wat een rot situatie, ik weet wel hoe je je gevoeld moet hebben.
Wij hadden ook veel problemen met Demy de eerste weken.
Dat wens je niemand toe, maar ik troost me met de gedachte dat elke zwangerschap en elke geboorte anders is.....

Bolletje1

  • Held
  • *****
  • Berichten: 6103
Hoeveel Kinderen Wil Je (of Hebben Jullie)
« Reactie #8 Gepost op: 24 oktober 2005, 15:33:04 »
Dat is ook zo Natascha, maar toch lijkt het me nog veel zwaarder. er zijn dan wel 2 kinderen die je moet voeden, die snachts huilend wakker worden.
Ik zie eigenlijk zowiezo vooral tegen de gebroken nachtrust op en vroeg opstaan. Leer je dat echt? Ik ben namelijk een enorme slaapkop :)

natascha

  • Gast
Hoeveel Kinderen Wil Je (of Hebben Jullie)
« Reactie #9 Gepost op: 24 oktober 2005, 15:39:24 »
[quote name=\'Jorieke\' date=\'24 October 2005, 15:33\']Dat is ook zo Natascha, maar toch lijkt het me nog veel zwaarder. er zijn dan wel 2 kinderen die je moet voeden, die snachts huilend wakker worden.
Ik zie eigenlijk zowiezo vooral tegen de gebroken nachtrust op en vroeg opstaan. Leer je dat echt? Ik ben namelijk een enorme slaapkop :)
[post=\"60653\"]<{POST_SNAPBACK}>[/post]
[/quote]
Ja, ik begrijp wat je bedoelt, maar ik bedoelde ook meer dat je er vanzelf in rolt.
Als je niet weet hoe het is om 1 te hebben, weet je niet hoeveel zwaarder twee zijn....Maar het heeft zeker ook niet mijn voorkeur !!!!!!
Demy sliep met een week of 5 al door.
Dat betekende in ons geval dat ze om een uur of 10 's avonds de laatste voeding kreeg en tot een uur of 6 doorsliep.
Ook daar wen je aan, je moet voor jezelf zorgen dat je zelf eens gaat slapen als de baby slaapt, even bij tanken.
Dus 's middags slapen of 's avonds eerder naar bed.
Maar ze zullen vaak ook hun periodes hebben dat ze vaak in de nacht wakker worden......

Eleonora

  • Gast
Hoeveel Kinderen Wil Je (of Hebben Jullie)
« Reactie #10 Gepost op: 24 oktober 2005, 15:48:41 »
Ik kan nog geen keuze maken.

Wij hebben nu een dochter en willen heel graag een zoon.
Maarja dat hebben we natuurlijk niet in de hand.

Als de tweede een zoon word is het goed.
Als het weer een dochter word gaan we misschien nog wel voor een derde.
En als dat dan ook weer een dochter word, nou dan is het mooi geweest.

Dan kunnen wij blijkbaar alleen maar hele mooie meiden op de wereld zetten. :biggrin: Hahahaha :laugh:  :tongue:

Ps. Onze meid word in januari 2 jaar en slaapt nog steeds niet hele nachten door. (wel als ze tussen pap en mam in mag liggen :wink: )

Maryloes

  • Gast
Hoeveel Kinderen Wil Je (of Hebben Jullie)
« Reactie #11 Gepost op: 24 oktober 2005, 15:51:31 »
[quote name=\'Jorieke\' date=\'24 October 2005, 15:33\']Dat is ook zo Natascha, maar toch lijkt het me nog veel zwaarder. er zijn dan wel 2 kinderen die je moet voeden, die snachts huilend wakker worden.
Ik zie eigenlijk zowiezo vooral tegen de gebroken nachtrust op en vroeg opstaan. Leer je dat echt? Ik ben namelijk een enorme slaapkop :)
[post=\"60653\"]<{POST_SNAPBACK}>[/post]
[/quote]


Haha, dat is ook het enige waar ik een beetje tegenop zie. Ben namelijk ook een enorme slaapkop. Maar het schijnt dat je ook hierin weer een ritme krijgt. In het begin lijkt het me wel zwaar een tweeling, maar wat ik weleens hoor is dat het later juist weer makkelijker kan worden, omdat ze elkaar dan vermaken.

Bolletje1

  • Held
  • *****
  • Berichten: 6103
Hoeveel Kinderen Wil Je (of Hebben Jullie)
« Reactie #12 Gepost op: 24 oktober 2005, 16:16:46 »
Dat is dan wel weer waar Maryloes! Het is de eerste tijd dus een investering, en dan vermaken ze zichzelf gewoon en kun je zelf bij slapen :tongue:

bruidje

  • Gast
Hoeveel Kinderen Wil Je (of Hebben Jullie)
« Reactie #13 Gepost op: 24 oktober 2005, 16:22:36 »
[quote name=\'Jorieke\' date=\'24 October 2005, 15:20\']Gelukkig maar Maryloes! :) Hoe gaat het met je?

Monique, wat een rotervaring zeg. Wat mankeerde haar? Kan me voorstellen dat je dat niet nog een keer wil meemaken!
[post=\"60646\"]<{POST_SNAPBACK}>[/post]
[/quote]


ja dat is het ergste wat je kan overkomen.
mijn verhaal heeft ook in de margriet gestaan.

mijn dochtertje heeft ongeveer 1 a 2 weken voor de bevalling in het vruchtwater gepoept.
en heeft dit in haar longen gekregen (jukllie moesten eens weten hoe vaak ik bij de verloskindige heb gestaan gebeld of geroepen dat het niet goed zat.
elke keer weer het hartje luisteren en bvoelen maar alles bleek goed te zijn.
tot de bevalling (was hier toen een huis waar je moest bevallen)
toen ik weeen kreeg waren ze direct giga heftig whaaa wat een hel.
dus direct naar het kraamhuis (zo hete dat).
maar geen ontsluiting dus ik weer naar huuis.
nog geen half uur later wou ik onder de douce omdat ik het niet meer uithield.
dus ik stapte in bad en stond half onder de douch toen ik een stukje van het hoofdje voelde.
ik heb nog nooit zo hart stefan geroepen.
wij met 140km per uur (ja erg he) naar het kraamhuis gereden.
Toen ik daar aankwam hebben ze me letterlijk en viguurlijk het  bed in moeten tillen.
en er werd geroepen petrsen maar het is er al.
te gelijker tijd werden de vliezen door geprikt en op dat moment werd de verloskundige lijke bleek.
ik raakte in paniek en begoen te huilen en te roepen wat er aan de hand was.
toen ik kek zag ik een meisje waar geen leven in zat onder de bruine groene drap
en zo gropuw als een lijk.
echt vrezelijk om te zien
de verloskundige belde direct de ambulance enb begon met beademen.
dit heeft ze gedaan tot de ambulanc kwam (was ook nog verkeerd want ze haddenb een ambulance gestuurd voor een volwassene)
toen werd ze direct meegenomen.
ik heb ne toen gewassen en mocht nog niet naar het zieken huis heen omdat ze eerst de eerste handelingen bij haar moesten doen en daar niemand bij mocht zijn.
Ik was totaal verdoofd en van dat momet weet ik niets meer.
toen we gbeld werden door het zieken huis konden we er heen
er werd gezechtr dat het beter ging met haar en dat ze nog een paar onderzoekjes moets.

maar aklles liep ff anders.
bij het ziekenhuis gekomen liep ik de neonatelogie binnen en zag in een zaaltje een paar artsen helemaal in de strrss bezig met een babytje.
ik rende naar binnen er riep charity (heel raar hoor ik voelde gewoon dat zij het was)
een arts rende me tegemoet en hield mij teen
Ik werd omarmt en stefan en ik werden naar een kamertje gebracht waar al snel een zuster bij ons kwam.

die vertelde ons dat charity heeeeeeeel ernstig ziek was en dat ze vreesde voor haar leven.
toen kwam de kinder arts er bij en die ij ons dat ze niet wisten of ze dit uberhioubt ging halen.
ze was meer dood dan levend en moest eigenlijk per direct met de trouma naar zwolle of rotterdam.
maae aangezien de trouma heli niet mag vliegen vanwege geluidsoverlast gvd sorry dat ik vloek hoor maar dat vooelde ik zo en nog steeds.
moesten ze nog een paar uur wachten

toen eindelijk de helie mocht vliegen werden we bij onze dochter geroepen om afscijd te nemen ze wisten immers niet of we haar nog levend zouden zien.
nadat we dat gedaan hadden zijn ze vertrokken naar zwolle en zijn wij er heen gegaan met de auto.

ik heb een aantal bloedineg gehad maar dat deerde me op dat moment niet (achteraf hooor je pas dat je zelf ook in levens gevaar was)
maar dat boeide me niet

in zwolle hebben ze haar verder behandeld en heeft ze aan de beademing gelegen.
die trok ze er elke keer uit ondangs dat ze met de beentjes en armpjes vasstgebonden lag dus ze besloten weer dat het er op of er onder werd.\dar ze dat voor elkaar krijgen kon namelijk 2 dingen betekenen.
1 het licham en de geest gaven op
2 ze was een vechter en wou het zelf doen

het 2e bleek waar te zijn maar je zit op dat momet in een hele diepe put

het ging langzaam beter.
een week later mocht ze weer naar enschede en 2 weken daarna mochten we haar weer meenemen naar huis.


als de kinderarts in enschede niet op deze manier had gehandeld en niet aanwezig was geweest was ze er niet meer (en de kinderarts had nog maar even dienst toen ze binnen werd gebracht en zou kort daarop met vakantie gaan.
dat werd dus later op vakantie voor hem.


sorry voor het lange verhaal maar zo ging het.

Maryloes

  • Gast
Hoeveel Kinderen Wil Je (of Hebben Jullie)
« Reactie #14 Gepost op: 24 oktober 2005, 16:31:03 »
Pff Monique, wat een verhaal zeg. Dat lijkt me echt vreselijk om mee te maken. Het moet verschrikkelijk zijn om zo je kleine meid te zien vechten en je zelf niks kunt doen. Gelukkig is het goed gekomen en mocht je haar eindelijk mee naar huis nemen!

cadanawo

  • Held
  • *****
  • Berichten: 3147
  • Geslacht: Vrouw
Hoeveel Kinderen Wil Je (of Hebben Jullie)
« Reactie #15 Gepost op: 24 oktober 2005, 17:03:47 »
Wij hebben twee kids...een dochter van 10 (13-02-1995) en een zoon van 6 (07-12-1998)...even voor degene die het nog niet weten...
En hier houden we het ook bij...vroeger wilde ik altijd "veel" kinderen, een stuk of 4-5...maar twee vind ik toch wel druk genoeg...vooral omdat Caylee nu al begint te puberen...

Eleonora

  • Gast
Hoeveel Kinderen Wil Je (of Hebben Jullie)
« Reactie #16 Gepost op: 24 oktober 2005, 17:13:53 »
Wauw bruidje, dat is zeker een heftig verhaal zeg.

Ik kan me heel goed voorstellen dat je dezelfde gevoelens weer krijgt als je er aan denkt. Het is ook niet niks.

Gelukkig dat het allemaal zo goed was afgelopen.

Tara

  • Gast
Hoeveel Kinderen Wil Je (of Hebben Jullie)
« Reactie #17 Gepost op: 24 oktober 2005, 17:19:30 »
Dat is een heel herftige ervaring Monique... Wat was ik blij te lezen dat alles verder helemaal goed ging!

natascha

  • Gast
Hoeveel Kinderen Wil Je (of Hebben Jullie)
« Reactie #18 Gepost op: 24 oktober 2005, 17:34:37 »
He Mo wat een heftig verhaal, ik zit even te janken achter de computer.
Eigenlijk wilde ik het niet lezen omdat er veel nare herinneringen bovenkomen, maar jij wilt je verhaal ook kwijt en ik wil ook weten wat jij mee gemaakt hebt.
Het is vreselijk als je net bevallen bent en je kind meer dood dan levend afgevoerd wordt.
Die onzekerheid en angst is 10 x erger bij je kind dan bij een ander familielid.
En die burocratie dat zo'n heli niet mag vliegen, ik denk dat ik die arts naar zijn strot was gevlogen !!!!!!!
Heftig meid.....weet verder even niet wat te zeggen.
Ben blij voor je dat je zo'n mooi stel dochters hebt.....

Bolletje1

  • Held
  • *****
  • Berichten: 6103
Hoeveel Kinderen Wil Je (of Hebben Jullie)
« Reactie #19 Gepost op: 24 oktober 2005, 17:43:07 »
Jeetje Monique, ik krijg tranen in mijn ogen als ik jouw verhaal lees. Wat moet dat ongelofelijk moeilijk geweest zijn voor jullie. En wat een geluk dat ze er zo goed uitgekomen is.
Echt onvoorstelbaar dat ze zo'n traumaheli niet mogen laten vliegen op bepaalde uren vanwege geluidsoverlast. Dat vind ik dus écht belachelijk! Dus ze kunnen mensen dood laten gaan omdat ze niet vervoerd mogen worden omdat er anders mensen niet kunnen slapen? Dat kán toch niet!

bruidje

  • Gast
Hoeveel Kinderen Wil Je (of Hebben Jullie)
« Reactie #20 Gepost op: 24 oktober 2005, 17:46:02 »
is ook zo.
de arts was ook in alle staten op dat moment maar hij heeft zich aan regels te houden
ik heb ook een brief naar de regereing gemaild waar ze in godsnaam mee bezig zijn.
als de koningin zo iets zou krijgen zou ze wel met de heli mogen
maar ja daar krijg je geen andwoord op terug

hanneke-2007

  • Gast
Hoeveel Kinderen Wil Je (of Hebben Jullie)
« Reactie #21 Gepost op: 24 oktober 2005, 21:01:53 »
Hee monique,

Wat een verhaal joh! Ik ben eerst naar de laatste regels gegaan om te kijken of het toch goed was gekomen voor ik verder kon lezen. De kippenvel stond over mijn hele lichaam.

Hee Belinda,

Wat vervelend dat jullie geen kinderen kunnen krijgen. Ik voel me haast schuldig dat ik deze poll heb geopend. Zijn er geen andere manieren voor jullie om toch zwanger te worden?

Hee Jorieke,

Mijn moeder is een tweeling en bij mijn vader 2 ooms van hem. Ook bij mijn schoonmoeder en schoonvader zit het in de familie en dat zijn allemaal 2eiige tweelingen en die zijn nou juist erfelijk. Of het een generatie over kan slaan weer ik nog niet. Mijn moeder is er 1 van een tweeling maar heeft zelf geen tweeling gehad dus even afwachten tot het bij ons zo ver is.....

dromer

  • Held
  • *****
  • Berichten: 4405
  • Geslacht: Vrouw
    • http://
Hoeveel Kinderen Wil Je (of Hebben Jullie)
« Reactie #22 Gepost op: 24 oktober 2005, 21:24:39 »
wij willen graag 2 kindertjes,... maar goed we zullen zien wat de natuur ons te bieden heeft... we wachten af onze tijd zullen we vanzelf aanvoelen denk ik

happygirl

  • Gast
Hoeveel Kinderen Wil Je (of Hebben Jullie)
« Reactie #23 Gepost op: 24 oktober 2005, 21:32:31 »
Wow Monique wat een verhaal!
ik las idd ook eerst even de afloop van het verhaal!
en ik begrijp dat je al een idee had dat er iets niet goed was? Ik heb al vaker verhalen gehoord waaruit blijkt dat het moederinstinct vaak gelijk heeft! Vervelend dat ze toen niets vonden!
ben blij dat het is goed gekomen en dat je nu zo'n prachtige dochter heb!

ik zie dat ik de enige ben die  1 kindje wil (in de zin van hoeveel kinderen wens je, ik snap dat sommige dolblij zijn met 1 kindje dus niet rot bedoelt). waarom kan ik ook niet zo goed uitleggen. dat gevoel heb ik nou eenmaal!

Tara

  • Gast
Hoeveel Kinderen Wil Je (of Hebben Jullie)
« Reactie #24 Gepost op: 24 oktober 2005, 21:55:10 »
Wij hebben er 3 in totaal: 2 van hem en eentje van mij. Allemaal meiden!

Gezien het feit dat R. naamdrager is wil hij eigenlijk heel stiekem nog een zoontje, maar ik vind 3 eigenlijk meer dan genoeg... En voor hetzelfde geld komen er eerst nog 7 meiden en dan pas een jongen en dat vind ik niet zo'n top-idee  :laugh:

 

* Lid info

 
 
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

* Top boards