collapse

Auteur Topic: Feest- en trouwlocaties Haarlem, IJmuiden, Heemstede eo  (gelezen 45981 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Alexia

  • Gast
Re: Feest- en trouwlocaties Haarlem, IJmuiden, Heemstede eo
« Reactie #50 Gepost op: 30 augustus 2007, 21:58:17 »
ziet er goed uit!

Joyce76

  • Gast
Re: Feest- en trouwlocaties Haarlem, IJmuiden, Heemstede eo
« Reactie #51 Gepost op: 3 september 2007, 10:17:14 »
Is helaas alleen een beetje boven ons budget !
Wij hebben echt een budget vast gesteld waar wij niet overheen willen gaan .
We gaan tenslotte ook nog eens op huwelijks reis !

Groetjes Joyce

saskia1977

  • Gast
Re: Feest- en trouwlocaties Haarlem, IJmuiden, Heemstede eo
« Reactie #52 Gepost op: 15 september 2007, 14:56:54 »
Wij Saskia en Dennis zijn getrouwd in Party house Groene Lieden. Wij vonden het helemaal top. Alles was naar wens en ook alles was mogelijk. Daarom snap ik het bericht van Jocye76 niet. Wij vonden de eigenaar helemaal niet stug maar juist heel vriendelijk. Wij hadden ook heel veel wensen en alles was mogelijk. Joyce76 zei dat het niet mogelijk was tijdens de ceremonie de mensen te laten zitten. Bij ons en bij vrienden van ons (die daar ook hun bruiloft hebben gevierd) was dat geen probleem. Ook qua aankleding kon alles. Hij kwam zelfs nog met leuke ideeën waar wij nooit aan hadden gedacht. Dus jocye76 wat jij zegt klopt niet. Ik vind het maar een raar verhaal. En ook denk ik dat wat jullie willen je niet voor 90 euro in een kasteel zit met alles erop en eraan. Wij hebben veel lokaties bezocht voordat we bij Party house Groene Lieden terrecht kwamen en ik vind ze vergeleken met andere niet duur. Je kan het net zo duur maken als je zelf wil natuurlijk... :) Ze hadden voor de kinderen een groot springkussen staan. Dat was helemaal leuk. Wij zijn er zeer over te spreken. Ik kan iedereen aanraden hier eens te gaan kijken. Wij vinden het een unieke lokatie en komen zeker nog een terug voor een feestje.

saskia1977

  • Gast
Re: Feest- en trouwlocaties Haarlem, IJmuiden, Heemstede eo
« Reactie #53 Gepost op: 15 september 2007, 15:11:19 »
Wij Saskia en Dennis zijn getrouwd in Party house Groene Lieden. Wij vonden het helemaal top. Alles was naar wens en ook alles was mogelijk. Daarom snap ik het bericht van Jocye76 niet. Wij vonden de eigenaar helemaal niet stug maar juist heel vriendelijk. Wij hadden ook heel veel wensen en alles was mogelijk. Joyce76 zei dat het niet mogelijk was tijdens de ceremonie de mensen te laten zitten. Bij ons en bij vrienden van ons (die daar ook hun bruiloft hebben gevierd) was dat geen probleem. Ook qua aankleding kon alles. Hij kwam zelfs nog met leuke ideeën waar wij nooit aan hadden gedacht. Dus jocye76 wat jij zegt klopt niet. Ik vind het maar een raar verhaal. En ook denk ik dat wat jullie willen je niet voor 90 euro in een kasteel zit met alles erop en eraan. Wij hebben veel lokaties bezocht voordat we bij Party house Groene Lieden terrecht kwamen en ik vind ze vergeleken met andere niet duur. Je kan het net zo duur maken als je zelf wil natuurlijk...  Ze hadden voor de kinderen een groot springkussen staan. Dat was helemaal leuk. Wij zijn er zeer over te spreken. Ik kan iedereen aanraden hier eens te gaan kijken. Wij vinden het een unieke lokatie en komen zeker nog een terug voor een feestje.

Joyce76

  • Gast
Re: Feest- en trouwlocaties Haarlem, IJmuiden, Heemstede eo
« Reactie #54 Gepost op: 15 september 2007, 20:18:08 »
Tja , sorry Saskia .
Bij ons was hij toch echt niet zo vriendelijk !
De aankleding was toch echt een probleem en kreeg zelfs een opmerking  :dry:
En niet voor het 1 of ander , maar wij hebben nu een prachtige locatie en zijn zelfs minder als 90 euro per persoon kwijt !!
En dit is niet de eerste locatie die we bekeken hebben na de groene lieden !
Wij hadden het idee dat ze wel wilde dat wij daar het feest en alles hielden , maar niet te veel moeite wilde doen .
Zo hadden ze liever niet dat de gasten bv hapjes kregen na de ceremonie , als wij foto`s gaan maken .
Dan zouden de gasten te vol zitten voor het eten .
Nou sorry , maar ik laat mijn gasten niet 2 uur zitten met niets !!!


Ik ben blij voor jullie dat jullie goede ervaringen hebben met de groene lieden .
Maar helaas waren wij blijkbaar te veel eisend !
Aankleding in kleur kon niet (hooguit een bloemetje , maar dan moest dat niet te duur zijn ) , halalvlees (voor onze moslim vrienden ) kon wel maar moest ik eerst zeuren .
En dan nog vroeg hij of we echt de garantie wilden hebben dat het halal was  :blink:
Verder wilde wij toch echt wel iets meer als slechts 2 soorten vis en 2 soorten vlees op de bbq .
Ook daar weer commentaar op , was te veel volgens hem .
Nou , niet in onze familie hoor !
Tijdens de ceremonie mochten alleen de mensen zitten die slecht ter been waren .
De rest moest toch echt gewoon staan volgens hem .
Wij houden geen receptie , dus ook geen staande receptie tijdens de ceremonie !!!
Dus wij waren wel ontevreden .
Ook was het wel erg toevallig dat er meteen de volgende dag al andere mensen waren die meteen een optie wilde .
Of wij dus even konden zeggen wat we nou deden  :wink:
Sorry , maar wil graag de tijd hebben om de voors en tegens tegen elkaar af te wegen want het moet natuurlijk wel een perfecte dag worden !!!!!!!!!

Dus helaas , tis echt zo !
Maar smaken verschillen natuurlijk .

Groetjes Joyce

chicca

  • Gast
Re: Feest- en trouwlocaties Haarlem, IJmuiden, Heemstede eo
« Reactie #55 Gepost op: 4 oktober 2007, 12:47:50 »
Wij gaan op 8 augustus hier trouwen.
ik kan je dus nog nisk vertellen wat je waarschijnlijk zelf al gehoord
hebt op het oude slot maar ben erg benieuwd naar reacties van andere.

groetjes chicca

Suus25

  • Gast
Re: Feest- en trouwlocaties Haarlem, IJmuiden, Heemstede eo
« Reactie #56 Gepost op: 29 februari 2008, 20:39:52 »
Morgen gaan we kijken voor een van de twee locaties die we op het oog hebben voor de receptie en het diner.

De locatie waar we morgen heengaan is de Zilt in Overveen en volgende week gaan we kijken bij de uitkijk in bloemendaal.

Ben erg benieuwd!

Carina

  • Gast
Re: Feest- en trouwlocaties Haarlem, IJmuiden, Heemstede eo
« Reactie #57 Gepost op: 1 maart 2008, 10:56:41 »
Oh wat leuk, ik rij altijd langs alle twee de locaties op weg naar mn werk!
De Zilt lijkt mij het leukst van de twee!

Waar gaan jullie trouwen?

Suus25

  • Gast
Re: Feest- en trouwlocaties Haarlem, IJmuiden, Heemstede eo
« Reactie #58 Gepost op: 1 maart 2008, 13:24:33 »
Net bij de zilt geweest en ziet er leuk uit. Even de offerte afwachten.

Carina: we wilden eerst in haarlem gaan trouwen, maar gezien de mevrouw die ik sprak niet erg vriendelijk was en ik daardoor er geen goed gevoel erbij had, baalden we een beetje dat we hier 'moesten' trouwen.

We zijn nu echter aan het uitzoeken of bloemendaal wat is.

Alexia

  • Gast
Re: Feest- en trouwlocaties Haarlem, IJmuiden, Heemstede eo
« Reactie #59 Gepost op: 1 maart 2008, 18:21:24 »
ik heb juist hartstikke leuke ervaringen met Haarlem. Ze zijn steeds ontzettend vriendelijk en behulpzaam tegen ons!

Suus25

  • Gast
Re: Feest- en trouwlocaties Haarlem, IJmuiden, Heemstede eo
« Reactie #60 Gepost op: 1 maart 2008, 22:30:29 »
Alexia: dat kan ook. Waarschijnlijk had ik iemand die haar dag niet had ofzo.
De eerste keer dat ik belde gaf ik aan dat ik een optie op een datum wilde nemen en toen reageerde ze geirriteerd dat dat niet kon. Toen ik daarna nog een keer belde om wat anders te vragen en hierop terugkwam toen reageerde ze nog een keer geirriteerd. Vandaar mijn mening over dat ik misschien wel ergens anders wilde trouwen.

Alexia

  • Gast
Re: Feest- en trouwlocaties Haarlem, IJmuiden, Heemstede eo
« Reactie #61 Gepost op: 1 maart 2008, 23:01:00 »
heel vreemd.
geen idee trouwens of een optie wel of niet kan. Wij hebben het meteen vast laten leggen (waren toch 1,5 jaar van tevoren)

Suus25

  • Gast
Re: Feest- en trouwlocaties Haarlem, IJmuiden, Heemstede eo
« Reactie #62 Gepost op: 2 maart 2008, 09:20:54 »
Ja, we hadden ook de datum gelijk vastgelegd kunnen hebben, maar wilden ook zeker zijn van de locatie waar we het gaan vieren. Vandaar dat we nu eerst de locaties aan het uitzoeken zijn en dan pas de datum gaan vastleggen. Vind dat als je zoveel geld moet betalen om iets vast te leggen het wel erg jammer zou zijn als je locatie niet zou kunnen.

Carina

  • Gast
Re: Feest- en trouwlocaties Haarlem, IJmuiden, Heemstede eo
« Reactie #63 Gepost op: 16 maart 2008, 13:08:09 »
En zijn jullie al bij de Uitkijk geweest en hebben jullie een keus kunnen maken?

Hebben jullie al een eventuele binnenlocatie voor foto's bedacht?
Ik vind dat echt zo moeilijk maar wil het wel als back-up hebben als het weer heel slecht zou zijn.

Alexia

  • Gast
Re: Feest- en trouwlocaties Haarlem, IJmuiden, Heemstede eo
« Reactie #64 Gepost op: 16 maart 2008, 17:29:48 »
binnenlocatie hebben we nog niet. Buitenlocaties zat!

Suus25

  • Gast
Re: Feest- en trouwlocaties Haarlem, IJmuiden, Heemstede eo
« Reactie #65 Gepost op: 16 maart 2008, 17:39:03 »
Zijn gister bij de uitkijk geweest en hebben daar een beter gevoel bij dan bij de Zilt.

Nu moeten we bij de uitkijk alleen nog uit 2 zalen kiezen, gaan binnenkort kijken hoe de ene zaal is die nu in vergaderopstelling stond in receptie opstelling eruit ziet.
Het is alleen wel duurder dan bij de zilt, maar we vonden het betere gevoel belangrijker. Bovendien hebben we hier een luxer buffet gekozen. Het water loopt me elke keer in de mond als ik lees wat erbij hoort. Hihi.

Binnenlocatie hebben we nog niet bedacht, we zaten wel aan station haarlem te denken, maar geloof dat je daarvoor toestemming moet hebben. Buitenlocaties ook nog niet over nagedacht.
Maar mijn verloofde is fotograaf en zijn twee vrienden die ook veel fotograveren gaan de foto's maken, dus komt vast wel goed!

Door onze gastenlijst wat minder uitgebreid te maken, wordt het budgetair ook weer beter behapbaar!

Suus25

  • Gast
Re: Feest- en trouwlocaties Haarlem, IJmuiden, Heemstede eo
« Reactie #66 Gepost op: 27 maart 2008, 17:24:50 »
Uiteindelijk besloten om het bij de uitkijk te doen. Binnenkort gaan we nog kijken en beslissen welke zaal we gaan nemen.

Verder ook toch besloten om een kijkje in het stadhuis van bloemendaal te nemen. Bij het langsgaan op het gemeentehuis in haarlem kreeg ik na veel gedoe een boekje uit 2006 mee om daarin te kijken en om te zien wat de procedure is. Hopelijk zijn ze wel wat vriendelijker en meewerkender in bloemendaal.
« Laatst bewerkt op: 28 maart 2008, 10:04:39 door Suus25 »

chicca

  • Gast
Re: Feest- en trouwlocaties Haarlem, IJmuiden, Heemstede eo
« Reactie #67 Gepost op: 28 maart 2008, 09:57:59 »
Ik heb met Bloemendaal geen problemen gehad.
Ik wilde daar graag trouwen omdat ik de trap zo mooi vind  :)
Nadat we de trouwdatum en tijd telefonisch door hadden gegeven kregen we een boekje thuis
met alle informatie en zo. Heel leuk.

Uiteindelijk trouwen we niet in Bloemendaal,hebben we weer afgezegd, maar ik was wel heel tevreden
over de service die ze hadden.

Hoop dat het bij jou ook goed komt!!

Suus25

  • Gast
Re: Feest- en trouwlocaties Haarlem, IJmuiden, Heemstede eo
« Reactie #68 Gepost op: 28 maart 2008, 10:05:44 »
Hoi Chicca, we hadden 'problemen' met het stadhuis in haarlem, vandaar de beslissing om ergens anders te kijken. Begrijp dat het niet helemaal duidelijk was en heb ook de post inmiddels aangepast.

chicca

  • Gast
Re: Feest- en trouwlocaties Haarlem, IJmuiden, Heemstede eo
« Reactie #69 Gepost op: 28 maart 2008, 16:10:34 »
hoi Suus,
ik had wel begrepen dat je in haarlem 'problemen' had. heb alleen mijn tekstje een beetje knullig neer gezet, sorry!

Heb je al gekeken bij andere gemeentehuizen?
Of misschien op de locatie zelf? Ik weet eigenlijk niet of de uitkijk
een officiele trouwlocatie is.

hoop dat het allemaal goed komt.

liefs Chicca

Suus25

  • Gast
Re: Feest- en trouwlocaties Haarlem, IJmuiden, Heemstede eo
« Reactie #70 Gepost op: 29 maart 2008, 09:30:55 »
Volgens mij is de uitkijk geen officiele trouwlocatie. Daarnaast vind ik trouwen in een gemeentehuis ook wel wat hebben.

We gaan dus kijken in bloemendaal en hebben al gekeken in Haarlem. Denk dat het uiteindelijk een van die 2 wordt...

Suus25

  • Gast
Re: Feest- en trouwlocaties Haarlem, IJmuiden, Heemstede eo
« Reactie #71 Gepost op: 11 april 2008, 16:12:53 »
Ja we zijn eruit en hebben geboekt!

Vanmorgen naar het gemeentehuis van bloemendaal geweest en leuk geholpen. Het gemeentehuis zag er leuk uit, dus maar gelijk besloten daar te gaan trouwen. We dachten we zullen gelijk de tijd vastleggen maar de tijd die we wilden kon niet, omdat ze niet om 1 uur trouwen.

Toen ik thuis kwam gelijk maar even de Uitkijk gebeld om te vragen of de receptie een half uur later kon, maar dat was geen probleem.

Dus gelijk maar bij de uitkijk in bloemendaal de optie geboekt, we gaan daar onze receptie en het diner doen!

En om 14 uur gaan we uiteindelijk trouwen in het gemeentehuis van bloemendaal!  

Dus we gaan nu op 17 april 2009 om 14 uur trouwen en om half 4 begint de receptie en rond 18 uur eten!

chicca

  • Gast
Re: Feest- en trouwlocaties Haarlem, IJmuiden, Heemstede eo
« Reactie #72 Gepost op: 14 april 2008, 20:16:47 »
harstikke leuk!!
Gefeliciteerd!!

Bert1971

  • Gast
Re: Feest- en trouwlocaties Haarlem, IJmuiden, Heemstede eo
« Reactie #73 Gepost op: 26 februari 2009, 21:23:27 »
Wij hebben onze bruiloft gevierd in Het Oude Slot in Heemstede. Locatie is erg mooi, afspraken worden echter niet nagekomen. Er liep personeel rond wat nog niet eerder geserveerd had terwil we juist hadden aangegeven ervaren personeel te willen (het uurtarief is daardoor zelfs aangepast), afspraken met het eten werden niet nagekomen waardoor gasten andere menu's kregen dan afgesproken (mensen die vis wilden kregen vlees en andersom), tijdens de receptie werd er onvoldoende drank geschonken, men begon te laat met de receptie (knullig voor de gasten die op tijd waren en moesten wachten) etc. Daarnaast bleek de rekening ook nog aan alle kanten te rammelen. Kortom, het was geen goede ervaring terwijl als je er voor het eerst komt om e.e.a. te bespreken, je vriendelijk wordt ontvangen en alles mogelijk blijkt te zijn. Wij hadden dus geen positieve ervaring en uit onze vrienden/kennissenkring hoorden wij achteraf meer klachten/soortgelijke ervaringen van stellen die er ook getrouwd zijn.
« Laatst bewerkt op: 26 februari 2009, 21:26:17 door Bert1971 »

Mrs Jones

  • Gast
Re: Feest- en trouwlocaties Haarlem, IJmuiden, Heemstede eo
« Reactie #74 Gepost op: 4 juli 2010, 10:42:16 »
Wij trouwen waarschijnlijk op Landgoed Duin- en Kruidberg in Santpoort. Het restaurant de vrienden van Jacob bij dit landhuis vinden we erg mooi, maar is te prijzig.

Nu zijn we op zoek naar een mooie diner- en feestlocatie (ca 60-70 personen) met een buitenterras, liefst een in het groen gelegen plek. Binnen zouden we graag een romatische sfeer willen hebben, mag ook klassiek modern. Kroonluchters en ornamenten vinden we heel gaaf. Maar ook een verzorgd moderner interieur kunnen we heel leuk vinden (bijvoorbeeld Alfred's Diner in Alphen aan den Rijn). Iemand ideeën (max 15-20 minuten rijden vanaf Santpoort-Noord)?
« Laatst bewerkt op: 4 juli 2010, 20:57:09 door Mrs Jones »

 

* Lid info

 
 
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

* Top boards