collapse

Auteur Topic: Eten/diner/buffet op de huwelijksdag  (gelezen 67419 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Ketting

  • Gast
Re: Eten/diner/buffet op de huwelijksdag
« Reactie #25 Gepost op: 13 september 2006, 08:36:47 »
Ons eerste idee was om te gaan bbq-en met de gasten (55 pers), maar uiteindelijk hebben we gekozen voor  een indische rijsttafel, we betalen daar 16 euro per persoon voor zonder de drank (dat kost 1 euro per glas)
« Laatst bewerkt op: 13 september 2006, 08:37:50 door Ketting »

Anke

  • Held
  • *****
  • Berichten: 12997
  • Geslacht: Vrouw
    • http://www.rubenenanke.bruiloftsite.nl
Re: Eten/diner/buffet op de huwelijksdag
« Reactie #26 Gepost op: 13 september 2006, 08:59:58 »
klinkt goed Ketting!

Nienke

  • Gast
Re: Eten/diner/buffet op de huwelijksdag
« Reactie #27 Gepost op: 13 september 2006, 09:54:05 »
Wij hebben ook een buffet gedaan...niet eens om de prijs (alhoewel het wel goedkoop was, 13,50 pp!) maar omdat zo iedereen iets kan eten wat hij/zij zelf lekker vindt. We hadden een aantal moeilijke eters, wat vegetariers, wat mensen die niet van chique eten houden (eeeh wij onder anderen :tongue:), mensen die alleen hollandse pot eten en ook weer die buitenlands heerlijk vinden...vindt daar maar eens wat voor!
Dus zo is het prima gegaan, het was gezellig en iedereen heeft lekker gegeten.

Wat is precies de reden dat je vriend geen buffet wil?

K en P

  • Gast
Re: Eten/diner/buffet op de huwelijksdag
« Reactie #28 Gepost op: 13 september 2006, 11:08:15 »
Wij doen ook een buffet voor alle daggasten.
Dit omdat wij een informele bruiloft hebben (zeg je dat zo? dat het lekker losjes is allemaal?)
En zodat iedereen wel iets lust. Ben zelf ook geen makkelijke eter, dus dan is een buffet ideaal.
En ik kan totaal niet stilzitten, dus een 5 gangen diner is al helemaal niet weggelegd voor mij  :tongue:
BBQ kon ook wel, maar aangezien wij in oktober trouwen is dat niet verstandig.

Anke

  • Held
  • *****
  • Berichten: 12997
  • Geslacht: Vrouw
    • http://www.rubenenanke.bruiloftsite.nl
Re: Eten/diner/buffet op de huwelijksdag
« Reactie #29 Gepost op: 13 september 2006, 11:11:47 »
[quote name=\'K en P\' post=\'103109\' date=\'13 September 2006, 11:08\']Wij doen ook een buffet voor alle daggasten.
Dit omdat wij een informele bruiloft hebben (zeg je dat zo? dat het lekker losjes is allemaal?)[/quote]

ja dat zeg je zo, haha.
zo willen wij dat ook.

Niek

  • Gast
Re: Eten/diner/buffet op de huwelijksdag
« Reactie #30 Gepost op: 13 september 2006, 12:52:24 »
[quote name=\'Ketting\' post=\'103100\' date=\'13 September 2006, 08:36\']Ons eerste idee was om te gaan bbq-en met de gasten (55 pers), maar uiteindelijk hebben we gekozen voor  een indische rijsttafel, we betalen daar 16 euro per persoon voor zonder de drank (dat kost 1 euro per glas)[/quote]
Dat klinkt zeker goed ik ben gek    op rijsttafel dat lijkt me super...

Waar kwam die cateraar vandaan ??

[quote name=\'Nienke\' post=\'103106\' date=\'13 September 2006, 09:54\']Wat is precies de reden dat je vriend geen buffet wil?[/quote]
   Gister kwam mijn vriend thuis van zijn werk (ik ben de afgelopen dagen ziek thuis  :wacko:) en zei dat hij een buffet toch wel een optie vond..  
Wij hebben 2 jaar geleden van zijn neef een bruiloft gehad en daar moesten wij ons dus 2 uur zelf vermaken tijdens het eten  :rolleyes:  en mijn vriend zei toen tja ik ga niet voor zo veel mensen een een uitgebreid diner betalen  :ohmy:  (dat doen ze ook niet voor mij :unsure:) maar nu ziet hij wel in dat het heel raar en ongezellig is om je daggasten 2 uur weg te sturen en dan terug te laten komen voor het feest  :biggrin:

Nienke

  • Gast
Re: Eten/diner/buffet op de huwelijksdag
« Reactie #31 Gepost op: 13 september 2006, 13:07:08 »
Uiteindelijk komt alles vanzelf goed he :biggrin:

En eh, ik kan je de hand schudden, ook al ziek thuis...jij ook al zo lekker aan het hoesten en keel en oorpijn?

Niek

  • Gast
Re: Eten/diner/buffet op de huwelijksdag
« Reactie #32 Gepost op: 13 september 2006, 13:44:38 »
[quote name=\'Nienke\' post=\'103114\' date=\'13 September 2006, 13:07\']Uiteindelijk komt alles vanzelf goed he :biggrin:

En eh, ik kan je de hand schudden, ook al ziek thuis...jij ook al zo lekker aan het hoesten en keel en oorpijn?[/quote]

   ik heb gelukkig geen oorpijn maar verder ben ik behoorlijk beroerd van een verkoudheid  :sad:

BETERSCHAP  :wink:

Anke

  • Held
  • *****
  • Berichten: 12997
  • Geslacht: Vrouw
    • http://www.rubenenanke.bruiloftsite.nl
Re: Eten/diner/buffet op de huwelijksdag
« Reactie #33 Gepost op: 13 september 2006, 14:49:51 »
@ Niek; gelukkig dat je vriend een buffet uiteindelijk toch wel een leuke optie vind.

Meiden; BETERSCHAP!

Niek

  • Gast
Re: Eten/diner/buffet op de huwelijksdag
« Reactie #34 Gepost op: 13 september 2006, 15:07:56 »
[quote name=\'Anke\' post=\'103118\' date=\'13 September 2006, 14:49\']@ Niek; gelukkig dat je vriend een buffet uiteindelijk toch wel een leuke optie vind.

Meiden; BETERSCHAP![/quote]

Thanks  

En Tja mannen  
We gaan wel een beetje     :biggrin:

Nienke

  • Gast
Re: Eten/diner/buffet op de huwelijksdag
« Reactie #35 Gepost op: 13 september 2006, 16:27:24 »
Nog 1 keer offtopic dan :tongue: Jij ook beterschap!!
Was ik net vergeten, is vast de koorts  :laugh:

6okt2006

  • Gast
Re: Eten/diner/buffet op de huwelijksdag
« Reactie #36 Gepost op: 13 september 2006, 18:53:15 »
We doen ook een diner voor 65 a 70 personen en bewust geen buffet omdat een geserveerd diner toch wat rustiger is voor jezelf op zo´n hectische dag. je hebt dan even lekker een rustpunt en bovendien kost een diner minder tijd dan een buffet - we hebben slechts 2.5 uur de tijd voor het eten.

Oja! Wat het kost, weet ik even niet meer, maar volgens mij zo´n 40 euro p.p.
« Laatst bewerkt op: 13 september 2006, 18:53:45 door 6okt2006 »

K en P

  • Gast
Re: Eten/diner/buffet op de huwelijksdag
« Reactie #37 Gepost op: 13 september 2006, 19:22:29 »
Ik vind juist dat een buffet sneller gaat dan een diner, maar dat ligt misschien aan het soort buffet en soort diner?

Henrieke

  • Gast
Re: Eten/diner/buffet op de huwelijksdag
« Reactie #38 Gepost op: 14 september 2006, 11:58:35 »
Wij zijn met het eten met maximaal 30 gasten. We hebben gekozen voor een geseveerd diner van drie gangen. Dat kost iets van 30 euro per persoon. Omdat we met zo weinig zijn gaat het hopelijk prima lukken om lekker te rouleren aan de tafels, dus dan blijft het toch wat 'relaxter'.

Mags

  • Gast
Re: Eten/diner/buffet op de huwelijksdag
« Reactie #39 Gepost op: 14 september 2006, 12:08:14 »
[quote name=\'6okt2006\' post=\'103127\' date=\'13 September 2006, 18:53\']We doen ook een diner voor 65 a 70 personen en bewust geen buffet omdat een geserveerd diner toch wat rustiger is voor jezelf op zo´n hectische dag. je hebt dan even lekker een rustpunt en bovendien kost een diner minder tijd dan een buffet - we hebben slechts 2.5 uur de tijd voor het eten.

Oja! Wat het kost, weet ik even niet meer, maar volgens mij zo´n 40 euro p.p.[/quote]
Wij hadden een buffet, en hadden 1,5 uur voor het eten. Makkelijk gehaald. En dan hebben mensen nog twee maal opgeschept ook. Maar goed, we waren dan ook met ca. 40 man. Ons eten was 550 euro, er was gekookt voor 50 man. We hadden een soep als vooraf, en geen dessert, omdat we rekenden dat iedereen vol zou zijn van de taart (die voor het eten was. En dat was ook zo. Alle hapjes die we hadden zijn in bakjes en servetten meegegeven aan de gasten. Niemand heeft meer wat kunnen eten, zo vol was iedereen.
« Laatst bewerkt op: 14 september 2006, 12:10:59 door Mags »

tina228

  • Gast
Re: Eten/diner/buffet op de huwelijksdag
« Reactie #40 Gepost op: 14 september 2006, 15:30:20 »
wij gaan met onze daggasten ook in buffetvorm eten, ten eerste
omdat je dan altijd uit meerdere hoofdgerechten kunt kiezen en
niet zit met mensen die het niet lusten en ten tweede omdat je
dan ook een beetje bezig bent. Als je alles krijgt geserveerd zit
je zo lang stil.
Wij hebben er voor gekozen om geen soep bij het buffet te doen
omdat je anders al vol zit voor je begint te eten.

jeroenlinda

  • Gast
Re: Eten/diner/buffet op de huwelijksdag
« Reactie #41 Gepost op: 28 juli 2007, 16:02:53 »
Wij zijn druk bezig met het vinden van en locatie. Samen met onze daggasten zullen we ook moeten eten. Hebben jullie hier suggesties voor.
Verder zijn er bij veel huwelijken s'avonds ook nog een buffet (of alleen toevallig waar ik ben geweest..). Is dat niet een beetje dubbelop. Als ik met de daggasten heb gegeten, hoef ik s'avonds echt niet meer te eten (ik misschien wel, maar Linda niet). Dan zou dat hele buffet alleen voor de avondgasten zijn.
Hoe denken jullie daar over??
Jeroen

marjolein

  • Gast
Re: Eten/diner/buffet op de huwelijksdag
« Reactie #42 Gepost op: 28 juli 2007, 16:45:40 »
Ik heb nog niet eerder bij een bruiloft s'avonds een buffet gehad. De bruiloften waar ik geweest ben kregen we eerst een gebakje of iets dergelijks. Tijdens de avond ging men rond met hapjes en meestal stonden op de tafels bakjes met nootjes. Als afsluiting heb ik tot nu toe altijd nog koffie met een broodje gekregen. Ik denk dat dit op zich wel voldoende eten zou moeten zijn, zeker als je al met je daggasten gegeten hebt.

Het ligt er ook aan hoe laat je het feest laat beginnen. Ons feest begint pas om 20.30 uur. Wij eten samen met onze daggasten tussen 17.30 en 20.00 uur. Ik hoop dat mijn gasten snappen dat als ze pas om 20.30 komen het de bedoeling is dat ze thuis eten...

Ireen

  • Gast
Re: Eten/diner/buffet op de huwelijksdag
« Reactie #43 Gepost op: 28 juli 2007, 18:07:02 »
Ik heb juist wel vaak een bruiloft meegemaakt waar 's avonds, zo rond een uurtje of 23:00 nog een compleet buffet klaarstond (in Limburg en in de Randstad). Meestal waren dat niet de bruiloften waar ik al te eten had gekregen. Meestal had ik iets van, het staat er toch, dus ik neem er lekker van. Aan de andere kant, als het er niet was geweest, had ik het niet gemist.

Wij gaan zelf met best veel daggasten (80, inclusief kinderen) eten. Iedereen krijgt vldoende. We hebben al een proefdiner gehad en de porties zijn groot. We gaan dan ook niet 's avonds nog een buffet doen. Dat wordt veel te veel. Wel laten we wat kleine hapjes serveren en hebben we 's avonds een stokje saté met stokbrood. Dan hebben we toch een kleine snack.
« Laatst bewerkt op: 28 juli 2007, 18:23:15 door Ireen »

K en P

  • Gast
Re: Eten/diner/buffet op de huwelijksdag
« Reactie #44 Gepost op: 28 juli 2007, 18:21:28 »
In Nederland is het oprotbroodje meer gebruikt dan een heel buffet in de avond.
Althans, hier in de randstad in ieder geval  :tongue:

Wij doen geen van beiden, er worden genoeg hapjes geserveerd om op te teren!

Joyce85

  • Gast
Re: Eten/diner/buffet op de huwelijksdag
« Reactie #45 Gepost op: 28 juli 2007, 20:14:05 »
IK ben het zelf helemaal net gewend, om nog een heel buffet te krijgen 's avonds.
Een broodje en een bak koffie/thee op het eind.
Ik kom zelf uit Den Haag.

Ik woon nu in Limburg en op iedere locatie waar we gingen kijken begonnen ze over een heel buffet.
En ze stonden ons heel raar aan te kijken als we zeiden dat dat van ons echt niet hoeft hoor.
Uiteindelijk hebben we het dus ook niet.

Maar dat het op sommige plaatsen normaal is, daar ben ik inmiddels ook achter ja.

Groetjes,
Joyce

marjolein

  • Gast
Re: Eten/diner/buffet op de huwelijksdag
« Reactie #46 Gepost op: 28 juli 2007, 20:49:02 »
als het van plaats blijkt te verschillen...dan nog even een toevoeging op wat ik eerder geschreven heb...de bruiloften waar ik geweest ben en waar ik geen buffet heb gekregen waren allemaal bij arnhem en dan meer richting de achterhoek...

nisanlin

  • Gast
Re: Eten/diner/buffet op de huwelijksdag
« Reactie #47 Gepost op: 28 juli 2007, 22:55:47 »
De enige bruiloft die ik de laatste tijd heb meegemaakt had rond 22 uur een buffet. Vond ik echt niks, we hadden ook al hapjes gehad en om 22 uur heb ik nou niet echt honger.

Wij doen het als volgt: de gasten van ver komen voor de huwelijksvoltrekking naar mijn ouders' huis waar wij ook zijn, daar eten we dan met z'n allen een broodje (gewoon zelf gesmeerd en alles, we proberen het enigzins binnen de perken te houden qua kosten). Daarna naar het gemeentehuis en daarna nodigen we alle gasten die bij de huwelijksvoltrekking uit voor koffie met petit fours, weer bij mijn ouders thuis. Daarna vertrekken wij voor de foto's. 's Avonds hebben we op de feestlocatie eerst een diner met 15 personen (mijn ouders, zusje en vriendje, opa en oma en de getuigen) en daarna een feest met wat hapjes en een broodje op het einde. Dat vind ik wel voldoende hoor. Wij kunnen het ons niet permitteren om voor iedereen een diner te betalen, en de meeste gasten wonen vlak in de buurt. Degenen van ver weg zullen waarschijnlijk niet blijven voor het feest.

MariekeC

  • Gast
Re: Eten/diner/buffet op de huwelijksdag
« Reactie #48 Gepost op: 29 juli 2007, 10:49:24 »
Wij hadden eerst ook een buffet, maar inderdaad, de daggasten krijgen al een diner, en onze DJ zei ook dat het feest er enorm door onderbroken wordt. Dat is natuulijk ook jammer.
Er wordt wel de hele avond rondgegaan met hapjes (toastjes, bittergarnituur) en aan het einde krijgen de mensen een puntzak frites. Wel leuk opgelost vind ik.

Maaike2902

  • Gast
Re: Eten/diner/buffet op de huwelijksdag
« Reactie #49 Gepost op: 29 juli 2007, 10:56:36 »
Ja inderdaad een buffet is niet zo geschikt en vaak prijzig.
Wij hebben een arrangement met het "oprotbroodje" zoals boven gezegd en wij wonen in noord-brabant

 

* Lid info

 
 
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

* Top boards