collapse

Auteur Topic: Eten/diner/buffet op de huwelijksdag  (gelezen 67420 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Hiranthi

  • Gast
Re: Eten/diner/buffet op de huwelijksdag
« Reactie #50 Gepost op: 29 juli 2007, 15:00:32 »
Wij doen 's avonds een buffet met de daggasten en tijdens 't feest verder niks speciaals (hapjes die die rondgaan). Wil met de locatie nog even wat afspreken over dat 'oprotbroodje' (mooie benoeming Maaike :wink:). Een collega van Danny zei laatst met personeelsuitje wel wat leuks namelijk... Hij moet er aan 't einde van de avond niet aan denken om een kop koffie te krijgen met een broodje, hij heeft dan liever een kop koffie met nog een biertje (anders zou de koffie erg hard aankomen ofzo).
Bij de bruiloft waar hij een tijdje geleden was had hij dat ook gevraagd, maar dat mocht dus niet. Wil nu afspreken bij onze locatie dat ze bij de koffie-ronde nog een laatste drankje kunnen bestellen (met en/of zonder koffie/broodje), wil niet iedereen dwingen om aan de koffie en 't brood te gaan (ben daar zelf ook niet zo'n fan van eerlijk gezegd)..

Hoe doen jullie dat?

Maaike2902

  • Gast
Re: Eten/diner/buffet op de huwelijksdag
« Reactie #51 Gepost op: 29 juli 2007, 18:50:12 »
Ik heb het woord niet bedacht hoor, ik las het hier of elders op dit forum...

De bar sluit om 01.00 bij ons en dan komen ze meteen met de koffie en de broodjes, de bar is dan ook gesloten dus niemand krijgt meer iets anders. (bij ons is het broodje met koffie aan 't eind dus echt oprotten!)

nisanlin

  • Gast
Re: Eten/diner/buffet op de huwelijksdag
« Reactie #52 Gepost op: 29 juli 2007, 19:48:36 »
Ik vind het broodje juist wel een goed idee. Oorspronkelijk is het ook bedoeld mensen een beetje nuchter te krijgen voor ze weer op weg naar huis gaan. Niet dat iedereen nou dronken op de bruiloft zal rondlopen, dat hoop ik niet, maar het is wel lekker als je toch wat wijn enzo gedronken hebt even wat te eten voor je weer naar huis gaat.

Wat dat precies bij ons wordt weet ik nog niet, dat bespreken we een tijdje van tevoren nog met de locatie. In principe is alles mogelijk want het is gewoon een restaurant. Misschien doe ik wel frietjes :) vind ik ook leuk, alleen combineert dat natuurlijk weer voor geen meter met koffie.

Sigi

  • Gast
Re: Eten/diner/buffet op de huwelijksdag
« Reactie #53 Gepost op: 29 juli 2007, 20:53:35 »
Ik hou zelf niet zo van een uitgebreid buffet. Wij hebben wel een aantal hapjes op een centrale plek staan, maar dit is niet vergelijkbaar met een buffet. Je kan er idd ook voor kiezen om een broodje op het eind te doen. Wij doen dat weer niet. Ik denk niet dat je je verplicht moet voelen om hapjes te regelen. Enne tegenwoordig is toch bijna iedereen aan de Sonja Bakker  :lol2: .

vrouwtje

  • Gast
Re: Eten/diner/buffet op de huwelijksdag
« Reactie #54 Gepost op: 29 juli 2007, 20:58:19 »
Een feestavond kan je natuurlijk zelf inrichten en bepalen wat je wilt. Als je kiest voor een buffet dan moet je er rekening mee houden dat dit de feestavond opbreekt. Of aan het einde van de avond een stop zet op het feest. Een echt groot buffet is niet meer gebruikelijk en wij hebben er dan ook voor gekozen om een hapjes buffet rond 22.00 uur neer te zetten wat dan ook een tijd blijft staan. Zo gaat het feest toch door en de gasten die dit willen kunnen wat pakken. Ikzelf zal geen honger meer hebben omdat je zelf al gegeten hebt. Het is meer voor mijn gasten.

Nogmaals alles mag en niets moet. Het budget is natuurlijk net zo belangrijk.

Hiranthi

  • Gast
Re: Eten/diner/buffet op de huwelijksdag
« Reactie #55 Gepost op: 29 juli 2007, 21:21:37 »
Het lastige van dat koffie met broodje (heb 'k jaren geleden ook gehad op een bruiloft was, toen dronk 'k nog niet echt koffie), je kon gewoon totaal niks anders te drinken krijgen.
En koffie of niet, alcohol duurt 24uur voor het uit je lichaam is (vanaf 't laatste glas dan natuurlijk), wordt idd vaak aangegeven dat dat de reden is, maar koffie helpt daar echt niet mee, gaat 't iig niet sneller van (en bij sommige mensen werkt koffie dan gewoon averechts).

Ach ja, is bij ons ook meer, omdat ik dus die collega van Danny erover hoorde (zelf nooit over nagedacht natuurlijk) en er meer collega's waren die het er mee eens zijn. En aangezien we 's avonds behoorlijk wat collega's van 'm rond hebben lopen, is 't wel zo fijn dat voor de bruiloft te horen en 't dus te kunnen regelen :wink:

mvr

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 1036
  • Geslacht: Vrouw
Re: Eten/diner/buffet op de huwelijksdag
« Reactie #56 Gepost op: 29 juli 2007, 21:53:01 »
Zelf heb ik ook niets met koffie en broodjes na een avond feesten... Doe mij maar een lekkere snack! Daarom komen er bij ons puntzakken friet aan het einde van de avond! En de bar is dan nog gewoon open!

Ireen

  • Gast
Re: Eten/diner/buffet op de huwelijksdag
« Reactie #57 Gepost op: 30 juli 2007, 08:25:37 »
Na dit alles gelezen te hebben, zal ik eens navragen hoe laat we het stokbroodje met saté gaan krijgen. Het was niet mijn bedoeling dat helemaal op he einde te laten serveren, eigenlijk. Geen oprotbroodje dus  :biggrin:

Fammie

  • Held
  • *****
  • Berichten: 11941
  • Geslacht: Vrouw
Re: Eten/diner/buffet op de huwelijksdag
« Reactie #58 Gepost op: 30 juli 2007, 09:29:36 »
Wij hennen met de daggasten een uitgebreid buffet gehad voor de feestavond en verder zijn ze veel met hapjes rondgegaan tijdens het feest. De daggasten hebben hier helemaal niks van gegeten :wink: maar van de andere gasten hebben we gehoord dat het allemaal verrukkelijk was. Een buffet tijdens het feest heb ik 1 keer meegemaakt maar het was inderdaad een onderbreking van het feest. Daar zou ik persoonlijk niet voor kiezen.

Alexia

  • Gast
Re: Eten/diner/buffet op de huwelijksdag
« Reactie #59 Gepost op: 30 juli 2007, 09:55:45 »
bij ons komt er aan het einde wel koffie langs, maar met bonbons i.p.v. een broodje!

friend

  • Gast
Re: Eten/diner/buffet op de huwelijksdag
« Reactie #60 Gepost op: 30 juli 2007, 10:21:15 »
wij gaan gewoon met de daggasten eten en 's avonds geen buffet meer ofzo. ik ben ook een beetje bang dat het  er voor zorgt dat het feest een beetje stil komt te liggen.
en buiten dat vin dik de buffetten vaak erg prijzig

wij hebben in principe ook broodjes aan het einde maar we zijn er nog over aan het nadenken om die te laten vervangen door puntzakjes patat of broodjes kroket (dat was bij ons ook nog een optie)

K en P

  • Gast
Re: Eten/diner/buffet op de huwelijksdag
« Reactie #61 Gepost op: 30 juli 2007, 11:38:08 »
Hier degene die de term oprotbroodje in het topic heeft gebracht  :tongue:

Het broodje is niet bedoeld om te ontnuchteren.
Het is zodat de mensen die wat verder moeten rijden wel wat in hun maag hebben zitten.
Op een lege maag kan je je niet zo goed concentreren, met een iets gevulde maag lukt dat beter.

Anke

  • Held
  • *****
  • Berichten: 12997
  • Geslacht: Vrouw
    • http://www.rubenenanke.bruiloftsite.nl
Re: Eten/diner/buffet op de huwelijksdag
« Reactie #62 Gepost op: 30 juli 2007, 12:35:38 »
Wij hebben wel broodjes en koffie aan het eind.
Maar we hoorden om ons heen al dat een snack beter op z'n plaats is.
Dus waarschijnlijk worden het broodjes kroket als dat mogelijk is, nog even overleggen.

loezje

  • Gast
Re: Eten/diner/buffet op de huwelijksdag
« Reactie #63 Gepost op: 30 juli 2007, 12:36:19 »
Wij hebben na de receptie direct een feestavond (vanaf half 8) Hier wordt vanaf 8 uur het buffet geopend. Wij eten dus niet aan tafel (diner) maar we hebben dus een buffet.

7-9-7

  • Gast
Re: Eten/diner/buffet op de huwelijksdag
« Reactie #64 Gepost op: 31 juli 2007, 10:41:06 »
Wij hebben geen buffet. Wel een taartenbuffet aan het begin van het feest. De hele avond worden er hapjes rond gebracht en om 22.30 uur serveert de kok een broodje beenham en om 0.50 sluiten we de avond af met een champagnetoren.

Anke

  • Held
  • *****
  • Berichten: 12997
  • Geslacht: Vrouw
    • http://www.rubenenanke.bruiloftsite.nl
Re: Eten/diner/buffet op de huwelijksdag
« Reactie #65 Gepost op: 31 juli 2007, 10:53:40 »
Eten jullie dan helemaal niet??
Alleen taartenbuffet?


Wel gaaf om af te sluiten met die champagnetoren!

Wupje

  • Gast
Re: Eten/diner/buffet op de huwelijksdag
« Reactie #66 Gepost op: 31 juli 2007, 13:47:48 »
Hoi,

Bij de bruiloften die ik de laatste tijd gehad heb, is een buffet wel redelijk normaal.
Wij hebben er voor gekozen om met de daggasten te dineren: voorgerecht, hoofdgerecht en bruidstaart. Tijdens de receptie doen we frituurhapjes.
Wij kiezen ook voor een buffet maar toch weer iets anders ingeregeld. Om 22 uur staan er verschillende salades, vissoorten, stokbrood en kruidenboter. Dit blijft ongeveer 45 minuten staan. Daarna is er warm vlees ook weer met brood en groente zoals asperges met ham. Dit staat ook weer ongeveer 45 minuten en als laatste is er dan koffie.
Alles blijft dus redelijk lang staan, juist om te voorkomen dat iedereen tegelijkertijd gaat eten en het feest misschien instort.
Of het allemaal de juiste keuze is, zal blijken!

Anke

  • Held
  • *****
  • Berichten: 12997
  • Geslacht: Vrouw
    • http://www.rubenenanke.bruiloftsite.nl
Re: Eten/diner/buffet op de huwelijksdag
« Reactie #67 Gepost op: 31 juli 2007, 14:36:17 »
Mensen eten toch wel is mijn ervaring.
Als het er staat krijgen sommigen spontaan trek!
Ga je het wel vermelden dat het zo lang blijft staan, anders rent iedereen naar het buffet terwijl er ook nog een 2e komt die ook zo lang blijft staan.
Maar het klinkt wel super lekker.

Linnie

  • Gast
Re: Eten/diner/buffet op de huwelijksdag
« Reactie #68 Gepost op: 31 juli 2007, 14:44:05 »
Wij hadden een buffet met alleen beenham en stokbrood. Heerlijk!
Als bruidspaar openden we het buffet toen de band aan een pauze begon, was een prima moment daar voor. Ik heb niet het idee dat het feest daardoor verstoord werd.

Yvy

  • Gast
Re: Eten/diner/buffet op de huwelijksdag
« Reactie #69 Gepost op: 31 juli 2007, 17:36:24 »
Op de bruiloften die wij hebben meegemaakt, was er steeds een buffet (is hier in Limburg ook vrij standaard, geloof ik). Ik heb nog niet meegemaakt, dat hierdoor de feestavond abrupt doorbroken werd.

We hebben zelf ook voor een buffet gekozen, en laten dit waarschijnlijk samenvallen met een pauze van de band, niet te laat op de avond. In de tussentijd kan iedereen dan rustig eten, met achtergrondmuziek die niet te hard staat, en tussendoor nog wat met elkaar praten.

Backspace

  • Gast
Re: Eten/diner/buffet op de huwelijksdag
« Reactie #70 Gepost op: 31 juli 2007, 21:44:52 »
's Avond nog een keer eten?? Ik heb het nog nooit meegemaakt en heb er ook nog nooit iemand over gehoord.

Wat gek, zal het zo verschillen per provincie (ik woon in Groningen)??

Wij eten met de daggasten, en 's avonds na kerktijd is er gebak voor de gasten. Later op de avond wordt er rondgegaan met koud/warm bittergarnituur.
« Laatst bewerkt op: 31 juli 2007, 21:47:48 door Backspace »

Sietske N.

  • Gast
Re: Eten/diner/buffet op de huwelijksdag
« Reactie #71 Gepost op: 31 juli 2007, 22:47:50 »
Wij laten onze daggasten om 12.30 al verzamelen bij de feestlocatie, waar ze eerst al koffie met een eenvoudig broodje krijgen. Dan gaan ze allemaal in de bus naar de trouwlocatie. Hier komen ze pas om 17.00 uur weer terug. Dus dan gaan we eerst de bruidstaart aansnijden en dan om 18.00 uur een heel uitgebreid buffet met de daggasten. Echt met alles erop en eraan, vlees, vis, warm, koud.
Dan vanaf 20.30 feestavond met wat kleine hapjes die rondgaan en dan om 23.30 afsluiting met koffie en een bonbon.
Hoop niet dat onze gasten honger zullen lijden...  :tongue:

jeroenlinda

  • Gast
Re: Eten/diner/buffet op de huwelijksdag
« Reactie #72 Gepost op: 31 juli 2007, 22:48:32 »
Wat een verschillen zeg. Ook wij hadden dus een buffet in gedachte, maar twijfelen nu wel een beetje. Ook wij komen uit Limburg en bij alle bruiloften hier hadden ze een buffet. Ook wij willen absoluut niet dat het feest hierdoorwordt verstoord. Opzetje van ons is dat ook, om van 19.30 - ongeveer 21.00 feicitaties en de eerste sessie vd band te doen. In de 1e pauze wordt dan het buffet geopend. We willen dit vroeg in de avond doen, zodat daarna het feest los kan barsten en niet onderbroken hoeft te worden.

Leli

  • Gast
Re: Eten/diner/buffet op de huwelijksdag
« Reactie #73 Gepost op: 1 augustus 2007, 09:25:03 »
Wij nemen geen buffet, dat was niet eens een optie bij onze feestlocatie (Noord-Brabant).
Zou het dan alleen traditie zijn in Limburg ?  :laugh:

Wij hebben ong. 40 daggasten en 30 "feestgasten" in totaal een stuk of 70 dus.
waarvan er ruim de helft om 17:00-17:30 al een uitgebreid koud/warm buffet op heeft én een uitgebreid toetjesbuffet.
Dat lijkt me een beetje "over the top".

Bij ons worden er s'avonds hapjes geserveert, 5 koude en 5 warme:

-kipkerrie salade
-rollade parmaham
-zalmsalade
-brie
-filet americain
-tonijnsalade
-paling

-kalfsragoutbakjes
-pannequets
-saté met pindasaus
-quiche lorraine
-pizzahapjes
-visspiesje met witte wijnsaus
-baby ketjap
-bitterballen

Dat lijkt me eigenlijk wel genoeg eigenlijk  :laugh:

Al vind ik de puntzak friet op het einde ook wel leuk klinken.

Leli

  • Gast
Re: Eten/diner/buffet op de huwelijksdag
« Reactie #74 Gepost op: 1 augustus 2007, 09:38:22 »
Nou ik toch bezig ben ... ik zal hier ons gekozen buffet neertypen, kijken wat jullie ervan vinden, ik vind het namelijk best moeilijk om te kiezen. Vless of vis of pasta etc etc, beetje een mengeling hebben we nu.
(ik type de tekst over van de offerte  :tongue: )

Warme gerechten:

- Canadese ham
(Een in whisky, bruine suiker en kruidnagel geprepareerde en gegrilde ham gerserveerd met een romige dragonsaus)
-Kippenborstfilet
(kippemborstfilet met een zachte Straoganoffsaus)

Bovenstaande gerechten serveren wij met rijst en koude salades waaronder, aardappelsalade, witte koolsalade, tomatensalade, verse rauwkost, bleekselderij met rozijnen, ananas, komkommersalade, tauge-salade en salade brunoise.

Koude gerechten:

-maatjes haring
(geserveerd met gesnipperde uitjes)
-gerookte makreel
(diverse soorten makreel op verschillende manieren gerserveerd)
-gekookte zalmforel
(hele gekookte zalmforel feestelijk opgemaakt)
-noorse garnalen
(Noorse garnaaltjes, gegarneerd met komkommer, plakjes ei en tomaat)
-gerookte zalm
(met citroen en tomaat-garnalen gegarneerd)
-kaas
(een selectie Hollandse en Franse kaassoorten. O.a Rambol, Brie, Camembert, Jong belegen, Kernhem, Danisch Blue etc)
-charcuterie
(diverse soorten luxe worst, pate's en vleessoorten. Boerenpaté, truffelpaté, boerenmetworst, palingworst, peperpaté, paté en croute etc.
-huzarensalade
(vleessalade gegarneerd met gevulde eitjes, tomaat, pruimen, diverse rauwkosten en tafelzuren.
-verse salades
(komkommersalade, witte koolsalade met rozijnen, aardappelsalade, tomatensalade en verse rauwkostsalade.

Inclusief luxe minibroodjes, roggebrood, stokbrood, toastbrood en boter.



Alleen dan willen we niet alleen rijst maar ook warme aardappels (schijfjes oid)
Wat vinden jullie ervan ??

 

* Lid info

 
 
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

* Top boards