collapse

Auteur Topic: Willen Jullie Ff Meekijken  (gelezen 5077 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

shirley

  • Gast
Willen Jullie Ff Meekijken
« Gepost op: 1 december 2005, 11:12:21 »
we hebben een indicatie vande kosten van de grote dag gemaakt en komen over ons budget heen en dat terwijl we een heleboel krijgen!
willen jullie ff meekijken en advies/commentaar geven of ik wat vergeet of wat er minder kan qua geld?

     22 juni 2007       
x   Uitnodigingen: 100 euro          
x   Uitreksel burg.stand: 40 euro       
x   Slot Zeist: 400 euro       
x   Ondertrouw: 50 euro        
x   Receptieboek: 50 euro       
x   Visagist: 100 euro       
x   Kapper: GRATIS ( mn buuf)       
x   Huur feestzaal: 100 euro       
x   Hotel overnachting: 400 euro       
x   Diner incl. drank en zaalhuur: 1500 euro       
x   Feestavond incl bruidstaart: 3000 euro       
x   Videograaf   : GRATIS ( betaalt mn zusje)  
x   Fotograaf: 800 euro       
x   Bruidsboeket: GRATIS (betaalt mn tante)        
x   Corsage’s: GRATIS (betaalt mn tante)         
x   Ringen: 1000 euro       
x   Ringenkussentje: GRATIS (betaalt mn tante)       
x   Auto: 1050 euro       
x   Muziek: 600 euro       
x   Bedankjes: 100 euro       
x   Trouwpak: GRATIS (betalen marvin zn ouders)       
x   Bruidsjurk: GRATIS (betalen mijn ouders)       
x   Schoenen Shirley: 100 euro       
x   Schoenen Marvin: 150 euro       
x   Kunstnagels: 100 euro       
x   Sieraden: 250 euro       
x   Lingerie: 150 euro   

en dan hebben we de huwelijksreis nog niet eens meegerekend en we komen al boven de 10.000 euro uit!

kus shirley

bruidje

  • Gast
Willen Jullie Ff Meekijken
« Reactie #1 Gepost op: 1 december 2005, 11:19:36 »
ik weet het
trouwen is duur en je bent hel snel over je budget.
kunst nagels die vind ik heel duur hoor.
ik had het zelf gedaan koste me iets van 10 euro.
dus dat scheeld al een hele hoop

het reseptie boek vind ik ook wel erg duur.
neem een mooie paspatoe en laat de gasten daar hun namen opzetten.
doe een mooie foto van het trouwen er achter.
ben je ook veel goedkoper klaar

ook de sieraden vind ik wel heftig qua prijs.
snuffel eens op het internet en bij sieraden winkeltjes dus niet bij juweliers.
scheeld vaak heeeeeeeeeeeel veel euro,s


vooran nu hebben ze vaak chique sieraden bij bv H&M enz vanwege de kerst enz
« Laatst bewerkt op: 1 december 2005, 11:22:12 door bruidje »

carol.line

  • Gast
Willen Jullie Ff Meekijken
« Reactie #2 Gepost op: 1 december 2005, 11:23:33 »
Ik vind de auto vrij prijzig. Maar ik moet ook eerlijk zeggen dat ik me daar zelf ook niet in verdiept heb, hoeveel zoiets kost. (Wij kunnen 'm namelijk waarschijnlijk lenen.)

*Carol*

Succes met sparen...  :wink:

shirley

  • Gast
Willen Jullie Ff Meekijken
« Reactie #3 Gepost op: 1 december 2005, 11:30:34 »
[quote name=\'carol.line\' post=\'66797\' date=\'01 December 2005, 11:23\']Ik vind de auto vrij prijzig.[/quote]

vind ik zelf ook duur hoor, maar je we hebben voor dat geld wel een ferrari. :biggrin:
en marvin zn droom is om in een ferrari te trouwen en dat doen we dan ook. :biggrin:

Nienke

  • Gast
Willen Jullie Ff Meekijken
« Reactie #4 Gepost op: 1 december 2005, 11:33:28 »
Als ik zo kijk vind ik dat je inderdaad erg veel geld hebt staan voor de auto, wij betalen daar maar 240 euro voor, maar misschien hebben jullie een hele speciale op het oog? OOh ik lees net dat dat inderdaad zo is!
Voor het diner hebben wij ook lang niet zoveel staan, blijven er veel mensen eten bij jullie?

Ringen kan je goedkoper proberen te maken door naar een winkel te gaan waar een aanbieding is. Bijvoorbeeld deze: 25 % korting en ik las laatst ook over eentje waar het tweede sierraad voor 1 euro was, ook hier op het forum.

shirley

  • Gast
Willen Jullie Ff Meekijken
« Reactie #5 Gepost op: 1 december 2005, 11:38:18 »
[quote name=\'Nienke\' post=\'66801\' date=\'01 December 2005, 11:33\']Voor het diner hebben wij ook lang niet zoveel staan, blijven er veel mensen eten bij jullie?[/quote]
we hebben 35 daggasten en die blijven allemaal eten, ik vind het ook erg prijzig, maar ja op het eten willen we niet bezuinigen!

cadanawo

  • Held
  • *****
  • Berichten: 3147
  • Geslacht: Vrouw
Willen Jullie Ff Meekijken
« Reactie #6 Gepost op: 1 december 2005, 11:45:09 »
Ik heb voor mijn kunstnagels € 47,50 betaald...en sieraden kan je ook bij een leuke bijouterie kopen..zoals bij Six ofzo....en is het hotel echt zo duur...€ 400,-
Waarschijnlijk heb ik als jij gaat trouwen mijn grime en visagie-diploma..........dusssuuhhhhh.......
« Laatst bewerkt op: 1 december 2005, 11:46:00 door cadanawo »

shirley

  • Gast
Willen Jullie Ff Meekijken
« Reactie #7 Gepost op: 1 december 2005, 11:50:04 »
[quote name=\'cadanawo\' post=\'66803\' date=\'01 December 2005, 11:45\']Ik heb voor mijn kunstnagels € 47,50 betaald...en sieraden kan je ook bij een leuke bijouterie kopen..zoals bij Six ofzo....en is het hotel echt zo duur...€ 400,-
Waarschijnlijk heb ik als jij gaat trouwen mijn grime en visagie-diploma..........dusssuuhhhhh.......[/quote]

ik heb alles maar een beetje gegokt, ik heb echt geen idee wat een bruidssuitte kost. en qua sieraden heb ik geen idee wat ik wil dus had ik ff hoog gegokt, valt het alleen maar mee tegen die tijd :)
wel handig dat jij je visagie diploma rond die tijd hebt :biggrin: , maar woon je wel een beetje in de buurt bij ons?
wij wonen in utrecht

Nienke

  • Gast
Willen Jullie Ff Meekijken
« Reactie #8 Gepost op: 1 december 2005, 11:53:11 »
Als je het hotel gegokt hebt...dat kan echt goedkoper hoor! Gewoon even een beetje rondkijken :) 400 euro is echt zo'n prijs voor een hele luxe kamer, wij betalen 170 euro bijvoorbeeld.

Sterker nog, voor onszelf betalen we 160, maar omdat mijn paard daar dat weekend staat en we maken foto's, komt er 5 euro bij, en dan nog 5 reserveringskosten ;-)
« Laatst bewerkt op: 1 december 2005, 11:54:17 door Nienke »

cadanawo

  • Held
  • *****
  • Berichten: 3147
  • Geslacht: Vrouw
Willen Jullie Ff Meekijken
« Reactie #9 Gepost op: 1 december 2005, 12:04:13 »
[quote name=\'shirley\' post=\'66804\' date=\'01 December 2005, 11:50\'][quote name=\'cadanawo\' post=\'66803\' date=\'01 December 2005, 11:45\']
Ik heb voor mijn kunstnagels € 47,50 betaald...en sieraden kan je ook bij een leuke bijouterie kopen..zoals bij Six ofzo....en is het hotel echt zo duur...€ 400,-
Waarschijnlijk heb ik als jij gaat trouwen mijn grime en visagie-diploma..........dusssuuhhhhh.......[/quote]

ik heb alles maar een beetje gegokt, ik heb echt geen idee wat een bruidssuitte kost. en qua sieraden heb ik geen idee wat ik wil dus had ik ff hoog gegokt, valt het alleen maar mee tegen die tijd :)
wel handig dat jij je visagie diploma rond die tijd hebt :biggrin: , maar woon je wel een beetje in de buurt bij ons?
wij wonen in utrecht
[/quote]
Ik woon in Weesp...dus dat is niet zo heel erg ver van Utrecht vandaan.
PB je e-mail adres anders even...dan mail ik je als ik thuis ben mijn budgetlijst...

Het beste kan je nu alvast overal prijzen opvragen...dan kan je iets gerichter een budget maken.

prinsesje

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1295
    • http://
Willen Jullie Ff Meekijken
« Reactie #10 Gepost op: 1 december 2005, 13:23:36 »
En ik vind je ringen erg duur... Maar dat is natuurlijk net wat je wilt. Inderdaad zijn kunstnagels vaak niet duurder dan € 55,00. Dus dat scheelt dat ook weer.En ook je sieraden kun je wat goedkoper doen. Ik denk maar zo: wie ziet nou dat ze niet 'echt' zijn?
« Laatst bewerkt op: 1 december 2005, 13:23:47 door prinsesje »

shirley

  • Gast
Willen Jullie Ff Meekijken
« Reactie #11 Gepost op: 1 december 2005, 13:37:54 »
ik heb de sieraden wat hoger ingeschat omdat ik ook een tiara of diadeem wil en die reken ik onder sieraden.
de ringen die we gezien hebben kosten 1500 euro, maar de juwelier wilt ze maken voor 750 euro, dus dat scheelt weer de helft.
alleen zijn dat de prijzen van nu en wij trouwen pas over anderhalf jaar, dus hou ik het ruim.

kus shirley

Irene

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1587
  • Geslacht: Vrouw
Willen Jullie Ff Meekijken
« Reactie #12 Gepost op: 1 december 2005, 13:54:24 »
Ik vind wel dat je weinig geld rekent voor de kaarten... Je moet ook rekening houden met portokosten... Verder is de auto wel heel duur, maar die heb je natuurlijk al vaststaan...
Als je een dj neemt, moet de muziek ook wel goedkoper kunnen denk ik...
De nagels en sieraden zijn inderdaad duur, maar als je een tiara wilt zullen de kosten wel wat hoger uitvallen (hoewel je die ook hebt voor 35 euro hoor!!)

Het receptieboek vind ik ook niet goedkoop, wij hadden een passepartout, zoals Bruidje zei, maar dat was net zo duur, we hebben namelijk een lijst laten maken... Maar ik weet niet wat receptieboeken normaal kosten...
Visagist is ook wel prijzig, weet niet of je ook verschillende proefmake-ups laat doen? Ik denk dat het wel goedkoper moet kunnen...
Ringen zijn nu eenmaal duur, misschien moet je die anders vast bestellen? Dan blijft de prijs tenminste 750 euro en weet je al wat je kwijt bent...

Verder weet ik het ook niet, het is wel ongeveer wat wij ook kwijt waren denk ik... Zeg maar eten, lokatie, bruidssuite...

svdh

  • Gast
Willen Jullie Ff Meekijken
« Reactie #13 Gepost op: 1 december 2005, 16:49:17 »
Hotel vind ik erg duur. Ik zelf heb gekeken bij Karel V in Utrecht en daar kost de bruidsuite 300 en dan heb je echt een kamer, ontbijt met alles erop en eraan.
Verder vind ik idd ook auto vrij prijzig.

Bolletje1

  • Held
  • *****
  • Berichten: 6103
Willen Jullie Ff Meekijken
« Reactie #14 Gepost op: 1 december 2005, 17:31:05 »
Ik vind ook diverse dingen erg duur. Zoals de ringen, maar die zijn nou eenmaal duur. De auto helemaal, dat zou ik er nooit aan uit kunnen geven, maar ja, als dat zijn droom is. Sieraden en nagels vind ik ook erg duur, net zoals de hotelovernachting!

Natas, jammer dat je niet dichterbij woont want ik zoek nog iemand voor mijn make up!

Melanie

  • Gast
Willen Jullie Ff Meekijken
« Reactie #15 Gepost op: 1 december 2005, 17:41:14 »
Ik weet niet hoeveel mensen je een kaart stuurt?
Wij zijn voor 130 pers ong. 250 kwijt (zonder postzegels.)

Zwabber

  • Gast
Willen Jullie Ff Meekijken
« Reactie #16 Gepost op: 1 december 2005, 17:54:54 »
[quote name=\'Nienke\' post=\'66801\' date=\'01 December 2005, 11:33\']Als ik zo kijk vind ik dat je inderdaad erg veel geld hebt staan voor de auto, wij betalen daar maar 240 euro voor, maar misschien hebben jullie een hele speciale op het oog? OOh ik lees net dat dat inderdaad zo is!
Voor het diner hebben wij ook lang niet zoveel staan, blijven er veel mensen eten bij jullie?

Ringen kan je goedkoper proberen te maken door naar een winkel te gaan waar een aanbieding is. Bijvoorbeeld deze: 25 % korting en ik las laatst ook over eentje waar het tweede sierraad voor 1 euro was, ook hier op het forum.[/quote]
 
 Jij dit klopt zeker dit is bij juwelier komen in heemskerk


wij betalen zelf 227 voor een hotel overnachting.
 Maar ja onze band vaal weer duur uit n.m 1450 euro.
 Maar daarin tegen kwam ik hier op het forum een fotograaf tegen die het tegen een redelijke prijs doet

Joanne

  • Gast
Willen Jullie Ff Meekijken
« Reactie #17 Gepost op: 1 december 2005, 19:23:25 »
Ik vind d auto ook heel duur.
Weet niet watvoor auto het is maar et kan veel goedkoper.

cadanawo

  • Held
  • *****
  • Berichten: 3147
  • Geslacht: Vrouw
Willen Jullie Ff Meekijken
« Reactie #18 Gepost op: 1 december 2005, 19:58:05 »
[quote name=\'Joanne\' post=\'66857\' date=\'01 December 2005, 19:23\']Ik vind d auto ook heel duur.
Weet niet watvoor auto het is maar et kan veel goedkoper.[/quote]
Een Ferrari...

R&I

  • Gast
Willen Jullie Ff Meekijken
« Reactie #19 Gepost op: 2 december 2005, 09:03:19 »
hoi

denk ook dat je met sommige dingen een beetje hoog zit
wij hebben bijvoorbeeld de ringen van dora 475
Sta zelf in een schoenen winkel en wij kopen volledig leren hereneschoenen (ook de zool) voor 60 euro
en inderdaad ik haal mijn sieraden ook bij een six ofzo je draagt het waarschijnlijk nooit weer. op het feest zou ik ook nooit bezuinigenmaar op die kleine dingen waarom niet

Sandra

  • Gast
Willen Jullie Ff Meekijken
« Reactie #20 Gepost op: 2 december 2005, 21:41:13 »
[color=\"#993399\"]Over die Ferrari... ik weet natuurlijk niet hoever je ermee rijdt, maar 1000 euro voor eventjes een stukje rijden is wel heel veel. Is er niet iets van een Ferrari club op internet? Dan zou je daar eventueel ook kunnen vragen of zij goedkopere betrouwbare adressen weten waar je zo´n auto kunt huren.
Vaak zijn die mensen zo dol op hun auto dat het een heel hechte club is en ze je wel aan goedkopere adressen kunnen helpen.[/color]

shirley

  • Gast
Willen Jullie Ff Meekijken
« Reactie #21 Gepost op: 3 december 2005, 19:10:10 »
[quote name=\'Sandra\' post=\'66957\' date=\'02 December 2005, 21:41\'][color=\"#993399\"]Over die Ferrari... ik weet natuurlijk niet hoever je ermee rijdt, maar 1000 euro voor eventjes een stukje rijden is wel heel veel. Is er niet iets van een Ferrari club op internet? Dan zou je daar eventueel ook kunnen vragen of zij goedkopere betrouwbare adressen weten waar je zo´n auto kunt huren.
Vaak zijn die mensen zo dol op hun auto dat het een heel hechte club is en ze je wel aan goedkopere adressen kunnen helpen.[/color][/quote]

marvin wil perse de ferrari 355 spider en dit bedrijf is de enige in nederland en belgie die m verhuurd waar je zelf in mag rijden.
en we hebben m al aanbetaald en ik vind het niet erg om daar wat extra geld aan uit te geven.

bruidje

  • Gast
Willen Jullie Ff Meekijken
« Reactie #22 Gepost op: 5 december 2005, 14:08:53 »
ja de auto is idd erg duur
wij hadden voor 560 euro een luxe 70 pers touringcarr inc koffie en thee

Diana

  • Gast
Willen Jullie Ff Meekijken
« Reactie #23 Gepost op: 7 december 2005, 15:17:34 »
voor sommige dingen reken je erg weinig,heb je dat al zwart op wit?
anders moet je misschien de berekening nog omhoog bijstellen....

bruidje

  • Gast
Willen Jullie Ff Meekijken
« Reactie #24 Gepost op: 7 december 2005, 15:27:25 »
OMHOOG???????????????????????????????????????????????????


sorry maar daar ben ik het niet mee eens.
sommige dingen zijn juist hoog ingeschat.


Welk bedrag zit jij dan aan te denken :blink:

 

* Lid info

 
 
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

* Top boards