collapse

Auteur Topic: Getuigen topic  (gelezen 229333 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

dromer

  • Held
  • *****
  • Berichten: 4405
  • Geslacht: Vrouw
    • http://
Re: Getuigen topic
« Reactie #25 Gepost op: 5 maart 2005, 20:25:15 »
jee das ook vervelend dat hij dan zo reageerd ingrid!... nou ja hopelijk vind hij wel een leuke andere getuige

Daan

  • Gast
Re: Getuigen topic
« Reactie #26 Gepost op: 5 maart 2005, 21:20:33 »
[quote name=\'lbruin\' date=\'05 March 2005, 17:53\']hoihoi ik was eigenlijk van plan mijn moeder en een vriendin als getuige te vragen. Is een moeder als getuige vreemd of zo dat niemand dat doet?

Want ik zat eraan te denken mijn ene broer als ceremoniemeester te vragen maar ja dan vind ik het een beetje lullig voor mijn andere broer eigenlijk....  :unsure:
[post=\"7941\"]<{POST_SNAPBACK}>[/post]
[/quote]
'
Mijn vriend en ik zijn dan helemaal vreemd wij hebben allebei onze ouders gevraagd...

Je moet echt zelf doen wat jij denkt dat goed is en niet wat anderen willen het is jouw dag.

irenebreebaart

  • Gast
Re: Getuigen topic
« Reactie #27 Gepost op: 5 maart 2005, 21:48:20 »
Helemaal mee eens!!!

isabel

  • Gast
Re: Getuigen topic
« Reactie #28 Gepost op: 11 maart 2005, 20:19:19 »
Voor degene die voor de wet en de kerk trouwen!! Nemen jullie dezelfde getuigen voor de kerk en de wet???

Groetjes Isabel

Pappeline

  • Gast
Re: Getuigen topic
« Reactie #29 Gepost op: 11 maart 2005, 20:21:18 »
Huh, moet je in de kerk ook getuigen hebben dan?

Wij trouwen ook in de kerk, maar dit is compleet nieuw voor mij!!! :blink:

Gr pappeline

Bolletje1

  • Held
  • *****
  • Berichten: 6103
Re: Getuigen topic
« Reactie #30 Gepost op: 11 maart 2005, 20:56:03 »
Ik trouw niet in de kerk maar heb ook nooit gehoord dat je voor de kerk getuigen moet hebben. Ligt er misschien aan wat voor kerk het is?

isabel

  • Gast
Re: Getuigen topic
« Reactie #31 Gepost op: 12 maart 2005, 07:14:38 »
volgens dat ik weet moeten er in de kerk hier twee mensen meetekenen

de gewone parochiekerk hier in Belgie

Isabel

Daan

  • Gast
Re: Getuigen topic
« Reactie #32 Gepost op: 12 maart 2005, 15:19:05 »
[quote name=\'isabel\' date=\'11 March 2005, 20:19\']Voor degene die voor de wet en de kerk trouwen!! Nemen jullie dezelfde getuigen voor de kerk en de wet???

Groetjes Isabel
[post=\"9261\"]<{POST_SNAPBACK}>[/post]
[/quote]
Toevallig heb ik een vriendin die getuigen is bij haar vriendin...

Die vriendin trouwt op een maandag en heeft dan twee andere getuigen voor het kerkelijk huwelijk op die vrijdag erna (dat was belangrijker voor haar) Ze kon geen keuze maken aangezien er meerdere mensen bij haar aan het trekken was.(familie)

Ik heb al meerdere huwelijken in een kerk meegemaakt maar daar had ik ook nooit van gehoord tot van de week...

irenebreebaart

  • Gast
Re: Getuigen topic
« Reactie #33 Gepost op: 12 maart 2005, 19:31:01 »
Het kan wel, maar in Nederland is het niet verplicht. Ik weet ook niet precies hoe het zit, maar als je bijvoorbeeld de bruiloft van WillemAlexander en Maxima hebt gezien, dan zag je dat ook zij getuigen hadden voor de kerk... Maar het hoeft dus niet!

Anja

  • Gast
Re: Getuigen topic
« Reactie #34 Gepost op: 16 maart 2005, 11:11:32 »
[quote name=\'isabel\' date=\'11 March 2005, 20:19\']Voor degene die voor de wet en de kerk trouwen!! Nemen jullie dezelfde getuigen voor de kerk en de wet???

Groetjes Isabel
[post=\"9261\"]<{POST_SNAPBACK}>[/post]
[/quote]


Bij ons in Limburg is het de gewoonte dat je ook dezelfde getuigen neemt als bij het wettelijk huwelijk. Wij hebben in totaal 4 getuigen, maar trouwen zowel voor de wet als kerk op een en dezelfde dag.

karel&ingrid

  • Gast
Re: Getuigen topic
« Reactie #35 Gepost op: 16 maart 2005, 13:37:01 »
Toen ik van de  week mijn mooiste  dag  keek  waar  dus  ook voor  de kerk getrouwd  werdt stonden  alleen  de  wederzijdse  ouders  naast  het  bruidspaar voor de  zegening.Vondt  het wel een mooi gezicht  alleen  wij trouwen  wel  in een kerk maar dat is  huis  der gemeente  geworden.Maar opzich  zou  het  super  zijn  als me  ouders  en  schouder   daar  naast  ons  konden staan.Alleen  dat zal  een  droom zijn die  nimmer  uit  komt.Me  ouders  zijn jaren geleden gescheiden  en me  oeder  zal met modder  gaan  gooien  naar me vader  de  me  schoonouders  zullen  er  zo  goed  als ook niet  bij zijn  omdat  ze nooit  of  te  nimmer  ooit  eens   contact maken  met  hun zoon (1richtings verkeerd  houd  ooit  eens op he).
Tis  jammer  maar helaas  zo  graag  als  ik  het zou willen maar  wat  ik al zeg  dit zal nooit gebeuren.

claudia

  • Gast
Re: Getuigen topic
« Reactie #36 Gepost op: 18 maart 2005, 16:30:21 »
Volgens mij is er oficieel geen getuige nodig voor in de kerk maar vaak omdat je voor de wet wel getuige heb worden de getuige in de kerk er wel bij betrokken.

Ik weet dat onze pastoor de getuige ook laat tekenen op een document. maar niet het oficieele want dat mag niet.

groetjes claudia

prinsesje

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1295
    • http://
Re: Getuigen topic
« Reactie #37 Gepost op: 18 maart 2005, 22:11:36 »
een getuige is niet verplicht in de kerk. Had er eerlijk gezegt ook nog nooit van gehoord!

seertje

  • Gast
Re: Getuigen topic
« Reactie #38 Gepost op: 24 maart 2005, 11:08:38 »
hallo hier ben ik alweer met misschien een vreemde vraag, maar weet iemand ook een leuk idee om de mensen te vragen of ze getuigen willen zijn? het is toch wel een speciaal iets en ik zou het dan ook origineel willen vragen.

groetjes

Bolletje1

  • Held
  • *****
  • Berichten: 6103
Re: Getuigen topic
« Reactie #39 Gepost op: 24 maart 2005, 11:11:27 »
Misschien kun je ze als kadootje een speciale pennenset geven in een mooi doosje. Als ze t open hebben gemaakt kun je vragen of ze weten wat ze er mee moeten. Dan kun je dus zeggen dat je graag wil dat ze die op je trouwdatum in t stadhuis zullen gebruiken. Zoiets misschien?

seertje

  • Gast
Re: Getuigen topic
« Reactie #40 Gepost op: 24 maart 2005, 11:13:37 »
dit is inderdaad een leuk ideetje  :)
bedankt alvast

Bolletje1

  • Held
  • *****
  • Berichten: 6103
Re: Getuigen topic
« Reactie #41 Gepost op: 24 maart 2005, 11:19:40 »
Graag gedaan!

dromer

  • Held
  • *****
  • Berichten: 4405
  • Geslacht: Vrouw
    • http://
Re: Getuigen topic
« Reactie #42 Gepost op: 24 maart 2005, 11:36:33 »
hahaha zomaar een flauw idee hoor, ga je voor ze koken met woord macaroni ofzo.... en dan ga je de juiste letters eruit vissen (desnoods van te voren dat je dat even in een appart pannetje kookt) en dan leg je dat op die persoon zijn boord neer... zodat hij de vraag kan lezen.....

seertje

  • Gast
Re: Getuigen topic
« Reactie #43 Gepost op: 24 maart 2005, 11:46:25 »
[quote name=\'dromer\' date=\'24 March 2005, 11:36\']hahaha zomaar een flauw idee hoor, ga je voor ze koken met woord macaroni ofzo.... en dan ga je de juiste letters eruit vissen (desnoods van te voren dat je dat even in een appart pannetje kookt) en dan leg je dat op die persoon zijn boord neer... zodat hij de vraag kan lezen.....
[post=\"12400\"]<{POST_SNAPBACK}>[/post]
[/quote]


haha inderdaad ook een heel leuk idee!

natascha

  • Gast
Re: Getuigen topic
« Reactie #44 Gepost op: 24 maart 2005, 12:11:24 »
Ik heb mijn opa en oma gewoon gevraagd, ze waren al emotioneel genoeg.
Ze zijn ook allebei in de 80.
We hebben de naaste familie een agenda gegeven met bij de datum.......

Natas

prinsesje

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1295
    • http://
Re: Getuigen topic
« Reactie #45 Gepost op: 24 maart 2005, 13:49:20 »
ook dit onderwerp is al eens besproken (geeft niks hoor Seertje, er is ook al zoveel besproken!)

Ik zal dat topic eens opzoeken en kijken of ik ze kan samenvoegen. Misschien is het topic al van voor 1 januari, dan heb ik het waarschijnlijk al verwijderd. Ik zal kijken of ik het kan terugvinden...
« Laatst bewerkt op: 24 maart 2005, 13:50:06 door prinsesje »

seertje

  • Gast
Re: Getuigen topic
« Reactie #46 Gepost op: 24 maart 2005, 13:50:38 »
[quote name=\'prinsesje\' date=\'24 March 2005, 13:49\']ook dit onderwerp is al eens besproken (geeft niks hoor Seertje, er is ook al zoveel besproken!)

Ik zal dat topic eens opzoeken en kijken of ik ze kan samenvoegen. Misschien is het topic al van voor 1 januari, dan heb ik het waarschijnlijk al verwijderd. Ik zal kijken of ik het kan terugvinden...
[post=\"12443\"]<{POST_SNAPBACK}>[/post]
[/quote]


oke dan kijk ik dar al naar uit!
bedankt

prinsesje

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1295
    • http://
Re: Getuigen topic
« Reactie #47 Gepost op: 24 maart 2005, 13:53:24 »
bij deze :wink:

niema

  • Gast
Re: Getuigen topic
« Reactie #48 Gepost op: 25 maart 2005, 22:27:58 »
hallo allen

graag zou ik meer willen weten wat de betekenis is van de getuigen bij een huwelijk.
Misschien dat iemand daar antwoord op kan geven. :dry:  :dry:  :dry:


alvast bedankt

irenebreebaart

  • Gast
Re: Getuigen topic
« Reactie #49 Gepost op: 25 maart 2005, 22:36:35 »
Een getuige is iemand die voor jou tekent bij het gemeentehuis of stadhuis. Het is meestal een persoon die belangrijk voor jou is en die achter jullie huwelijk staat. Je mag maximaal 2 getuigen hebben per persoon, maar moet er allebei minstens 1. Dit is volgens mij de betekenis...

 

* Lid info

 
 
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

* Top boards