collapse

Auteur Topic: Getuigen topic  (gelezen 229798 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

naaT-b

  • Gast
Re: Getuigen topic
« Reactie #375 Gepost op: 18 januari 2013, 16:54:23 »
Mijn as zijn getuigen worden zijn broertje en zusje.
Mijn getuigen worden mij 2 broertjes. Nu heb ik nog een zusje (het is een drieling) en ik weet dat zij het heel erg vind als ze geen rol heeft in de bruiloft. Maar ik vind haar nu ok weer niet echt goed ceremoniemeester materiaal. En om haar op haar 23e nog ringdraagster te laten zijn... tja.. En natuurlijk mag ze mee als ik jurken ga passen. Hoe vraag ik mijn broertjes als getuigen zonder dat zij zich gekwetst voelt?

Wij willen onze getuigen ook op een originele manier gaan vragen, zodat het voor hun ook een memorabel moment wordt. Wij zijn zelf helemaal gek van reizen en onze bruiloft krijgt dan ook een 'travel theme'. Wij willen onze getuigen gaan vragen dmv een zelfgemaakt paspoort. In een paspoort heb je natuurlijk een personalia pagina, hier willen we tekstueel een grappige twist aan geven en de rest vrij laten zodat ze hun handtekening kunnen oefenen. Maar de inspiratie voor de tekst is verdwenen. Iemand ideeën?

kirriemirrie

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1909
  • Geslacht: Vrouw
Re: Getuigen topic
« Reactie #376 Gepost op: 18 januari 2013, 22:27:12 »
Kun je je zusje geen bruidmeisje laten zijn? Maar dan gewoon met een mooie jurk, jou rechterhand zeg maar, mag mee met de foto's maken en zo. (Ik bedoel dus niet zo'n amerikaans bruidsmeisje) maar meer voor de gezelligheid zodat ze er ook echt bij hoort!

Tam1987

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 487
Re: Getuigen topic
« Reactie #377 Gepost op: 18 januari 2013, 23:22:24 »
Mijn zusje is mijn getuige, maar die huppelt als het goed is ook de hele dag om mij heen, jurk goedleggen, bloemen vasthouden, spulletjes bij zich houden... alleen maar gezellig en fijn en dus ook beetje de taak van een bruidsmeisje. Misschien dat jouw zusje dat idd ook wel erg leuk vindt om jou bij te staan op de grote dag? Dat is denk ik net zo'n mooie taak als getuige.

We hebben 3 van onze getuigen gewoon gevraagd, niks bijzonders. Maar omdat we eerst maar 2 getuigen hadden omdat m'n lief in eerste instantie niet kon kiezen, sprak ik de vriendin die ik wilde vragen niet meer op tijd. Had haar gegevens nl nodig voor de ondertrouw en was vrij kort dag. Dus heb haar een chocoladekaart gestuurd met een foto van AS en mij en de vraag of ze mijn getuige wil zijn. En superleuk, kreeg maar geen reactie maar een paar dagen later viel er een chocoladetelegram door de bus, met 'Ja ik wil!' erop :D

btamdewit

  • Gast
Re: Getuigen topic
« Reactie #378 Gepost op: 19 januari 2013, 23:10:55 »
Wij hebben onze getuigen een advertentie gegeven waarop ze moesten solliciteren. Daar stonden dan allemaal functie-eisen in enzo, erg leuk!
Mijn zusje, beste vriend van mijn vriend en mijn schoonmoeder zeiden meteen ja. En van mijn beste vriendin hebben we echt een brief terug gehad waarin ze solliciteerde naar de functie en waarom we echt haar moesten hebben, had ze echt super leuk gedaan!

Jazz

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 831
  • Geslacht: Vrouw
Re: Getuigen topic
« Reactie #379 Gepost op: 20 januari 2013, 15:13:16 »
Ik heb mijn beide broers een pen gegeven met de inscriptie 'getuige 14-06-2013'
Ze vonden het allebei superleuk!

@NaaT-b, ik vind het ook wel een goed idee om je zusje dan als 'bruidsmeisje' te vragen.

naaT-b

  • Gast
Re: Getuigen topic
« Reactie #380 Gepost op: 25 januari 2013, 14:32:42 »
Ja, dat is een goed idee. Ze wordt gewoon bruidsmeisje! Maar inderdaad niet op zo'n amerikaanse manier.

Iemand nog ideeën op mijn 2e vraag? Ik ben nog steeds inspiratieloos...

Mupke80

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 1109
  • Geslacht: Vrouw
Re: Getuigen topic
« Reactie #381 Gepost op: 25 januari 2013, 15:19:10 »
@naa T-b misschien kun je, onder de onmisbare persoonsgegevens, iets opschrijven over waarom deze mensen zo belangrijk voor je zijn en waarom je speciaal hen zo graag als getuige wil vragen? Bijv. zo:

Kent het bruidspaar via: .....
Wordt getuige van: .......
Is voor ....... heel belangrijk als getuige omdat .......

En misschien nog dit (ik weet niet of je mogelijk nog met je broertjes op vakantie gaat):
Gaat met het bruidspaar hopelijk nog de volgende mooie reis maken: ..............

Dit zijn dingen die mij zomaar te binnen schieten, misschien kun je er iets mee?
Succes in elk geval!

Bruidslin

  • Gast
Re: Getuigen topic
« Reactie #382 Gepost op: 18 juli 2013, 15:18:40 »
Mensen, ben echt dolblij dat ik dit topic lees: heb me nooit gerealiseerd dat dit zo'n 'big deal' kon zijn voor sommigen! Dit verklaart voor mij een boel ;-) hihi Ik ga er eens gauw werk van maken...

Bruidslin

  • Gast
Re: Getuigen topic
« Reactie #383 Gepost op: 18 augustus 2013, 11:44:00 »
Hai allemaal,

Nogmaals bedankt voor de tips! Ik heb uiteindelijk het volgende gedaan:
Ik had mijn zusje uitgenodigd voor een lunch bij mij thuis. Toen ze wat te drinken wilde, heb ik dat aangeboden in een gegraveerd wijnglas met "Getuige 22 Maart 2014". Toen ze dat zag werd ze helemaal blij en kreeg ze tranen, zo schattig! Ze vond heel lief, maar ook helemaal niets voor mij om zo te doen, hehe, daar heb ik jullie natuurlijk voor ;-)

Onze andere getuige wordt de beste vriend van mijn AS

daphne89

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 929
  • Geslacht: Vrouw
Re: Getuigen topic
« Reactie #384 Gepost op: 18 augustus 2013, 11:49:48 »
Leuke manier om je getuige te vragen, bruidslin! En vooral dat blijkt dat het zoveel voor haar betekent!

Wij hadden een klein blauw flesje, gevuld met witte en blauwe snoephartjes en een kaartje eraan. Daarop stond de vraag: Wil jij mijn getuige zijn? Werd zeer goed ontvangen

Bruidslin

  • Gast
Re: Getuigen topic
« Reactie #385 Gepost op: 18 augustus 2013, 11:56:50 »
Ah, wat lief! Hoe hebben jullie dat gegeven? Bij een etentje?
Ik wil ook een cadeautje geven aan m'n vriendinnetjes die bruidsmeisje zijn, nog over nadenken wat dat wordt! Een flesje of iets anders van glas vind ik iets riskant, omdat twee meisjes in het buitenland wonen (en ik het moet opsturen per post). Nog even verder denken :-)

daphne89

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 929
  • Geslacht: Vrouw
Re: Getuigen topic
« Reactie #386 Gepost op: 18 augustus 2013, 11:59:34 »
Op vaderdag hadden we zelf een high tea gemaakt en de flesjes op de borden gezet.

Er zijn ook glazen flesjes te bestellen die in een speciale verpakking zitten om te versturen: http://www.flessenpost.nl/Flessen-verpakkingen-c-316.html
Misschien heb je er iets aan, wij hebben hier plastic flesjes besteld voor de uitnodigingen.

Bruidslin

  • Gast
Re: Getuigen topic
« Reactie #387 Gepost op: 18 augustus 2013, 12:04:42 »
High tea is heel leuk om te doen!
en wat een leuke site, dank voor de tip! Staat heel gezellig volgens mij. Ik ga het eens aan mijn AS showen als hij terug is van lowlands...

Vilickylucky

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 349
Re: Getuigen topic
« Reactie #388 Gepost op: 18 augustus 2013, 12:07:08 »
@bruidslin,misschien vind je t wel leuk om armbandjes te geven aan je bruidmeisjes? Er zijn veel verschillende mogelijkheden maar als je ze met hun initialen doet (zo n klein hangertje) en in de (thema) kleur van je trouwdag kunnen ze hem op de dag zelf ook dragen :) 

Bruidslin

  • Gast
Re: Getuigen topic
« Reactie #389 Gepost op: 18 augustus 2013, 12:36:48 »
Oh, wat een enig idee!! Dat brengt gelijk eenheid op de dag zelf, echt super leuk! Heb je dat zelf ook gedaan?

Vilickylucky

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 349
Re: Getuigen topic
« Reactie #390 Gepost op: 18 augustus 2013, 13:05:34 »
 :biggrin: nee (jammer genoeg) hier geen bruidsmeisjes  :) heb wel een aantal keer op t punt gestaan om voor mn liefste vriendinnetjes wat te kopen.. Maar as. Fluit me dan terug (geen geld/ vind t onnodig)  :dry:

Bruidslin

  • Gast
Re: Getuigen topic
« Reactie #391 Gepost op: 18 augustus 2013, 13:12:26 »
Hè, wat jammer. Op de middelbare school heb ik zelf armbandjes gemaakt, is dat niet een idee, dan speelt geld een veel kleinere rol. Ik heb even wat gegoogled; dit soort armbandjes maakte ik vroeger: http://v.fashiocdn.com/images/entities/0/n/1/6/d/0.365x365.jpg

Maar er zijn er veel die er schattig uitzien:

https://www.google.nl/search?q=armbandjes+geknoopt+gevlochten&client=firefox-a&hs=J2M&rls=org.mozilla:en-US:official&channel=fflb&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ei=PKsQUsTuH6eU0AXSkoGwBg&ved=0CAkQ_AUoAQ&biw=1920&bih=1069#imgdii=_

Vilickylucky

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 349
Re: Getuigen topic
« Reactie #392 Gepost op: 18 augustus 2013, 17:58:37 »
Jaa dat deed ik ook altijd! De hele zomervakantie zat ik dan te knopen, en gaf ze aan al mn vakantievriendinnetjes :) zal je even pb-en met een link naar een site van een vriendin die ook erg leuke armbandjes maakt, misschien inspireert t je wel :-)

Bruidslin

  • Gast
Re: Getuigen topic
« Reactie #393 Gepost op: 18 augustus 2013, 18:30:03 »
Dank je, wat een leuke dingen zitten ertussen! En dat koekjesrecept ga ik definitief uitproberen... Jammer dat ik nu geen bananen in huis heb!

Vilickylucky

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 349
Re: Getuigen topic
« Reactie #394 Gepost op: 18 augustus 2013, 19:21:46 »
Lekker off topic, maar die koekjes zijn super lekker (zeker als je bedenkt hoe gezond ze zijn ;))

Bruidslin

  • Gast
Re: Getuigen topic
« Reactie #395 Gepost op: 18 augustus 2013, 22:46:04 »
hihi :-)
we kunnen de cirkel rond maken door te zeggen dat we de koekjes gaan bakken voor de getuigen?  :blush: :biggrin:

Bolien

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 373
Re: Getuigen topic
« Reactie #396 Gepost op: 19 augustus 2013, 07:14:31 »
Wij hebben ze gevraagd met gegraveerde parkerpennen.
Ik mijn zus, hij zijn broer.

MarjoleinSt

  • Nieuweling
  • *
  • Berichten: 37
  • Geslacht: Vrouw
Re: Getuigen topic
« Reactie #397 Gepost op: 19 augustus 2013, 13:23:02 »
Bij ons hebben we beide ouders als getuige.....

Alleen de vader m'n van m'n verloofde gaf aan dat dit "vroeger" niet mogelijk was.....weet iemand of dat nog steeds zo is?
Ik kan me namelijk geen betere personen wensen hiervoor, dan m'n ouders...

WillemMarieke

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 264
  • Geslacht: Vrouw
  • Our day was amazing!
Re: Getuigen topic
« Reactie #398 Gepost op: 19 augustus 2013, 13:57:45 »
Oeps. Wij gingen naar mijn zus en ouders (na elkaar) om te vertellen wat onze trouwdatum was, waarop ik erachteraan mikte "en wil jij mijn getuige zijn?" tegen mijn zus en mijn moeder..... Wel gepland dat zij getuigen waren, maar spontaan eruit geflapt haha!

daphne89

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 929
  • Geslacht: Vrouw
Re: Getuigen topic
« Reactie #399 Gepost op: 19 augustus 2013, 15:09:25 »
@Marjolein, ouders kunnen nu getuige zijn, geen probleem

@WillemMarieke, ook een leuke en vooral spontane manier om het te vragen :)

 

* Lid info

 
 
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

* Top boards