collapse

Auteur Topic: Getuigen topic  (gelezen 229260 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

dromer

  • Held
  • *****
  • Berichten: 4405
  • Geslacht: Vrouw
    • http://
Re: Getuigen topic
« Reactie #50 Gepost op: 25 maart 2005, 23:07:44 »
ik denk ook dat het te maken heeft met de waarde die jij er zelf aan hecht, getuigen zijn leuk en het moet maar mij is het belangrijkste dat wij JA zeggen.... ik heb daarom ook maar gewoon iemand gevraagd. Tuurlijk betekend die persoon veel voor me.... maar het principe getuige.. tja ik weet het niet....

cadanawo

  • Held
  • *****
  • Berichten: 3147
  • Geslacht: Vrouw
Re: Getuigen topic
« Reactie #51 Gepost op: 25 maart 2005, 23:21:20 »
Goeie vraag: De betekenis van de getuigen?

Ik zou het niet weten, maar de meeste kiezen inderdaad voor een dierbaar persoon.

Ik ben benieuwd of iemand op deze vraag een antwoord heeft, ondertussen zoek ik internet af om te kijken of ik het antwoord daar kan vinden.

Ik heb als mijn getuigen mijn moeder en (stief)vader gekozen.
Mijn vriendje heeft zijn broer en zijn beste vriend gekozen.

natascha

  • Gast
Re: Getuigen topic
« Reactie #52 Gepost op: 26 maart 2005, 07:25:50 »
Het zijn mensen die geloven in en achter jullie huwelijk staan,
daar moeten ze n.l. voor tekenen.
Je kunt dus beter niet zomaar iemand vragen, maar iemand die in jullie geloofd, het is niet een taak zoals een boodschapje voor je doen.............

Ik heb ook heel bewust gekozen voor mensen die altijd in ons en onze relatie geloofd hebben.
En altijd achter mij gestaan hebben, wanneer dan ook.

prinsesje

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1295
    • http://
Re: Getuigen topic
« Reactie #53 Gepost op: 26 maart 2005, 09:42:38 »
je getuigen zijn officieel ook (mede) verantwoordelijk voor jullie huwlijk! Dus officieel gezien zouden ze af en toe moeten langskomen en vragen hoe het tussen jullie gaat :biggrin:

Maar in de praktijk gebeurd dat niet.

prinsesje

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1295
    • http://
Re: Getuigen topic
« Reactie #54 Gepost op: 26 maart 2005, 09:44:05 »
oh ja! Dit topic hoort niet echt thuis in 'feedback'. Helaas kan alleen Chris dit topic modereren, dus misschien kan hij het even naar het forum 'het huwelijk'  verplaatsen?
« Laatst bewerkt op: 26 maart 2005, 09:44:17 door prinsesje »

prinsesje

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1295
    • http://
Re: Getuigen topic
« Reactie #55 Gepost op: 26 maart 2005, 09:58:54 »
ah! Ik zie dat Chris 'm heeft verplaatst. snel hoor!!! :applaus:  :applaus:

natascha

  • Gast
Re: Getuigen topic
« Reactie #56 Gepost op: 26 maart 2005, 10:38:40 »
[quote name=\'prinsesje\' date=\'26 March 2005, 09:42\']je getuigen zijn officieel ook (mede) verantwoordelijk voor jullie huwlijk! Dus officieel gezien zouden ze af en toe moeten langskomen en vragen hoe het tussen jullie gaat :biggrin:

Maar in de praktijk gebeurd dat niet.
[post=\"12856\"]<{POST_SNAPBACK}>[/post]
[/quote]

Klopt en als er problemen zouden zijn, zijn zij degene die moeten helpen......
bemiddelen en zo.
Officieel dan.

Maryloes

  • Gast
Re: Getuigen topic
« Reactie #57 Gepost op: 20 april 2005, 16:11:14 »
Wij hebben onze getuigen gevraagd rond oud & nieuw. Wij hadden een fles champagne gekocht met daar aan een kaartje en hebben dat gegeven onder het mom van: Bij oud & nieuw hoort champagne. Op het kaartje hadden we gezet wil jij op 19 augustus 2005 je handtekening voor mij zetten.

Reacties waren erg leuk!

Maryloes

  • Gast
Re: Getuigen topic
« Reactie #58 Gepost op: 20 april 2005, 16:18:09 »
[quote name=\'trolly\' date=\'01 March 2005, 10:18\']Hoi hoi,
Per persoon moet je minimaal 1 getuige hebben en mag je er maximaal 2.
[post=\"7260\"]<{POST_SNAPBACK}>[/post]
[/quote]


Volgens mij is het maximaal 4 totaal en hoe je dat verdeeld mag je zelf weten. Dus als jij zelf 3 getuigen hebt, mag de ander 1 getuige. Maximaal 4 dus.

dromer

  • Held
  • *****
  • Berichten: 4405
  • Geslacht: Vrouw
    • http://
Re: Getuigen topic
« Reactie #59 Gepost op: 20 april 2005, 19:14:26 »
dat kan ik me wel indenken ja.... echt origineel... viel het kwartje wel  meteen? of duurde het even tot het tot ze doordrong?

Maryloes

  • Gast
Re: Getuigen topic
« Reactie #60 Gepost op: 20 april 2005, 19:20:52 »
[quote name=\'dromer\' date=\'20 April 2005, 18:14\']dat kan ik me wel indenken ja.... echt origineel... viel het kwartje wel  meteen? of duurde het even tot het tot ze doordrong?
[post=\"21381\"]<{POST_SNAPBACK}>[/post]
[/quote]


Haha, het kwartje viel niet meteen, dus wij echt met ingehouden adem wachten. En toen hadden ze het door!

dromer

  • Held
  • *****
  • Berichten: 4405
  • Geslacht: Vrouw
    • http://
Re: Getuigen topic
« Reactie #61 Gepost op: 20 april 2005, 19:25:22 »
gaaf!!!....  :cool:

cadanawo

  • Held
  • *****
  • Berichten: 3147
  • Geslacht: Vrouw
Re: Getuigen topic
« Reactie #62 Gepost op: 20 april 2005, 20:15:40 »
[quote name=\'Maryloes\' date=\'20 April 2005, 16:18\'][quote name=\'trolly\' date=\'01 March 2005, 10:18\']Hoi hoi,
Per persoon moet je minimaal 1 getuige hebben en mag je er maximaal 2.
[post=\"7260\"]<{POST_SNAPBACK}>[/post]
[/quote]


Volgens mij is het maximaal 4 totaal en hoe je dat verdeeld mag je zelf weten. Dus als jij zelf 3 getuigen hebt, mag de ander 1 getuige. Maximaal 4 dus.
[post=\"21362\"]<{POST_SNAPBACK}>[/post]
[/quote]
Das niet waar hoor....per persoon moet je één getuigen hebben en mag je er twee.
Ik heb mijn vader en moeder als getuigen en mijn vriendje heeft zijn broer en z'n beste vriend.

cadanawo

  • Held
  • *****
  • Berichten: 3147
  • Geslacht: Vrouw
Re: Getuigen topic
« Reactie #63 Gepost op: 20 april 2005, 20:29:31 »
Leuk gedaan joh!!!

Wij hadden zoiets gedaan toen ik voor de eerste keer zwanger was...en mijn ouders en schoonouders dus voor de eerste keer opa en oma werden.

Wij hadden voor mijn moeder en schoonmoeder een fles bessenjenever gekocht van het merk "OMAATJE"...m'n schoonmoeder begreep het niet meteen...maar mijn moeder wel.... :)

FIWI

  • Gast
Re: Getuigen topic
« Reactie #64 Gepost op: 20 april 2005, 20:36:21 »
[quote name=\'cadanawo\' date=\'20 April 2005, 20:29\']Leuk gedaan joh!!!

Wij hadden zoiets gedaan toen ik voor de eerste keer zwanger was...en mijn ouders en schoonouders dus voor de eerste keer opa en oma werden.

Wij hadden voor mijn moeder en schoonmoeder een fles bessenjenever gekocht van het merk "OMAATJE"...m'n schoonmoeder begreep het niet meteen...maar mijn moeder wel.... :)
[post=\"21414\"]<{POST_SNAPBACK}>[/post]
[/quote]

Wij hebben het maar heel simpel gevraagd, maar dit is wel een errrrug leuk idee.

Vero

  • Gast
Re: Getuigen topic
« Reactie #65 Gepost op: 20 april 2005, 20:46:19 »
Geweldig al die ideeen. Ik ben er nog niet uit wie ik ga vragen.....
Toen mijn broer trouwde was mijn vader getuige, hem wil ik dus niet meer vragen, dus dan is mijn moeder automatisch aan de beurt. En dan twijfel ik nog tussen mijn zus of mijn broer (mijn andere zusje en broertje zijn nog geen 18, dus zij zijn al geen optie meer). Ik denk dat het mijn zus wordt, ik hoop alleen wel dat ze de waarde van het getuige zijn kan inschatten....
Mijn a.s. vraagt zijn vader en zijn zus. Ik denk dat we hun gewoon recht op de man af vragen, die kant van de familie is niet echt ingesteld op subtiele hints. Toen ik zwanger was wilden we het vertellen dmv een bloemstukje met daaraan een kaartje: voor ( o )pa en ( o )ma. Het eerste wat ze vroegen was... "oooh leuk...krijgt Babs (onze hond) puppies"

Maryloes

  • Gast
Re: Getuigen topic
« Reactie #66 Gepost op: 20 april 2005, 20:49:48 »
[quote name=\'cadanawo\' date=\'20 April 2005, 19:15\'][Das niet waar hoor....per persoon moet je één getuigen hebben en mag je er twee.
[post=\"21406\"]<{POST_SNAPBACK}>[/post]
[/quote]


Kan het zijn dat dit per gemeente verschilt? Ik had het anders niet geweten, maar 4 jaar geleden is mijn zus getrouwd en mijn zwager heeft 3 hele goede vrienden en zij zijn alledrie getuige geweest. Mijn zus mocht er toen nog maar 1, maar zij wilde sowieso alleen mij als getuige, dus kon precies :blink:

cadanawo

  • Held
  • *****
  • Berichten: 3147
  • Geslacht: Vrouw
Re: Getuigen topic
« Reactie #67 Gepost op: 20 april 2005, 20:52:12 »
[quote name=\'Maryloes\' date=\'20 April 2005, 20:49\'][quote name=\'cadanawo\' date=\'20 April 2005, 19:15\'][Das niet waar hoor....per persoon moet je één getuigen hebben en mag je er twee.
[post=\"21406\"]<{POST_SNAPBACK}>[/post]
[/quote]
Kan het zijn dat dit per gemeente verschilt? Ik had het anders niet geweten, maar 4 jaar geleden is mijn zus getrouwd en mijn zwager heeft 3 hele goede vrienden en zij zijn alledrie getuige geweest. Mijn zus mocht er toen nog maar 1, maar zij wilde sowieso alleen mij als getuige, dus kon precies :blink:
[post=\"21425\"]<{POST_SNAPBACK}>[/post]
[/quote]
Ik heb geen idee of dat per gemeente verschilt, maar ik heb gevraagd of ik er drie mocht...maar dat kon niet.
We mochten per persoon max. 2 getuigen.

Vero

  • Gast
Re: Getuigen topic
« Reactie #68 Gepost op: 20 april 2005, 20:54:01 »
In het boekje wat ik van de gemeente gekregen heb staat dat zowel de bruid als de bruidegom elk minimaal 1 en maximaal 2 getuigen mogen vragen. Ik weet niet hoe het bij andere gemeenten is, maar het lijkt mij vrij logisch dat dit een landelijke regel is.

FIWI

  • Gast
Re: Getuigen topic
« Reactie #69 Gepost op: 20 april 2005, 20:54:32 »
Bij ons is het ook zo, wij mochten tot. 4. Ofwel ieder 2.
Mijn mannetje heeft een hele goede vriendin en vriend gevraagd en ik mijn ouders.
Wel hebben ze nog om de volgorde gevraagd, wie als eerste mag tekenen.

Bolletje1

  • Held
  • *****
  • Berichten: 6103
Re: Getuigen topic
« Reactie #70 Gepost op: 20 april 2005, 21:03:47 »
:lol2: Da's ook erg Vero! Dan hadden ze het zeker ook nog helemaal niet verwacht!

Bolletje1

  • Held
  • *****
  • Berichten: 6103
Re: Getuigen topic
« Reactie #71 Gepost op: 20 april 2005, 21:05:09 »
Is ook makkelijk te regelen toch, als de een er 3 wil en de ander maar 1. Dan is er dus 1 van de 3 die getuige is namens de ander. Zal toch ook niet uitmaken?

FIWI

  • Gast
Re: Getuigen topic
« Reactie #72 Gepost op: 20 april 2005, 21:11:07 »
[quote name=\'Jorieke\' date=\'20 April 2005, 21:03\']:lol2: Da's ook erg Vero! Dan hadden ze het zeker ook nog helemaal niet verwacht!
[post=\"21441\"]<{POST_SNAPBACK}>[/post]
[/quote]

hahaha :biggrin: wel humor. Maar voor jou niet zo leuk..

natascha

  • Gast
Re: Getuigen topic
« Reactie #73 Gepost op: 21 april 2005, 08:58:47 »
Toen wij wisten dat ik zwanger was wilden we het mijn schoonouders ook heel graag vertellen, maar we waren zo zenuwachtig dat we het gewoon snel wilden vertellen.
Wij daar heen op donderdagavond.........zat ons schoonzusje daar.......balen.
We wilden het haar nog niet vertellen, even koffie gedronken en maar naar huis.
We hebben ons gedouched en zijn weer heen gegaan.
Zat ze er nog !!!!!!!!!!!!!!!
Wij hebben een rondje gereden en ja hoor, ze was weg.....
Wij naar binnen en verteld.............geloofden ze ons niet!!!!!!!!!!
Pas toen ze de tranen in mijn ogen zagen en Johan mij stevig vast pakte begrepen ze dat het echt zo moest zijn............
Volgens mij hebben ze wel nog een paar dagen geloofd dat we zouden zeggen dat het een geintje was...(daar maak je toch geen geintjes over).

natascha

  • Gast
Re: Getuigen topic
« Reactie #74 Gepost op: 21 april 2005, 09:01:49 »
Volgens mij mag het officieel niet, maar je zou er iets omheen kunnen maken waardoor de derde voor de ander tekend.
Ons is ook op het hart gedrukt dat je per persoon max. 2 getuigen mag hebben.

 

* Lid info

 
 
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

* Top boards