collapse

Auteur Topic: Huwelijksdag Verzekering?  (gelezen 87286 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

trolly

  • Gast
Huwelijksdag Verzekering?
« Gepost op: 20 december 2004, 21:29:48 »
Hallo meiden,

Op Internet wordt er veel gesproken over een verzekering van je huwelijksdag.
Wat vinden jullie hiervan en zijn er onder jullie die dit afgesloten hebben?

Groetjes Trolly.

bruidje

  • Gast
Re: Huwelijksdag Verzekering?
« Reactie #1 Gepost op: 20 december 2004, 21:42:59 »
Aan de ene kant wil ik wel zo,n verzekering afsluiten omdat je huwelijk  niet door kan gaan vanwege ziekte of familie omstandigheden.
Dan is het natuurlijk erg jammer dat je huwelijk die dag niet doorgaat.
Maar ook is het dan nog eens zo dat je wel alles moet betalen.
Met zo,n verzekering haal je dit risico weg (dat je moet betalen voor niets).
Aan de andere kant kan het ook goed gaan.
Ik zou wel eens willen weten wat zo,n verzekering kost?

weet mischien iemand dit??
« Laatst bewerkt op: 20 december 2004, 21:43:29 door bruidje »

krullebol

  • Gast
Re: Huwelijksdag Verzekering?
« Reactie #2 Gepost op: 20 december 2004, 22:11:41 »
heb geen idee wat het kost maar vind het ook weg gooien van mijn geld, ik ga er van uit dat alles gewoon goed gaat!!

beetje erg nuchter misschien :dry:

trolly

  • Gast
Re: Huwelijksdag Verzekering?
« Reactie #3 Gepost op: 21 december 2004, 09:51:35 »
op Internet staat dat de verzekering ongeveer 10% van de hele dag kost, ongeveer dan he!
Is een hoop geld!

bruidje

  • Gast
Re: Huwelijksdag Verzekering?
« Reactie #4 Gepost op: 21 december 2004, 10:11:33 »
DAT IS ZEKER VEEL GELD.
HEB IK ER IN IEDERGEVAL NIET VOOR OVER.

MAAR VOLGENS MIJ ZIJN ER VERSCHILLENDE VERZEKERINGEN.
EEN SOORT VAN ANULERINGS VERZEKERING EN EEN VERZEKERING VOOR TOTAAL ALLES ZOALS JURK CADEAU,S (OP DIEFSTAL) VERVOER ENZ ENZ.
DE 2e GAAT ME ZO WIE ZO TE VER
MAAR JA HET BLIJFT HEEL VEEL GELD.

iK HAD VERWACHT DAT HET EEN STUK GOEDKOPER ZOU ZIJN.
LATEN WE ER MAAR VAN UIT GAAN DAT ALLES GEWOON GOED GAAT.

GR BRUIDJE

Fie

  • Gast
Re: Huwelijksdag Verzekering?
« Reactie #5 Gepost op: 22 december 2004, 09:07:00 »
wij gaan ook geen verzekering afsluiten, als het mis loopt, jammer dan!

een aantal dure dingen zoals kerk en feestlocatie hoeven we dan toch niet te betalen. ook de fotograaf zal er niet moelijk over doen. Dat scheelt al een hoop.

De jurk die kan dan nog wel even wachten

Groetjes Fie

ikki

  • Gast
Re: Huwelijksdag Verzekering?
« Reactie #6 Gepost op: 22 december 2004, 16:37:30 »
:biggrin: Jeetje wat zou er nou moeten gebeuren dat je huwelijk niet doorgaat?

Als het gemeentehuis afbrand dan trouw ik wel buiten, breek ik mijn been? dat zie je toch niet onder mijn jurk, is mijn jurk er niet?dan trouw ik desnoods in mijn onderbroek. :wink:
Kijk bij een sterfgeval is het misschien wel anders maar ik kan eigenlijk niet echt redenen bedenken waarom het niet door zou gaan.

IK blijf gewoon super positief :biggrin:

trolly

  • Gast
Re: Huwelijksdag Verzekering?
« Reactie #7 Gepost op: 22 december 2004, 17:29:18 »
Tja.................. dat sterfgeval.............dat zou voor mij de reden zijn geloof ik...........  Mijn omaatje is een van mijn getuige, maar zij is dan inmiddels ook 84... Weet niet of ik de dag door zou willen laten gaan, als zij misschien het lootje legt , zoals ze dat zelf zo noemt.....

Blijft lastig hoor......

Groetjes Trolly

bruidje

  • Gast
Re: Huwelijksdag Verzekering?
« Reactie #8 Gepost op: 23 december 2004, 07:33:48 »
nou dat is ook mijn reden.Ik heb nog 2 oma,s ze zijn allebij 88.

En ze gaan allebij erg achteruit.
Dus ja.
Zoals trolly zecht erg moeilijk.

dromer

  • Held
  • *****
  • Berichten: 4405
  • Geslacht: Vrouw
    • http://
Re: Huwelijksdag Verzekering?
« Reactie #9 Gepost op: 27 december 2004, 15:29:10 »
wij gaan wel een verzekering afsluiten. Al is het alleen al omdat mijn oma erg slecht gaat, mijn opa net een hartinfarct heeft gehad en de oma van mijn vriend een hersenbloeding en nu half verlamd is. Als ze wel achteruit gaan zou ik alleen maar meer stress hebben voor het huwelijk en daar heb ik ook geen zin in.

Zon verzekering kost ook maar iets van 200 euro en dan heb je ook nog de uitgebreidste dekking (wat zijn die kosten dan nog in verhouding met de rest). Zelfs de kleding van eerste graads familie is dan meeverzekerd en noem alles maar op. Tuurlijk hopen wij ook dat er niets gebeurd, maar het zal maar net gebeuren dat je moet opdraaien voor kosten waar jij ook niets aan kon doen.....

prinsesje

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1295
    • http://
Re: Huwelijksdag Verzekering?
« Reactie #10 Gepost op: 2 januari 2005, 21:01:23 »
200 euro klinkt al een stuk beter dan 10%!  :biggrin:

Yvonne

  • Gast
Re: Huwelijksdag Verzekering?
« Reactie #11 Gepost op: 3 januari 2005, 09:53:20 »
Ik heb geen oma's meer en wilde ook geen verzekering afsluiten. Wat nou als je de dag ervoor van de trap valt. Je krijgt de griep. Nationale rouwdag....
Het is misschien allemaal wat ver gezocht, maar het zal je gebeuren.....
Ik heb op internet gezien dat je bij De Goudse voor €160 euro een verzekering kunt afsluiten. Misschien dat dit bedrag in het niet valt bij de rest van de bedragen.
Wij gaan het toch maar doen, want ook al hoef je niets aan te betalen de locatie zal toch geld willen zien als je een dag van te voren afbeldt....
Misschien heb je iets aan mijn verhaal!!!!
Succes

simone

  • Gast
Re: Huwelijksdag Verzekering?
« Reactie #12 Gepost op: 12 februari 2005, 09:49:49 »
Wij sluiten wel een verzekering af voor onze huwelijksdag. Wij verzekeren onze dag voor € 7.500,-- (mocht het niet doorgaan, dan kunnen we de locatie betalen en de band, kleding verzekeren we niet mee want gaat het die dag niet door dan draag ik mijn jurk wel op een andere dag). Dit kost ons € 105,-- (Goudse Schadeverzekering). Vind dat zelf nog wel meevallen.

karel&ingrid

  • Gast
Re: Huwelijksdag Verzekering?
« Reactie #13 Gepost op: 12 februari 2005, 17:14:46 »
Wij  sluiten zeker  een  verzeking  er  voor  af.
Helaas  kan  ik  over zoiets mee praten als  er wat gebeurt.Mijn toenmalige  verloofde  was  van de  ene  op de  andere  dag  verdwenen  naar  een  getrouwdewat  meer in de  eurootjes zittende vrouw in bergen op zoom.Maar nam  wel  onze (mijn  en me  kinderen)spaarcentjes  mee.
De  trouwerij  werdt  geannuleerd en  dat  heeft  me  veel heel veel geld  gekost  wat  er niet  meer  was.
Ook  in dit  geval  was  een verzekering  een uitkomst  geweest.
Nu  weet ik  voor 1000% dat  Karel mij  en me  kind  dit  aan zou doen maar  voor  alle  andere  dingen  is  dit  zeker  een goede  inverstering.
Trouwens  de  verzekering  gaat  naar  het  aantal  euro's  wat  je  aan  de totale  trouwerij  uitgeeft.

irenebreebaart

  • Gast
Re: Huwelijksdag Verzekering?
« Reactie #14 Gepost op: 12 februari 2005, 23:00:17 »
Wij hebben ook een verzekering afgesloten bij Goudse. Wij betalen 140 euro, en zijn dan ook voor 7500 euro verzekerd... Daarin vallen alle eerste graads en tweede graads familieleden (als daar iets mee gebeurt), de getuigen, en maximaal 2 ceremoniemeesters. Wel lekker voor de zekerheid, en als het dan onverhoopt niet door kan gaan door een sterfgeval dan zitten we in ieder geval niet in de schulden, maar kunnen we de bruiloft uitstellen zonder dat we er weer voor moeten gaan sparen. Voor 7500 euro kun je de vaste kosten van de lokatie, de auto, de foto en videograaf etcetera van betalen... Wel lekker vind ik, zo'n zekerheidje.

aprilbruid

  • Gast
Re: Huwelijksdag Verzekering?
« Reactie #15 Gepost op: 18 februari 2005, 19:13:32 »
Hallo allemaal,

Wij hebben zo'n annuleringsverzekering afgesloten.
De kosten zijn 75 Euro en dan ben je voor alles gedekt..je weet maar nooit..
Ik zou het zonden vinden als er onverhoeds iets tussen komt en dan ben je al dat hard gespaarde geld gewoon kwijt.
ook de familieleden zijn alle meeverzekerd, dus is 75 Euro echt niet veel. Ik lees ook bedragen van 200 Euro, dat vind ik behoorlijk veel...


Groetjes,
Rianne
« Laatst bewerkt op: 18 februari 2005, 19:17:20 door aprilbruid »

irenebreebaart

  • Gast
Re: Huwelijksdag Verzekering?
« Reactie #16 Gepost op: 19 februari 2005, 10:00:08 »
We hebben de verzekeringspolis binnen, het is 116 euro incl. administratiekosten (goudse verzekeringen)... We zijn gedekt tot 7500 euro, dus dan is het niet zo'n groot bedrag!

Yvonne

  • Gast
Re: Huwelijksdag Verzekering?
« Reactie #17 Gepost op: 20 februari 2005, 12:26:20 »
Ik zit ook te denken om zo.n verzekering af te sluiten. Wel zo'n veilig idee. Lees hier dat een aantla hebben gekozen voor de Goudse. Ik heb gemerkt dat dat ook de goedkoopste is. Hebben jullie nog voor een andere reden voor deze maatschappij gekozen?????

dromer

  • Held
  • *****
  • Berichten: 4405
  • Geslacht: Vrouw
    • http://
Re: Huwelijksdag Verzekering?
« Reactie #18 Gepost op: 20 februari 2005, 12:42:56 »
ik denk dat ik morgen ook maar even naar de goudse bel om zon verzekering af te sluiten....

irenebreebaart

  • Gast
Re: Huwelijksdag Verzekering?
« Reactie #19 Gepost op: 21 februari 2005, 16:39:26 »
Gewoon omdat dat de enige was met duidelijke info op de website... Verder zonder reden!

Arjen

  • Gast
Re: Huwelijksdag Verzekering?
« Reactie #20 Gepost op: 10 augustus 2005, 12:07:32 »
Hallo,

Gaan jullie de dag verzekeren. Wij kregen dat aanbod op een beurs en ik twijfel. je kunt je niet alleen verzekeren tegen een 'toch niet doorgaan' maar ook bij geval van overlijden, ernstige ziekte en/of andere drama's. Niet leuk om over na te denken, maar wel verstandig bij dit soort uitgaven.

Zelf weet ik het nog niet? Jullie?

Zie hier o.a. meer info: http://www.trouwbeter.nl/main.asp?hoofdmenu=3

Arjen.
« Laatst bewerkt op: 10 augustus 2005, 12:08:56 door Arjen »

Sjakie

  • Gast
Re: Huwelijksdag Verzekering?
« Reactie #21 Gepost op: 10 augustus 2005, 12:09:12 »
In dit topic staat er meer over! Volgens mij moet er nog een topc over zijn, maar dat kan ik even niet vinden... Ik denk dat het wel verstandig is een verzekering af te sluiten, je weet nooit wat er kan gebeuren en het is niet zo heel duur geloof ik.

Arjen

  • Gast
Re: Huwelijksdag Verzekering?
« Reactie #22 Gepost op: 10 augustus 2005, 12:15:46 »
[quote name=\'Sjakie\' date=\'10 August 2005, 12:09\']In dit topic staat er meer over! Volgens mij moet er nog een topc over zijn, maar dat kan ik even niet vinden... Ik denk dat het wel verstandig is een verzekering af te sluiten, je weet nooit wat er kan gebeuren en het is niet zo heel duur geloof ik.
[post=\"48131\"]<{POST_SNAPBACK}>[/post]
[/quote]


Ja, ik heb ook zoiets maar ik kom op bedragen van een 400 euro. Das een hoop geld!

natascha

  • Gast
Re: Huwelijksdag Verzekering?
« Reactie #23 Gepost op: 10 augustus 2005, 12:26:30 »
Wij hadden een verzekering van nog geen 50 euro, en je bent verzekerd tegen overlijden tot de derde graad, kleding die stuk gaat, b.v. overstroomde lokatie.
Pech met vervoer enz.
Wij hadden het afgesloten bij een verzekeraar in Groningen, maar volgens mij gaat het uit van de Gelderse verzekeringen ofzo.

Sjakie

  • Gast
Re: Huwelijksdag Verzekering?
« Reactie #24 Gepost op: 10 augustus 2005, 12:27:15 »
Hmm, dat is zeker veel geld! Misschien nog eens bij een andere maatschappij proberen? Volgens verhalen zou De Goudse het goedkoopst zijn.

 

* Lid info

 
 
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

* Top boards