collapse

Auteur Topic: Huwelijksdag Verzekering?  (gelezen 91411 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

K en P

  • Gast
Re: Huwelijksdag Verzekering?
« Reactie #125 Gepost op: 20 mei 2008, 16:21:44 »
Weinig kans dat de oma's verzekerd kunnen worden ivm hun leeftijd.
Ook mensen die ziek zijn kunnen niet verzekerd worden.

Probeer het met de feestlokatie te bespreken van wat als er iets gebeurd...
Dat is namelijk de grootste kostenpost.
Je jurk en zijn pak heb je al en die gebruik je ook weer wanneer er iets gebeurd.
Fotograaf verschuif je, videograaf verschuif je, vervoer verschuif je.
Versiering en alles gebruik je later weer.

Kortom, het enige met wie je iets moet afspreken is de feestlokatie.
Zou je daar een dure verzekering voor afsluiten die enorm moeilijk doet met uitbetalen?
(gewone verzekeringen zijn al lastig, maar bruiloftsverzekeringen al helemaal!!)

Je huwelijksreis kan je verzekering via je annulerings/reis verzekering (extra clausule erin laten opnemen)

Bedenk dus goed waar je je geld aan uit wilt geven.

Butterfly

  • Gast
Re: Huwelijksdag Verzekering?
« Reactie #126 Gepost op: 20 mei 2008, 17:03:59 »
Hi Kitty,

Jij ook bedankt voor je heldere verhaal. Ga dit toch even mijn vriend proberen uit te leggen... heeft inderdaad niet al te veel nut.

Groetjes

Liefde is ... wendy & Jasper

  • Gast
Re: Huwelijksdag Verzekering?
« Reactie #127 Gepost op: 20 mei 2008, 17:45:09 »
Wij hebben besloten (voor nu althans) om het niet te doen. Wij vonden de verzekering toch nog veel geld (als er wat gebeurd kost het meer, ik weet het) voor zo'n dag om nog eens extra te betalen.

Rixt

  • Held
  • *****
  • Berichten: 9350
  • Geslacht: Vrouw
Re: Huwelijksdag Verzekering?
« Reactie #128 Gepost op: 20 mei 2008, 19:00:29 »
Neem aan als je die verzekering wilt afsluiten, dat je dan voor het volledige bedrag moet verzekeren.
Stel dat je trouwerij 10000 euro kost, en je verzekerd het voor 5000 euro. Mocht er dan wat gebeuren, wat onder die verzekering valt, dan krijg je maar de helft daarvan vergoed, omdat je maar voor de helft verzekerd bent.

Dit stond in ieder geval in de voorwaarden die wij gekregen hebben:
Indien de verzekerde som lager blijkt te zijn dan de
werkelijke kosten van het huwelijk, zullen de kosten
pro rata worden vergoed.


succes!

LadyXochi

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 734
Re: Huwelijksdag Verzekering?
« Reactie #129 Gepost op: 20 mei 2008, 20:24:44 »
Ik raad een verzekering af. Je kunt beter een clausule opnemen bij de zaken die veel geld kosten, zoals de locaties en de foto-/videograaf.

Verder moet je inderdaad echt goed de kleine lettertjes lezen, want ze keren vaak gewoon helemaal niet uit.

bride 2 be

  • Gast
Re: Huwelijksdag Verzekering?
« Reactie #130 Gepost op: 21 mei 2008, 09:23:40 »
Hoi Butterfly,

Ik werk zelf in de verzekeringen en heb besloten geen bruiloftverzekering af te sluiten. Zoals hierboven al gezegd wordt is lang niet alles gedekt, waarschijnlijk je oma's ook niet, of beperkt, gezien hun leeftijd. Wil je wel graag een verzekering afsluiten dan zou ik gewoon gaan kijken wie de beste dekking biedt voor een goede prijs. Maar laat je in ieder geval goed hierover informeren en lees alles goed door.

Ik moet eerlijk zeggen dat het zelden gebeurt dat mensen bij ons vragen om een bruiloftverzekering. Maar je moet natuurlijk doen waar je jezelf het beste bij voelt!
« Laatst bewerkt op: 21 mei 2008, 09:24:20 door bride 2 be »

Chubby

  • Gast
Re: Huwelijksdag Verzekering?
« Reactie #131 Gepost op: 21 mei 2008, 12:37:39 »
Tja, dan zijn wij de vreemde eet in de bijt denk ik. Wij verzekeren wel, en dan voor het hele bedrag (schatting). LET OP: uiteraard niet de kosten van de huwelijksreis meerekenen.  Daar heb je een annulerings-/reisverzekering voor.

Grote doorslag voor ons was dat ook de cadeau's de dag zelf en de dag na de bruiloft verzekerd zijn. En omdat we in een museum trouwen en ook nog een nachtje blijven slapen met alle daggasten, is dat wel fijn. Je weet het tenslotte nooit...

Kosten vallen ook wel mee, zo'n 100 euro all in.

Butterfly

  • Gast
Re: Huwelijksdag Verzekering?
« Reactie #132 Gepost op: 21 mei 2008, 17:48:55 »
Allemaal heel erg bedankt voor het meedenken!

@ Chubby: Waar zijn jullie dan verzekerd? Ik kwam op een belachelijk hoog bedrag uit (800,- :blink:).

LadyXochi

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 734
Re: Huwelijksdag Verzekering?
« Reactie #133 Gepost op: 23 mei 2008, 08:47:53 »
[quote name=\'Chubby\' post=\'163130\' date=\'21 May 2008, 12:37\']Kosten vallen ook wel mee, zo'n 100 euro all in.[/quote]Oh, daar zou ik het ook niet voor laten, denk ik!

Chubby

  • Gast
Re: Huwelijksdag Verzekering?
« Reactie #134 Gepost op: 23 mei 2008, 12:12:58 »
Bij de Goudsche. Die hebben een speciale huwelijksverzekering tegen erg lage kosten! URL heb ik zo snel niet, maar als je even googled opGoudsche verzekeringen + huwelijksverzekering dan kom je er wel denk ik. Als ik de URL heb gevonden zet ik het hier wel even neer.

debby82

  • Gast
Re: Huwelijksdag Verzekering?
« Reactie #135 Gepost op: 24 mei 2008, 10:53:42 »
de kleding en de ringen enzo hoef je toch niet te verzekeren? Die kan je toch gewoon een andere keer aan? En de standaard verzekering van de huwelijksreis? Die betaalt toch niet uit als het huwelijk niet doorgaat?

Carolina

  • Gast
Re: Huwelijksdag Verzekering?
« Reactie #136 Gepost op: 28 mei 2008, 11:54:02 »
Wij doen geen verzekering. hoewel die €100,- waar ik nu over lees niet veel is. We gaan er niet vanuit dat er iets gebeurd. Over minder dan 3 maanden trouwen we. Er kan natuurlijk iets mis gaan maar dat risico nemen we dan. We hebben niet zoveel kosten.
als we de dag verzetten hoeven we natuurlijk niet de kleding en ringen opnieuw te betalen. De fotograaf is een vriend en veel andere mensen die iets doen op de bruiloft zijn dat eigenlijk.

LadyXochi

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 734
Re: Huwelijksdag Verzekering?
« Reactie #137 Gepost op: 29 mei 2008, 07:14:51 »
Als je de dag verzet niet, maar mocht er onverhoopt iets gebeuren met één van jullie twee...

In dat geval zijn de locaties en fotograaf en zo meestal wel schappelijk. De ring wil je misschien wel houden en de kleding, sja...

Overigens, die verzekeringen keren niet uit als de bruiloft niet door gaat i.v.m. een breuk...

Carolina

  • Gast
Re: Huwelijksdag Verzekering?
« Reactie #138 Gepost op: 29 mei 2008, 12:21:02 »
[quote name=\'LadyXochi\' post=\'164249\' date=\'29 May 2008, 07:14\']Als je de dag verzet niet, maar mocht er onverhoopt iets gebeuren met één van jullie twee...

In dat geval zijn de locaties en fotograaf en zo meestal wel schappelijk. De ring wil je misschien wel houden en de kleding, sja...

Overigens, die verzekeringen keren niet uit als de bruiloft niet door gaat i.v.m. een breuk...[/quote]

oh ja als er iets gebeurd met één van ons twee, ik moet er niet aan denken dat er iets ernstigs met mijn as gaat gebeuren. Brrr.

joel&sylvia

  • Gast
Re: Huwelijksdag Verzekering?
« Reactie #139 Gepost op: 5 augustus 2008, 10:11:25 »
Hoi Allemaal,

Op onze trouwsite staat een lijst met dingen welke dingen je ongeveer voor welke datum geregeld moet hebben.
Nu staat er ook een huwelijksdagverzekering bij, nou is mijn vraag hebben jullie dit? En wat zijn de kosten gemiddeld van??

Groetjes sylvia

Herjan

  • Gast
Re: Huwelijksdag Verzekering?
« Reactie #140 Gepost op: 5 augustus 2008, 10:23:00 »
Wij hebben er enorm over getwijfeld. Ik heb zelfs offertes aangevraagd, maar uiteindelijk hebben we het niet gedaan. Ik weet niet eens of het nu nog zou kunnen.

Reden dat we het zouden doen: een zwager van mij heeft nog kort te leven waarschijnlijk. Mocht een ingreep nodig zijn geweest op korte termijn, dan bestond de kans dat hij òf vrijwel volledig verlamd zou zijn geweest òf zou komen te overlijden. Maar gelukkig is het nu nog niet zo ver.

Reden dat we (nog) niet een verzekering hebben afgesloten: eigenlijk door alle drukte en gedoe een beetje doodgebloed.

De kosten kun je eenvoudig opvragen door op een paar sites van bruiloftverzekering een snelle premie berekening uit te voeren. Voor 15000 euro dekking ben je snel 300 tot 500 euro kwijt. Let wel erg goed op wat er gedekt wordt, want daarmee wordt je snel enorm genaaid!!!
« Laatst bewerkt op: 5 augustus 2008, 10:26:03 door Herjan »

Suusje1982

  • Gast
Re: Huwelijksdag Verzekering?
« Reactie #141 Gepost op: 5 augustus 2008, 10:32:41 »
wij doen het niet, er moet wel iets heeel erg verschrikkelijks ramigs gebeuren als het niet doorgaat.

ik heb er eigenlijk vanaf het begin af aan zo over gedacht en vriendlief volgensmij ook want die is er ook niet over begonnen.

joel&sylvia

  • Gast
Re: Huwelijksdag Verzekering?
« Reactie #142 Gepost op: 5 augustus 2008, 10:42:07 »
@ Herjan: Bedankt, zo wel heftig zeg dat van je zwager..

Maar vind het wel ontzettend veel geld wat er dan nog even extra bijkomt kijken.. nou nog maar eens goed over nadenken :biggrin:

@ Suusje 1982, dat is ook waar idd en als je er beide voor kiest dan is het prima toch, ik wil je alvast een ontzettend goede en fijne dag toewensen!!!

Suusje1982

  • Gast
Re: Huwelijksdag Verzekering?
« Reactie #143 Gepost op: 5 augustus 2008, 16:44:00 »
@joel&sylvia  bedankt! :) gaat vast lukken en nu maar hopen dat we die verzekering (idd erg duur!!) niet nodig hebben :tongue:

debby82

  • Gast
Re: Huwelijksdag Verzekering?
« Reactie #144 Gepost op: 5 augustus 2008, 17:01:53 »
je hoeft toch 15000 euro te verzekeren? Je jurk/pak/ringen ed kan je nog steeds gebruiken als je het uitstelt. Wij hebben het niet gedaan. Hij dekt alleen als er iemand overlijdt of als er een dag van rouw is ofzo... ik gok er maar op dat het niet gebeurd (afkloppen)

Liefde is ... wendy & Jasper

  • Gast
Re: Huwelijksdag Verzekering?
« Reactie #145 Gepost op: 5 augustus 2008, 17:43:27 »
Nee, wij hebben besloten om geen bruiloftsverzekering af te sluiten. Wij nemen de gok dat alles goed gaat.

Sylvia en Andre

  • Gast
Re: Huwelijksdag Verzekering?
« Reactie #146 Gepost op: 5 augustus 2008, 19:41:29 »
Wij hebben het ook niet gedaan. De meeste zaken kun je ook met goede afspraken op een andere manier veiligstellen en inderdaad zaken als een pak, jurk, ringen gaan niet verloren. Gemeentekosten ben je ook niet kwijt bij verzetten van de datum. Fotograaf, auto en lokatie daar kun je en moet je gewoon goede afspraken over maken voor "in geval van"

Debruidje

  • Gast
Re: Huwelijksdag Verzekering?
« Reactie #147 Gepost op: 5 augustus 2008, 23:41:33 »
De vrouw van een collega van mij heeft de dag voordat ze gingen trouwen een hersenbloeding gehad....Ze hadden geen verzekering, maar petje af voor alle zaken en dingen die alles kostenloos hebben verzet en nog bloemen hebben gestuurd ook.

Heb je echte eikels tja dan naaien ze je waar je bij staat, en er zijn ook echt wel begripvolle mensen hoor, als er echt iets ergs gebeurd. En met erg bedoel ik niet je nagel die net 5 minuten voordat je naar binnen moet lopen breekt :biggrin:

12 september grote dag

  • Gast
Re: Huwelijksdag Verzekering?
« Reactie #148 Gepost op: 6 augustus 2008, 09:11:55 »
wij hebben het ook niet gedaan, wij zien het een beetje als, het verzoeken om de goden (geloof dat het zo is maar jullie begrijpen hem)
Maar aan de andere kant, maar er iemand op overlijden liggen dan wordt het een ander verhaal, dan vind ik dat je het best kan doen.
Nu hebben wij het niet gedaan en gaan voor een leuke dag zonder "ongelukjes" voor of tijdens onze huwelijksdag

Sandra1977

  • Gast
Re: Huwelijksdag Verzekering?
« Reactie #149 Gepost op: 6 augustus 2008, 09:55:22 »
Wij hebben het ook niet gedaan. Als je de kleine lettertjes leest, is het helemaal niet meer zo geweldig, zo'n verzekering. Bijvoorbeeld als iemand al lange tijd ziek is (voor jullie besloten te trouwen) en diegene zou vlak voor de bruiloft overlijden dan kun je niet eens terugvallen op je verzekering. Dit vonden wij dus erg raar, want als we er een wilden afsluiten was het om zo'n soort reden. En net als mijn voorgangers, kun je een aantal dingen gewoon "weer" gebruiken, mocht het nodig zijn, zoals de ringen etc.

 

* Lid info

 
 
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

* Top boards