collapse

Auteur Topic: Huwelijksdag Verzekering?  (gelezen 87335 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

irenebreebaart

  • Gast
Re: Huwelijksdag Verzekering?
« Reactie #25 Gepost op: 10 augustus 2005, 12:38:32 »
Wij hebben het inderdaad bij de Goudse, voor 116 euro ofzo zijn we verzekerd tot een bedrag van 7500 euro. Je moet natuurlijk wel bedenken dat bje ij die prijs de spullen die je eventueel bij uitstellen later kunt gebruiken niet hoeft te berekenen. Bij ons valt de kleding en ringen enzo er dus buiten. Ook de drank en het eten heb ik niet berekend, die hoef je toch ook niet te betalen als je het niet gebruikt, misschien alleen een bedrag aan de lokatie... Verder heeft de huwelijksreis een eigen annuleringsverzekering.
Bij ons heeft meegeteld om voor 7500 euro te kiezen: de band, de fotograaf/videograaf, de auto, bloemen en dat soort dingen...

prinsesje

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1295
    • http://
Re: Huwelijksdag Verzekering?
« Reactie #26 Gepost op: 10 augustus 2005, 13:28:23 »
wij hebben uiteindelijk geen verzekering genomen. Wij hebben er aan gedacht toen we erachter kwamen dat onze feestlokatie betaalproblemen heeft, maar dat blijkt uitgesloten te zijn van verzekering. Als je de kleine lettertjes hebt gelezen dan heb je exht zoiets van: "ja, op deze manier kunnen ze zich overal onderuit gaan lullen als wij aanspraak maken op de verzekering"...

Arjen

  • Gast
Re: Huwelijksdag Verzekering?
« Reactie #27 Gepost op: 10 augustus 2005, 13:32:44 »
[quote name=\'prinsesje\' date=\'10 August 2005, 13:28\']wij hebben uiteindelijk geen verzekering genomen. Wij hebben er aan gedacht toen we erachter kwamen dat onze feestlokatie betaalproblemen heeft, maar dat blijkt uitgesloten te zijn van verzekering. Als je de kleine lettertjes hebt gelezen dan heb je exht zoiets van: "ja, op deze manier kunnen ze zich overal onderuit gaan lullen als wij aanspraak maken op de verzekering"...
[post=\"48144\"]<{POST_SNAPBACK}>[/post]
[/quote]


Precies! Dat is nou exact mijn mening ook. Ziek? Nee, alleen als u doodgaat. Overleden persoon? Nee, geen eerste graad, helaas.
Locatie afgebrand? Niet onze schuld, sorry.

Zo gaat het maar door.

Ik heb dus ook het idee dat je he verzekerd, maar eigenlijk ook niet. Ik heb dus ook nog nooit iemand gesproken die aanspraak heeft gemaakt en alles terug heeft gehad.

prinsesje

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1295
    • http://
Re: Huwelijksdag Verzekering?
« Reactie #28 Gepost op: 10 augustus 2005, 14:27:16 »
Daarom doen wij het ook niet! Het is m.i. gewoon geldklopperij. Als het nou een verzekering was waar je wat aan hebt, maar nee, het is allemaal zó onduidelijk!!!

Ik vertrouw het gewoon niet...

pauline

  • Gast
Re: Huwelijksdag Verzekering?
« Reactie #29 Gepost op: 10 augustus 2005, 16:39:45 »
Wij gaan het wel doen vooral ivm mijn moeder. Mijn moeder is ongeneeselijk ziek, en je weet maar nooit wat er op dat moment gebeuren kan...
En dan is het toch prettig om te weten dat je ergens op terug kan vallen..

Arjen

  • Gast
Re: Huwelijksdag Verzekering?
« Reactie #30 Gepost op: 10 augustus 2005, 16:46:18 »
[quote name=\'pauline\' date=\'10 August 2005, 16:39\']Wij gaan het wel doen vooral ivm mijn moeder. Mijn moeder is ongeneeselijk ziek, en je weet maar nooit wat er op dat moment gebeuren kan...
En dan is het toch prettig om te weten dat je ergens op terug kan vallen..
[post=\"48178\"]<{POST_SNAPBACK}>[/post]
[/quote]


Pauline,

Ten eerste wat ontzettend vervelend voor jullie. Hopelijk heb je mijn opmerking niet zo gelezen. We hadden het meer over de zin en de onzin van verzekeringen. Uiteraard snap ik je beweegreden.

Veel sterkte daarmee en ik hoop echt van harte dat je moeder erbij mag zijn!

Arjen.

pauline

  • Gast
Re: Huwelijksdag Verzekering?
« Reactie #31 Gepost op: 10 augustus 2005, 16:51:09 »
Mijn schoonzusje heeft wel degelijk iets aan haar verzekering gehad.
Haar schoonvader kreeg 2 maanden voor hun trouwen te horen dat hij leukemie had.
Ze hebben de bruiloft uitgesteld en er werd absoluut niet moeilijk gedaan door de verzekering. Ze gaan nu trouwen op 9 september


Ik vond het zelf eerst ook echt onzin zo'n verzekering, totdat je er zelf mee te maken krijgt, dan is het toch wel fijn dat er zo iets is.
Uiteraard gaan wij ervan uit dat mijn moeder er bij kan zijn, de artsen doen er in iedergeval alles aan..
En mocht het toch slechter gaan, dan kunnen wij altijd nog de keuze maken om eerder te trouwen..
Maar mijn moeder zal erbij zijn, hoe dan ook!!

natascha

  • Gast
Re: Huwelijksdag Verzekering?
« Reactie #32 Gepost op: 10 augustus 2005, 16:52:00 »
De verzekering die wij hadden, dekte echt heel veel.
Overlijden tot en met de derde graag, en getuigen.
Het zat echt goed in elkaar, een kameraad van ons werkt bij een verzekeringsmaatschappij en heeft dit goed bestudeerd...

irenebreebaart

  • Gast
Re: Huwelijksdag Verzekering?
« Reactie #33 Gepost op: 10 augustus 2005, 18:19:07 »
Die hebben wij ook Natas...
Pauline, wat een naar bericht zeg! Ik moet alleen even melden dat bij ons mensen van wie het bij het afsluiten van de verzekering van bekend was dat ze ziek waren, werden uitgesloten. Je moet een 'gezondheidsverklaring' tekenen dat alle mensen die onder de verzekering kunnen vallen gezond zijn, of omschrijven wat er aan de hand is. Als de verzekering dan leest dat je moeder ongeneeslijk ziek is, dan zal ze waarschijnlijk niet uitkeren, helaas.

Sannievermeer

  • Gast
Re: Huwelijksdag Verzekering?
« Reactie #34 Gepost op: 10 augustus 2005, 18:29:26 »
wij hadden geen verzekering maar wel in de papieren van de feestzaal dat we het konden annuleren met evt overlijden van opa!! We zouden dan gewoon gaan trouwen enzo maar geen feest geven hadden we al van te voren bedacht maar gelukkig was mijn opa van 93 jaar de hele dag en avond bij!! :biggrin:

Sneeuwwitje

  • Gast
Re: Huwelijksdag Verzekering?
« Reactie #35 Gepost op: 11 augustus 2005, 13:25:41 »
Tja daar zitten wij dus ook over te denken er zijn toch al een hoop oudere van dagen in ons gezelschap zoals opa's en oma's waar de gezondheid toch ook van achteruit gaat....

Elsa

  • Gast
Re: Huwelijksdag Verzekering?
« Reactie #36 Gepost op: 15 augustus 2005, 14:48:16 »
Same here...

Wij hebben al informatie opgevraagd bij TrouwBeter, maar vind dat eigenlijk nog behoorlijk prijzig... We zoeken gewoon nog even verder.

happygirl

  • Gast
Re: Huwelijksdag Verzekering?
« Reactie #37 Gepost op: 24 augustus 2005, 16:24:33 »
He meides,

Ik zat zonet even te kijken voor een verzekering en ik vind die dingen nog aardig duur! wel heb ik al gezien dat er grote prijsverschillen zijn tussen de verschillende aanbieders. Waar hebben jullie je verzekerd en waar is het het goedkoopst?

Misschien is een bedrag van 120 euro op het totaal bedrag van 7000 niet veel maar toch....we moeten al zo op de centjes letten! :sad:

Zijn er eigenlijk mensen die niet verzekeren.....????

doexxxxx Karin :unsure:

Chiara

  • Gast
Re: Huwelijksdag Verzekering?
« Reactie #38 Gepost op: 24 augustus 2005, 16:29:40 »
Wij hebben ons niet verzekerd. Ik heb hier ergens op het forum gelezen dat in veel gevallen je niets hebt aan deze verzekering. Aangezien ik er ook over twijfelde, gaf dat voor mij de doorslag om het niet te doen.

dromer

  • Held
  • *****
  • Berichten: 4405
  • Geslacht: Vrouw
    • http://
Re: Huwelijksdag Verzekering?
« Reactie #39 Gepost op: 24 augustus 2005, 16:32:28 »
nou wij zouden hoe dan ook een verzekering nemen, dit hebben we dus niet meer gedaan.... het is een risico dat je neemt en zo werkt het met alle verzekeringen natuurlijk.....

het kost een hoop geld en je weet niet of je het nodig hebt en als je het wel nodig hebt in hoeverre de verzekerings maatschappij ermee accoord gaat. het is echt helemaal aan jezelf denk jij dat er risicos zijn en denk je dat die 100 euro het je waard is om een onbezorgde dag te krijgen en nergens meer rekening mee te hoeven houden dan zou ik het wel doen....

kijk je hebt vast gelezen wat Robyn in overkomen, dat soort dingen (het opnieuw laten drukken van de kaarten, kosten die extra gemaakt moet worden etc) zullen dan allemaal vergoed worden..... het kan namelijk gebeuren.... maar misschien ook wel gewoon niet.

doe wat je denkt dat goed is

Chrystal

  • Gast
Re: Huwelijksdag Verzekering?
« Reactie #40 Gepost op: 24 augustus 2005, 16:42:54 »
Wij nemen ook geen verzekering. Het is inderdaad niet goedkoop en wij zijn bereid het risico te nemen.

Maar ik zou zeker een offerte aanvragen bij verschillende maatschappijen en ook letten op de voorwaarden. Die verschillen kunnen namelijk ook erg groot zijn.

Veel succes met zoeken.

natascha

  • Gast
Re: Huwelijksdag Verzekering?
« Reactie #41 Gepost op: 24 augustus 2005, 16:57:48 »
Wij hebben wel een verzekering genomen, omdat we ook ouderen mensen en hartpatiënten mee hadden.
Je hoeft je niet voor het volledige bedrag te verzekeren, het zou heel toevallig zijn als zowel alle lokaties lieten afweten, alle kleding kapot zou gaan, de auto het begeven, de fotograaf en de band niet komen opdagen.
Wij hebben ons zo verzekerd dat we gekeken hebben wat er kon gebeuren en ons voor een deel van ons totale budget hebben verzekerd.
We kwamen op nog geen 50 euro uit !!!!!!!!!!!
Het was bij een verzekering uit Groningen (Anker), maar ze werken met de Gelderse (ofzo, ik weet het niet zeker hoe hij heet).
Er is ergens een topic over, daar staat wel hoe het heet.

Kimmie

  • Gast
Re: Huwelijksdag Verzekering?
« Reactie #42 Gepost op: 24 oktober 2005, 08:01:23 »
Sinds vorige week gaat het erg slecht met mijn opa. De kans dat hij onze bruiloft nog haalt is eigenlijk maar erg klein. Zoiets laat je toch wel nadenken, ik heb nog een opa en mijn vriend een oma en een opa. De kans dat er met een van hen iets gebeurd is natuurlijk altijd aanwezig. Zijn er bij jullie mensen die een verzekering hebben afgesloten voor als de bruiloft om een of andere reden niet door kan gaan?

Vero

  • Gast
Re: Huwelijksdag Verzekering?
« Reactie #43 Gepost op: 24 oktober 2005, 09:41:50 »
Wij hebben er wel over gedacht, maar hebben daarna eens zitten rekenen voor wat we een verzekering nodig hadden.
Fotograaf was niet nodig, als we een datum zouden verzetten was dat voor hem geen probleem, we moesten wel iets betalen als we hem zouden afzeggen.
Lokatie moesten we alleen betalen als we daadwerkelijk kwamen
vervoer was geen probleem
Wat we wel moesten betalen was het opnieuw drukken van de kaarten en het gemeentehuis. Da's ook best wel een pak geld, maar toen keken we eens goed naar "de kleine lettertjes" van zo'n polis.
Oudere mensen zijn uitgesloten van dekking, en voor de rest ging het maar tot ouders en broers en zussen en de kids. Als een oom of tante kwam te overlijden en wij daarom de bruiloft verzetten, dan gaf de verzekering al geen dekking meer.

Kijk dus eerst eens goed alle voorwaarden na, en vraag het aan je opa wat hij ervan vind. Misschien wil hij wel helemaal niet dat je de bruiloft verzet als hij komt te overlijden.

C&J

  • Gast
Re: Huwelijksdag Verzekering?
« Reactie #44 Gepost op: 24 oktober 2005, 13:47:48 »
Ik sluit me aan bij Vero: we doen het ook niet.
Als je lokatie is aangesloten bij de Horeca vereniging, en dat is meestal wel zo, en de dag moet om een geldige reden (sterfgeval bv) worden verzet, dan zijn daar geen kosten aan verbonden. Alleen als het bv een dag van te voren moet worden verzet, dan betaal je uiteraard het eten dat al besteld is.

natascha

  • Gast
Re: Huwelijksdag Verzekering?
« Reactie #45 Gepost op: 24 oktober 2005, 13:49:14 »
Er is uitgebreid over gesproken in een ander topic, zou je eens kunnen zoeken....

Bolletje1

  • Held
  • *****
  • Berichten: 6103
Re: Huwelijksdag Verzekering?
« Reactie #46 Gepost op: 24 oktober 2005, 14:49:23 »
Er zijn er zelfs meerdere. ik heb ze even voor je opgezocht.
één
twee
en drie!

Kimmie

  • Gast
Re: Huwelijksdag Verzekering?
« Reactie #47 Gepost op: 24 oktober 2005, 14:52:34 »
Bedankt voor jullie reacties (en de moeite van het opzoeken van vorige topics daarover).

Zal de volgende keer ook eerst even de zoekfunctie gebruiken, had daar nog niet zo bij stil gestaan... :unsure:

Bolletje1

  • Held
  • *****
  • Berichten: 6103
Re: Huwelijksdag Verzekering?
« Reactie #48 Gepost op: 24 oktober 2005, 15:04:34 »
Maakt niet uit hoor Kimmie! :)

SAM

  • Gast
Re: Huwelijksdag Verzekering?
« Reactie #49 Gepost op: 6 maart 2006, 15:11:00 »
Ik heb hier thuis wat papiertjes liggen van instanties etc. waar je een verzekering af kunt sluiten voor je bruiloft. Wie van jullie heeft hier ervaring mee? En wat kan er zoal verzekerd worden?
Ik voel op zich wel wat voor een dergelijke verzekering, maar wil graag eerst wat meer "recensies", haha...

 

* Lid info

 
 
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

* Top boards