collapse

Auteur Topic: Huwelijksdag Verzekering?  (gelezen 87348 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Ketting

  • Gast
Re: Huwelijksdag Verzekering?
« Reactie #50 Gepost op: 6 maart 2006, 15:41:06 »
Ja wij zitten er ook aan te denken, moet me er nog in verdiepen maar waarschijnlijk sluiten we de verzekering af bij de Goudse..

Liefs Mascha

dromer

  • Held
  • *****
  • Berichten: 4405
  • Geslacht: Vrouw
    • http://
Re: Huwelijksdag Verzekering?
« Reactie #51 Gepost op: 6 maart 2006, 15:54:48 »
wij zouden het wel doen maar hebben het uiteindelijk niet gedaan (dus daar heb je niets aan), wel merkte ik destijds dat iedereen zon beetje bij de goudse zijn gegaan....

en ja ik vraag me af in hoeverre er mensen zijn die er echt een oordeel over kunnen hebben (lees dit niet negatief) omdat er eigenlijk niemand is geweest die hem heeft hoeven te gebruiken (gelukkig)

bruidje

  • Gast
Re: Huwelijksdag Verzekering?
« Reactie #52 Gepost op: 6 maart 2006, 16:08:59 »
wij hebben het wel gedaan
we zijn er erg blij mee geweest al hadden we hem gelukkig niet nodig
maar stafan zijn vader kreeg vllak voor onze dag een hartinfarkt uiteindelijk kon hij na een ziekenhuis week weer naar huis en kon onze dag doorgaan gelukkig
maar ik moet er niet aandenken ook nog met een grote kostenpost in je achterhoofd moet zitten als je in zo,n situatie zit
nu hadden we onze gedachte bij zijn vader en moeder

jodie

  • Gast
Re: Huwelijksdag Verzekering?
« Reactie #53 Gepost op: 6 maart 2006, 21:35:27 »
ik heb er ook één en het is toch een fijn idee....wij hebben hem bij www.jetrouwdagverzekerd.nl geeft mij wel een lekker gevoel

C&J

  • Gast
Re: Huwelijksdag Verzekering?
« Reactie #54 Gepost op: 7 maart 2006, 08:31:19 »
Let er wel op dat je je niet oververzekerd.
Stel dat je trouwdag 10.000 euro gaat kosten, dan hoef je je niet voor dit bedrag te verzekeren!
Wat je bijvoorbeeld niet hoeft te verzekeren is je jurk, het pak, ringen etc. Als je door overlijden namelijk de bruiloft moet uitstellen dan heb je dit gewoon later nodig.
Het belangrijkste zijn de lokatiekosten (eten dat al besteld is), gemeentehuis en dergelijke kosten.
Let er ook op dat kosten pas vergoed worden bij overlijden van eerstegraads familieleden. Bij overlijden van opa / oma worden kosten niet vergoed!!
Schade aan bijvoorbeeld jurk door wat voor reden dan ook kan ook vergoed worden door een aansprakelijkheids- of inboedelverzekering.

jodie

  • Gast
Re: Huwelijksdag Verzekering?
« Reactie #55 Gepost op: 7 maart 2006, 12:11:01 »
bij mij zijn dus opa/omas en getuitgen wel meeverzekerd allen daar komt het: door ziekte waar je niet van op de hoogte was of letsel van buitenaf....wij hebben ons verzekerd voor 5000 euro....en dat koste dan 70 euro ofzo

dromer

  • Held
  • *****
  • Berichten: 4405
  • Geslacht: Vrouw
    • http://
Re: Huwelijksdag Verzekering?
« Reactie #56 Gepost op: 7 maart 2006, 19:42:26 »
C&J ik vind het eerlijk gezegd wel belangrijk om een jurk te verzekeren... niet dat het zin heeft als er 1 dag van te voren wat mee gebeurd... maar wat nou als 2 maanden voor je trouwdag de bruidszaak affikt? dan kan je nog mooi wel een nieuwe jurk kopen ergens anders..... anders zou je die weer opnieuw moeten aanschaffen

Bolletje1

  • Held
  • *****
  • Berichten: 6103
Re: Huwelijksdag Verzekering?
« Reactie #57 Gepost op: 8 maart 2006, 12:18:22 »
Dan is het toch hun verantwoording? Als er in de winkel iets mee gebeurd bedoel ik.

C&J

  • Gast
Re: Huwelijksdag Verzekering?
« Reactie #58 Gepost op: 8 maart 2006, 14:14:16 »
Ik snap wat je bedoelt Dromer.
Bruidszaken die zijn aangesloten bij MITEX garantiefonds garanderen dat ze jou je bestelde bruidsjurk moeten leveren op de dag van trouwen. Dus als de zaak zou afbranden moeten ze jouw jurk gegarandeerd leveren (vraag me niet hoe? brandwerende kluis??? :blink: )
Als de bruidszaak niet bij dit fonds is aangesloten is het misschien verstandig je jurk wel te verzekeren, het is immers een hoop geld.

(De meeste 'grote' bruidszaken zijn bij MITEX aangesloten trouwens)

femkie

  • Gast
Re: Huwelijksdag Verzekering?
« Reactie #59 Gepost op: 20 juni 2006, 16:28:13 »
Gisteren hebben Dennis en ik te horen gekregen dat zijn opa darm,maag en slokdarm kanker heeft in een vergevorderd stadium. De dokters hebben hem nog een half jaar tot een jaar geven. Het is dus zo dat hij waarschijnlijk niet bij onze bruiloft aanwezig kan zijn want die is over een jaar.

Erg verdrietig allemaal en hij vindt het zelf ook heel erg dat hij er waarschijnlijk niet meer bij kan zijn.

 Nou weten wij niet hoe snel alles gaat en willen voor de zekerheid een verzekering voor die dag afsluiten. Hebben jullie ervaringen hiermee en kan iemand mij tips geven waar ik deze het beste kan afsluiten. Alvast bedankt.

Gwen

  • Gast
Re: Huwelijksdag Verzekering?
« Reactie #60 Gepost op: 20 juni 2006, 16:31:08 »
Heb verder geen ervaring met verzekeringen. Maar weet wel als je al weet dat zijn opa kaner heeft is hij waarschijnlijk niet mee verzekerd. En dus als hij komt te overleiden wordt er niet uitbetaald!

Kity

  • Held
  • *****
  • Berichten: 5168
Re: Huwelijksdag Verzekering?
« Reactie #61 Gepost op: 20 juni 2006, 16:41:18 »
Jeetje wat vervelend allemaal...
die verzekeringsmaatschappijen doen er inderdaad soms best wel lastig over..
misschien kun je het aan een tussenpersoon vragen....

Carine

  • Gast
Re: Huwelijksdag Verzekering?
« Reactie #62 Gepost op: 20 juni 2006, 17:39:26 »
Ik zou inderdaad eens rondvragen, want ik weet niet of er in dit geval zou worden uitgekeerd, omdat het risico al bekend is. En ik weet niet hoe oud je opa is, maar sommige verzekeraars sluiten ook personen boven een bepaalde leeftijd uit van de verzekering, dus dan wordt er ook niets uitgekeerd. Sterkte en succes!

Annemieke

  • Gast
Re: Huwelijksdag Verzekering?
« Reactie #63 Gepost op: 20 juni 2006, 18:19:13 »
Vervelend nieuws! In ieder geval veel sterkte voor jullie en de familie!

Irene

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1587
  • Geslacht: Vrouw
Re: Huwelijksdag Verzekering?
« Reactie #64 Gepost op: 20 juni 2006, 18:29:02 »
Als eerste heel veel sterkte met het verwerken van dit nieuws... Valt niet mee om zulk nieuws over een dierbare te horen.

Ten tweede, wij hadden ook een verzekering, maar moesten bij alle meeverzekerde personen aangeven of ze al ziek waren, anders zouden ze er buiten vallen. Ik zou er in ieder geval van te voren goed naar kijken!

K en P

  • Gast
Re: Huwelijksdag Verzekering?
« Reactie #65 Gepost op: 20 juni 2006, 18:48:10 »
Jeetje  :sad:
Zulke dingen zijn nooit leuk om te horen!
Sterkte met het verwerken idd.

Ik zou idd goed vragen naar wanneer ze wel en wanneer ze niet uitbetalen. De kans is heel groot dat ze voor zulke situaties niet uitbetalen.

Nogmaals, veel sterkte!

dromer

  • Held
  • *****
  • Berichten: 4405
  • Geslacht: Vrouw
    • http://
Re: Huwelijksdag Verzekering?
« Reactie #66 Gepost op: 20 juni 2006, 20:31:53 »
ook namens mijn kant wil ik jullie sterkte wensen met dit nare bericht.

en wat andere ook al aangeven, ik denk dat niet dit gedekt worden, verz maatschappijen zijn er immers alleen om rijk te worden en zo min mogelijk te hoeven uit te keren.

bruidje

  • Gast
Re: Huwelijksdag Verzekering?
« Reactie #67 Gepost op: 21 juni 2006, 07:35:05 »
wij hadden ook een verzekering
wijmn haadden hem afgesloten voordat stefan zijn vader een infarct had
en idd er wordt gevraacht naar de gezondheid van een aantal mensen
maar ik weet niet of ik in jou situatie alles goed in had gevuld
je kan later er toch ook achter komen dat je opa ziek is
ik bedoel na dat je de verzekering afgesloten zou hebben


of lul ik nu heeeeeeeeeeeeeel dom

dromer

  • Held
  • *****
  • Berichten: 4405
  • Geslacht: Vrouw
    • http://
Re: Huwelijksdag Verzekering?
« Reactie #68 Gepost op: 21 juni 2006, 11:10:14 »
nee monique dat is niet dom gedacht alleen als de verzekering er achter komt dat het alwel bekend was dan beroepen zij zich op het "niet naar waarheid ingevuld" en kan de polis direct ontbonden worden zonder uit te keren.

Evelien

  • Gast
Re: Huwelijksdag Verzekering?
« Reactie #69 Gepost op: 21 juni 2006, 13:29:02 »
Bah wat een naar bericht. Ik heb geen ervaring met verzekeringen voor de bruiloft, maar ik wil jullie wel veel sterkte wensen.

Marialice

  • Gast
Re: Huwelijksdag Verzekering?
« Reactie #70 Gepost op: 21 juni 2006, 15:52:10 »
Verzekeren wordt heel lastig in dit geval, omdat dit nu al bekend is. Wat je in ieder geval wel kunt doen is met alle partijen (locatie, vervoer, fotograaf, wat je verder nog meer hebt) afspreken dat je als het nodig is alles (evt tegen een klein bedrag) kunt verzetten.

femkie

  • Gast
Re: Huwelijksdag Verzekering?
« Reactie #71 Gepost op: 21 juni 2006, 16:54:21 »
dank je wel voor jullie steun en lieve berichtjes. Ik heb rondgevraag en inderdaad moet je de gezondheid van een aantal personen toelichten er zijn bij sommige verzekeringen zelfs inderdaad leeftijdsgrenzen plus gezondheidsverklaringen vereist wil je iets afsluiten. Daarbij wil ik niet risico nemen om te gaan liegen omdat ze indedaad zich kunnen beroepen op niet naar waarheid ingevuld. Ga in elk geval nog verder zoeken en bij de feestlocatie heb ik een annuleringsverzekering afgesloten en die geldt ook in gevallen van zieke familieleden dus dat is al iets.

Goofypv

  • Gast
Re: Huwelijksdag Verzekering?
« Reactie #72 Gepost op: 21 juni 2006, 20:36:27 »
Volgens mij kan je mensen boven 80 jaar niet verzekeren voor je trouwverzekering, dat ik in de polisvoorwaarden gelezen

Abigail

  • Gast
Re: Huwelijksdag Verzekering?
« Reactie #73 Gepost op: 22 juni 2006, 12:56:38 »
jup ik zou niet gaan liegen bij het afsluiten van een verzekering want als ze gaan graven en ze komen erachter ben je alsnog de lul en heb je wel je premie en alles betaald.

Wel vervelend meid :sad: sterkte!!

Dennis

  • Gast
Re: Huwelijksdag Verzekering?
« Reactie #74 Gepost op: 19 augustus 2006, 21:49:23 »
[font=\"Comic Sans Ms\"][color=\"#6600CC\"]

Wij hebben een verzekering afgesloten. Het kostte ons bijna 300 euro. Dit is misschien veel geld maar bespaart naar ons idee ook een hoop ellende. Het is natuurlijk wel fijn dat als zich iets voordoet waardoor je bruiloft niet door kan gaan, alles gewoon betaald word. Wij zijn beide in de 30 en gezond van lichaam en geest, dachten we... Mijn vriend heeft 2 maanden geleden echter een hernia gehad met complicaties. We hebben serius overwogen om alles te annuleren. We zijn blij dat we dus een verzekering hebben afgesloten. Hoefden we ons over de financien geen zorgen te maken en zouden we later dus de bruiloft gewoon hebben kunnen doen zoals nu ook gepland. Gelukkig gaat het nu weer beter en kan alles gewoon doorgaan! Wat mij betreft zou iedereen het moeten doen. Maar ik kan natuurlijk niet in ieders portemonnai kijken. Kijk ook eens naar de voorwaarden en wat er vergoed wordt. Er wordt bv ook schade aan kado's ed uitgekeerd. Iedereen moet het natuurlijk zelf weten maar ik wilde het gewoon effe kwijt.

Groetjes Dennis

[/color]

 

* Lid info

 
 
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

* Top boards