collapse

Auteur Topic: Huwelijksdag Verzekering?  (gelezen 90829 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

santos_05

  • Gast
Re: Huwelijksdag Verzekering?
« Reactie #75 Gepost op: 20 augustus 2006, 03:29:06 »
Bij ons valt het trouwen onder de reisverzekering  :tongue: De verzekeringsmaatschappijen weten niet precies wat ze ermee aan moeten en het is ten slotte een reis die we maken  :biggrin:

10% of 300 EUR is een hoop geld zeg  :sad:

emmetje

  • Gast
Re: Huwelijksdag Verzekering?
« Reactie #76 Gepost op: 20 augustus 2006, 07:53:46 »
Wij hebben geen verzekering afgesloten, maar we hebben het er wel over gehad. Maar omdat wij uiteindelijk alles op korte termijn hebben geregeld en de situatie wat betreft ouders en oma stabiel was, hebben we het niet gedaan. Ik denk dat, wanneer je alles al wel ruim een jaar van tevoren hebt geregeld, zo'n verzekering zeker wel goed is. Je kunt immers niet zover in de toekomst kijken... Ik zou dan inderdaad wel even rond gaan shoppen om prijzen en vooral voorwaarden te vergelijken.

Sandra

  • Gast
Re: Huwelijksdag Verzekering?
« Reactie #77 Gepost op: 20 augustus 2006, 10:42:25 »
Wij zijn er nog niet uit. Mij lijkt het alleen maar heel verstandig, m´n lief vind het overbodig. Toch nog maar eens wat extra informatie opvragen denk ik.

Carine

  • Gast
Re: Huwelijksdag Verzekering?
« Reactie #78 Gepost op: 20 augustus 2006, 11:16:11 »
Wij hebben geen verzekering. We hebben er wel naar gekeken, maar je moet goed opletten, want er zitten toch vaak beperkende voorwaarden aan. Overlijden van een vriendin of een neef (zoveelste graad) telt bijvoorbeeld niet mee of je oma als al bekend is dat het niet goed gaat of boven een bepaalde leeftijd. Laat je in ieder geval goed informeren. Er zijn wel wat mogelijkheden wat dat betreft.

Luna

  • Gast
Re: Huwelijksdag Verzekering?
« Reactie #79 Gepost op: 20 augustus 2006, 11:26:43 »
voor  ons is ie ook verzekerd,
ook omdat t in t buitenland is,
mn vriend en ik hebben overigens er wel over gepraat:
klinkt miss stom maar waar blijven we thuis voor en voor wat niet..
moeilijk hoor

Sonnig

  • Gast
Re: Huwelijksdag Verzekering?
« Reactie #80 Gepost op: 10 februari 2007, 15:44:20 »
Ik twijfel of ik een bruiloftverzekering wil nemen.. heeft iemand 't juist wel of niet gedaan en waarom dan wel of niet??

santos_05

  • Gast
Re: Huwelijksdag Verzekering?
« Reactie #81 Gepost op: 10 februari 2007, 19:18:01 »
Bij ons valt hij onder de annuleringverzekering  :biggrin:

Hier staat ook een discussie over een bruiloftverzekering, misschien dat je er wat aan hebt  :wink:

Linnie

  • Gast
Re: Huwelijksdag Verzekering?
« Reactie #82 Gepost op: 11 februari 2007, 17:17:41 »
Wij hebben 't wel gedaan. Ik heb nu nog 3 opa's/oma's, dus je weet maar nooit. Ook kleding en kado's zijn meeverzekerd. En ook bijvoorbeeld de band, na wat ons daarmee al is overkomen (bandlid overleden) denk ik toch maar, je weet nooit wat er nog kan gebeuren!

Lala

  • Gast
Re: Huwelijksdag Verzekering?
« Reactie #83 Gepost op: 12 februari 2007, 20:01:07 »
Wij hebben het niet gedaan, maar wij hebben dan ook geen opa's en oma's meer, hebben geen band/feest.
Alleen een receptie en een diner, en daar vind ik het niet nodig voor!

Het programma begint bij ons pas rond 2 uur, dus begint ook pas laat...
En daar komt dan nog bij dat mijn aanstaande het totaal niet nodig vind, en het geld liever besteed in Mexico.....

Femke

  • Gast
Re: Huwelijksdag Verzekering?
« Reactie #84 Gepost op: 13 februari 2007, 08:07:18 »
Jij trouwt een dagje eerder dan ikke...
Maar ik heb het ook niet afgesloten.
Heb wel lang over nagedacht, maar nee, niet gedaan...

Gwen

  • Gast
Re: Huwelijksdag Verzekering?
« Reactie #85 Gepost op: 13 februari 2007, 09:36:45 »
[quote name=\'Linnie\' post=\'112088\' date=\'11 February 2007, 17:17\']Wij hebben 't wel gedaan. Ik heb nu nog 3 opa's/oma's, dus je weet maar nooit. Ook kleding en kado's zijn meeverzekerd. En ook bijvoorbeeld de band, na wat ons daarmee al is overkomen (bandlid overleden) denk ik toch maar, je weet nooit wat er nog kan gebeuren![/quote]


Houd er rekening mee dat vaak oudere mensen niet zijn mee verzekerd. Dus kijk eens goed in de voorwaarden!

Anke

  • Held
  • *****
  • Berichten: 12997
  • Geslacht: Vrouw
    • http://www.rubenenanke.bruiloftsite.nl
Re: Huwelijksdag Verzekering?
« Reactie #86 Gepost op: 13 februari 2007, 10:38:46 »
wij hebben er wel over nagedacht, maar we doen het niet.

Linnie

  • Gast
Re: Huwelijksdag Verzekering?
« Reactie #87 Gepost op: 13 februari 2007, 11:48:43 »
[quote name=\'Gwen\' post=\'112172\' date=\'13 February 2007, 09:36\'][quote name=\'Linnie\' post=\'112088\' date=\'11 February 2007, 17:17\']
Wij hebben 't wel gedaan. Ik heb nu nog 3 opa's/oma's, dus je weet maar nooit. Ook kleding en kado's zijn meeverzekerd. En ook bijvoorbeeld de band, na wat ons daarmee al is overkomen (bandlid overleden) denk ik toch maar, je weet nooit wat er nog kan gebeuren![/quote]


Houd er rekening mee dat vaak oudere mensen niet zijn mee verzekerd. Dus kijk eens goed in de voorwaarden!
[/quote]

Heb je helemaal gelijk in, daar we hebben inderdaad naar gekeken. Bij de duurdere variant is het meeverzekerd.

inger

  • Gast
Re: Huwelijksdag Verzekering?
« Reactie #88 Gepost op: 14 februari 2007, 00:50:22 »
Wij nemen de gok om het gewoon niet te nemen. Pas 2 weken van tevoren gaan we in ondertrouw en moeten we de locatie van het eten vastleggen ( is wel al besproken, maar geen kosten aan tot we vastleggen). Dus besparen we het geld maar.

groet
inger

Ireen

  • Gast
Re: Huwelijksdag Verzekering?
« Reactie #89 Gepost op: 16 februari 2007, 09:03:41 »
Al die kleine lettertjes... we nemen de gok. Mijn opa's en oma's leven niet meer. Die van mijn vriend ook niet. Er kan altijd wel iets gebeuren met mensen, maar als dat dan weer niet meeverzekerd is, kun je alsnog zelf betalen. Ik heb het eigenlijk neit eens overwogen mij hiervoor te verzekeren.

santos_05

  • Gast
Re: Huwelijksdag Verzekering?
« Reactie #90 Gepost op: 16 februari 2007, 09:21:48 »
[quote name=\'santos_05\' post=\'112050\' date=\'10 February 2007, 19:18\']Bij ons valt hij onder de annuleringverzekering  :biggrin:[/quote]

Mijn opa en oma vallen wel onder onze annuleringsverzekering, maar niet onder die van mn schoonouders en de aanhang van broer en zus.... Een annuleringsverzekering heb je zowiezo, maar we hopen wel dat we hem niet aan hoeven te spreken, want dan wordt de reis bij de helft niet vergoed  :sad:

Als ik het hier in Nederland zou doen, dan zou ik denk ik erop gokken dat alles goed gaat!

marjolein

  • Gast
Re: Huwelijksdag Verzekering?
« Reactie #91 Gepost op: 16 februari 2007, 14:03:22 »
Wij hebben al wel een verzekering afgesloten. Het kost ons 153 euro en dan is er 10.000 euro verzekert. Wij hebben hier voor gekozen omdat we 50% van de locatiekosten ong. twee weken van te voren moeten voldoen en aangezien mijn oma over een jaar 93 is, wil ik geen risico nemen dat ze net voor de bruiloft overlijdt. Al gaan we er niet vanuit, want mijn oma is nog steeds erg kwiek voor haar leeftijd  :biggrin:
Daarnaast zijn er ook een hoop andere dingen die handig zijn om verzekert te hebben. Mijn jurk komt bijvoorbeeld bij mijn ouders te hangen. Stel dat hun huis in brand gaat dan is mijn jurk verzekert onder de trouwverzekering en hoef je niet je inboedelverzekering hiervoor te gebruiken.

Alexia

  • Gast
Re: Huwelijksdag Verzekering?
« Reactie #92 Gepost op: 29 mei 2007, 16:54:51 »
Hoi,

even een vraagje.
Hebben jullie een bruiloft/trouwdagverzekering?

zo ja, welke? Ik ben een beetje aan het kijken maar heb er erg weinig verstand van :blush:

Femke

  • Gast
Re: Huwelijksdag Verzekering?
« Reactie #93 Gepost op: 29 mei 2007, 17:29:17 »
Nee....

Heb ik dus niet, wel overgewogen, maar ging er gewoon van uit dat er niks zal gebeuren.
Maar het kan wel handig zijn...

Succes !

Ireen

  • Gast
Re: Huwelijksdag Verzekering?
« Reactie #94 Gepost op: 29 mei 2007, 17:32:25 »
Hoi hoi!

Interessant onderwerp. Er zijn al diverse topics over, te vinden als je zoekt op "verzekering" en dan alleen op de naam van het topic.

Bijvoorbeeld:
http://www.trouwforum.nl/forum/index.php?s...;hl=verzekering
http://www.trouwforum.nl/forum/index.php?s...;hl=verzekering
http://www.trouwforum.nl/forum/index.php?s...;hl=verzekering
http://www.trouwforum.nl/forum/index.php?s...;hl=verzekering

En nu ik wat lees, zie ik dat ook daarin weer verwezen wordt naar andere topics over dit onderwerp.

Ik hoop dat er voor je in staat wat je zoekt!

Alexia

  • Gast
Re: Huwelijksdag Verzekering?
« Reactie #95 Gepost op: 29 mei 2007, 17:35:04 »
thanks :)

MariekeC

  • Gast
Re: Huwelijksdag Verzekering?
« Reactie #96 Gepost op: 29 mei 2007, 20:56:58 »
Nee, ik vind dat niet nodig...

Marije en Niels

  • Gast
Re: Huwelijksdag Verzekering?
« Reactie #97 Gepost op: 1 februari 2008, 17:43:39 »
Vriendlief en ik zijn erover aan het nadenken of het verstandig is om een verzekering te nemen voor onze grote dag.

Wat hebben jullie gedaan?
We zijn benieuwd!

130608

  • Gast
Re: Huwelijksdag Verzekering?
« Reactie #98 Gepost op: 1 februari 2008, 17:50:32 »
Wij hebben het niet gedaan, maar vrienden van ons hebben het er ook over om het te doen. Dat bracht mij wel aan het twijfelen. Maar ik heb begrepen dat het nog best wel prijzig is en dat er best veel voorwaarden aan verbonden zijn.  Dus met een griepje of gebroken pols ga ik gewoon lekker trouwen...
Wat is de reden dat jullie het willen doen?
« Laatst bewerkt op: 1 februari 2008, 17:51:07 door 130608 »

loezje

  • Gast
Re: Huwelijksdag Verzekering?
« Reactie #99 Gepost op: 1 februari 2008, 17:56:08 »
De verzekering dekt vaak ook niet het overlijden van 'oude' mensen en chronisch zieke mensen.

 

* Lid info

 
 
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

* Top boards