collapse

Auteur Topic: Onderhandelen Offerte?  (gelezen 55146 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Bruid2be

  • Gast
Onderhandelen, wel of niet doen en hoe?
« Reactie #25 Gepost op: 20 juli 2010, 11:28:52 »
Ik vroeg me af of jullie onderhandelen over de offerte. En zo ja, hoeveel willen jullie eraf?
Wij gaan wel onderhandelen, er moet wel 1000 vanaf. We kregen, na een belletje, al 300 euro. Maar dat is de trouwauto (zit bij de locatie in) en daar ging het ons niet om :)

Kippie

  • Gast
Onderhandelen, wel of niet doen en hoe?
« Reactie #26 Gepost op: 20 juli 2010, 12:56:11 »
Ik denk dat iedereen er wel wat vanaf kan praten, of aan service oid erbij kan praten. Hoeveel hangt natuurlijk ook af van de offerte. Bij een offerte van €20.000 valt meer te besparen dan bij een offerte vann €3000. (joh!)

annia

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 549
  • Geslacht: Vrouw
Onderhandelen, wel of niet doen en hoe?
« Reactie #27 Gepost op: 20 juli 2010, 13:40:21 »
Wij hebben het niet gedaan, en achteraf bedacht dat we dat wel hadden kunnen doen. Aan de andere kant is onze locatie erg prettig en als we er nu iets kleins bij willen aan service o.i.d. zullen ze er niet snel moeilijk over doen.
We doen het wel bij andere dingen zoals trouwauto en band.

stimpy

  • Woehoe!
  • Held
  • *****
  • Berichten: 1288
  • Geslacht: Vrouw
Onderhandelen, wel of niet doen en hoe?
« Reactie #28 Gepost op: 20 juli 2010, 14:22:55 »
Wij hebben bij de feestlocatie in 2009 de prijzen van 2009 uitonderhandeld voor 2011 (dingen worden vaak duurder)... Dat was alles dat er te halen viel voor ons... :)

melis

  • Gast
Onderhandelen, wel of niet doen en hoe?
« Reactie #29 Gepost op: 20 juli 2010, 14:36:00 »
wij hebben het niet gedaan, wij hebben vaker daar feesten gehad en ik weet dat daar alles super verloop en dat vind ik belangrijkste.

CCBloom

  • Gast
Onderhandelen, wel of niet doen en hoe?
« Reactie #30 Gepost op: 20 juli 2010, 17:18:20 »
wij hebben het wel gedaan..of althans, Frans.... Ik geloof dat ie gewoon overal gevraagd heeft of er wat aan de prijs kon worden gedaan...we hadden ook wel grote offertes dus dan kan dat al gauw gelukkig....

m-a-n-d-y

  • Gast
Onderhandelen, wel of niet doen en hoe?
« Reactie #31 Gepost op: 21 juli 2010, 19:19:59 »
Wij hebben het niet gedaan.
Ik wilde perse die locatie en de prijs maakte me dan niet meer zo heel veel uit.
En in vergelijking met de andere locaties die we als optie hadden lagen ze allemaal dicht bij elkaar.

Happy Bride

  • Held
  • *****
  • Berichten: 14739
  • Geslacht: Vrouw
Onderhandelen, wel of niet doen en hoe?
« Reactie #32 Gepost op: 21 juli 2010, 21:00:19 »
Altijd doen.
Wie niet waagt wie niet wint

Bellie

  • Gast
Onderhandelen, wel of niet doen en hoe?
« Reactie #33 Gepost op: 22 juli 2010, 08:57:14 »
Ja wij hebben ook onderhandeld.

Wat ik begrijp is dat ze daar altijd een "marge" voor inbouwen.

Ik zeg, gewoon doen :tongue:  kan echt honderden euro's schelen!

Bruid2be

  • Gast
Onderhandelen, wel of niet doen en hoe?
« Reactie #34 Gepost op: 22 juli 2010, 10:40:56 »
Bij ons zijn de personeelskosten 1/3 de prijs. Dus daar wil ik wat van af hebben.

mijkevg

  • Gast
Onderhandelen, wel of niet doen en hoe?
« Reactie #35 Gepost op: 1 augustus 2010, 10:28:51 »
Wij hebben een mooie locatie op het oog, maar daar vragen ze 1,80 voor glas bier, terwijl een andere ook mooie locatie 1,28euro (dmv korting) vraagt voor dat glas bier en als je dan 100 gasten hebt, vindt ik het echt een wezelijk verschil.
Ik heb een rondje gesurft op internet en kwam al leuke prijzen tegen, dan weet je wat je kunt verwachten en wat realistisch is.

Zo zag ik hier op een terras een 3 gangen menu voor 15euro. Het bestond uit pomodorisoep, varkenshaas/roodbaarsfilet en ijs toe. Dan weet je dat als ze voor een vergelijkbaar menu 25 euro vragen, je hier echt wel op kunt afdingen.

Ook schijnt het gebruikelijk te zijn dat je niet de 'normale' drankprijs betaald, maar hier toch wel minimaal 10% korting op krijgt.

Veel succes, wij gaan verder met onderhandelen.

w&ndy

  • Gast
Onderhandelen, wel of niet doen en hoe?
« Reactie #36 Gepost op: 1 augustus 2010, 11:41:36 »
Ook wij zitten nu met dit dilemma, maandag as hebben we het afrondend gesprek op onze locatie. We gaan dan menu etc. vast zetten en bepalen.
Ik denk aan de ene kant nooit geschoten altijd mis,aan de andere kant denkt mijn aanstaande dat je dan wel korting krijgt maar dat ze dat er gewoon weer bij turven sávonds met de drank (hebben geen uitkoop gedaan). Maar ja dat is een kwestie van vertrouwen want dat kunnen ze zoiezo doen lijkt mij. De zaak draait al erg lang en heeft een goede naam lijkt me niet dat ze dan erg oneerlijk zullen zijn.
Lastig dus..

Happy Bride

  • Held
  • *****
  • Berichten: 14739
  • Geslacht: Vrouw
Onderhandelen, wel of niet doen en hoe?
« Reactie #37 Gepost op: 1 augustus 2010, 23:19:51 »
Ik geloof niet dat ze dat er extra bij turven hoor.
Gewoon om vragen, is volgns mij helemaal niet raar hoor.
En ze zullen toch echt nooit zo'n lage prijs bieden dat ze er zelf bij inschieten en dus stiekem bij moeten turven

Bruid2be

  • Gast
Onderhandelen, wel of niet doen en hoe?
« Reactie #38 Gepost op: 2 augustus 2010, 17:56:47 »
Ik denk ook niet dat ze gaan bijturven hoor!
Moet je voorstellen hoeveel last zij zullen hebben van een slechte mond-tot-mond reclame...

misstiara

  • Gast
Onderhandelen, wel of niet doen en hoe?
« Reactie #39 Gepost op: 10 januari 2011, 15:26:24 »
Hoi,
Binnenkort willen we wij bij diverse locaties langsgaan.
Nu heb ik al diverse websites bekeken. Hier staan ook al prijzen. Ook bijv voor zaalhuur en receptie en lunch etc.
Nu vroeg ik mij af of jullie hebben kunnen afdingen op de prijs. Hebben jullie exact de prijs betaald of hebben jullie er nog wat af weten te praten.
Hoeveel korting heb je gekregen en op welke dingen hebben jullie korting gekregen.
Ik ben benieuwd hoe goed jullie kunnen onderhandelen  :tongue:

misstiara

  • Gast
Onderhandelen, wel of niet doen en hoe?
« Reactie #40 Gepost op: 19 januari 2011, 15:59:30 »
Heeft iemand nog wat eruit weten te onderhandelen?
Doen jullie dat gelijk al bij het eerste gesprek, de bezichtiging?
Ik ben benieuwd hoeveel geld je eruit hebt kunnen onderhandelen.

vlinder84

  • Gast
Onderhandelen, wel of niet doen en hoe?
« Reactie #41 Gepost op: 19 januari 2011, 21:04:32 »
Zelf ben ik niet zo goed in onderhandelen.. mijn AS kan overal wel wat vanaf krijgen. De prijzen voor het afkopen van de drank op een locatie staan vaak in uren gerekend. Zeg dat het voor 4,5 uur 20 euro is, dan wilden wij voor 4 uur die 20 euro best betalen maar dan moesten er wel een aantal hapjes bij zitten (die daar toch vrij prijzig waren, meer waard dan een half uur drinken). Daar ging de locatie mee accoord.
Ook bij de DJ viel te onderhandelen. AS en ik hadden een budget afgesproken voor de DJ, 500 euro, geen cent meer. AS heeft heel erg de neiging om met alles nèt over het budget heen te gaan. Na een discussie was duidelijk dat hij ook niet meer dan 500 euro wilde betalen. De DJ die we wilden had 2 shows, een kleine show met 6 lampen voor 475 en een grote show met 8 lampen met bewegend licht voor 600. Nu hebben we de kleine show met een een spiegelbol, hazer (soort mistmachine die een hele licht waas geeft) en twee lampen met bewegend licht (bovenop de 6 gewone lampen) voor 500. We hebben nu eigenlijk meer dan de grote show..
Het kwam er bij ons op neer dat als je afwijkt van het standaard pakket je veel met de prijs kunt doen. Wij hebben dit bij allebei bij het eerste gesprek gedaan.

misstiara

  • Gast
Onderhandelen, wel of niet doen en hoe?
« Reactie #42 Gepost op: 19 januari 2011, 22:20:09 »
Handig! Op die manier.
Jullie bedingen dus geen korting, maar meer dingen erbij.
Zo had ik het nog niet bekeken. Dank je wel voor de tip!
Zo had ik er nog niet naar gekeken.

Gonda

  • Gast
Onderhandelen, wel of niet doen en hoe?
« Reactie #43 Gepost op: 21 januari 2011, 12:36:11 »
Onze CM gaf ons ook de tip: het is vaak makkelijker meer te vragen dan korting te krijgen.
Is voor het bedrijf aantrekkerlijker :) Wij gaan wel onderhandelen maar moeten dit nog doen
alleen een orrienterend gesprek gehad binnenkort een afspraak om alles wat duidelijker te maken en vooral ook
qua kosten! Wat zijn je eigen plannen?

Fee

  • Gast
Onderhandelen, wel of niet doen en hoe?
« Reactie #44 Gepost op: 26 januari 2011, 08:09:27 »
Op onze locatie is er in het weekend een minimale omzet verplichting. Doordeweeks niet. Wij trouwens doordeweeks, maar zullen zeker boven die omzetgrens van het weekend gaan. Ik hoop in elk geval iets af te kunnen spreken over een korting boven die grens (want dan hebben ze kennelijk dus genoeg winst al gemaakt).

misstiara

  • Gast
Onderhandelen, wel of niet doen en hoe?
« Reactie #45 Gepost op: 11 februari 2011, 00:00:00 »
Heb bij verschillende locaties offertes opgevraagd en tot nu toe altijd wel een korting gekregen.
Zo was de lunch 30 EUR en daar zat superveel bij. Tien heb ik aangegeven dat we een simpele lunch wilden gewoon soep en broodjes zonder de fruit, soes Es' etc. En toen is de prijs gehalveerd. Bij een andere was de lunch vrij goedkoop, maar kreeg ook daar 2 EUR pp korting. Bij een andere locatie kreeg ik het zaal uur ruim 800 EUR korting. Dus bij de 1e bezichtiging wel al gelijk over de prijs hebben. Er kan zeker onderhandeld worden

JM2012

  • Held
  • *****
  • Berichten: 4716
  • Geslacht: Vrouw
Onderhandelen, wel of niet doen en hoe?
« Reactie #46 Gepost op: 10 januari 2012, 14:45:16 »
Wij gaan morgenavond in gesprek met onze locatie. Heb er heel erg zin in, maar ben ook wel erg zenuwachtig! Moeten we nu proberen korting te krijgen of niet? Ik durf dat niet zo heel erg goed ben ik bang.. Het is een locatie die er nog maar een jaar zit, ze vragen al vrij weinig ( 14 euro pp onbeperkt drinken van 20:30 - 00:00 bijv..).
Hebben jullie nog tips?

twijfeltje

  • Gast
Onderhandelen, wel of niet doen en hoe?
« Reactie #47 Gepost op: 10 januari 2012, 15:53:10 »
Heb je er ook hapjes bij besteld?

Wij hebben niet echt onderhandeld.
We wilden dat gewoon en hadden het ervoor over.

14 euro is al weinig, dat er denk ik niet veel te onderhandelen valt.

Esprit

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 288
Onderhandelen, wel of niet doen en hoe?
« Reactie #48 Gepost op: 10 januari 2012, 16:32:53 »
Wij hebben niet gelijk alles ondertekend. Toch wel een beetje aan beide kanten water bij de wijn doen en uiteindelijk op een heel mooi bedrag uitgekomen!

Het is wat Twijfeltje al zegt, je kan beter onderhandelen over speciale hapjes, speciale drankjes ed.

JM2012

  • Held
  • *****
  • Berichten: 4716
  • Geslacht: Vrouw
Onderhandelen, wel of niet doen en hoe?
« Reactie #49 Gepost op: 10 januari 2012, 16:36:43 »
Er komen savonds bij het feest en smiddags bij de receptie schalen met hapjes rond a 10 per stuk, voor tien personen per schaal.. En savonds bij het feest op alle tafels standaard wat nootjes/olijven en nachos voor 2,50 per portie. Misschien dat we daar nog wat af kunnen krijgen..

We weten nog niet of we ook schotelged moeten betalen of niet. Misschiend at we dat er ook af kunnen krijgen, indien dat nodig is..

 

* Lid info

 
 
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

* Top boards