Alles over trouwen > Trouwlocaties

Regelen Van Drank En Hapjes, Wat Serveer Je Wanneer En Wat Kost Het? Afkopen/turven...

(1/37) > >>

jenny:
Op zo'n feestlokatie kun je soms kiezen om de drankjes te laten turven of een vast bedrag per persoon te betalen. Maar hoelang van te voren moet je bij zo'n vast bedrag dan de aantallen gasten doorgeven?
Je hebt toch pas een indicatie als je reacties krijgt op je uitnodiging, en pas het exacte aantal op de avond zelf?

En vaak rekenen ze een vast bedrag per uur ofzo, hoeveel uur moet je dan per gast rekenen?

Ik denk erover om na de huwelijksvoltrekking een kleine receptie te houden voor mensen die niet op het feest komen 's avonds. Kun je dit dan op je uitnodiging zetten? etc etc.

dromer:
wij hebben de gelegenheid gekregen om het tot 3 dagen van te voren bekend te maken. Daarbij hadden we ook een marge van 10% dus we gaven het door en als er dan 10% meergasten kwam was het voordelig en kwam er minder ja dan hadden we gewoon pech.

wij zijn er bewust 10% onder het aantal gasten gaan zitten van wie we wisten dat ze zouden komen zodat we altijd gunstig uitkwamen. Maar op de dag zelf bleek dat er ook gewoon een stuk of 12 mensen niet zijn gekomen zonder dat door te geven (voornamelijk aanhang collegas) dus al met al kwamen wij net goed uit!

happygirl:
De eters moeten wij minimaal week van te voren doorgeven, receptiegasten twee dagen van te voren!
we hebben er in totaal 85 uitgenodigd maar zeggen gewoon 80...er is alktijd wel iemand die niet komt en de meeste zullen wel komen en daarbij zou een paar extra geen probleem zijn!

biancje:
Als ik jou was, zou ik gewoon even met de locatie bellen en dan hoor je wel hoe of wat met het doorgeven van het aantal gasten....

Bij ons doen ze daar niet echt moeilijk over alleen gasten voor diner willen ze 2 weken van tevoren weten. En verder weten ze globaal het aantal avondgasten.

nisanlin:
Ik vroeg me af wat nou uiteindelijk het voordeligst is....als je locatie met nacalculatie werkt of met vaste prijs? Onze ene mogelijke locatie heeft een vaste prijs van 23 euro per persoon (onbeperkt wijn bier fris sherry port en een aantal keer hapjes), onze andere mogelijke locatie werkt op basis van nacalculatie (in de offerte gaan ze uit van 4 drankjes per persoon plus een aantal hapjes, drank alleen wijn bier fris).

Ik weet niet...het hangt er natuurlijk erg van af hoeveel mensen drinken op zo'n avond. Als het echt gemiddeld 4 drankjes is, is 23 euro wel aan de dure kant....Wat zijn jullie ervaringen? Grote verassingen bij de nacalculatie?

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

Naar de volledige versie