collapse

Auteur Topic: Regelen Van Drank En Hapjes, Wat Serveer Je Wanneer En Wat Kost Het? Afkopen/turven...  (gelezen 179224 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Braut220313

  • Gast
Nee we eten smiddags met de daggasten. Hebben eigenlijk ook wel bewust gekozen om geen buffet te doen 's avonds. Vinden dat zelf op feesten altijd best wel storend, net of het feest stil ligt.

Anderhalf tot twee uur alleen maar heen en weer geloop en gerommel , daarna zit iedereen vol en dan duurt het vervolgens weer een poos voordat de stemming er weer in zit.

Vandaar dat we hebben gekozen om schalen met hapjes (schnittchen, warme hapjes, kaas en worst etc) op de tafels te laten zetten. Zodat iedereen kan pakken wanneer ie wil, en er toch genoeg te eten is :)

Braut220313

  • Gast
Hadden het anders wel gewoon via de locatie laten doen, maar puur omdat we de eigenaren goed kennen dus dat was lullig geweest om dan een externe cateraar in te huren, maar ik wist idd niet dat het zoveel kon schelen.

feestje

  • Gast
Wij zitten ook vreselijk te twijfelen tussen op nacalculatie of op afkoop.
Wat vinden jullie van de offerte die ik hieronder geplakt heb? Doen we hier goed aan of moeten we het toch op nacalculatie doen?
We verwachten 's avonds ongeveer 150 mensen, maar er is gerekend voor 100 volwassenen en 10 kinderen, omdat wij aangegeven hebben dat we verwachten dat er een aantal mensen weinig zal drinken en een aantal maar even zal blijven.

Kostenoverzicht
Gebaseerd op 50 / 110 personen feest

 Arrangement:
Middag
50 x  koffie/thee met gesorteerd gebakje a € 3,50 € 175,00
 -dranken tot aan het buffet op nacalculatie
40 x  buffet, incl. dessert  € 24,50 € 980,00
10 x  kinderen tot 10 jaarbuffet,  € 15,00 € 150,00
40x Uitkoop dranken 18.00 -20.00 a 10,00 p.p. € 400,00
10 x  Uitkoop dranken 18.00 -20.00 a 7,50 p.p € 75,00
Feest:
110 x koffie/thee mini gebakje a € 3,50 € 385,00
100 x 4,5 uur feestarrangement  a € 28,50 € 2.850,00
 Inclusief alle dranken & Hapjes
10 x 4,5 uur kinderarrangement  a € 19,50 € 195,00
 Inclusief alle dranken & Hapjes Extra’s
-U wordt met de taxi weer thuis  gebracht € 00,00
 
-Gebruik installatie voor de DJ  € 00,00
 
-Gastheer aan de deur, 400 euro, aangeboden  € 00,00
 
-Huis DJ, 600,00 euro, 50% aangeboden -/- 300,00 € 300,00
 BTW 06,0%  € 
BTW 19,0 %  €   
         Totaal,  € 5.510,00



Jof

  • Held
  • *****
  • Berichten: 9391
  • Geslacht: Vrouw
Moet die 19% niet 21% zijn?

feestje

  • Gast
Geen idee! Is inderdaad veranderd, hè?  Maar maakt het veel uit voor het totaalbedrag? Volgens mij niet.

Jof

  • Held
  • *****
  • Berichten: 9391
  • Geslacht: Vrouw
Ik meende dat die 6% ook verhoogd was? Het hangt ervanaf over wlek bedrag je die extra moet betalen natuurlijk, maar idd, maakt niet veelk uit, maar vindhet nogal vaag dat een bedrijf nu nog een offerte uitgeeft met die 19% terwijl dat al een hele tijd (half jaar volgens mij) veranderd is.

Ik denk wel dat het een nette deal is overigens. Denk ook niet dat ik zou laten turven als je er eigenlijk nog 40 extra gasten bij hebt, die ze nu niet rekenen. Want die rekenen ze zo te zien ook niet voor de hapjes?

Steffie_G

  • Gast
Eventjes een vraagje.
Hoeveel rekenen jullie ongeveer per man voor het afturven van de drank?

We zitten met een gezelschap van 32 man en ik weet absoluut niet of ze lang gaan blijven en of ze veel zullen drinken.
Sterke dranken hebben we laten schrappen, dus na de maaltijd (21u) kunnen ze enkel nog frisdrank, waters, palm, koffie en thee verkrijgen.
Meeste van die dranken kosten 2.00€ per consumptie.
Ik heb 30€ de man gerekend, kan dit ongeveer kloppen of sla ik de bal volledig mis?

idgnkv

  • Gast
Dan heb je volgens mij wel heel ruim gerekend. Maar ik lees dat de gasten na de maaltijd ook geen wijn meer kunnen drinken?

Steffie_G

  • Gast
Klopt, wijn is enkel in de maaltijd inbegrepen.
Ik denk dat het niet zo erg is dat er na de maaltijd geen wijn meer beschikbaar is?
Of zouden jullie dit net wel doen?

Ik heb namelijk een beetje schrik dat er dan mensen gaan zijn die enkel nog maar aan de wijn gaan zitten....

Ik heb net ook een mailtje naar m'n vader gestuurd, die heeft vroeger vaak feesten moeten organiseren.
Misschien heeft hij er een duidelijk zicht op wat we zoals moeten voorzien voor drank na de maaltijd.

Maaike

  • Held
  • *****
  • Berichten: 4431
  • Geslacht: Vrouw
Na een maaltijd drink ik misschien nog wat wijn, vermoedelijk thee of koffie, maar ik zou het niet leuk vinden als ik geen wijn meer kan drinken. Ik denk dat dit makkelijk binnen die 30 euro past. Is er na de maaltijd nog iets van een feest of alleen gezellig naborrelen?

idgnkv

  • Gast
Hier hetzelfde als Maaike, direct na de maaltijd drink ik meestal thee, maar als we nog wat langer blijven zitten lust ik nog wel een wijntje. Ik snap vooral niet waarom er dan geen wijn meer geschonken wordt, maar wel bier. Vanwege de prijs?

Happymama79

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1834
  • Geslacht: Vrouw
  • Geluk vermenigvuldig je door het te delen
Een met Maaike en idgnkv. Ik zou er ook voor kiezen om wijn te blijven schenken.

Steffie_G

  • Gast
Ja als 30€ toch te ruim gerekend zou zijn dan kan wijn na de maaltijd geen kwaad voor het budget denk ik.

Hopelijk weet ik vandaag of we een DJ kunnen huren (via een vriend) en als dat niet het geval is dan is het nog wat na borrelen met een aangepast muziekje dat de dame van de locatie via cd speler dan afspeelt.
Dus toch wel een vrij groot verschil in drank als je die 2 vergelijkt, want bij het naborrelen zullen de mensen sneller naar huis gaan denk ik dan als er een DJ is.

Ah nee nee, de prijs heeft er niet veel mee te zien.
Ik had de raad gekregen van iemand om maar 1 soort alcohol te voorzien voor 's avonds, om te voorkomen dat de mensen zich niet te zat gaan drinken. En we zitten met een gemengd publiek (oud en jong) dus ik dacht wijn voor de ouderen en dan bier voor de jongeren, dan heeft iedereen wat.


Maaike

  • Held
  • *****
  • Berichten: 4431
  • Geslacht: Vrouw
Ik zou zowel bier als wijn beschikbaar houden, geen sterke drank, maar veel mensen vinden dat toch wel lekker. Bij ons werd trouwens veel meer wijn als bier gedronken, maar dat hangt ook van je gasten af. ;)

idgnkv

  • Gast
Maar het is toch de taak van de locatie om ervoor te zorgen dat mensen zich niet zat drinken? Ik ben trouwens met mijn drieëntwintig bepaald niet oud, maar je doet mij meer plezier met wijn dan met bier. Ik zou dus zoals Maaike zegt beide beschikbaar houden.

misseagle

  • Gast
Wij zijn erg blij met onze keuze geweest.. We hadden alle soorten drank, ook tijdens diner flessen wijn op tafel en mensen konden drinken wat ze wilden.. Niets afgekocht maar geturfd en viel zooooo mee! Mensen hebben echt veel gedronken maar we waren toch nog goedkoper uit met turven dan met afkopen..

rainforest

  • Gast
Wij hebben nu een offerte voor het volgende:

Van 19:00 - 21:00  Buffet voor 110 man (eten regelen we los van de locatie)
Van 21:00 - 01:00  Feest ook 110 man

We kunnen drank afkopen voor 24,50 p.p. voor de hele avond dus van 19:00 - 01:00.
Wij twijfelen of we het moeten afkopen of turven. We hebben niet heel veel stevige drinkers maar denk dat het bij het diner toch wel snel kan gaan.

Verder doen we nog 2x met een hapje rondgaan (Wraps met kip, zalm, carpaccio en een rondje bittergarnituur) en tegen het einde van de avond nog een puntzak friet.
We eten tot 21:00 een flink stevig buffet dus dan zit je voorlopig toch nog even vol. Dit is dan 5,- p.p.

Wat vinden jullie van deze offerte?


Roze

  • Held
  • *****
  • Berichten: 2002
  • Geslacht: Vrouw
@rainforest: Het hangt er ook vanaf wat drankjes per stuk kosten. Dus als je bedenkt: stel dat iedereen 10 drankjes zou drinken (dat is misschien wel veel hoor, dat weet ik niet zo goed), wat zou je dan kwijt zijn als je het per drankje moet betalen?
En verder ligt het er ook maar net aan wat jullie budget is. Ik vind een totaal van ruim 3000 euro voor alleen drank en wat hakjes, behoorlijk veel.

Lizzz

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1262
Wij hebben binnenlands gedistilleerd afgekocht, buitenlands gedestilleerd mogen wij zef mee nemen. Dus wij zijn naar België gegaan , daar de sterke drank ingekocht. (Stuk goedkoper!)
Als de sterke drank op is , dan is het op. :) maar er is genoeg keus!

Melanie_03101990

  • Junior
  • **
  • Berichten: 52
  • Geslacht: Vrouw
  • don't worry Be happy and keep up smiling
Re: Regelen Van Drank En Hapjes, Wat Serveer Je Wanneer En Wat Kost Het? Afkopen/turven...
« Reactie #169 Gepost op: 19 september 2013, 12:12:36 »
wij hebben als we in zee gaan met dat ene zaaltje dat we zelf voor drank mogen zorgen enzo.
mijn vraag is hoeveel moet ik dan inkopen voor ong 80 man en het feest duurt van 19.00 tot 01.00?
wij willen alleen bier/wijn/fris/koffie/thee serveren

wedding2013

  • Gast
Re: Regelen Van Drank En Hapjes, Wat Serveer Je Wanneer En Wat Kost Het? Afkopen/turven...
« Reactie #170 Gepost op: 19 september 2013, 16:42:38 »
we hadden ongeveer 100 man en van 19.00 uur tot 01.00 uur

110 liter bier
13 flessen wijn (rosé, wit, rood)
3 flessen prosecco
5 flessen martini
voor 108 euro aan frisdrank
400 hapjes


Lizzz

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1262
Wij hadden afgekocht , en daar ben ik nog steeds heel blij mee! Was beste arm op onze bruiloft.
En wij hoefde ons geen zorgen te maken om de rekening achteraf.
En we hebben het zeker er uit gehaald.

Sterke drank wat wij zelf meegenomen hadden was trouwens veel van over dus dat hebben we mee naar huis genomen!

Pooh

  • Gast
Wij hebben een vaste prijs per persoon. Deze bedraagt 23.50. Voor dit geld krijgen ze onbeperkt frisdrank, wijn en bier, koffie en gebak bij binnenkomst, broodjes aan het eind en tussendoor 2 keer koude hapjes en verder hele avond warme hapjes. De warme hapjes zijn net zo lang totdat de schalen half vol terug komen, ze dachten aan ongeveer 6 keer op een avond.

An041013

  • Gast
Wij hadden het feest ook afgekocht. Achteraf gezien hadden wij veel beter kunnen laten turven...

wedding2013

  • Gast
Wij hadden het feest ook afgekocht. Achteraf gezien hadden wij veel beter kunnen laten turven...

waren jullie dan veel duurder uit met afkopen?

 

* Lid info

 
 
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

* Top boards