collapse

Auteur Topic: Voorbereidingen huwelijk; een planning hiervoor?  (gelezen 23930 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Patricia25

  • Gast
Voorbereidingen huwelijk; een planning hiervoor?
« Gepost op: 17 februari 2006, 19:43:03 »
Hallo,

Zoals jullie kunnen zien ben ik een groentje hier op deze site, dus ik zou echt alle tips op prijs stellen.
Dus hoeveel mnd van te voren begin je met het regelen van je huwelijk en zo dus alles er op en eraan.
Wij trouwen zelf pas volgend jaar 27 oktober.
Maar ik ben helemaal in de wolken, dus ik denk alleen maar aan trouwen en niets meer, ik ben ook al met mijn moeder aan het kijken naar jurken  en zo, en wat voor decoratie ik zou willen hebben en zo, maar is het te vroeg of zijn jullie ook zo vroeg begonnen???
Want ik wil echt een mooie bruiloft hebben, en ik heb ook al al die namen van die mensen die ik op mijn bruiloft will hebben op papier gezet en dat is al over de 100, dus het wordt een best wel groot feest.

Alvast bedankt,
Patricia

K en P

  • Gast
Re: Voorbereidingen huwelijk; een planning hiervoor?
« Reactie #1 Gepost op: 17 februari 2006, 20:40:56 »
Eindelijk iemand die na mij pas trouwt  :tongue:
Welkom natuurlijk en gefeliciteerd met je voorgenomen huwelijk  :biggrin:
Ik trouw 15 oktober 2007 en ben ook al druk bezig met alles.
Hoelang vantevoren je begint met alles plannen, bespreken, zoeken enz enz bepaal je dus helemaal zelf.
Beter te vroeg als te laat is mij altijd geleerd, dus daar hou ik me dan maar aan he  :tongue:

Ik heb nu al de info over:
- trouwlokatie
- feestlokatie
- rondvaart
- auto
- ringen
- videograaf
- fotografen

Heb dus al heel veel info. Nog niets vastgezet hoor.
Dus ik zou zeggen: begin!
Als jij dat wilt, gewoon doen.

Veel plezier met je voorbereidingen  :biggrin:

Patricia25

  • Gast
Re: Voorbereidingen huwelijk; een planning hiervoor?
« Reactie #2 Gepost op: 17 februari 2006, 20:54:45 »
[quote name=\'K en P\' post=\'75731\' date=\'17 February 2006, 14:40\']Eindelijk iemand die na mij pas trouwt  :tongue:
Welkom natuurlijk en gefeliciteerd met je voorgenomen huwelijk  :biggrin:
Ik trouw 15 oktober 2007 en ben ook al druk bezig met alles.
Hoelang vantevoren je begint met alles plannen, bespreken, zoeken enz enz bepaal je dus helemaal zelf.
Beter te vroeg als te laat is mij altijd geleerd, dus daar hou ik me dan maar aan he  :tongue:

Ik heb nu al de info over:
- trouwlokatie
- feestlokatie
- rondvaart
- auto
- ringen
- videograaf
- fotografen

Heb dus al heel veel info. Nog niets vastgezet hoor.
Dus ik zou zeggen: begin!
Als jij dat wilt, gewoon doen.

Veel plezier met je voorbereidingen  :biggrin:[/quote]

Ja dankje wel en jij ook natuurlijk....... nou gelukkig is het maar een verschil van 12 dgn  :tongue:
Ja ik heb ook al die punten wat jij hebt opgeschreven ook al genoteerd, en natuurlijk heb ik nu ruim de tijd om te sparen en alles netjes te regelen en zo.

LindaB

  • Gast
Re: Voorbereidingen huwelijk; een planning hiervoor?
« Reactie #3 Gepost op: 17 februari 2006, 23:39:30 »
Bij ons zitten er 4 maanden tussen aanzoek en bruiloft. Na t aanzoek eerst feestdagen, dus ben straks in totaal ruim 3 maanden bezig geweest. We wilden het graag zo, niet een jaar voorbereiden, maar denk dat dat heel persoonlijk is. Zou r zelf niet tegen kunnen om een jaar van te voren al alles vast te leggen.

Gwen

  • Gast
Re: Voorbereidingen huwelijk; een planning hiervoor?
« Reactie #4 Gepost op: 17 februari 2006, 23:52:50 »
Wij trouwen op 24 mei 2007. En we hebben de locatie en de fotograag al vast staan!

Op de locatie, trouwen we en doen we ook de rest. Dus daar zijn we de hele dag zeg maar.
Verder hebben we niks geregeld. Maar mijn vriend heeft het nu even heel druk de komende drie maanden dus dan staat alles op een laag pitje. Daarna gaan we er weer lekker tegen aan!

Abigail

  • Gast
Re: Voorbereidingen huwelijk; een planning hiervoor?
« Reactie #5 Gepost op: 18 februari 2006, 01:04:37 »
24 december kreeg ik mijn aanzoek, 11 augustus dit jaar gaan we trouwen.
Bewust niet te lang ertussen want daar kan ik ook niet tegen hahaha,
als ik zoiets weet wil ik ook NU alles regelen.

Moet zeggen, ben nu 1,5e maand bezig dingen te regelen en ben eigenlijk al een heel end.
Nog paar dingetjes maar hihi :tongue:
maar ik wist al heel lang wat ik wilde en hoe, en wat vriendlief wil en hoe, dus t was piece of cake zeg maar :tongue:
« Laatst bewerkt op: 18 februari 2006, 01:05:11 door Abigail »

happygirl

  • Gast
Re: Voorbereidingen huwelijk; een planning hiervoor?
« Reactie #6 Gepost op: 18 februari 2006, 10:33:18 »
Gewoon het lekker doen zoals jij wil! 14 maanden van te voren hadden we de feestlocatie, een jaar van te voren het gemeentehuis en kerk geregeld. Nu komt er steeds een beetje bij. Ik spreid wel heel bewust mijn voorbereidingen, zo zijn we nu bezig met bedankjes en de kaarten. Er zijn ook zat meiden die dit ook ver van te voren alles al hebben uitgezocht maar ik ken mezelf en ik zou het wel erg jammer vinden als ik de laaste maanden niets meer te regelen had! ik vind het juist zo leuk om te doen. Dus dingen als cadeaulijst, enveloppenbox, versiersels daar wacht ik ook weer even mee :cool:

Patricia25

  • Gast
Re: Voorbereidingen huwelijk; een planning hiervoor?
« Reactie #7 Gepost op: 18 februari 2006, 15:35:14 »
Oh ok, bedankt voor de reacties.

Ja ik heb ook al ongeveer waar ik het zou willen houden en een bandje heb ik ook al vastgelegd.
Ik heb een designer van een winkel die de kleren van mijn bruidsmeisje en made of honour gaat naaien, dus hoe het model eruit gaat zien heb ik ook al.

Weten jullie misschien ook een paar site's waar je voorbeelden hebt van trouwkaarten?? :wink:

K en P

  • Gast
Re: Voorbereidingen huwelijk; een planning hiervoor?
« Reactie #8 Gepost op: 18 februari 2006, 16:11:03 »
http://www.kaartmix.nl

http://www.huwelijkskaarten.nu/

Zoek eens op google zou ik zeggen  :wink:

Patricia25

  • Gast
Re: Voorbereidingen huwelijk; een planning hiervoor?
« Reactie #9 Gepost op: 18 februari 2006, 17:46:46 »
[quote name=\'K en P\' post=\'75781\' date=\'18 February 2006, 10:11\']http://www.kaartmix.nl

http://www.huwelijkskaarten.nu/

Zoek eens op google zou ik zeggen  :wink:[/quote]


Ok bedankt.....ik zal ff gaan surfen!!!!!! :wink:

Amy

  • Gast
Re: Voorbereidingen huwelijk; een planning hiervoor?
« Reactie #10 Gepost op: 18 februari 2006, 19:52:22 »
Hoelang je van te voren dingen gaat regelen bepaal je lekker helemaal zelf! Toen mijn vriend mij eenmaal gevraagd had leefde ik ook echt op een roze wolk en kon aan niets anders meer denken. Ook wilde ik snel alles regelen omdat ik echt niet kon wachten (gelukkig is dat nu een stuk minder hihi)

Wij hadden (ruim) een jaar van te voren het volgende geregeld:

- Gemeentehuis
- Kerk
- Pastoor
- Auto
- Fotograaf
- Band
- Muziek in de kerk

Achteraf ben ik hier erg blij mee want er trouwen veel bruidsparen op 1 september en nu konden wij nog de tijden kiezen. Jammer genoeg ben ik nu pas bezig met de bruidssuite..helaas zijn diegene die we wilden al allemaal bezet  :huh: ...zo zie je maar..beter te vroeg dan te laat.

Succes!

Patricia25

  • Gast
Re: Voorbereidingen huwelijk; een planning hiervoor?
« Reactie #11 Gepost op: 18 februari 2006, 21:14:12 »
[quote name=\'Amy\' post=\'75810\' date=\'18 February 2006, 13:52\']Hoelang je van te voren dingen gaat regelen bepaal je lekker helemaal zelf! Toen mijn vriend mij eenmaal gevraagd had leefde ik ook echt op een roze wolk en kon aan niets anders meer denken. Ook wilde ik snel alles regelen omdat ik echt niet kon wachten (gelukkig is dat nu een stuk minder hihi)

Wij hadden (ruim) een jaar van te voren het volgende geregeld:

- Gemeentehuis
- Kerk
- Pastoor
- Auto
- Fotograaf
- Band
- Muziek in de kerk

Achteraf ben ik hier erg blij mee want er trouwen veel bruidsparen op 1 september en nu konden wij nog de tijden kiezen. Jammer genoeg ben ik nu pas bezig met de bruidssuite..helaas zijn diegene die we wilden al allemaal bezet  :huh: ...zo zie je maar..beter te vroeg dan te laat.

Succes![/quote]

Ok, goed om te weten. En hoe lang van te voren moet je in ondertrouw gaan, is het 3 of 6 mnd. Ik had zoiets van iemand gehoord. Maar weet het niet zeker.

Gwen

  • Gast
Re: Voorbereidingen huwelijk; een planning hiervoor?
« Reactie #12 Gepost op: 18 februari 2006, 21:24:45 »
Je moet minimaal 2 weken van te voren en je mag maxiaal een jaar van te voren in ondertrouw gaan.

Dus maakt verder niet uit als je maar tussen die tijd gaat.
Alleen in sommige gemeenten kan je je datum pas vastleggen als je in ondertrouw bent gegaan.

Patricia25

  • Gast
Re: Voorbereidingen huwelijk; een planning hiervoor?
« Reactie #13 Gepost op: 19 februari 2006, 15:02:33 »
[quote name=\'Gwen\' post=\'75818\' date=\'18 February 2006, 15:24\']Je moet minimaal 2 weken van te voren en je mag maxiaal een jaar van te voren in ondertrouw gaan.

Dus maakt verder niet uit als je maar tussen die tijd gaat.
Alleen in sommige gemeenten kan je je datum pas vastleggen als je in ondertrouw bent gegaan.[/quote]



Oh ok thnx...... :wink:

Eleonora

  • Gast
Re: Voorbereidingen huwelijk; een planning hiervoor?
« Reactie #14 Gepost op: 20 februari 2006, 18:55:59 »
Hoi Patricia,

als je naar Kranchi gaat voor de ondertrouw zeg je meteen de datum waarop je wil trouwen. Dan kijken ze in de agenda of er nog plaats is en spreek je meteen een tijdstip af.
Door de weeks trouwen in goedkoper dan in het weekend.
En als je op een andere lokatie dan Kranchi wil trouwen komt er ook nog een behoorlijk bedrag bovenop.

Ben wel erg benieuwd waar je je feest wil houden en welke band. :biggrin:

Patricia25

  • Gast
Re: Voorbereidingen huwelijk; een planning hiervoor?
« Reactie #15 Gepost op: 22 februari 2006, 23:00:20 »
[quote name=\'Eleonora\' post=\'76006\' date=\'20 February 2006, 12:55\']Hoi Patricia,

als je naar Kranchi gaat voor de ondertrouw zeg je meteen de datum waarop je wil trouwen. Dan kijken ze in de agenda of er nog plaats is en spreek je meteen een tijdstip af.
Door de weeks trouwen in goedkoper dan in het weekend.
En als je op een andere lokatie dan Kranchi wil trouwen komt er ook nog een behoorlijk bedrag bovenop.

Ben wel erg benieuwd waar je je feest wil houden en welke band. :biggrin:[/quote]


Ja he....was het al maar zover!!!
En 27 okt valt op een zaterdag oepssss, maar ja niets aan te doen.
Nou we moeten echt afspreken, je zou me goed kunnen helpen. :wink:

shirley

  • Gast
Re: Voorbereidingen huwelijk; een planning hiervoor?
« Reactie #16 Gepost op: 23 februari 2006, 12:50:31 »
wij trouwen in juni 2007 en in september 2005 begonnen met dingetjes vast te zetten en wat denk je, we waren te laat met de trouwauto, hij was al verhuurd op onze datum. ik moest bijna huilen, dan ben je zo vroeg met regelen en toch ben je te laat. populaire auto zei die man van het verhuur bedrijfhebben nu maar een andere genomen.

we hebben het volgende al vaststaan:

auto
dinerzaal en feestzaal
fotograaf
videograaf
optie op slot zeist
bruidsduiven

en binnenkort ff de band vastzetten.

kus shirley

Essie

  • Gast
Re: Voorbereidingen huwelijk; een planning hiervoor?
« Reactie #17 Gepost op: 23 februari 2006, 19:52:55 »
Wij besloten zo ongeveer 14 maanden voor onze datum te gaan trouwen, en vanaf 11 mndn zijn we gaan regelen zeg maar. Maar toen wij afgelopen 6 septmeber in ondertrouw gingen, waren wij de laatste voor die dag!!! Die zat toen al helemaal vol. Je kan er dus niet vroeg genoeg mee beginnen denk ik zo. Wel heerlijk dat je lekker lang kunt sparen!

Patricia25

  • Gast
Re: Voorbereidingen huwelijk; een planning hiervoor?
« Reactie #18 Gepost op: 23 februari 2006, 23:15:10 »
[quote name=\'Essie\' post=\'76473\' date=\'23 February 2006, 13:52\']Wij besloten zo ongeveer 14 maanden voor onze datum te gaan trouwen, en vanaf 11 mndn zijn we gaan regelen zeg maar. Maar toen wij afgelopen 6 septmeber in ondertrouw gingen, waren wij de laatste voor die dag!!! Die zat toen al helemaal vol. Je kan er dus niet vroeg genoeg mee beginnen denk ik zo. Wel heerlijk dat je lekker lang kunt sparen![/quote]


Ja dat is zo, en ik begon met me gastenlijst en dan denk je van oh ik heb toch niet veel mensen maar voordat ik het wist zat ik op zo'n 100 man wauw, niets aan te doen want ik wil geen van ze van de lijst halen dus het moet maar, en nu heb ik ruim de tijd om genoeg te sparen.

Joanne

  • Gast
Re: Voorbereidingen huwelijk; een planning hiervoor?
« Reactie #19 Gepost op: 23 februari 2006, 23:34:53 »
[quote name=\'Patricia25\' post=\'75777\' date=\'18 February 2006, 15:35\']Oh ok, bedankt voor de reacties.

Ja ik heb ook al ongeveer waar ik het zou willen houden en een bandje heb ik ook al vastgelegd.
Ik heb een designer van een winkel die de kleren van mijn bruidsmeisje en made of honour gaat naaien, dus hoe het model eruit gaat zien heb ik ook al.

Weten jullie misschien ook een paar site's waar je voorbeelden hebt van trouwkaarten?? :wink:[/quote]


Kijk eens bij mij..................


wij zijn blij dat we de bruiloft hebben verzet. Ik moet er niet aan denken dat we 7 april gaan trouwen moet nu nog heel veel doen.
We hebben nog even maar de tijd begint te dringen nu

Patricia25

  • Gast
Re: Voorbereidingen huwelijk; een planning hiervoor?
« Reactie #20 Gepost op: 24 februari 2006, 22:12:42 »
[quote name=\'Joanne\' post=\'76512\' date=\'23 February 2006, 18:34\'][quote name=\'Patricia25\' post=\'75777\' date=\'18 February 2006, 15:35\']
Oh ok, bedankt voor de reacties.

Ja ik heb ook al ongeveer waar ik het zou willen houden en een bandje heb ik ook al vastgelegd.
Ik heb een designer van een winkel die de kleren van mijn bruidsmeisje en made of honour gaat naaien, dus hoe het model eruit gaat zien heb ik ook al.

Weten jullie misschien ook een paar site's waar je voorbeelden hebt van trouwkaarten?? :wink:[/quote]


Kijk eens bij mij..................


wij zijn blij dat we de bruiloft hebben verzet. Ik moet er niet aan denken dat we 7 april gaan trouwen moet nu nog heel veel doen.
We hebben nog even maar de tijd begint te dringen nu
[/quote]


Ja heik kan me voorstellen, en ben je nu al aardig op weg? Ik ben blij dat ik ook genoeg tijd heb om alles te plannen.

dolphin31

  • Gast
Re: Voorbereidingen huwelijk; een planning hiervoor?
« Reactie #21 Gepost op: 6 september 2006, 10:08:27 »
Ja wij zijn nu ook begonnen met de voorbereidingen. 1 ding weten we zeker we willen het klein houden. De huwelijksvoltrekking doen we gewoon zoals die was in de molen de Adriaan op 22 juni 2007 om 12:00. Daarna gaan we met de dag gasten naar ons huis om een broodje te eten en daarna gaan we foto's maken in een mooi park hier vlakbij. Om 16:00 komen de avondgasten en houden het feest in onze flat banken gaan er uit en we zetten staan tafels neer. En voor de gene die niet goed of lang kunnen staan we hebben stoelen zat in huis. En dan hopen we om een uur of 12 'savonds dat iedereen naar huis toegaat zodat wij heerlijk kunnen na genieten van deze dag. Mijn schoonouders zorgen voor de catering(eten) en wij zelf de drank. Mijn vriendje trouwt in een pak die hij van zijn ouders krijgt en ik heb besloten om in een mooie gala jurk te gaan omdat ik denk dat een trouwjurk mij niet zal staan. Mijn haar en make-up doe ik zelf en ga een paar dagen voor de bruiloft naar de kapper om het te laten knippen. Begin er weer helemaal zin in te krijgen.

Groetjes,

Brenda

Zwabber

  • Gast
Re: Voorbereidingen huwelijk; een planning hiervoor?
« Reactie #22 Gepost op: 6 september 2006, 11:07:05 »
Brenda, veel succes met je voorbereidingen

Gwen

  • Gast
Re: Voorbereidingen huwelijk; een planning hiervoor?
« Reactie #23 Gepost op: 6 september 2006, 11:10:42 »
Oh lekker is dat he als je nu echt de plannen concreet hebt.
Kan je ook dingen gaan regelen enz. Leuk hoor.

En lekker klein houden is wat wij ook doen. Spreekt ons het beste aan.

Evelien

  • Gast
Re: Voorbereidingen huwelijk; een planning hiervoor?
« Reactie #24 Gepost op: 6 september 2006, 12:22:33 »
hé leuk zeg! Nu kunnen jullie ook beginnen met het regelen van alle dingetjes! Heel veel plezier en geniet van deze tijd want het vliegt voorbij!!

 

* Lid info

 
 
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

* Top boards