collapse

Auteur Topic: Voorbereidingen huwelijk; een planning hiervoor?  (gelezen 23928 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Anke

  • Held
  • *****
  • Berichten: 12997
  • Geslacht: Vrouw
    • http://www.rubenenanke.bruiloftsite.nl
Re: Voorbereidingen huwelijk; een planning hiervoor?
« Reactie #25 Gepost op: 6 september 2006, 12:58:58 »
Oh leuk leuk!!!
Hier kan je zo van genieten!
Het maakt toch niet uit hoe en waar je het viert, het belangrijkste is dat je straks een superdag hebt gehad waar je altijd een mooie herinnering van houdt.

Geniet lekker van je voorbereidingen!

Weet je al wat voor gala jurk je ongeveer wil?
Of ga je toch nog een keer passen voor een trouwjurk?

sophietje

  • Gast
Re: Voorbereidingen huwelijk; een planning hiervoor?
« Reactie #26 Gepost op: 6 september 2006, 13:06:13 »
Heel veel plezier met voorbereiden!
Maar waarom denk je eigenlijk dat een trouwjurk je niet zal staan?
Ik denk dat namelijk ook maar ik ga wel gewoon passen, omdat ik denk dat ik me best eens kan vergissen.

dolphin31

  • Gast
Re: Voorbereidingen huwelijk; een planning hiervoor?
« Reactie #27 Gepost op: 6 september 2006, 14:11:48 »
Ik ga voor een rode gala jurk denk ik maar weet nog niet zeker. En waarom een trouwjurk mij niet zal staan omdat ik aan de kleine kant ben en de meeste strakke bruidsjurken niet mooi vind.

Groetjes,

Brenda

Annemieke

  • Gast
Re: Voorbereidingen huwelijk; een planning hiervoor?
« Reactie #28 Gepost op: 6 september 2006, 17:17:20 »
Veel plezier met de voorbereidingen!

Als je het jammer vindt dat je niet in een 'gewone' jurk trouwt, kun je toch altijd gaan passen? Zeker als je alleen bang bent dat het je niet zal staan, er zijn heel veel modellen en er is er vast ook één die jou prachtig staat! En dan kun je altijd nog kieze voor een mooie galajurk, ook niet verkeerd natuurlijk!

Bolletje1

  • Held
  • *****
  • Berichten: 6103
Re: Voorbereidingen huwelijk; een planning hiervoor?
« Reactie #29 Gepost op: 6 september 2006, 18:37:17 »
Ik ben het helemaal met Annemieke eens! Als het je wel leuk lijkt een echte bruidsjurk te dragen, ga gewoon eens passen en kijk wat je wel en niet staat! Dan kun je ook nooit spijt hebben dat je geen bruidsjurk had als blijkt dat je het ook niks vindt als je eenmaal van alles aan hebt gehad!

Anke

  • Held
  • *****
  • Berichten: 12997
  • Geslacht: Vrouw
    • http://www.rubenenanke.bruiloftsite.nl
Re: Voorbereidingen huwelijk; een planning hiervoor?
« Reactie #30 Gepost op: 7 september 2006, 08:25:44 »
Tegenwoordig is een "echte" bruidsjurk ook niet meer alleen wit.
Je hebt zoveel keuze!!

dolphin31

  • Gast
Re: Voorbereidingen huwelijk; een planning hiervoor?
« Reactie #31 Gepost op: 7 september 2006, 09:16:06 »
Meiden dank jullie wel voor jullie reacties. Ik ga ook wel een jurk passen en wie weet staat hij me wel maar ik ben niet echt een jurk jurk type zeg maar. Ik laat het jullie zo snel mogelijk weten wat ik gekozen heb.

Groetjes,

Brenda

Gwen

  • Gast
Re: Voorbereidingen huwelijk; een planning hiervoor?
« Reactie #32 Gepost op: 7 september 2006, 09:40:55 »
Ik ben ook niet echt een jurk type. Maar op een of andere manier staan die jurken wel!

Dus gewoon passen dan zie je het vanzelf

Bolletje1

  • Held
  • *****
  • Berichten: 6103
Re: Voorbereidingen huwelijk; een planning hiervoor?
« Reactie #33 Gepost op: 7 september 2006, 12:15:42 »
Ik heb anders ook nooit een jurk aan! Maar een bruidsjurk is echt zo anders.

Engeltje

  • Gast
Re: Voorbereidingen huwelijk; een planning hiervoor?
« Reactie #34 Gepost op: 7 september 2006, 14:44:11 »
ik weet niet waar je woont dolphin
Maar ga anders eens bij deze winkel kijken

http://www.voiladamesmode.nl/


Daar hebben ze en bruidsmode maar ook zeker 1000 galajurken en als je het echt zou willen kunnen ze bv een jurk ook namaken in de kleur die jij wilt.

Als je daar niet kan slagen voor een mooie jurk die bij je past dan weet ik het ook niet meer.

gr engeltje

dolphin31

  • Gast
Re: Voorbereidingen huwelijk; een planning hiervoor?
« Reactie #35 Gepost op: 7 september 2006, 14:49:31 »
Engeltje dank je wel voor de tip zal het zeker in mijn achterhoofd houden.

Groetjes,

Brenda

Ireen

  • Gast
Re: Voorbereidingen huwelijk; een planning hiervoor?
« Reactie #36 Gepost op: 6 juli 2007, 08:50:38 »
Dames, de laatste weken van de voorbereiding zijn begonnen. Vandaag over 6 weken is onze trouwdag. Ik heb het idee dat ik goed op schema lig. Er moet nog wel het een en ander gebeuren, maar niet heel grote dingen. Bijvoorbeeld: gesprek met BABS, ringen ophalen, afspraak bloemist, kerkboekjes kopieëren, bedankjes maken, cadeautjes kopen voor getuigen, cm, ouders en filmer, definitieve tafelindeling op papier zetten (als bekend is wie er komen), aantal gasten doorgeven aan feestlocatie, zonnebankje of 'n keer in de zon zitten, definitief draaiboek versturen. Dat soort dingen. Puntjes op de i. Niet te veel, maar voldoende om de komende weekenden nog wat te doen.

Hoe druk zijn jullie in de laatste weken (geweest)? Moest er nog veel of weinig en was je gestresst of niet?

Myriade

  • Held
  • *****
  • Berichten: 2195
  • Geslacht: Vrouw
Re: Voorbereidingen huwelijk; een planning hiervoor?
« Reactie #37 Gepost op: 6 juli 2007, 10:59:02 »
Spannend hoor! Best veel nog om te doen, maar het zijn allemaal wel hele leuke dingetjes die ook niet heel erg veel tijd in beslag nemen denk ik. Alhoewel, zes weken zijn zo om :biggrin:

Voor ons duurt het allemaal nog wel een tijdje, maar ik heb het gevoel dat bij ons het balletje begint te rollen. We twijfelen nog steeds tussen 30 of 31 mei als trouwdatum, heb vandaag de fotograaf gemaild met de vraag of de 30e ook goed is.

Zo ja, dan ga ik vandaag op het gemeentehuis de datum en het tijdstip officieel vastleggen. Zijn we daar ook vanaf.

Mijn vader wil me graag weggeven, dus dat is geregeld. Mijn getuigen heb ik gevraagd. Arno moet de zijne nog vragen (of bedenken eigenlijk :biggrin:). Ik moet een datum prikken om met een van de locaties te gaan praten. Morgen ga ik met mijn eerste getuige een andere locatie bekijken, en over twee weken ga ik jurk shoppen!

Druk druk druk dus, en de dag is nog zo ver weg hahaha.

Oh ja, nog iets, ik heb mijn gastenboek ook gevonden - of tenminste, ik laat het maken door iemand die zelf boeken maakt en inbindt. Het zijn kleine kunstwerkjes die ze aflevert, echt schitterend. Dus, daar ben ik ook super blij mee momenteel :biggrin:
« Laatst bewerkt op: 6 juli 2007, 10:59:42 door Lyanna »

nisanlin

  • Gast
Re: Voorbereidingen huwelijk; een planning hiervoor?
« Reactie #38 Gepost op: 6 juli 2007, 12:05:50 »
Leuk Ireen!! En 6 weken klinkt lang maar het is zo voorbij denk ik, je hebt nog precies lekker een aantal dingetjes om te regelen!

En Lyanna, grappig, bij ons duurt het ongeveer nog even lang en we hebben ook ongeveer evenveel geregeld :). Wij hebben nu het gemeentehuis, de locatie, de band en de fotograaf geregeld oh ja en mijn jurk. Ook de ceremoniemeester is geregeld en het enige wat ik nu nog op korte termijn moet bedenken is wie de getuigen moeten zijn maar dat weet ik echt niet!! echt zo moeilijk, ik kom er maar niet uit.

Ben nu aan het nadenken over bedankjes en kaarten en make-up en kapsel en auto enzo maar eigenlijk hebben we nog tijd zat dus ik moet mezelf een beetje inhouden anders is straks alles een half jaar voor de bruiloft al geregeld, dat is ook niet leuk!  :laugh:

[quote name=\'Lyanna\' post=\'123807\' date=\'06 July 2007, 10:59\']Oh ja, nog iets, ik heb mijn gastenboek ook gevonden - of tenminste, ik laat het maken door iemand die zelf boeken maakt en inbindt. Het zijn kleine kunstwerkjes die ze aflevert, echt schitterend. Dus, daar ben ik ook super blij mee momenteel :biggrin:[/quote]
Vertel! :biggrin:

Anke

  • Held
  • *****
  • Berichten: 12997
  • Geslacht: Vrouw
    • http://www.rubenenanke.bruiloftsite.nl
Re: Voorbereidingen huwelijk; een planning hiervoor?
« Reactie #39 Gepost op: 6 juli 2007, 12:09:44 »
Ireen, dat zijn echt de puntjes op de i zetten.
Idd leuke dingen om tussendoor nog te doen, en dat ga je makkelijk redden!
Maar het gaat wel opschieten zeg.
Begint het al te kriebelen?

Ireen

  • Gast
Re: Voorbereidingen huwelijk; een planning hiervoor?
« Reactie #40 Gepost op: 6 juli 2007, 12:20:20 »
Als je het zo vraagt, Anke, of het kriebelt, dan begint het geiljk! Ik ben er wel echt rustig onder hoor! Ben geen zenuwenpees en het komt allemaal wel goed. Zolang ik maar overzicht heb en dat heb ik. Ik denk dat ik dit weekend een doos op zolder zet, waar alles in kan. Dan is wat klaar is ook echt klaar.

Heb wel nog twee keer een fijne droom gehad. Ik had mijn jurk aan! Yes!

Anke

  • Held
  • *****
  • Berichten: 12997
  • Geslacht: Vrouw
    • http://www.rubenenanke.bruiloftsite.nl
Re: Voorbereidingen huwelijk; een planning hiervoor?
« Reactie #41 Gepost op: 6 juli 2007, 12:21:23 »
Dat is een hele fijne droom!!

Annemieke

  • Gast
Re: Voorbereidingen huwelijk; een planning hiervoor?
« Reactie #42 Gepost op: 6 juli 2007, 15:59:45 »
Wij moesten in de laatste weken ongeveer hetzelfde nog regelen als jij en dat is goed gekomen, dus ik denk dat je je geen zorgen hoeft te maken! Wij zaten tegelijkertijd ook nog met de verbouwing van ons (toen nog toekomstige) huis en hebben het ook gered.

Echt gestressed was ik pas twee dagen vantevoren, toen ik m'n spullen moest inpakken voor de huwelijksreis en ook kleding moest verhuizen van m'n ouders naar ons nieuwe huis. Toen wist ik even niet meer waar ik het zoeken moest, maar de dag voor onze bruiloft ging alles weer prima. Toen hebben we de laatste dingen geregeld en weggebracht en heb ik eigenlijk helemaal geen zenuwen gehad.

Succes met de laatste loodjes! :biggrin:

Myriade

  • Held
  • *****
  • Berichten: 2195
  • Geslacht: Vrouw
Re: Voorbereidingen huwelijk; een planning hiervoor?
« Reactie #43 Gepost op: 6 juli 2007, 16:51:36 »
Nisanlin, ik volg al heel lang het weblog van een meisje hier in Nederland dat het syndroom van Usher heeft. Daardoor wordt ze langzaam doof en blind. Verschrikkelijk natuurlijk, maar dit is iemand die zo ongelofelijk positief in het leven staat - en daarnaast maakt ze schitterende kunst. Knap, gezien haar achteruitgaande zicht. Een van de dingen die ze doet is het maken en inbinden van boeken. Een overzichtje van wat ze al gemaakt heeft vind je hier:

http://www.flickr.com/photos/tussenpozen/sets/448514/

Deze boeken zijn 15x15, ik heb gevraagd of ze er eentje van 25x25 voor me kan maken. En ze doet het!
Haar boeken zijn te koop op http://www.etsy.com/shop.php?user_id=60431, maar ze heeft er momenteel geen te koop staan geloof ik.

Alexia

  • Gast
Re: Voorbereidingen huwelijk; een planning hiervoor?
« Reactie #44 Gepost op: 6 juli 2007, 17:50:22 »
@lyanna: ziet er erg mooi uit. En goed dat je dat dantoch zo steunt!

@Ireen: je hebt het lekker druk de komende tijd. Geniet ervan zou ik zeggen :biggrin:

nisanlin

  • Gast
Re: Voorbereidingen huwelijk; een planning hiervoor?
« Reactie #45 Gepost op: 6 juli 2007, 22:16:57 »
@Lyanna: bedankt voor de link, ziet er erg bijzonder en mooi uit, echt knap dat haar dat lukt om te maken

Silly

  • Gast
Re: Voorbereidingen huwelijk; een planning hiervoor?
« Reactie #46 Gepost op: 7 juni 2008, 17:00:38 »
Hoe doen jullie dat?
De voorbereidingen op de trouwlokatie zelf? Ik bedoel, bv het gastenboek en de bedankjes enzo, wanneer zet je dat klaar? Ik neem aan dat je dat niet in een mand onder je arm meeneemt in je trouwjurk :laugh: .
Zet je dat de dag ervoor klaar? 'sOchtends? Wij hebben geen cm, dus die kan ons niet helpen.

Joma87

  • Held
  • *****
  • Berichten: 3150
  • Geslacht: Vrouw
Re: Voorbereidingen huwelijk; een planning hiervoor?
« Reactie #47 Gepost op: 7 juni 2008, 18:29:48 »
Er zijn vast wel vrienden die even willen helpen. Je hoeft niet ze niet te benoemen tot cm maar als iedereen wat doet heb jij geen stress. Of je moet het met de locatie kunnen regelen dat je het bijvoorbeeld de avond van te voren doet.

Liefde is ... wendy & Jasper

  • Gast
Re: Voorbereidingen huwelijk; een planning hiervoor?
« Reactie #48 Gepost op: 7 juni 2008, 19:36:54 »
Wij hebben wel een CM die dit voor ons gaat regelen. Maar als je die persoon niet hebt, is er vast wel iemand die het boek mee wil nemen en er voor zorgt dat het op de juiste plaats komt.

nisanlin

  • Gast
Re: Voorbereidingen huwelijk; een planning hiervoor?
« Reactie #49 Gepost op: 7 juni 2008, 19:57:35 »
Wij hebben dit de dag van tevoren allemaal gebracht

 

* Lid info

 
 
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

* Top boards