collapse

Auteur Topic: Reclame, Of Een Naam Noemen?  (gelezen 9140 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Sandra

  • Gast
Reclame, Of Een Naam Noemen?
« Gepost op: 20 februari 2006, 13:41:41 »
[color=\"#993399\"]Ik lees regelmatig in topics het volgende:

"Ik heb huppeldepup gekocht bij Bl*kker, maar X*nos heeft ze ook"

Misschien ben ik een enorme doos, maar ik vind dat heel irritant lezen, al die sterretjes.  :ph34r:

Dat reclame maken niet de bedoeling is snap ik best. Maar in mijn ogen is reclame maken iets heel anders dan een naam noemen.
Er worden hier ook positieve reacties gegeven op bruidswinkels met naam, toenaam en soms adres. Dat wordt blijkbaar niet als reclame gezien. Waarom dan niet gewoon zeggen dat je iets bij Blokker of Xenos hebt gekocht?
Dat is toch heel iets anders dan wanneer je als een soort vertegenwoordiger in elk topic je verkooppraatje begint? Bijv.  "Huppeldepup heeft dat vast, die hebben bijna altijd alles, en ik slaag er altijd en ze zijn geweldig, en je moet daar echt al je geld naar toe brengen" dat is echt reclame in mijn ogen.

Modjes, hoe denken jullie hier over, en wat is het beleid?
En medeposters, ben ik een doos dat ik die sterretjes heel lastig vind lezen?  :unsure:  [/color]

Kaya

  • Gast
Re: Reclame, Of Een Naam Noemen?
« Reactie #1 Gepost op: 20 februari 2006, 13:49:02 »
Nee, vind niet dat jij een doos bent (tenzij ik zelf er ook een ben... hahaha) want ik ben het helemaal met je eens. Voor iedereen is duidelijk dat de blokker en de xenos bedoeld worden, waarom die sterretjes erbij?

Bolletje1

  • Held
  • *****
  • Berichten: 6103
Re: Reclame, Of Een Naam Noemen?
« Reactie #2 Gepost op: 20 februari 2006, 14:18:28 »
Ja dat vind ik ook een beetje overbodig. Volgens mij mogen die namen inderdaad best genoemd. Ik doe het wel gewoon in ieder geval.

paula777

  • Gast
Re: Reclame, Of Een Naam Noemen?
« Reactie #3 Gepost op: 20 februari 2006, 19:54:04 »
hoi

van mij ook

gr
paula

dromer

  • Held
  • *****
  • Berichten: 4405
  • Geslacht: Vrouw
    • http://
Re: Reclame, Of Een Naam Noemen?
« Reactie #4 Gepost op: 20 februari 2006, 20:05:02 »
ik vind dat het ook best gewoon genoemd mag worden hoor! echter wat ik echt onder reclame versta zijn de mensen die zich aanmelden en meteen in hun eerste bericht al hun eigen boeltje proberen te verkopen....

prinsesje

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1295
    • http://
Re: Reclame, Of Een Naam Noemen?
« Reactie #5 Gepost op: 21 maart 2006, 13:26:38 »
Ik ben het helemaal met je eens. Het is ook gewoon toegestaan om de naam te noemen in dit soort gevallen.
« Laatst bewerkt op: 21 maart 2006, 13:26:47 door prinsesje »

Anke

  • Held
  • *****
  • Berichten: 12997
  • Geslacht: Vrouw
    • http://www.rubenenanke.bruiloftsite.nl
Re: Reclame, Of Een Naam Noemen?
« Reactie #6 Gepost op: 21 maart 2006, 17:44:53 »
Ook helemaal mee eens!!
Dus maar gewoon lekker de naam blijven noemen??

Bolletje1

  • Held
  • *****
  • Berichten: 6103
Re: Reclame, Of Een Naam Noemen?
« Reactie #7 Gepost op: 22 maart 2006, 16:40:52 »
Ja mooi! Echt irritant lezen al die ****! :biggrin:

Nynke Jellie

  • Gast
Re: Reclame, Of Een Naam Noemen?
« Reactie #8 Gepost op: 13 november 2009, 16:44:44 »
Hoi hoi,

is het toegestaan om namens een ander, die niet actief is op het forum een advertentie te plaatsen?
Het gaat dan uiteraard niet om een commerciële advertentie. :)

Myriade

  • Held
  • *****
  • Berichten: 2195
  • Geslacht: Vrouw
Re: Reclame, Of Een Naam Noemen?
« Reactie #9 Gepost op: 13 november 2009, 19:08:11 »
Als het geen commerciële advertentie is, om wat voor advertentie gaat het dan wel?

Femke

  • Gast
Re: Reclame, Of Een Naam Noemen?
« Reactie #10 Gepost op: 15 november 2009, 12:04:01 »
ach, die mail kreeg ik ook al, van Miss Dolphin:

Hallo Femke

Even een vraagje.....
In de huisregels staat dat je geen reclame mag maken ik versta onder reclame een link naar een site.

Maar als iemand een dj zoekt en ik zeg dat mijn man dj is of mijn man reageert op een oproep dat hij dj is wordt dat gezien als reclame mijn man is nu al 2x door Lyanna van het forum verwijderd zonder ook maar 1 waarschuwing te hebben gehad.

Als ik zo het forum lees staat het vol van de reclame naar site's van dj's die op de bruiloft van een forumlid gedraaid heeft in mijn ogen is dat dus reclame.

Maar iemand die zich als dj aanbied omdat de mensen een dj zoeken ok dat kan je zien als reclame maar hoe komt dat forumlid anders aan een dj als je niet mag zeggen dat je een dj bent en als je geen link naar een site op het forum mag zetten.
Ikzelf heb een waarschuwing gehad toen ik mijn man als dj aanprees in een PB dus ook zo kan ik het forumlid niet op een dj wijzen.

Hopelijk hoor ik iets van u

Mvg Miss_Dolphin
« Laatst bewerkt op: 15 november 2009, 12:04:41 door Femke »

Myriade

  • Held
  • *****
  • Berichten: 2195
  • Geslacht: Vrouw
Re: Reclame, Of Een Naam Noemen?
« Reactie #11 Gepost op: 15 november 2009, 14:08:03 »
Het is heel simpel. Als iemand zich hier aanmeldt als "DJAntwan" of wat dan ook, en alleen berichten plaatst om zichzelf aan te prijzen dan is dat commerciele reclame. Het doet er niets aan af dat hij toevallig de man is van een forumlid, dat staat er niet bij, kan ik niet ruiken. Daarnaast maakt me dat helemaal niets uit, want deze persoon registreert zich louter en alleen om zichzelf aan te prijzen en is dat is gewoonweg niet toegestaan. Sla er de forumregels bovenaan het forum maar op na.

Zoals al vele malen eerder gezegd, dit forum is een forum voor en door bruidsparen. Als bruidsparen uit eigen ervaring een tip geven voor een leuke dj die zij op hun bruiloft hebben gehad en waar zij van hebben genoten, prima. Zij hebben daar zelf geen commercieel belang bij en willen alleen maar een tip geven. Dat wordt dan niet als reclame gezien.

Ik ben er mee opgehouden om de mensen die zich hier met commerciele doeleinden registreren een mailtje of een pm te sturen voordat ik ze van het forum verwijder. Ten eerste kan ik dan wel bezig blijven omdat ik er elke (!!!) dag toch zeker wel drie verwijder. Ten tweede staat ook in de forumregels dat wij ons het recht voorbehouden dit soort accounts van het forum te verwijderen, met én zonder opgaaf van reden.

Je eigen man als dj aanprijzen vind ik een grijs gebied. Als een forumlid er eerlijk voor uit komt (en dus geen berichtjes gaat plaatsen als "oh ik heb daar en daar een geweldige dj gezien" die dan later haar man blijkt te zijn) dan vind ik het nog tot daar aan toe. Het ligt gewoon helemaal aan de strekking van zo'n post, en wordt dus op individuele basis beoordeeld. In het dj topic staat nu ook weer ergens zoiets, iemand die een dj aanprijst en een ander die zegt dat het haar eigen man is. Ik kan het niet bewijzen, dus ik kijk het nog even aan.

Overigens kan ik me niet herinneren dat ik Miss Dolphin een waarschuwing heb gegeven over een PB, dus waarschijnlijk is dat een van de andere moderators geweest die een klacht heeft ontvangen?

Nynke Jellie

  • Gast
Re: Reclame, Of Een Naam Noemen?
« Reactie #12 Gepost op: 15 november 2009, 15:35:55 »
[quote name=\'Lyanna\' post=\'283045\' date=\'13 November 2009, 19:08\']Als het geen commerciële advertentie is, om wat voor advertentie gaat het dan wel?[/quote]

Een vriendin van mij heeft een jurk die wel weg mag, omdat deze uit een vorig huwelijk komt. (Is dus niet zo goed afgelopen :wink: )
Alleen is zij niet actief op dit forum en ik wel, vandaar dat mijn vraag was of ik die voor haar hier te koop mag zetten.

Myriade

  • Held
  • *****
  • Berichten: 2195
  • Geslacht: Vrouw
Re: Reclame, Of Een Naam Noemen?
« Reactie #13 Gepost op: 15 november 2009, 15:41:27 »
Oh ja natuurlijk mag dat! Als je een topic aanmaakt bij het aangeboden/gevraagd subforum dan keur ik 'm daarna even goed.

Nynke Jellie

  • Gast
Re: Reclame, Of Een Naam Noemen?
« Reactie #14 Gepost op: 18 november 2009, 15:11:34 »
Ok top! Zal ik em vanaaf even plaatsen :) Bedankt voor je reactie en wat mij betreft kan dit topic dan wel op slot.

 

* Lid info

 
 
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

* Top boards