collapse

Auteur Topic: Huwelijksreis naar Amerika  (gelezen 140598 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

bruidpatty

  • Gast
Re: Huwelijksreis naar Amerika
« Reactie #100 Gepost op: 4 januari 2009, 14:18:45 »
Hoi gefeliciteerd!!
Wij zijn ook op huwelijkreis geweest naar new york en hebben hotel gershwin geboekt, prima hotel met gunstige ligging!
O en over het los boeken, voor new york kwam dat voor ons niet gunstiger uit omdat de hotels direct veel duurder zijn, enne een transfer is bij de meeste stedenreizen niet inbegrepen (uitzondering bv instanbul) dus daar hoef je niet op te letten...
« Laatst bewerkt op: 4 januari 2009, 14:20:02 door bruidpatty »

Niel

  • Gast
Re: Huwelijksreis naar Amerika
« Reactie #101 Gepost op: 4 januari 2009, 19:51:24 »
[quote name=\'Armara\' post=\'195783\' date=\'04 January 2009, 10:32\']Hoi Esme!

Gefeliciteerd! En wat bijzonder om op eerste kerstdag gevraagd te worden!!!!
Wij trouwen ook in september en gaan in oktober op huwelijksreis naar New York.
Ik zit al een tijdje op internet te zoeken naar wat we nou het beste kunnen doen. Toch merk ik zelf dat het niet echt heel veel uitmaakt en dat wij voor 'het gemak' een pakketprijs boeken, omdat we zoveel willen daar (musicals, transfer, bottochten, entree, ov-pas, excursietours etc).
Ik heb ook naar losse prijzen gezocht maar kom of ongeveer op hetzelfde bedrag of iets daaronder.  Omdat we maar 6 dagen gaan wil ik niet in rijen hoeven staan of op zoek moeten gaan naar plaatsen waar ik allerlei tickets kan kopen.
suc6! (veel prijsinfo is te vinden bij oad)
site tip: : http://www.newyork.nl/
hotel tip: Pennsylvania hotel (centrale ligging, betaalbaar, netjes!)

liefs Tamara[/quote]

Hoi Esme en Tamara,

Ik heb ook in Hotel Pennsylvania gezeten! Dit is een aanradertje,... ligt nml centraal en is netjes!
Destijds ben ik ook op de bonnefooi geweest (zoals altijd) en dat is mij heel goed bevallen. Heb geen last van rijen oid gehad.
Het voordeel van alles ter plaatste regelen is dat je vaak gebruik kan maken van aanbiedingen ed.  Veel succes met de voorbereidingen van jullie huwelijk en huwelijksreis!
New York is geweldig!!!

Groetjes Niel

@nniek

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1927
  • Geslacht: Vrouw
Re: Huwelijksreis naar Amerika
« Reactie #102 Gepost op: 14 januari 2009, 10:50:20 »
Hallo!
Wij zijn ook op huwelijksreis geweest naar New York. Het was echt geweldig!
we zaten ook in het Pennsylvania. Wel zeggen dat het je huwelijksreis is.
Het is geen bijzonder hotel. Wel schoon, maar klein. Maar ja, je bent de hele tijd buiten, dus het hotel is niet superbelangrijk.
Verder hebben we alles daar geregeld.

Wat echt een aanrader is, is een helikoptervlucht. Was echt helemaal geweldig!
Verder een show op broadway bezoeken en gewoon lekker in de hop-on-hop-off bus gaan zitten.
De prijzen voor een weekje metro vallen ook heel erg mee (weet niet meer precies hoeveel).

Het is zo'n grote stad, alles is ter plekke te regelen!

Wij hadden overigens wel het hotel al geboekt vantevoren!

Heel veel plezier en ik ben wel een beetje jaloers, zou graag nog eens gaan!

Short01

  • Gast
Re: Huwelijksreis naar Amerika
« Reactie #103 Gepost op: 23 januari 2009, 11:11:04 »
Ik ben in december 3 weken naar USA geweest om te trouwen.Voor ons huwelijk in Vegas zijn we eerst naar NYC geweest! Het was echt SUPER!!!
Heb zelf geslapen in het Hilton op Times Square. Ja het kost wat, maar ik vond het elke eurocent waard!! Heb zo genoten en volgende keer zit ik gewoon weer in dit hotel!

Ik ben helemaal amerika verslaafd, dus ik kan ook niet wachten om de spaarrekening weer leeg te plunderen!! :wink:

Ryanne82

  • Gast
Re: Huwelijksreis naar Amerika
« Reactie #104 Gepost op: 29 januari 2009, 14:51:42 »
Ook wij gaan op huwelijksreis naar de USA! Wij maken een 22-daagse camper-rondreis door het zuidwesten en starten in Los Angeles. Zo'n zin in!!

Kabouter80

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 395
  • Geslacht: Vrouw
    • http://
Re: Huwelijksreis naar Amerika
« Reactie #105 Gepost op: 29 januari 2009, 15:25:13 »
Ik heb even op jullie site gekeken en ziet er super uit. Wij zijn november 2007 3 weken geweest en dat was super!

Als je nog tijd over hebt kan je wellicht ook nog naar Joshua Tree gaan, maar eigenlijk zijn alle parken mooi, dus neem vooral genoeg tijd om te genieten van de plekken waar je komt, alles zien kan toch niet  :wink:

Ryanne82

  • Gast
Re: Huwelijksreis naar Amerika
« Reactie #106 Gepost op: 29 januari 2009, 15:53:03 »
We gaan zeker genieten! Zijn jullie ook met een camper geweest?

Robine82

  • Gast
Re: Huwelijksreis naar Amerika
« Reactie #107 Gepost op: 29 januari 2009, 22:25:54 »
Ryanne, dat gaat een TOP vakantie worden!! Mijn vriend en ik zijn van de zomer vier weken naar Amerika geweest en het was helemaal top! Overigens waren wij met een normale (nou ja, behoorlijk grote .. zoals alles in the StateS) auto en verbleven in hotels/pensions e.d.
Aanraders: Sedona (mooi!!) en qua stad San Fransisco (helemaal leuk, vooral ook gaan fietsen daar!) en Yosemite (mooi nationaal park). Krijg meteen weer zin om weer die kant op te gaan!!! Veel plezier met de voor-pret!!!

Kabouter80

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 395
  • Geslacht: Vrouw
    • http://
Re: Huwelijksreis naar Amerika
« Reactie #108 Gepost op: 30 januari 2009, 09:26:32 »
[quote name=\'Robine82\' post=\'202689\' date=\'29 January 2009, 22:25\']... qua stad San Fransisco (helemaal leuk, vooral ook gaan fietsen daar!) en Yosemite (mooi nationaal park)...[/quote]

Jah, fietsen in San Fransisco is echt helemaal super! Is ook de beste manier om de Golden Gate over te steken, vond ik. San Fransisco was ook meer mijn stad dan LA, vond daar alleen Griffith Park wel aardig en natuurlijk de studios  :)

Yosemite was zeker mooi, als je van wandelen houdt, kom je hier zeker aan je trekken!

Wij hadden ook een auto gehuurd en sliepen in hotels/motels, dat ging prima.
Let wel even op de grote afstanden. Tussen LA en de Grand Canyon is een heel stuk waar weinig benzinepompen staan, mijn zusje had bijna zonder benzine gestaan!

Swiffer

  • Gast
Re: Huwelijksreis naar Amerika
« Reactie #109 Gepost op: 30 januari 2009, 09:36:10 »
K ben wel benieuwd, hoeveel kost zo'n reis nou???
Wij willen dit ook al een tijdje, maar geen idee waar we op moeten rekenen..

Kabouter80

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 395
  • Geslacht: Vrouw
    • http://
Re: Huwelijksreis naar Amerika
« Reactie #110 Gepost op: 30 januari 2009, 10:02:45 »
[quote name=\'Swiffer\' post=\'202733\' date=\'30 January 2009, 09:36\']K ben wel benieuwd, hoeveel kost zo'n reis nou???
Wij willen dit ook al een tijdje, maar geen idee waar we op moeten rekenen..[/quote]

Het ligt er natuurlijk heel erg aan hoe je het doet, maar wij waren iets minder dan 100 euro per persoon per dag kwijt (excl. vlucht). Daarvoor hadden we dus autohuur, benzine, overnachtingen, eten en allerlei leuke dingen. We hebben niet echt op de centen gelet, maar ook niet de allerduurste hotels genomen.

Niet goedkoop dus, maar we hebben wel een superreis gehad!

Het kan wel goedkoper als je bijvoorbeeld gaat kamperen, dat kost vaak geen drol en je zou zelf kunnen koken ipv elke dag uit eten..
Ook zo met een camper, al weet ik niet hoeveel duurder die zijn aan huur en benzine.

~M*M~

  • Gast
Re: Huwelijksreis naar Amerika
« Reactie #111 Gepost op: 30 januari 2009, 10:06:41 »
wij zitten eraan te denken ook een rondreis te gaan maken, ook als huwelijksreis.
wij willen van LA naar san fransisco rijden, en dan alle parken zien.
en dan vliegen naar NY en later boston. vriendlief heeft daar familie.
en schoonzus heeft de reis al gemaakt en helemaal uitgestippeld....

ikkegatrouwen

  • Gast
Re: Huwelijksreis naar Amerika
« Reactie #112 Gepost op: 30 januari 2009, 10:38:25 »
Wij hebben 2 jaar geleden ook zo'n reis gemaakt. Van SF-yosemite-death valley-zion-bryce-las vegas-grand canyon-san diego-LA-SF.
Echt supergaaf. Willen we zeker nog een keer over doen. Yosemite is zeker heel leuk. Wij hebben daar nog een beer in het wild gezien. Echt een superervaring. Maar ik geloof dat je dan wel veel geluk moet hebben. Misschien nog een leuke tip: Bodie, een verlaten wildweststadje wat nu een soort
museum is.
Het is zeker een land wat erg goed te bereizen is. Zelf hadden op de airport van San Francisco een couponboekje meegenomen. Daarmee hebben we toch best veel kortingen bij motels kunnen krijgen. Zelfs in Las Vegas waar we op vrijdagavond laat in een motel kwamen en de prijzen voor een motel toen iets
van 100 dollar waren konden we de kamer met onze coupon voor 50 dollar krijgen.

Robine82

  • Gast
Re: Huwelijksreis naar Amerika
« Reactie #113 Gepost op: 30 januari 2009, 14:24:55 »
Qua prijs .. ik denk dat wij uiteindelijk zo'n 7500 euro kwijt waren, maar dat was dus vier weken alles erop en eraan (vlucht, auto, hotels, entreekaarten, eten .. noem maar op). Ook wij hebben niet echt op de centen gekeken. Hebben heel veel pretparken e.d. gedaan. Qua hotels hadden we twee x een behoorlijk luxe hotel gehad (daar zou zeker wel op gezuinigd kunnen worden, maar dit was in SF en San Diego en daar liggen de prijzen sowieso hoger) en idd kamperen kan ook uitbesparen! Lijkt me overigens voor een volgende keer ook erg leuk om te doen!! (dan een combi. want af en toe een eigen douche en toilet vind ik wel fijn) Aanrader verder kies voor Inn (nen .. weet even niet hoe te beschrijven .. maar je hebt het heel veel in Amerika, is goedkoper dan hotel en ons erg goed bevallen .. zijn zeg maar allemaal kamers en dan een receptie erbij).
Iedereen die twijfelt over een rondreis Amerika, ik zou zeggen: DOEN! ga je geen spijt van krijgen!! (vond alleen het eten veel te vet .. was soms gewoon moeilijk om aan een gezonde maaltijd te komen!)

ikkegatrouwen

  • Gast
Re: Huwelijksreis naar Amerika
« Reactie #114 Gepost op: 30 januari 2009, 18:46:25 »
Zelf waren we toen per 2 personen voor 3 weken inclusief alles (vlucht, SUV-auto, benzine, elke dag uit eten, attracties(1x universal studios, 1x san diego zoo, alle nationale parken, alcatraz,kleding, souvenirs,.........) 3500 euro kwijt. Maar we waren toen ook in mei wat geen hoogseizoen daar is.
En ik moet toegeven dat ik het wel leuk vind om voordeeltjes te zoeken(onder het motto kunnen we het geld weer ergens anders aan besteden).
Bijv: koop kaartjes parken bij AAA (amerik. ANWB) voor bijv. universal studio's. Met je anwb kaart krijg je ook heel mooie gratis kaarten en goed advies.
auto via www.usareisen.de geboekt. Ook goedkoop een SUV gehuurd en (nog belangrijker)goede service.

Robine82

  • Gast
Re: Huwelijksreis naar Amerika
« Reactie #115 Gepost op: 30 januari 2009, 22:23:28 »
3500 euro was echt een goede deal ikkegatrouwen!!!  :biggrin: Wij waren voor twee personen 2600 euro kwijt voor tickets + de huurauto, maar idd wel in het hoogseizoen!

Ryanne82

  • Gast
Re: Huwelijksreis naar Amerika
« Reactie #116 Gepost op: 31 januari 2009, 12:00:58 »
Leuk dat iedereen er zo enthousiast over is! Daar wordt ik zelf ook nog enthousiaster van!  :biggrin:

Esmé

  • Gast
Re: Huwelijksreis naar Amerika
« Reactie #117 Gepost op: 4 februari 2009, 20:35:55 »
Had idd over het pensylvannia gehoort! Zou idd zo graag naar new york willen!!
Lijkt me zo gaaf!!

Melissie

  • Gast
Re: Huwelijksreis naar Amerika
« Reactie #118 Gepost op: 11 februari 2009, 17:09:34 »
Echt een gave bestemming!

Ik kom al zo'n 14 jaar in Florida en ben zomer 2008 voor het eerst naar de andere kant geweest. Ben samen met hubby-2-be van Florida naar San Francisco gereden (was zo'n 9000km in totaal). Ook Los Angelos, Las Vegas, etc gezien en naruurlijk alle tussenliggende staten (o.a. Texas, Louisiana, New Mexico).
Mocht je tips willen hebben....let me know!

Ik heb trouwens de website www.tripadvisor.com heel vaak gebruikt. Typ je de bestemming in en kan je allerlei acticiteite (+reviews) vinden. Erg handig!

Short01

  • Gast
Re: Huwelijksreis naar Amerika
« Reactie #119 Gepost op: 11 februari 2009, 18:48:53 »
Ik was ook vet veel meer kwijt, maar ik was echt met hoogseizoen daar en christmas in America is voor mij echt een must. Maar heb er geen moment spijt van gehad

stapsje

  • Gast
Re: Huwelijksreis naar Amerika
« Reactie #120 Gepost op: 19 februari 2009, 10:58:36 »
Ook ik heb in okt 2008 dezelfde reis gemaakt, westkust USA en dan 21 dagen. Als je 16 dagen gaat maak je dagelijks wel behoorlijke afstanden, dus vroeg op!
Als ik je een tip mag geven: neem ook een navigatiesysteem of je moet een goede kaartlezer zijn (wat ik dus niet ben). Wij hebben best wat tijd verloren in onze beginplaats LA omdat we 3 verschillende kaarten hadden en we steeds weer fout uitkwamen. Maarja, zo zie je ook dingen die je anders niet zou zien :). Navigatiesysteem is vooral handig in de steden!
Tip 2: koop 1e dag een koelbox, zo houd je drank lekker koel. Ijsblokjes zijn bij de hotels/motels en bij de benzinepomp verkrijgbaar.
En neem voldoende geheugen voor je fototoestel, je blijft fotograferen (wij hadden 2800 foto's).

Er zijn trouwens ook enorm veel outlets, als de dollarkoers gunstig staat zou ik zeggen shoppen! Zelfs op Rodeo Drive bij bijv Ralph Lauren ben je dan nog voordeliger uit dan in NL.

Ik zou zo weer willen gaan, dus kan zeggen dat ik wel een beetje jaloers op je ben :wink:

Geniet van de voorpret maar vooral als je er bent!

Melissie

  • Gast
Re: Huwelijksreis naar Amerika
« Reactie #121 Gepost op: 19 februari 2009, 19:03:16 »
[quote name=\'stapsje\' post=\'208335\' date=\'19 February 2009, 10:58\']Als ik je een tip mag geven: neem ook een navigatiesysteem of je moet een goede kaartlezer zijn (wat ik dus niet ben). Wij hebben best wat tijd verloren in onze beginplaats LA omdat we 3 verschillende kaarten hadden en we steeds weer fout uitkwamen. Maarja, zo zie je ook dingen die je anders niet zou zien :). Navigatiesysteem is vooral handig in de steden!
Tip 2: koop 1e dag een koelbox, zo houd je drank lekker koel. Ijsblokjes zijn bij de hotels/motels en bij de benzinepomp verkrijgbaar.[/quote]

Hele slimme tips! Wij hebben alleen een TomTom gebruikt (ik ben een ramp met kaartlezen) en die stuurde ons soms nog weleens verkeerd. Waren we dorstig op zoek naar een Starbucks, stuurt ie ons naar één of ander weiland....zeker een toekomstige Starbucks..:wink:

Wij hadden ook een koelbox met koelelementen, maar op de helft vd route hebben we die weggegooid. Hadden paar dagen achter elkaar dat we geen koelkastje/vriezer (voor de elementen) op de kamer hadden en dan gaat zo'n ding snel stinken in de woestijn haha.
Koop dus geen koelbox met elementen, maar gewoon vullen met ijs...zoals stapsje zegt. Je kan bij de Wal-Mart (of andere supermarkt) al een koelbox voor 5 dollar ofzo kopen.

Als je lid bent van de ANWB, neem je pas mee! Je krijgt bij veel dingen korting als je AAA-member bent (amerikaanse anwb) en je anwb pas geldt dan ook.

Mocht je naar veel National Parken gaan: koop een jaarpas hiervoor. Deze koop je per auto en is geldig voor alle NP"s in de VS voor een jaar. Dan ben je goedkoper uit dan dat je alle entrees los betaalt. Moet je wel even kijken hoeveel NP"s je gaat bezoeken. Wij hebben veel gratis bezocht, dus voor ons was het niet handig om een jaarpas te kopen.

Ryanne82

  • Gast
Re: Huwelijksreis naar Amerika
« Reactie #122 Gepost op: 19 februari 2009, 20:13:11 »
Wij reizen per camper.. Dus dan is een koelbox niet nodig, we hebben een heuse koelkast! :-)
Bedankt voor alles tips! Zeker handig!

Mochten jullie nog tips hebben wat excursies betreft, graag!

Melissie

  • Gast
Re: Huwelijksreis naar Amerika
« Reactie #123 Gepost op: 28 februari 2009, 16:08:10 »
Eén van de mooiste routes/plekjes die wij in Californie gezien hebben is toch wel Highway 1.
Een snelweg die helemaal langs de kust loopt. Begint ongeveer bij Los Angeles en loopt tot ongeveer San Francisco. Je hebt echt super uitzichten op zee, rotsen, kliffen. Zijn ook aardig wat 'uitkijkpunten'.  Bj één van de uitkijkpunten liggen honderden zeeleeuwen te 'zonnen'. Echt heel gaaf om te zien!

Wij hebben een paar uur op Highway 1 gereden en was echt de moeite waard.
Leuk restaurant op die route is trouwens Nepenthe (in het plaatsje Big Sur).
Ligt hoog op een klif, met prachtig uitzicht over de Pacific Ocean. Tijdens sommige maanden kun je veel walvissen zien. Heerlijk eten en echt een mega mooi uitzicht. Je kunt binnen eten of buiten, net boven de klif.
Het restaurant ligt echt aan de weg en als je Highway 1 volgt kom je er langs.

http://www.nepenthebigsur.com/

hongkong

  • Gast
Re: Huwelijksreis naar Amerika
« Reactie #124 Gepost op: 1 maart 2009, 15:51:05 »
Gaaf klinkt helemaal top. Wij gaan ook naar america maar dan naar Florida. Eerst 10 dagen parken af in Orlando en dan 5 dagen uitrusten op Miami Beach.

 

* Lid info

 
 
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

* Top boards