collapse

Auteur Topic: Huwelijksreis naar Amerika  (gelezen 140188 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

stapsje

  • Gast
Re: Huwelijksreis naar Amerika
« Reactie #125 Gepost op: 2 maart 2009, 14:25:08 »
Mochten jullie nog tips hebben wat excursies betreft, graag!
[/quote]


Ik heb nog wel wat tips voor excursies.
- bezoek het oude gedeelte van Sacremento, is erg leuk, je gaat terug in de tijd
- ga fietsen in San Francisco over de Golden Gate Bridge
- boek van tevoren (en dus op tijd) via internet je tickets voor Alcatraz (must see)
- Sea World in San Diego is echt gaaf (Dolfinarium is er niets bij!)
- neem wandelschoenen mee, bijv. in Bryce Canyon kun je een mooie wandeling maken in de canyon (je loopt dus naar beneden), zeker doen
- als je kan, ga de zonsopgang bij Grand Canyon zeker bekijken. Het is vroeg opstaan, maar zeker de moeite waard.

Geniet! Sta vroeg op en ga laat naar bed, haal zoveel mogelijk uit de dag! Uitslapen doe je thuis.

Robine82

  • Gast
Re: Huwelijksreis naar Amerika
« Reactie #126 Gepost op: 2 maart 2009, 17:48:48 »
Ola!!

Hier ook nog wat tips:

* Ga eten bij de Stinking Rose (beroemd knoflookrestaurant) in SF of LA
* Bezoek het plaatsje SEDONA (enorm mooi, met rode stenen .. kun je ook leuk in beekjes zwemmen!)
* Universal Studio's in LA (erg leuk, als je van pretparken houdt .. vooral de Simpson Ride)

Ryanne82

  • Gast
Re: Huwelijksreis naar Amerika
« Reactie #127 Gepost op: 3 maart 2009, 13:53:08 »
Bedankt voor alle tips!!  :applaus:

Kabouter80

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 395
  • Geslacht: Vrouw
    • http://
Re: Huwelijksreis naar Amerika
« Reactie #128 Gepost op: 3 maart 2009, 17:53:04 »
[quote name=\'Robine82\' post=\'212172\' date=\'02 March 2009, 17:48\']* Ga eten bij de Stinking Rose (beroemd knoflookrestaurant) in SF of LA[/quote]

Helaas vond mijn vriend dat geen goed idee, maar ik had het graag gewild!

Nog een tip: bereid je voor op een reis, geen vakantie. Wij hebben superveel gezien en gedaan, maar uitrusten.. nee..

Short01

  • Gast
Re: Huwelijksreis naar Amerika
« Reactie #129 Gepost op: 7 maart 2009, 09:00:48 »
^^kan me helemaal daarbij aansluiten!!
En een weekje om weer bij te komen van de Jetlag ...en ik had daarbij ook dat ik vreselijk Amerika gek ben, dus ik had ook een flinke dip te pakken toen ik terugkwam...

Melissie

  • Gast
Re: Huwelijksreis naar Amerika
« Reactie #130 Gepost op: 12 maart 2009, 20:49:38 »
[quote name=\'Robine82\' post=\'212172\' date=\'02 March 2009, 17:48\']Ola!!

Hier ook nog wat tips:

* Bezoek het plaatsje SEDONA (enorm mooi, met rode stenen .. kun je ook leuk in beekjes zwemmen!)
* Universal Studio's in LA (erg leuk, als je van pretparken houdt .. vooral de Simpson Ride)[/quote]

Helemaal mee eens met deze 2 tips. Sedona is echt prachtig! Daar hebben we zeker één van de mooiste fotos gemaakt van onze hele roadtrip (zijn van Florida naar California gereden). Leuk om daar te doen is een Pink Jeep Tour --> www.pinkjeeptours.com. Echt heel gaaf!

Universal Studio's is ook erg leuk en natuurlijk Disneyland in Anaheim...:biggrin:

Ewesterhoud

  • Gast
Re: Huwelijksreis naar Amerika
« Reactie #131 Gepost op: 15 maart 2009, 21:15:09 »
Wij horen morgen of de camper beschikbaar is, dus het is nog een beetje spannend, maar na al jullie verhalen heb ik echt onwijs zin in onze rondreis door ZW-USA.

En handige tips zijn meer dan welkom!!

Voor de Disneylandgangers: Is het handig om van tevoren tickets te bestellen via de site, of beter aan de kassa??

Melissie

  • Gast
Re: Huwelijksreis naar Amerika
« Reactie #132 Gepost op: 16 maart 2009, 12:28:46 »
[quote name=\'Ewesterhoud\' post=\'216918\' date=\'15 March 2009, 21:15\']Wij horen morgen of de camper beschikbaar is, dus het is nog een beetje spannend, maar na al jullie verhalen heb ik echt onwijs zin in onze rondreis door ZW-USA.

En handige tips zijn meer dan welkom!!

Voor de Disneylandgangers: Is het handig om van tevoren tickets te bestellen via de site, of beter aan de kassa??[/quote]

Ooh spannend! Hoop voor jullie dat de camper beschikbaar is

Toen wij naar Disneyland in Anaheim gingen hebben we de tickets gewoon aan de kassa gekocht die ochtend. Maar als we naar Disneyworld gaan (in Florida) kopen we de tickets ook weleens online, kan nog weleens een paar dollar schelen. Ik heb nu al een tijd een jaarpas van Disneyworld, dus weet niet hoe het op dit moment zit met online/kassa kopen.

Er zijn trouwens 2 parken in Anaheim. Je kunt een kaartje kopen voor 1 dag, waarop je beide parken kunt bezoeken. Hebben wij ook gedaan. Is opzich wel te doen, maar als je nog nooit in een Disneypark geweest bent mis je wel veel denk ik. Wij waren trouwens midden in de zomervakantie, dus toen was het ook wel erg druk.

Nog een tip: ben je toevallig jarig tijdens je bezoek aan Disney? Dan mag je die dag gratis naar binnen! --> www.disneyland.com (als ik iets moet vertalen voor iemand, geef maar een gil!)

lalalalala

  • Held
  • *****
  • Berichten: 2232
  • Geslacht: Vrouw
Re: Huwelijksreis naar Amerika
« Reactie #133 Gepost op: 28 april 2009, 23:42:03 »
Yeeeh, onze honeymoon is geboekt!! We trouwen 18 december en op 22 december gaan we lekker 6 dagen naar New York, we zitten er lekker middenin de kerstperiode en een hotel zowat op Times Square! Zin in!!

Divecouple

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1366
  • Geslacht: Vrouw
    • http://
Re: Huwelijksreis naar Amerika
« Reactie #134 Gepost op: 29 april 2009, 06:26:49 »
[quote name=\'lalalalala\' post=\'226912\' date=\'28 April 2009, 23:42\']Yeeeh, onze honeymoon is geboekt!! We trouwen 18 december en op 22 december gaan we lekker 6 dagen naar New York, we zitten er lekker middenin de kerstperiode en een hotel zowat op Times Square! Zin in!![/quote]

Gefeliciteerd. Heel leuk dat alles nu geboekt is. Kan me voorstellen dat jullie er zin in hebben. Lijkt me idd heel gaaf om in de kerstperiode in NY te zitten.

@nniek

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1927
  • Geslacht: Vrouw
Re: Huwelijksreis naar Amerika
« Reactie #135 Gepost op: 29 april 2009, 15:52:18 »
[quote name=\'lalalalala\' post=\'226912\' date=\'28 April 2009, 23:42\']Yeeeh, onze honeymoon is geboekt!! We trouwen 18 december en op 22 december gaan we lekker 6 dagen naar New York, we zitten er lekker middenin de kerstperiode en een hotel zowat op Times Square! Zin in!![/quote]

gaaf! Welk hotel?

lalalalala

  • Held
  • *****
  • Berichten: 2232
  • Geslacht: Vrouw
Re: Huwelijksreis naar Amerika
« Reactie #136 Gepost op: 29 april 2009, 19:35:24 »
IK BEN LAAIEND!!

Ik had dus paar berichten hierboven gestuurd dat onze honeymoon voor december geboekt was, krijg ik deze mail:

Geachte mevrouw.....,
 
U heeft via onze internetsite een reservering gemaakt met bestemming New York.
Hierbij willen wij u informeren dat het tarief dat u heeft betaald niet goed door KLM op onze site is gezet.
 
Als u voor deze vluchten kiest is de bijbetaling 968.00 euro in totaal.
 
Als alternatief kunnen we u vluchten aanbieden met Continantal Airlines.
 
CO  71 22DEC  AMSTERDAM                 NEW YORK NEWARK 1320  1600
CO  70 27DEC  NEW YORK NEWARK   AMSTERDAM              1850  0815
 
Voor deze optie is de bijbetaling 435.00 euro in totaal.
 
We vernemen graag van u voor welke optie u kiest of dat we de vluchten mogen annuleren en uw geld mogen terugstort


Ben echt boos en heb ze dit laten weten ook! Nou, we gaan dus niet zoveel bijbetalen en hebben de tickets dus moeten annuleren!! Hotel was al ook geboekt, maar hebben we dus ook moeten annuleren! Baal zo enorm!! En ben ook zo boos! Staat ook niet eens een excuus ofzo in die mail! Pff....

Hakkie

  • Held
  • *****
  • Berichten: 2411
  • Geslacht: Vrouw
Re: Huwelijksreis naar Amerika
« Reactie #137 Gepost op: 29 april 2009, 19:37:05 »
Ooh wat shit zeg! Wat ontzettend stóm van KLM!

vangarderen

  • Held
  • *****
  • Berichten: 3175
  • Geslacht: Vrouw
Re: Huwelijksreis naar Amerika
« Reactie #138 Gepost op: 29 april 2009, 19:55:57 »
Dat is klote! Volgens mij geloof je je ogen eerst niet als je die mail eerst leest. Enorm balen! Dus nu weer opnieuw zoeken naar de perfecte honeymoon?

Divecouple

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1366
  • Geslacht: Vrouw
    • http://
Re: Huwelijksreis naar Amerika
« Reactie #139 Gepost op: 29 april 2009, 21:14:34 »
Staat er op de site niet iets van een disclaimer of voorwaarden ofzo? Iets waaruit blijkt dat je ze eraan kan houden? Succes met je gram halen of met het zoeken naar een alternatief.

Eveline82

  • Gast
Re: Huwelijksreis naar Amerika
« Reactie #140 Gepost op: 29 april 2009, 21:57:30 »
gaaf zeg, new york!!

nu korte reactie, zoontje van 7,5 mnd zit op schoot en wacht ongeduldig op papfles hihi

beaconhotel is aanrader! 15 min loopen van times sqyare, naast starbucks, tegenover grote supermarkt!!

Niel

  • Gast
Re: Huwelijksreis naar Amerika
« Reactie #141 Gepost op: 29 april 2009, 22:13:32 »
Hoi lalalalala,

Wat een rot situatie!!
Had je de betaling al gedaan aan het reisburo of aan degene bij wie je geboekt hebt?
Ook de e-tickets al ontvangen? Wanneer je nml je e-tickets al hebt ontvangen dan heeft het reisburo geen enkel recht om de meerkosten door te belasten aan de passagier.
Tevens zet KLM geen prijzen op internetsites van reisbureaus ed,...hier is het reisbureau zelf verantwoordelijk voor!!!
(werk inmiddels 10 jr in de reisbranche,...dus mij hoeven ze niets wijs te maken)

lalalalala

  • Held
  • *****
  • Berichten: 2232
  • Geslacht: Vrouw
Re: Huwelijksreis naar Amerika
« Reactie #142 Gepost op: 30 april 2009, 00:00:30 »
Hoi dames,

bedankt voor de meelevende reacties!

@ Niel, ik had geboekt via www.vliegtickets.nl  zij gaven aan dat dit binnen 36 uur kon gebeuren en ze hier niets aan konden doen.... ( ik had de E-tickets trouwens nog niet binnen, had gisteren pas geboekt) Misschien kan het wel kloppen, want zij zijn natuurlijk een prijsvergelijker en een tussenpersoon tussen mij en KLM...ik had er misschien meer werk van kunnen maken, maar was er helemaal klaar mee en heb de tickets geannuleerd. Had wel al betaald, maar geld word teruggestort ( en anders sta ik op de stoep).

Ik heb de hele avond doorgezocht naar iets soortgelijks en zojuist 2 nieuwe tickets geboekt en wederom het hotel wat we eerst hadden ( had het eerst dus ook geannuleerd, maar nu dus weer teruggezet).
We zijn nu wel 100 euro p.p. duurder uit en we hebben 1 tussenstop, maar we vliegen wel weer op dezelfde datum en we hebben hetzelfde hotel. We konden ook wel goedkoper vliegen, maar dan zouden we eerste kerstdag vliegen, maar we wilden graag al een aantal dagen VOOR de kerst aanwezig zijn.

Nouja, we gaan dus nu voor 750 euro p.p. ( vlucht en hotel) 6 dagen naar New York en zitten in een 3-sterren hotel praktisch op Times Square. Wel dus 100 euro p.p duurder, maarja, de kerstperiode is eenmaal een heel stuk duurder! Misschien hadden we met wat langer wachten het nog wat goedkoper kunnen krijgen, maarja, dat weet je niet zeker en was er ook wel klaar mee om steeds de boel in de gaten te houden op internet. Geeft ook wel een lekker gevoel dat de reis nu rond is ( alhoewel, ik durf nog niet te hard te juichen).

Zucht, eerst een rotervaring met jurken passen en daarna dit geklooi met die huwelijksreis, ik hoop die dat het een voorteken van een slecht huwelijk wordt :wink:
« Laatst bewerkt op: 30 april 2009, 00:01:29 door lalalalala »

Hakkie

  • Held
  • *****
  • Berichten: 2411
  • Geslacht: Vrouw
Re: Huwelijksreis naar Amerika
« Reactie #143 Gepost op: 30 april 2009, 00:26:48 »
Vast niet hoor! Fijn dat je nu iets anders hebt gevonden, helaas is het wel iets duurder, maar het is wel precies wat je wilt! :)

Esmé

  • Gast
Re: Huwelijksreis naar Amerika
« Reactie #144 Gepost op: 3 juli 2009, 14:33:47 »
Nou ik haal em weer even naar boven..
We zouden eerst naar ny gaan. Daarna hadden we toch voor curacao
gekozen maar dan wilden we de kinderen meenemen. Nu krijgt onze zoon van
school geen toestemming. Dus gaan we weer voor ny kijken zonder kinderen!!

Swiffer

  • Gast
Re: Huwelijksreis naar Amerika
« Reactie #145 Gepost op: 3 juli 2009, 15:04:39 »
Hoezo geen toestemming.. damn wat een school das wel ontzettend jammer!!!! T is niet alsof je ' gewoon'  op vakantie gaat toch?

vangarderen

  • Held
  • *****
  • Berichten: 3175
  • Geslacht: Vrouw
Re: Huwelijksreis naar Amerika
« Reactie #146 Gepost op: 3 juli 2009, 15:09:56 »
Hoe oud is je zoontje dan, als ik vragen mag?

Margy

  • Gast
Re: Huwelijksreis naar Amerika
« Reactie #147 Gepost op: 3 juli 2009, 15:13:17 »
Zou het even met de directeur bespreken of zoiets.
vind het erg raar dat een kind voor de huwelijksreis geen vrij krijgt ..:S
bedoel, de school is dan nog niet zo lang begonnen toch?

vangarderen

  • Held
  • *****
  • Berichten: 3175
  • Geslacht: Vrouw
Re: Huwelijksreis naar Amerika
« Reactie #148 Gepost op: 3 juli 2009, 15:19:35 »
[quote name=\'Margy\' post=\'243247\' date=\'03 July 2009, 15:13\']Zou het even met de directeur bespreken of zoiets.
vind het erg raar dat een kind voor de huwelijksreis geen vrij krijgt ..:S
bedoel, de school is dan nog niet zo lang begonnen toch?[/quote]

Als hij bijvoorbeeld net naar groep 3 gaat en daardoor dus een deel van de eerste weken mist, kan ik me best voorstellen dat hij echt wezenlijk iets mist en daarom dus geen vrij krijgt... Toch?

Swiffer

  • Gast
Re: Huwelijksreis naar Amerika
« Reactie #149 Gepost op: 3 juli 2009, 15:26:40 »
Tsja septmber das kort in t schooljaar.. kan inderdaad ook niet weten hoe het zit..

niet zo bot bedoeld dus!

Aan de andere kant, je gaat vast geen we-ken weg naar curacao..
« Laatst bewerkt op: 3 juli 2009, 15:27:16 door Swiffer »

 

* Lid info

 
 
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

* Top boards