collapse

Auteur Topic: Huwelijksreis naar Amerika  (gelezen 140171 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

~M*M~

  • Gast
Re: Huwelijksreis naar Amerika
« Reactie #150 Gepost op: 3 juli 2009, 15:36:39 »
kinderen zijn nou eenmaal leerplichtig.
esme heeft het duidelijk al met de directeur overlegt want die gaan over het schoolverzuim. in 2 weken kan een kind al veel missen hoor.
als je je kind mee wil nemen dan doe je dat in de schoolvakanties en niet daarbuiten.

Esmé

  • Gast
Re: Huwelijksreis naar Amerika
« Reactie #151 Gepost op: 3 juli 2009, 19:17:40 »
Hij is net 6 jaar geworden, en gaat naar groep 3.
En ik dacht idd wel dat hij gewoon mee mocht, helaas niet dus. De directrice geeft geen toestemming en
de vrouw van de inspectie ook niet. Ze geven alleen toestemming voor een vakantie als je het hele jaar geen vakantie mag nemen. En toevallig wordt mijn a.s de vrijdag voor de herfstvakantie geopereerd dus de herfstvakantie kunnen we ook niet weg. Dit hebben we ook aangegeven maar het mag idd echt niet.. Ik wist niet dat het zo moeilijk was, het is niet zomaar ofzo...

Nu gaan we met ze 2en en dan wat korter en dan volgend jaar met de kids wat verder weg!

14/8/2009

  • Held
  • *****
  • Berichten: 3068
  • Geslacht: Vrouw
Re: Huwelijksreis naar Amerika
« Reactie #152 Gepost op: 6 juli 2009, 08:15:31 »
Wat jammer dat je zoontje geen vrij mag van school!

Even een kleine tip voor de mensen die naar New York gaan:
Ik hoorde dit weekend op de radio dat de VS eist dat je over een paspoort met een chip erin beschikt, of anders over een visum. Als je dit niet hebt kom je het land niet in. En de marechaussee op Schiphol kan hier helaas ook niet bij helpen door bijvoorbeeld een nooddocument op te stellen, dus ik zou zeggen: let hier goed op!
Ik weet verder niet precies hoe het zit, maar dit zullen ze bij de reisorganisatie wel weten, of anders is het vast wel ergens op internet te vinden...

Esmé

  • Gast
Re: Huwelijksreis naar Amerika
« Reactie #153 Gepost op: 6 juli 2009, 11:25:02 »
dat hoorde ik ook in het weekend toevallig.
Wij hebben nog geen paspoort, ik neem aan dat de nieuwe paspoorten dit wel hebben...

Margy

  • Gast
Re: Huwelijksreis naar Amerika
« Reactie #154 Gepost op: 6 juli 2009, 11:27:04 »
Huh... dus je heb een paspoort nodig MET chip? wist niet eens dat die er waren.

pfffffff wat een gezeur zeg !

vangarderen

  • Held
  • *****
  • Berichten: 3175
  • Geslacht: Vrouw
Re: Huwelijksreis naar Amerika
« Reactie #155 Gepost op: 6 juli 2009, 13:43:41 »
Ik heb 2 weken geleden mijn nieuwe paspoost opgehaald en hier zit geen chip in hoor, hier is ook niks over gezegd met het aanvragen van mijn nieuwe paspoort, dus ik vind dit iets heel vreemds...

14/8/2009

  • Held
  • *****
  • Berichten: 3068
  • Geslacht: Vrouw
Re: Huwelijksreis naar Amerika
« Reactie #156 Gepost op: 6 juli 2009, 13:55:53 »
Klinkt idd vreemd, maar ik hoorde dit weekend ergens zoiets op de radio. Heb maar met een half oor zitten luisteren, dus ik weet ook niet precies hoe het zit, maar er was iig iets met een paspoort wat aan bepaalde technische eisen moest voldoen (ik dacht een chip oid, maar kan ook vingerafdruk, of weet-ik-wat zijn geweest).
Het lijkt me dat de nieuwste generatie paspoorten wel aan deze eisen vanuit Amerika voldoet, maar het kan zeker geen kwaad om dit even na te kijken voordat je op het vliegtuig naar de VS wilt stappen en blijkt dat je het land helemaal niet in mag!
In het bericht werd ook benadrukt dat een groot deel van de reizigers naar Amerika hier niet van op de hoogte was. Echt erg vervelend, vooral omdat je er op Schiphol niets meer aan kunt veranderen, omdat je met een nooddocument van de marechaussee ook niet aan de eisen schijnt te voldoen...

Nou ben ik zelf niet van plan om naar Amerika af te reizen, vandaar dat ik ook niet echt met gespitste oortjes heb staan luisteren, maar ik weet zeker dat er iets is met de aangescherpte eisen waar je documenten aan moeten voldoen om de VS binnen te mogen. Zeker de moeite waard om dit even na te vragen voordat je vertrekt, lijkt me!

EDIT: Heb zojuist even gegoogled, en het gaat erom dat je van tevoren elektronisch toestemming (?) nodig hebt om het land in te mogen, ofzoiets. Ook kinderen die zijn bijgeschreven in je paspoort hebben een eigen paspoort of een visum nodig. Bovendien eisen de VS dat de mensen die hun land bezoeken over een paspoort met biometrische gegevens beschikken, bijvoorbeeld door informatie met 'gezichtsherkenning' ergens op te slaan. Deze informatie zal inderdaad op een chip opgeslagen worden. Momenteel is dit nog niet aan de orde, maar de VS eist wel dat andere landen (waaronder dus ook NL) actief bezig zijn om dergelijke technologie aan hun paspoorten toe te voegen.
Voor mensen die meer informatie willen: bij google zoeken op 'eisen paspoort vs.' De eerste paar hits geven voldoende informatie over het huidige eisenpakket dacht ik zo.
« Laatst bewerkt op: 6 juli 2009, 14:06:24 door 14/8/2009 »

Esmé

  • Gast
Re: Huwelijksreis naar Amerika
« Reactie #157 Gepost op: 6 juli 2009, 14:29:50 »
iemand eens in hotel wolcott geweest??

Margy

  • Gast
Re: Huwelijksreis naar Amerika
« Reactie #158 Gepost op: 6 juli 2009, 14:32:51 »
electronische toestemming wist ik :)

Armara

  • Gast
Re: Huwelijksreis naar Amerika
« Reactie #159 Gepost op: 6 juli 2009, 20:49:28 »
Hoi Esme
Wij gaan in okt naar New York en zouden in eerste instantie in het Penns. hotel gaan ,maar het is toch Wolcott geworden. Maar kan dus nog niet vertellen hoe het was.
we vonden het wel handig en lekker dat er smorgens verse muffins in de lounge te vinden zijn. Heb je in ieder geval iets in je maag! Tis moeilijk betaalbare hotels te vinden die ontbijt aanbieden.
Bovendien heeft het Wolcott een centrale ligging en goede recencies!
Jij ging toch in september? Laat je even weten hoe het was?

liefs tamara

Esmé

  • Gast
Re: Huwelijksreis naar Amerika
« Reactie #160 Gepost op: 7 juli 2009, 21:19:48 »
Hoi Tamara,

Het wolcott heeft idd goede recensies..
Ik ben benieuwd..
« Laatst bewerkt op: 8 juli 2009, 21:16:05 door Esmé »

Bridzilla

  • Gast
Re: Huwelijksreis naar Amerika
« Reactie #161 Gepost op: 8 juli 2009, 11:04:58 »
'Taschen's New York' even googlen :)

lalalalala

  • Held
  • *****
  • Berichten: 2232
  • Geslacht: Vrouw
Re: Huwelijksreis naar Amerika
« Reactie #162 Gepost op: 20 november 2009, 15:03:38 »
Nog een maandje en dan zitten we lekker op honeymoon in New York!! Zo'n zin in!!

bruidje12mei

  • Gast
Re: Huwelijksreis naar Amerika
« Reactie #163 Gepost op: 20 november 2009, 15:14:00 »
Wij zaten in hotel Pennsylvania. Een eenvoudig maar groot hotel alleen wel op een superlocatie! Tegenover Madisonb Square garden en op loopafstand van Times Quare. Een van de betaalbare hotels die gunstig zijn qua ligging.

Roos88

  • Gast
Re: Huwelijksreis naar Amerika
« Reactie #164 Gepost op: 7 januari 2010, 15:09:24 »
Ik doe ook even mee hoor  :biggrin:
Wij gaan op 11 december 2010 trouwen en willen daarna een dag of 8 naar NY. Weet iemand of het daar dan niet echt mega-koud is? Je hoort soms van die verhalen, en om in NY nou de hele week in je hotel te blijven, dat vind ik nou ook weer zonde  :)

lalalalala

  • Held
  • *****
  • Berichten: 2232
  • Geslacht: Vrouw
Re: Huwelijksreis naar Amerika
« Reactie #165 Gepost op: 14 januari 2010, 09:04:57 »
Hoi Roos,

Wij zijn 18 december jl. getrouwd en zijn op 22 december in New York gegaan, was helemaal geweldig, want natuurlijk dikke kerstsfeer. Het was inderdaad koud, maar je gewoon dik inpakken ( winterjas, sjaal en muts) en gaan! Was prima te doen en samen door de kou heeft ook echt wel wat! Maar vooral de eerste 2 dagen was het koud, daarna viel het alweer wat meer mee. Het is echt niet zo koud dat je binnen moet blijven hoor! En verder kan je er geen peil op trekken, maar New York is prima te bezoeken in december en superleuk!
« Laatst bewerkt op: 14 januari 2010, 09:05:17 door lalalalala »

timkim81

  • Held
  • *****
  • Berichten: 2543
  • Geslacht: Vrouw
Re: Huwelijksreis naar Amerika
« Reactie #166 Gepost op: 14 januari 2010, 09:36:54 »
Ik ben ook aan het kijken voor een nieuwe verre reis en wij willen graag in april/mei naar Florida, maar eerst een Stop-over maken in New York.
Ik vind de tickets hiervoor echt heel erg meevallen, zo rond de 500 a 600 euro p.p., voor alle tickets bij elkaar!
Ik ben ook heel even aan het kijken geweest naar hotels rond die tijd in New York, maar jeetje zeg, niet te betalen!!
Ik heb onder andere gekeken naar het Pennsylvania hotel, Metro en Wolcott. Bij die laatste was helemaal geen kamer beschikbaar en bij
de rest ligt de prijs voor drie nachten rond de 450 a 500 euro! Bijna net zo duur als alle tickets bij elkaar!
Heeft iemand een tip voor een budget hotel in New York, maar wel in de buurt van de bezienswaardigheden???

lalalalala

  • Held
  • *****
  • Berichten: 2232
  • Geslacht: Vrouw
Re: Huwelijksreis naar Amerika
« Reactie #167 Gepost op: 14 januari 2010, 14:03:58 »
Tsja, Timkim, feit is dat het heel erg duur is in new york om een 'los' hotel te boeken, meestal kan je de mooie prijsjes pakken bij aanbiedingen met vliegticket en hotel in 1. Zal vast wel iets zijn, maar ik heb geen idee. Je zal wrs altijd meer betalen als je geen pakket boekt.

timkim81

  • Held
  • *****
  • Berichten: 2543
  • Geslacht: Vrouw
Re: Huwelijksreis naar Amerika
« Reactie #168 Gepost op: 20 januari 2010, 19:37:44 »
Weet iemand op welke luchthaven je in New York je het beste kan vliegen? Vanaf welke luchthaven is het t makkelijkst om eventueel
met de taxi of met openbaar vervoer naar je hotel in het centrum te kunnen komen?
Ik heb namelijk rechtstreekse vluchten gevonden naar Newark, maar ik heb geen idee hoe ver dit van de 'bewoonde wereld' af ligt.

En even een vraag of topic; We willen New York combineren met een rondreis in Florida.
We willen (vanuit New York) vliegen op Orlando, daar een auto huren en terugvliegen vanaf Miami naar Amsterdam.
We willen oa naar één of twee disney parken, de Everglades bezoeken en natuurlijk Key West.
Het lijkt ons leuk om niet alle hotels van te voren in Florida van te voren te boeken.
Heeft iemand daar ervaring mee? Kan je makkelijk (betaalbare) hotels in Florida vinden, zonder van te voren te boeken???
Andere tips zijn trouwens ook altijd welkom!!!

lalalalala

  • Held
  • *****
  • Berichten: 2232
  • Geslacht: Vrouw
Re: Huwelijksreis naar Amerika
« Reactie #169 Gepost op: 20 januari 2010, 21:43:39 »
@timkim, wij vlogen ook van en op Newark en das ongeveer een half uurtje naar Manhattan / Timessquare met taxi. Scheelt qua afstand niet heel erg veel met JFK airport, maar Newark ligt volgens mij zelfs wat dichterbij! Newark ligt in New Jersey.
« Laatst bewerkt op: 20 januari 2010, 21:44:16 door lalalalala »

11-06-2010

  • Held
  • *****
  • Berichten: 4741
  • Geslacht: Vrouw
Re: Huwelijksreis naar Amerika
« Reactie #170 Gepost op: 23 januari 2010, 18:18:07 »
Wij hebben onze reis ook geboekt!! Helemaal blij!!

Wij vliegen naar Miami, maken een rondje door Florida, richting Orlando, daar naar disney world, en via de kust weer terug naar  Miami, waar we vervolgens op op de cruise stappen, en 7 daagse cruise maken via verschillende eilanden.
Terug in Miami blijven we nog 3 dagen op miami beach, en dan zit het er helaas alweer op!

Heb er onwijs veel zin in!!

Mocht iemand nog goede tips hebben, altijd welkom!

Jet

  • Gast
Re: Huwelijksreis naar Amerika
« Reactie #171 Gepost op: 29 januari 2010, 16:58:17 »
Ola,

Heb niet de westkust, maar de oostkust van Amerkia bezocht dit najaar. Was ook echt waanzinnig! De westkust staat nu erg hoog op mijn verlanglijstje.
Zag al wat opmerkingen over al het vette eten, dat wordt je al snel zat. Wanneer wij behoefte hadden aan gezond eten gingen wij vaak naar biologische winkels (zit nu mijn hersenen te kraken hoe ze die in Amerika ook al weer noemden..).
Dat was echt prima voor de afwisseling en kom je tenminste aan je groentes en fruit.

Super veel plezier in de USA!

Lin's

  • Gast
Re: Huwelijksreis naar Amerika
« Reactie #172 Gepost op: 10 februari 2010, 13:04:33 »
Wij zijn vorig jaar ook een maand in amerika de westkust geweest.
we gingen ons fruit enz bij de wallmart halen..
en bij de [color=\"#FF0000\"]dennie's[/color] kun je ook lekker eten! steaks en salades..
het is niet alleen vet hoor! het is maar net wat je wil proberen..

Happy Bride

  • Held
  • *****
  • Berichten: 14739
  • Geslacht: Vrouw
Re: Huwelijksreis naar Amerika
« Reactie #173 Gepost op: 24 april 2010, 12:55:56 »
Leuk topic.
Wij denken erover vlak voor de kerst een paar dagen naar New York te gaan.
Zal zeker wat prijziger zijn dat wel maar wel prachtig versierd.

Nog meer goede tips waar je mooi in het centrum zit?
En wat MOET je gezien hebben daar?

Femke

  • Gast
Re: Huwelijksreis naar Amerika
« Reactie #174 Gepost op: 29 april 2010, 17:49:00 »
even up voor mij

 

* Lid info

 
 
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

* Top boards