collapse

Auteur Topic: Huwelijksreis naar Amerika  (gelezen 140174 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Femke

  • Gast
Re: Huwelijksreis naar Amerika
« Reactie #175 Gepost op: 29 april 2010, 19:51:30 »
Ik weet nog heeeel veel niet... :laugh:
Bij voorbeeld de periode. Ik dacht aan eind augustus begin september, maar dat hangt even af van het bezoek dat we willen doen in Northampton. Die moeten er nl wel zijn en beschikbaar zijn. Maar dit lijken me wel de lekkerste maanden om te gaan. We hebben iets van 3 weken denk ik, korter mag ook.
Ik ben van het zelf boeken van te voren, maar liever niet iets georganiseerds, ik kan dat allemaal zelf wel uitzoeken, hebben we in maleisie ook gedaan en dan kan je in elk geval zelf kje route en hotels uitzoeken!

Wat ik wel weet:

* NY stedentrip (met een dag als uitstapje naar Northampton, iemand bezoeken) max een week, denk 5-6 dagen (echt dagen daar, wat niet telt is een reisdag) en eventueel een nachtje naar de Hamptons, lijkt me zo lekker!
* gecombineerd met strand en zon, dus waarsch westkust, LA/Malibu. Is het hier altijd mooi weer????
* als we toch in de buurt van LA zijn, graag ook naar wat parken, maar ik weet niet of dat te doen is vanuit LA, of dat je dan naar Vegas moet gaan.
* Vegas kan eventueel, trekt me niet echt, liever nog een uitstapje naar SF, maar misschien is dat teveel
* heeeeeel eventueel Hawaii, maar is vrij duur

* vliegen waarsch dan retour Ams-LAX met tussenstop in NY, da's het goedkoopst denk ik
* hotel in NY, in westkust denk ik hotels of huisje, eventueel camper voor een week, maar dan moet die wel luxe zijn :wink:
* autohuur voor NY-Northampton
* vervoer tussen SF en LA of LA en Vegas (auto???)

Kom maar op met de ideeën!!!
« Laatst bewerkt op: 29 april 2010, 19:53:02 door Femke »

Femke

  • Gast
Re: Huwelijksreis naar Amerika
« Reactie #176 Gepost op: 29 april 2010, 20:14:21 »
qua parken lijken me één van de canyons geweldig.

Wat we leuk vinden op vakantie is een combi tussen stad, natuur en strand, zo hebben we allebei iets wat we leuk vinden (Y strand, ik de rest :laugh:)

NY stad
LA/kust: strand
natuur: canyon/parken

Kan je vanuit LA of een andere strandkustplaats parken bezoeken zelf?

Ik ben het een beetje zat om om de zoveel dagen van hotel te verkassen (inpakken/uitpakken) dus maximaal 3 plaatsen denk ik...
Point Reyes ligt bv in de buurt van San Francisco.

Dat vind ik dus niet natuur interessant genoeg....  :ph34r:
ben meer van de enorm indrukwekkende canyons denk ik...  :unsure:

Femke

  • Gast
Re: Huwelijksreis naar Amerika
« Reactie #177 Gepost op: 29 april 2010, 22:22:17 »
iig vallen Yosemite, Redwood en Grand Canyon dan af van de grote namen, dat is wel echt ver weg denk ik als je niet teveel wilt verkassen

van waaruit kan je die wel doen dan? LV?

wievie

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 732
  • Geslacht: Vrouw
Re: Huwelijksreis naar Amerika
« Reactie #178 Gepost op: 29 april 2010, 23:50:32 »
Citaat

van waaruit kan je die wel doen dan? LV?

Ja volgens mij kun je naar de Grand Canyon vanuit LV met de auto, dan kom je lang Hoover Dam. Mijn zus heeft dat gedaan.
Die is vervolgens naar Miami gevlogen, want het voordeel in de VS is dat de binnenvluchten zo goedkoop zijn.
Dus ik denk dat je mss moet kijken naar wat een binnenlandse vlucht kost, want met de auto alles rijden lijkt mij geen doen.
Wat mij wel altijd leuk lijkt is om in zo'n motel langs de weg te logeren. Met zo'n knipperend bord met 'Vacancy' erop :laugh:
« Laatst bewerkt op: 29 april 2010, 23:50:45 door wievie »

Emer

  • Gast
Re: Huwelijksreis naar Amerika
« Reactie #179 Gepost op: 30 april 2010, 01:33:52 »
Tip voor een wat minder bekende bestemming in Amerika: Virginia. Het is ook nog eens makkelijk te combineren met Washington D.C., en zelfs New York City. Virginia heeft alles: prachtig natuurpark in de Blue Ridge Mountains, stranden in Chincoteague op een schiereiland, warme zomers, lekker eten en ook nog eens heel veel geschiedenis (voor een Amerikaans land). Jamestown, de eerste plek waar de Engelse kolonialisten een plaats stichtten, is onder andere de plek waar het echte verhaal van Pocahontas zich afspeelde. Virginia was ook éen van de belangrijkste staten in de Amerikaanse Burgeroorlog: het grensgebied tussen het noorden en het zuiden (maar toch wel echt het zuiden). Het is echt een mooie plek als je net iets anders wil.

Femke

  • Gast
Re: Huwelijksreis naar Amerika
« Reactie #180 Gepost op: 30 april 2010, 10:11:21 »
Virginia ben ik al eens doorheen gereden toen ik met iemand van Miami naar Washington DC reed, maar dat is inderdaad heel mooi, bosrijke natuur!!! Ook de north en south Carolina's zijn mooi!
Maar Washington dus al gedaan, en Virginia dus ook al, al was het snel :wink:

Kippie

  • Gast
Re: Huwelijksreis naar Amerika
« Reactie #181 Gepost op: 30 april 2010, 13:26:22 »
I <3 Amerika!!  

Wat leuk is om te doen hangt van verschillende dingen af: wanneer je gaat, wat je zelf leuk vindt (steden, natuurparken of nou net een combi) en hoeveel tijd je hebt (het is zo'n groot land).

Wij zijn afgelopen zomer in de VS geweest en ik moet zeggen dat ik Las Vegas veel leuker vond dan ik had verwacht. Daar had ik nog wel wat langer willen blijven.
Ik vind SF redelijk koud, erg winderig, maar wel leuk. Vooral Alcatraz was gaaf om te zien, als je daar naar toe gaat zou ik al via internet entreekaarten kopen.

Ook erg leuk is het om naar een sportwedstrijd te gaan. Wij waren in juni in de VS en dan heb je niet heel veel keuze, maar wij hebben erg van de Baseball wedstijd genoten.

Ik heb natuurparken gescout op NPS website, dat is wel overzichtelijk en er is veel info te vinden. Ik hou erg van natuurparken en dan is het westen van de VS helemaal top. Maar een combi met steden en natuur is natruulijk helemaal tof. Als je wat later in het jaar gaat (sept-okt) dan is het oosten ook wel een aanrader. Mijn ouders zijn wel eens in de Indian summer in het oosten geweest en dat zag er echt práchtig uit.
Yosmite is wel mooi, maar minder apart dan een Bryce canyon bijv. Mijn persoonlijke favoriet blijft Yellowstone maar dat ligt wel een beetje uit de route denk ik.


Ik zou elk jaar wel naar de VS op vakantie kunnen! :)

HuwelijkTrouwen

  • Gast
Re: Huwelijksreis naar Amerika
« Reactie #182 Gepost op: 5 mei 2010, 17:19:33 »
Hoi hoi,

Ik ben vorig jaar in New York geweest en ben zo enthousiast dat we dit jaar weer gaan. Niet voor onze huwelijksreis...maar gewoon voor de leuk. Maar als bestemming voor je huwelijksreis is het echt de moeite waard! Misschien ook ff uitblussen in The Hamptons?

Succes!!!!

EllenW

  • Gast
Re: Huwelijksreis naar Amerika
« Reactie #183 Gepost op: 17 mei 2010, 21:02:51 »
Wij zijn vorige week terug gekomen van onze huwelijksreis. Wij zijn naar Amerika geweest.
Naar Florida.
We zijn naar Miami gevlogen en vanaf daar hebben we een rondreis gemaakt, met een huurauto. Zelf een route uitgestippeld. Vooraf in NL al wel alle hotels geboekt, zodat we echt elke keer een bestemming hadden om naar toe te rijden.
Miami - Key West - Fort Myers Beach - Orlando (incl. seaworld en universal de 2 parken) - West Palm Beach en dan weer Miami.

Erg mooie reis, mooi land en mooi weer.

Femke

  • Gast
Re: Huwelijksreis naar Amerika
« Reactie #184 Gepost op: 17 mei 2010, 21:17:15 »
Key West lijkt me ook een leuke strandbestemming, maar niet geschikt in sep-okt ivm orkaan seizoen, helaas...

EllenW

  • Gast
Re: Huwelijksreis naar Amerika
« Reactie #185 Gepost op: 19 mei 2010, 11:33:12 »
Ik wil je wel even informeren. Key West is een hele leuke bestemming maar dat eiland heeft geen strand dus als je het als strandbestemming wilt heb je pech. Wel zou je dan naar Fort Meyers Beach kunnen gaan, dat is aan de golf van mexico met echt witte stranden en blauw water.

Melissie

  • Gast
Re: Huwelijksreis naar Amerika
« Reactie #186 Gepost op: 25 mei 2010, 20:17:30 »
Ik wil je wel even informeren. Key West is een hele leuke bestemming maar dat eiland heeft geen strand dus als je het als strandbestemming wilt heb je pech. Wel zou je dan naar Fort Meyers Beach kunnen gaan, dat is aan de golf van mexico met echt witte stranden en blauw water.

Hoi Ellen,


Dat is niet waar hoor. Key West heeft juist wel stranden. Sommige stranden zijn misschien met stenen, maar er zijn juist ook mooie, witte stranden en blauw water.
Op deze website staan wat stranden op Key West beschreven: http://www.keywest.com/beaches.htm.
Key West is dus prima te doen als strandbestemming!

Misschien niet zo geschikt in sept-okt vanwege orkaan seizoen, al moet ik zeggen dat we er in 2009 bijna tot geen last van hebben gehad, hier in Central Florida. Het is en blijft een gok natuurlijk. Het ene jaar is het erg onrustig met stormen/orkanen, het andere jaar gebeurt er bijna niets.

EllenW

  • Gast
Re: Huwelijksreis naar Amerika
« Reactie #187 Gepost op: 26 mei 2010, 09:39:33 »
ook best ik vond het niet geschikt als strandbestemming.ieder z'n mening. ik kan je site niet lezen aangezien ik geen engels kan maar ik geloof je graag.

CCBloom

  • Gast
Re: Huwelijksreis naar Amerika
« Reactie #188 Gepost op: 26 mei 2010, 17:12:33 »
Niet dat het mijn zaak is, maar waarom wordt je zo boos op Melissie? key West ziet er goed uit trouwens!

Ik ben zelf nu een paar keer naar het zuiden geweest. de laatste keer: atlanta-gainesville (beide Georgia)-asheville (NC)-Knoxville (TN)-Nasville (TN)-scottsboro (AL, een saai stadje maar wel met het supercoole unclaimed baggage center voor de shoppers onder ons)-terug naar gainesville (vriendin woont daar) en vanuit atlanta terug naar NL. een mooie trip en superleuk door de smoky mountains gereden en daar naar hot springs geweest enzo. wij hadden vantevoren niks geboekt maar zijn een beetje op de gok rond gaan rijden...we wisten wel waar we heen wilden, maar konden zo ook langer blijven op een plek als we dat wilden)

Melissie

  • Gast
Re: Huwelijksreis naar Amerika
« Reactie #189 Gepost op: 28 mei 2010, 20:49:56 »
Niet dat het mijn zaak is, maar waarom wordt je zo boos op Melissie? key West ziet er goed uit trouwens!

Ik ben zelf nu een paar keer naar het zuiden geweest. de laatste keer: atlanta-gainesville (beide Georgia)-asheville (NC)-Knoxville (TN)-Nasville (TN)-scottsboro (AL, een saai stadje maar wel met het supercoole unclaimed baggage center voor de shoppers onder ons)-terug naar gainesville (vriendin woont daar) en vanuit atlanta terug naar NL. een mooie trip en superleuk door de smoky mountains gereden en daar naar hot springs geweest enzo. wij hadden vantevoren niks geboekt maar zijn een beetje op de gok rond gaan rijden...we wisten wel waar we heen wilden, maar konden zo ook langer blijven op een plek als we dat wilden)

Hmm beetje vreemd inderdaad. Die link had ik er bij gezet om Femke (en de andere dames) wat meer informatie over Key West te geven. Maar goed, een forum is er om je mening te geven en mijn mening is dat Key West een prima strandbestemming is!

Unclaimed Baggage Center wilde ik ook nog heen CC, maar lag helaas net iets te ver uit onze route. Was het eigenlijk wat?

Twee jaar geleden ben ik met manlief van Orlando, FL naar San Francisco, CA gereden. In een maand tijd hebben we de volgende staten bezocht: Florida, Alabama, Mississippi, Louisiana, Texas, New Mexico, Arizona, Nevada en Californie. Dus echt van de ene kant van het land naar de andere kant.
Was echt een supertrip en we hebben zo ontzettend veel gezien en gedaan.
En wij wonen sinds vorig jaar juli in Florida, dus mocht je tips nodig hebben over een van deze staten.....stuur maar een PB'tje hoor!

Succes met plannen!

CCBloom

  • Gast
Re: Huwelijksreis naar Amerika
« Reactie #190 Gepost op: 29 mei 2010, 23:35:58 »
goh, hoezo woon je in florida? is je man amerikaan? lijkt me echt super, in amerika wonen :-)

M&J

  • Gast
Re: Huwelijksreis naar Amerika
« Reactie #191 Gepost op: 31 mei 2010, 17:31:38 »
Hoi hoi,

Wij hebben vorig jaar een maand rondgetrokken door zuid-west amerika.
Het was echt geweldig.

Als je wat meer informatie wilt over de route die we hebben gedaan en must-sees of foto's kun je me altijd pb-en :wink:

Melissie

  • Gast
Re: Huwelijksreis naar Amerika
« Reactie #192 Gepost op: 3 juni 2010, 16:42:57 »
goh, hoezo woon je in florida? is je man amerikaan? lijkt me echt super, in amerika wonen :-)

Even offtopic:
We zijn een jaar geleden (juli) hierheen verhuisd met zn tweetjes. 12 juni getrouwd, 3 juli afgestudeerd en 6 juli hierheen gevlogen. Mijn man is ook Nederlands trouwens. We kwamen hier al jaren op vakantie en waren het zat in Nederland. Toen kregen we beide een goede baan aangeboden hier in Florida en we wilden graag naar Amerika verhuizen, dus hebben we besloten om er gewoon voor te gaan. We hebben in principe een visum voor 3 jaar, maar we willen na de zomer gaan beginnen met de hele procedure voor een green card. Zijn nu ook druk bezig met een eigen huis kopen en dat soort dingen. We hebben het echt super naar ons zin hier, natuurlijk af en toe wel heimwee naar onze vrienden en familie, maar gelukkig zien ze Florida allemaal als een hele geschikte vakantieplek....;-)
De enige momenten waarop ik het echt moeilijk heb is als ik weer afscheid neem van onze familie of vrienden op het vliegveld hier en wij vervolgens met zn tweetjes weer naar huis rijden. Maar het afscheid nemen weegt nog steeds niet op tegen alle mooie, leuke en gelukkige momenten die we hier samen beleven.

Rianne74

  • Gast
Re: Huwelijksreis naar Amerika
« Reactie #193 Gepost op: 4 juni 2010, 13:16:28 »
Wij gaan ook naar Amerika. Eerst 2 nachten in San Franisco en dan vliegen we door naar Hawaii (ja ja nog steeds Amerika). We gaan daar naar 3 eilanden,: Oahu, Maui en The Big Island.

danielle1981

  • Gast
Re: Huwelijksreis naar Amerika
« Reactie #194 Gepost op: 5 juni 2010, 15:36:50 »
Wij trouwen op 2 juli en op 5 juli gaan we dan een kleine 3 weken een rondreis maken door het westen van de USA; LA, Las Vegas, San Francisco en alle tussenliggende natuurparken enzo. We hebben er super veel zin in.

J & M

  • Gast
Re: Huwelijksreis naar Amerika
« Reactie #195 Gepost op: 19 juni 2010, 18:09:03 »
Hello!

Wij willen dit jaar in oktober een week naar NY gaan, het lijkt me fantastisch!

Ben al heel veel aan het googlen, weet iemand goede websites en hoe hebben jullie geboekt, heb je zelf een lossen vlucht/hotel geboekt of via het reisbureau?
Hoe zijn de mensen daar, vriendelijk of op zichzelf? Alles goed met de metro te doen?

Alle tips of ervaringen zijn welkom!!

Alvast bedankt!

Femke

  • Gast
Re: Huwelijksreis naar Amerika
« Reactie #196 Gepost op: 28 juni 2010, 13:51:04 »
Change of plans :)

De planning is nu waarschijnlijk alleen NY, maar dan wel NY in combi met wat relaxeds, dus waarschijnlijk de hamptons.

Iemand ervaring met de Hamptons?

het zou eind aug/begin sep zijn.

In de winter willen we dan relaxvakantie doen (caribben oid), maar nu was het te lang om 3 weken weg te gaan.

Morgana

  • Gast
Re: Huwelijksreis naar Amerika
« Reactie #197 Gepost op: 30 augustus 2010, 15:10:47 »
Zaterdag wezen boeken. We gaan voor 2 weekjes naar Orlando!
Wat heb ik er zin in!!!  :cool:

Ingrid

  • Gast
Re: Huwelijksreis naar Amerika
« Reactie #198 Gepost op: 30 augustus 2010, 22:00:16 »
Wij hebben in mei 3 weken door Zuid-West Amerika rondgetrokken met een camper. Voor ons ideaal, geen koffers in en uit pakken in verschillende hotels, altijd een schoon toilet aan boord, je 'huisje' bij je en dat gaf een enorm gevoel van vrijheid.

Vliegtickets en camper geboekt via een Nederlandse reis organisatie en alle campings daarna via het internet zelf geboekt, ging echt super makkelijk.
Tijdens onze reis hebben we een weblog bijgehouden:

http://www.ingridenramonindeusa.mooiesite.nl/

Mijn AS was al eerder in de USA geweest, maar ik nog nooit buiten Europa. Ik wilde perse 1x in mijn leven (en misschien nog wel vaker) een 'grote reis' maken en dit was te gek.

Ik zou de reis aan iedereen aanbevelen, ik weet alleen niet of ik het zelf zou doen als Honeymoon omdat het een actieve doe vakantie is geworden. (geen strand lig vakantie met veel luxe).

Maewyn

  • Gast
Re: Huwelijksreis naar Amerika
« Reactie #199 Gepost op: 31 augustus 2010, 15:44:20 »
Hmmm... Amerika, ja, daar wil ik ook wel weer heen...

Wij zijn afgelopen voorjaar naar de VS geweest en hebben daar een héél romantisch gebied bezocht:the Magnolia Plantation net buiten Charleston, SC! Sowieso vond ik het zuiden van de VS romanstisch aandoen, we zijn in Virginia, North Carolina en South Carolina geweest en die staten zijn echt geweldig, met héél romanstiche spots! Een ander hoogtepunt was Shenandoah National Park, VA, waar je ontzettend veel kunt doen, echt weg bent van de wereld, en met name in de lente is het er adembenemend! Ik had het niet verwacht, maar mij lijken de zuidelijke staten van de VS goed geschikt als bestemming voor een Honeymoon! Mocht je meer info willen over onze reis of foto's zien van de mooiste plekken, PB me dan gerust!

We zijn ook in Florida geweest, aan de westkant omdat we daar vrienden hebben wonen. Ik vond het er niet veel... De stranden zijn fantastisch, maar de steden/dorpen een beetje te veel beton naar mijn zin :-). De Keys vond ik wel briljant, en daar zou ik ook graag heengaan op Honeymoon. Maar goed, vriendjelief plant de huwelijksreis, dus ik weet er niks van

 

* Lid info

 
 
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

* Top boards