collapse

Auteur Topic: Huwelijksreis naar Amerika  (gelezen 140182 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

lalalalala

  • Held
  • *****
  • Berichten: 2232
  • Geslacht: Vrouw
Re: Huwelijksreis naar Amerika
« Reactie #225 Gepost op: 13 januari 2011, 08:26:09 »
Femke, al hotelkeuze gemaakt? ik heb goede ervaringen met het Pennsylvania hotel.
Enne, over kleine kamers gesproken: dat is wel typisch New York! Maar in de praktijk ben je er amper...
Zit ff na te denken welk hotel wij nou hadden met honeymoon, wel vette locatie, maar KEIHARDE bedden, niet normaal ( ook trouwens iets wat je vaker hoort over NYC). Door de bedden dus echt een afrader, maar Pennsylvania hotel is wel echt top!
Wij hadden trouwens geboekt via Expedia.

Maewyn

  • Gast
Re: Huwelijksreis naar Amerika
« Reactie #226 Gepost op: 25 januari 2011, 13:25:23 »
@lalalala: wij hadden hetzelfde hotel in New York, was echt prima!!

Femke

  • Gast
Re: Huwelijksreis naar Amerika
« Reactie #227 Gepost op: 25 januari 2011, 13:35:16 »
Beetje late reactie, maar we hebben uiteindelijk een kamer gevonden in het Crown Plaza Times Square!
Perfecte lokatie en mn zus was er eerder dit jaar geweest en die was enthousiast.
Heel veel was al vol, doordat we zo laat waren, echt heel snel gingen alle kamers weg!

Over de bedden ook nog: In de VS hebben ze maten Queen, King, Double etc. Een Queen kan echter verschillen van maat. Het kan dus 160 zijn, mar ook 120 of 140. Als je dus niet tegen kleine bedden kan zou je eigenlijk een King moeten boeken, of 2 aparte bedden! Wel iets om op te letten, want een Queen kan dus heel smal zijn!

Femke

  • Gast
Re: Huwelijksreis naar Amerika
« Reactie #228 Gepost op: 1 februari 2011, 19:37:56 »
Iemand ervaringen met je bagage (niet) op slot doen naar de VS?
Ikzelf krijg er een onprettig idee van dat alles open is. Heb een TSA-approved slotje gekocht bij de ANWB, maar wat als ik gewoon mn oude slotjes erop doe, is dan t enige risico dat die slotjes kapot zijn bij aankomst?
Want die dingen kosten niets, dus dan liever dat dan iets ongewenst in (of uit) de koffer!

Maewyn

  • Gast
Re: Huwelijksreis naar Amerika
« Reactie #229 Gepost op: 1 februari 2011, 19:41:56 »
Wij hadden geen slotjes erop gedaan (want geen dure dingen erin) en er was niets aan de hand toen we aankwamen! Wat zou je erin willen doen dat je echt niet kwijt wilt raken?

Femke

  • Gast
Re: Huwelijksreis naar Amerika
« Reactie #230 Gepost op: 1 februari 2011, 20:03:43 »
nou sowieso alles wat erin zit is me lief, maar ik ben altijd meer bang dat andere mensen er iets in doen (drugs oid). Dus maak me meer zorgen wat erin kan, dan wat eruit kan :wink:ik doe nooit mijn koffers niet op slot, en laat ze meestal sealen als ik naar azie of midden-oosten ga!

Maewyn

  • Gast
Re: Huwelijksreis naar Amerika
« Reactie #231 Gepost op: 1 februari 2011, 20:28:35 »
Tja, drugs is idd een risico. Ik hou ze héél goed in het oog zolang ze bij me zijn en ik ga er altijd maar vanuit dat men er daarna niks meer instopt. Maar goed, wij gaan, buiten de VS, ook niet echt naar landen waar dat een risico is, dus dat scheelt wellicht :).

Sh@ron

  • Gast
Re: Huwelijksreis naar Amerika
« Reactie #232 Gepost op: 1 februari 2011, 21:44:03 »
koffer mag niet op slot, breken ze open anders.

Incylen is de beste optie. Bij mijn oom hadden ze al zijn dure merkkleding gejat :wink:

En kijk even goed of je reisverzekering ook voor buiten EU is. Is nl niet automatisch. mocht er iets gebeuren krijg je tenminste je geld nog terug (als je bonnetjes hebt bewaard)

Femke

  • Gast
Re: Huwelijksreis naar Amerika
« Reactie #233 Gepost op: 1 februari 2011, 21:47:44 »
maar het gaat erom dat ze erin moeten kunnen bij de douane, als je gaat sealen dan kunnen ze er toch ook niet in??

Sh@ron

  • Gast
Re: Huwelijksreis naar Amerika
« Reactie #234 Gepost op: 1 februari 2011, 21:49:13 »
Mochten ze er dan inwillen hoeven ze iig niks kapot te maken, behalve het plastic

Femke

  • Gast
Re: Huwelijksreis naar Amerika
« Reactie #235 Gepost op: 1 februari 2011, 21:51:39 »
ik ga er altijd maar vanuit dat men er daarna niks meer instopt.

nou, volgens mij wil je niet weten wat er kan gebeuren met je bagage achter de schermen!!!
er zijn heel wat louche douaniers, is wel eens naar voren gekomen bij zo'n programma over schiphol!
Ik ga in zo'n geval altijd uit van t ergste van wat er kan overkomen en wil dat voorkomen, helemaal naar landen met strenge drugsstraffen!
(naar indonesie was onze koffer echt megagoed gesealed!)
Mochten ze er dan inwillen hoeven ze iig niks kapot te maken, behalve het plastic

maar ik heb van die stoffen koffers met ritsen waar ik dan n slotje omheen doe, dus ze kunnen geen slot kapot maken van de koffer zelf, maar wel een los slotje, zal ik dat dan maar gewoon doen?

Er zijn trouwens speciale cijfercombinatie sloten waarvan de douane een soort algemene sleutel heeft, maar die zijn zo duur.

~M*M~

  • Gast
Re: Huwelijksreis naar Amerika
« Reactie #236 Gepost op: 1 februari 2011, 21:55:53 »
Voor sleutel slotjes zijn er ook lopertjes hoor.
Als de douane in je koffer heeft gekeken krijg je er een briefje in. Ze bekijken alleen de risico/ gekke voorwerpen koffers.

Lotte09-09

  • Gast
Re: Huwelijksreis naar Amerika
« Reactie #237 Gepost op: 2 februari 2011, 08:42:09 »
Dat is niet altijd zo, bij mij was ook in mijn koffer gekeken (slotje zat er niet meer op en spulletjes lagen net iets anders) maar er zat geen briefje in.
De spullen waren we super netjes terug gelegd...

Femke

  • Gast
Re: Huwelijksreis naar Amerika
« Reactie #238 Gepost op: 2 februari 2011, 09:48:50 »
Lijkt me wel grappig om een keer mee te kijken bij de douane, de dingen die je in die koffers vindt zijn volgens mij enorm grappig soms!

Marliese

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 969
  • Geslacht: Vrouw
Re: Huwelijksreis naar Amerika
« Reactie #239 Gepost op: 2 februari 2011, 09:55:17 »
Zelf deed ik toen naar Amerika ging de koffer niet op slot. Maar deed ik van de bagagebanden om de koffer heen, twee stuks. Kan je makkelijk je koffer terugvinden en is ie toch een soort van beveiligd.

Sel

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 423
Re: Huwelijksreis naar Amerika
« Reactie #240 Gepost op: 2 februari 2011, 09:57:07 »
Ik had er ook bagagebanden omheen gedaan. en ze zijn ook niet in onze koffers geweest :)

Maewyn

  • Gast
Re: Huwelijksreis naar Amerika
« Reactie #241 Gepost op: 2 februari 2011, 14:16:27 »
Ja, bagagebanden hebben we altijd wel :). Maar die makkelijk te openen en te sluiten. Ik zou het toch zo fijn vinden als ze eens door m'n koffer gingen en de boel nétjes opvouwden, je weet wel - je vertrekt met een koffer vol rotzooi, en je komt thuis en dan ziet het er veel netter uit! Dat lijkt me wel handig :wink:.

Femke

  • Gast
Re: Huwelijksreis naar Amerika
« Reactie #242 Gepost op: 2 februari 2011, 15:11:33 »
haha!
Kofferbanden heb ik áltijd om mn koffer, je weet niet hoe ze ermee omgaan daar bij t inladen van koffers, alle extra stevigheid is nodig!

Heb bij de ANWB speciale slotjes gekocht voor 4,95 per stuk! TSA apporoved!

@nniek

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1927
  • Geslacht: Vrouw
Re: Huwelijksreis naar Amerika
« Reactie #243 Gepost op: 21 februari 2011, 21:09:46 »
Hey Femke,
Wanneer ga je?

Ontbijten in een hotel is not done in NY. Je moet gewoon lekker 'op straat' in zo'n diner ofzo gaan ontbijten. Net als in de films en series, van die dames die de koffie blijven bijvullen enzo...

Oh ik wil heel graag terug!!

Iemand wel eens met een klein kind (denk 1 jaar ofzo) geweest?
« Laatst bewerkt op: 21 februari 2011, 21:11:21 door @nniek »

Mwiktrouwnooit

  • Gast
Re: Huwelijksreis naar Amerika
« Reactie #244 Gepost op: 24 maart 2011, 02:08:49 »
.
« Laatst bewerkt op: 1 november 2011, 13:54:45 door Mwiktrouwnooit »

Lotte09-09

  • Gast
Re: Huwelijksreis naar Amerika
« Reactie #245 Gepost op: 24 maart 2011, 07:57:48 »
[font="Century Gothic"]Wij zijn er geweest... en hebben veel 'geijkte' dingen gezien en zijn hier toch wel een week mee zoet geweest..
Wat misschien wel fijn is om te weten (als je dat al niet wist), als je central park in wil (en dat wil je :wink: ) dan moet je daar écht een dag voor uittrekken...
Wat ook leuk is om met de ferry te gaan... kost niks en je komt ontzetten mooi langs het vrijheidsbeeld...
Je hebt een paar schitterende museums in NY, is ook wel tof...
Wij hebben ook een helicoptervlucht gemaakt, was ook errug gaaf! En daar gewoon 'leven' dus inderdaad je ontbijt op straat halen, lunch op straat halen... etc.
Meemaken hoe NY is![/font]

Femke

  • Gast
Re: Huwelijksreis naar Amerika
« Reactie #246 Gepost op: 24 maart 2011, 09:55:11 »
Ik besef me dat ik niet eens eb geschreven hoe het was!!!

Het hotel was super goed met hele ruime kamers (volgens mij hadden wij de gehandicaptenkamer die dus nog ruimer was. dus is aanrader) en super ligging, naast Times Square!
Wat is leuk om te zien doen: alles! :biggrin:
* Wij hebben de Brooklyn Bridge heen en weer gelopen, super leuk, ben je wel 45 min mee zoet.
* Staten Island Ferry inderdaad, ga vooraan staan, heb je t mooiste uitzicht, en gratis! Duurt alleen wel lang, half uur, heen, half uur terug en als het niet mee zit ook een half uur wachten in Staten island op de volgende ferry, je mist m namelijk net. Maar oke, leuk om te zien.
* Central Parc, lekker wandelen, er is ook een kleine dierentuin!
* Hop onn, Hop off bus is erg handig! De ene dag zijn we downtown gegaan en de volgende dag uptown, met de blauwe bus, vertrekt van TS.
* De avenues over lopen en je vergapen aan alle gebouwen
* Saint Patrick's Cathedral, erg mooi, sowieso heb je overal mooie kerkjes, zomaar tussen de wolkenkrabbers
* musical op Broadway, wij zijn naar Lion King gegaan, super mooi! Ik had wel kaartjes van te voren gekocht via ticketmaster, scheelt de ellenlange rij op TS. Maar volgens mij kan je voor LK ook bij t theater (Minskoff) ook terplekke kopen, maar dan is t dezelfde prijs volgens mij.
* shoppen, toch erg leuk: Macy's! Bloomingdales, Broadway ten hoogte van SOHO is het allerleukste!!!
* wij zijn bij Rockefeller Centre naar de top gegaan (Top of  the Rock) ipv Empire state building. Veel sneller en je hebt dan uitzicht op ESB!
* een museum! wij zijn naar natural history museum geweest, van de film: night at the museum, maar t was erg druk met kids en warm en we waren moe, geen succes dus, maar op zich wel leuk om gezien te hebben.

Ontbijten deden we als volgt: broodje halen bij de Subway om de hoek en in t hotel opeten :wink: Kon je daarna nog even tandenpoetsen!
en avond van te voren fruit halen en sinaasappelsap enzo. Echt gezond is t niet, maar ach, t is maar voor een week :biggrin:

14/8/2009

  • Held
  • *****
  • Berichten: 3068
  • Geslacht: Vrouw
Re: Huwelijksreis naar Amerika
« Reactie #247 Gepost op: 24 maart 2011, 13:28:09 »
Oeh, klinkt goed dames! *houdt enthousiast alle tips bij* Eind augustus gaan wij, dus: alle goede do's en don'ts zijn welkom!  :)

Femke

  • Gast
Re: Huwelijksreis naar Amerika
« Reactie #248 Gepost op: 24 maart 2011, 15:57:28 »
Ground Zero is niet mooi, gewoon een bouwplaats, maar wel indrukwekkend als je nadenkt dat iedereen daartoen vanaf rende richting de Brooklyn Bridge! En ik vodn het kerkje er vlak bij erg mooi, met allemaal herdenkingsdingen en foto's. Vodn het toch wel even iets wat je gezien moet hebben, het heeft zo'n impact gehad op de wereld!

Sel

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 423
Re: Huwelijksreis naar Amerika
« Reactie #249 Gepost op: 12 april 2011, 19:26:48 »
Zo, vorig jaar nog over onze route geschreven, maar we hebben er wijzigingen in gemaakt.
Het wordt alleen Florida, er is genoeg te zien!

We zullen starten in Miami, daar een cruise van 5 dgn naar de bahama's. bij terugkomst vanuit miami naar ft lauderdale, orlando, tampa, naples, everglades city, key west, miami. In totaal zullen we 26 dagen onderweg zijn. We hebben er helemaal zin  in!!

 

* Lid info

 
 
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

* Top boards