collapse

Auteur Topic: Huwelijksreis naar Amerika  (gelezen 140181 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Daydreamy

  • Gast
Re: Huwelijksreis naar Amerika
« Reactie #250 Gepost op: 13 april 2011, 09:43:45 »
Zo, vorig jaar nog over onze route geschreven, maar we hebben er wijzigingen in gemaakt.
Het wordt alleen Florida, er is genoeg te zien!

We zullen starten in Miami, daar een cruise van 5 dgn naar de bahama's. bij terugkomst vanuit miami naar ft lauderdale, orlando, tampa, naples, everglades city, key west, miami. In totaal zullen we 26 dagen onderweg zijn. We hebben er helemaal zin  in!!

Heerlijk vooruitzicht Sel! :biggrin:
Ik kan ook niet wachten om te gaan!

Sel

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 423
Re: Huwelijksreis naar Amerika
« Reactie #251 Gepost op: 13 april 2011, 13:07:45 »
Welke route gaan jullie doen daydreamy?? :)

Jof

  • Held
  • *****
  • Berichten: 9391
  • Geslacht: Vrouw
Re: Huwelijksreis naar Amerika
« Reactie #252 Gepost op: 13 april 2011, 13:14:07 »
Hoe gaan jullie 'trekken' door amerika? Gehuurde auto, camper?

Sel

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 423
Re: Huwelijksreis naar Amerika
« Reactie #253 Gepost op: 13 april 2011, 15:06:58 »
Wij gaan een auto huren, was vorige keer goed bevallen!

Daydreamy

  • Gast
Re: Huwelijksreis naar Amerika
« Reactie #254 Gepost op: 13 april 2011, 21:09:28 »
Welke route gaan jullie doen daydreamy??


Wij gaan geen route doen (vinden we niet handig met onze peuter ),
maar we landen op Miami, blijven daar een paar dagen en gaan dan door naar een villa in Orlando
We huren vanaf dag 1 een auto, dus misschien dat we vanuit Miami een dagje naar de natuur gaan
« Laatst bewerkt op: 13 april 2011, 21:09:48 door Daydreamy »

Jof

  • Held
  • *****
  • Berichten: 9391
  • Geslacht: Vrouw
Re: Huwelijksreis naar Amerika
« Reactie #255 Gepost op: 13 april 2011, 21:14:24 »
Oei klinkt allemaal goed. Een auto is ook wel handig, lekker zelfstandig.
Hoe hebben jullie het geboekt/gereserveerd? Via internet, reisorganisatie ...?

Daydreamy

  • Gast
Re: Huwelijksreis naar Amerika
« Reactie #256 Gepost op: 13 april 2011, 21:18:09 »
Oei klinkt allemaal goed. Een auto is ook wel handig, lekker zelfstandig.
Hoe hebben jullie het geboekt/gereserveerd? Via internet, reisorganisatie ...?


Alles losgeboekt (doe ik eigenlijk altijd)
- Vluchten rechtstreeks geboekt via British Airways
- Villa geboekt via reisorganisatie
- Hotel Miami geboekt via Hotels.com
- Auto via usareisen.de

:biggrin:

Jof

  • Held
  • *****
  • Berichten: 9391
  • Geslacht: Vrouw
Re: Huwelijksreis naar Amerika
« Reactie #257 Gepost op: 13 april 2011, 21:22:33 »
hahaha zelfde als wij hebben gedaan dus. Vliegtickets ergens online, weet zo even niet meer we hebben allemaal sites vergeleken en de goedkoopste uitgezocht.
Camper hebben we geboekt via reisorganisatie (avry). Hotels zitten bij camper in, omdat je verplicht eerst een nacht in hotel moet overnachten, voordat je de camper mag ophalen. en de terugreis hotel zat er dan bij in, altijd meegenomen natuurlijk.

Sel

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 423
Re: Huwelijksreis naar Amerika
« Reactie #258 Gepost op: 14 april 2011, 14:39:00 »
Leuk Daydreamy!
En wij boeken het ook los inderdaad,. kan je zelf beetje uitkiezen :)

Mwiktrouwnooit

  • Gast
Re: Huwelijksreis naar Amerika
« Reactie #259 Gepost op: 19 april 2011, 10:46:31 »
.
« Laatst bewerkt op: 16 mei 2011, 11:46:57 door Mwiktrouwnooit »

@nniek

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1927
  • Geslacht: Vrouw
Re: Huwelijksreis naar Amerika
« Reactie #260 Gepost op: 3 mei 2011, 12:00:07 »
Hey Femke,

Je reiservaring klinkt goed zeg! Er komt veel overeen met wat wij gedaan hebben...

@Elina, ik had zelf ook niet veel met de bouwput, meer met de straten er omheen. Met name vanuit een aantal films die ik erover gezien heb (vooral die met de twee Franse cameramannen, die toevallig die dag meeliepen met de brandweer). Wel vond ik het museumpje dat naast Ground Zero zit enorm indrukwekkend en ook echt wel de moeite waard om te bekijken. En wat Femke zegt, het kerkje vond ik ook echt heel indrukwekkend.
« Laatst bewerkt op: 3 mei 2011, 12:00:42 door @nniek »

Mwiktrouwnooit

  • Gast
Re: Huwelijksreis naar Amerika
« Reactie #261 Gepost op: 8 mei 2011, 00:44:51 »
.
« Laatst bewerkt op: 1 november 2011, 13:48:03 door Mwiktrouwnooit »

Femke

  • Gast
Re: Huwelijksreis naar Amerika
« Reactie #262 Gepost op: 8 mei 2011, 10:48:39 »
Super he, NY is echt geweldig. Als ik t op tv zie wil ik zooo graag terug!
gewoon lekker de hele sfeer daar opsnuiven!

Waren er zoveel nederlanders daar dan? viel bij ons wel mee!

Mervin

  • Gast
Re: Huwelijksreis naar Amerika
« Reactie #263 Gepost op: 11 mei 2011, 11:32:47 »
Wij gaan als huwelijksreis een maand (tenminste, dat is de planning) rondreizen aan de westkust van Amerika.

Hebben jullie nog tips, aanraders of dingen die absoluut niet hoeven?


Vooralsnog willen we op de heenweg een tussenstop in new York maken, daarna doorvliegen naar San Fransisco.... de nadruk zal komen te liggen op de nationale parken....

Wat is absoluut de moeite waard? En wat zijn ook de minder bekende, maar zeker mooie plekken om te bezoeken??


Alvast bedankt!

Sandra1977

  • Gast
Re: Huwelijksreis naar Amerika
« Reactie #264 Gepost op: 11 mei 2011, 12:21:55 »
Alcatraz, een ritje in de tram in SF, Bryce Canyon, Zion NP en natuurlijk de Grand Canyon.

leentjeb

  • Nieuweling
  • *
  • Berichten: 30
Re: Huwelijksreis naar Amerika
« Reactie #265 Gepost op: 11 mei 2011, 12:23:11 »
Hoi,

Heb je zelf al een globale route in gedachten of staat dat nog open? En vlieg je zowel heen als terug op San Francisco?

Zelf vind ik de Highway 1 (kustroute tussen San Francisco en Los Angeles) een echte aanrader. Alleen kan het weer je op deze route tegenzitten. Heb hem in maart gereden, prachtig weer en afgelopen september, hele weg dikke bewolking met weinig zicht.

Wel toeristisch maar een echte aanrader is Yosemite NP. Blijf meerdere dagen zodat je echt de tijd hebt om dit geweldige park te ontdekken.

Mooie parken iets verder landinwaarts zijn Bryce Canyon (vond ik zelf mooier dan de Grand Canyon), Zion, Arches NP, Mesa Verde NP en natuurlijk de Grand Canyon.

Mocht je voor de noordelijke route gaan (iets minder toeristisch)Lassen Volcanic NP, Crater Lake NP, Redwood NP en Napa valley (wijnstreek van Californië)

Er zijn zoveel mooie plekken aan de westkust, Kijk voor jezelf welke parken, plaatsen je perse wilt zien/ bezichtigen en plan daar de rest van je vakantie omheen. En het volgende vind ik zelf altijd heel moeilijk, maar probeer niet teveel bezienswaardigheden/ plaatsen in je route te proppen. Je bent dan meer van uitzichtpunt naar uitzichtpunt aan het rijden dan dat je daadwerkelijk kunt genieten van alle prachtige natuurschoon.

Los Angeles zelf vond ik trouwens tegenvallen, alleen leuk als je graag de huizen van de celebs ziet.

Groetjes Heleen

Sandra1977

  • Gast
Re: Huwelijksreis naar Amerika
« Reactie #266 Gepost op: 11 mei 2011, 13:04:29 »
De Highway 1 vond ik inderdaad ook een mooie route om te rijden. Bedacht me net dat we daar bij toeval ook ergens een bezoek hebben gebracht aan Hearst Castle. En dat vonden we een zeer interessante plek. (William Hearst)Weet alleen niet meer waar het precies was...

leentjeb

  • Nieuweling
  • *
  • Berichten: 30
Re: Huwelijksreis naar Amerika
« Reactie #267 Gepost op: 11 mei 2011, 13:11:50 »
Bij San Simeon, klein plaatsje aan de Highway 1, ongeveer halverweg de route. Wanneer je de route rijdt is het niet te missen

Sandra1977

  • Gast
Re: Huwelijksreis naar Amerika
« Reactie #268 Gepost op: 11 mei 2011, 13:20:32 »
Ja, dat was het!! Thanks..

trouwen2012

  • Gast
Re: Huwelijksreis naar Amerika
« Reactie #269 Gepost op: 11 mei 2011, 15:10:35 »
Ik vond Petrified Forest National Park ook erg leuk (is al wel weer een poos geleden dat ik er was) en eigen de 'soort van' giftshop aan het einde was nog het mooist!! Die hadden zo ontzettend veel 'versteende bomen liggen' het was toen nog niet erg lang een national park, dus de eigenaar van die hut had die mooie versteende bomen verzameld, toen het een national park werd dacht hij hier mooi zijn slag te kunnen slaan met een giftshop (en met succes)

Bryce vond ik echt fantastisch! Ook zeker mooier dan Grand Canyon (wij reden eerst langs bryce toen naar GC, moet zeggen dat alles na bryce een beetje tegenviel)

Death Valley was ook erg mooi!

En een park met Secoya tree's weet niet welke, ook erg mooi!

Theetje

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1510
  • Geslacht: Vrouw
    • http://www.bruidskapselenvisagie.nl
Re: Huwelijksreis naar Amerika
« Reactie #270 Gepost op: 11 mei 2011, 18:26:59 »
Wij hebben vorig jaar rondreis in West Amerika gedaan en het was geweldig. Ik sluit me aan bij de andere hierboven. Maar wat wij een geweldig mooi en niet super groot park vonden was Muir Woods vlak bij San Francisco. En Yosemite NP vonden we ook erg mooi.
ik zou de reis zo weer doen en als ik dit allemaal weer lees!! wij hebben trouwens op de terugreis New York mee gepakt! Ook geweldig!
« Laatst bewerkt op: 11 mei 2011, 18:28:06 door loesje. »

Sel

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 423
Re: Huwelijksreis naar Amerika
« Reactie #271 Gepost op: 11 mei 2011, 21:28:38 »
Hey :)
Wij zijn vorig jaar op rondreis geweest!
Wij wilden eerst ook naar NY, maar omdat er zooooveel te zien is in west, hebben we dat overgeslagen, en dat raad ik zeker aan :)
Ikzelf vond overigens Grand Canyon het mooiste park en niet Bryce.. Misschien omdat ik er ook ten huwelijk gevraagd ben hahha.
Maar we sliepen vlakbij de rim, en het was prachtig!!

Als je meer wilt weten hoor ik het wel :) En er zijn er meer met tips zie ik :wink:

Koekepeer

  • Held
  • *****
  • Berichten: 8752
  • Geslacht: Vrouw
Re: Huwelijksreis naar Amerika
« Reactie #272 Gepost op: 25 juli 2011, 14:37:09 »
Ik zat even te zoeken op het forum en toen kwam ik bij dit topic!

Wij zijn van plan om volgend jaar naar New York te gaan, misschien in combinatie met Washington, Niagara Falls of iets anders. We zijn er nog niet zo uit. In eerste instantie hadden we in ons hoofd om een rondreis van coast to coast te maken in een maand, maar waarschijnlijk krijgen we dat niet bij elkaar gespaard voor die tijd. :sad: (en aangezien we ergens volgend jaar ook willen stoppen met de pil, moet het voor die tijd)
We willen graag buiten het seizoen, maar wat is nu de beste tijd om te gaan? April/mei of meer september?

Al heel veel goede tips in dit topic!

Koekepeer

  • Held
  • *****
  • Berichten: 8752
  • Geslacht: Vrouw
Re: Huwelijksreis naar Amerika
« Reactie #273 Gepost op: 25 juli 2011, 14:50:16 »
DC trekt me ook niet zo heel erg, The white house zien is leuk, maar verder is niet niet bar veel interessants voor ons. We willen vooral zo veel mogelijk zien! Dus minstens een dag of 5 in New York, misschien in combinatie met een andere bestemming, maar misschien ook wel niet. Het lastige van Amerika is dat Alles zo ver uit elkaar ligt. Las Vegas en LA lijken me ook geweldig, maar is zo lastig te combineren met ons hoofddoel: New York.

Jof

  • Held
  • *****
  • Berichten: 9391
  • Geslacht: Vrouw
Re: Huwelijksreis naar Amerika
« Reactie #274 Gepost op: 25 juli 2011, 14:54:55 »
Je kunt in america juist relatief simpel plaatsen combineren, omdat de binnenlandse vluchten niet zo duur zijn en erg veel gaan. Veel mensen combineren NY juist graag met de west coast, doordat je bijvoorbeeld een tussen landing kunt doen. (zowel heen als terug reis in NY en dan daar nog een paar nachten.)

Euh in jouw geval dan dus iets langer dan een paar nachten :wink:)
« Laatst bewerkt op: 25 juli 2011, 14:55:44 door Jof »

 

* Lid info

 
 
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

* Top boards