collapse

Auteur Topic: Huwelijksreis naar Amerika  (gelezen 140203 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Annebloem

  • Gast
Re: Huwelijksreis naar Amerika
« Reactie #300 Gepost op: 16 december 2011, 08:58:19 »
...Maar wel aan te raden is om van te voren een hotel te boeken bij Grand Canyon en Moab (als je Arches park (ook aanrader!!!) en Canyonlands wil bezoeken).
Verder kun je met een huurauto prima op de bonnefooi. Een ipad/laptopje mee is wel handig. Alle hotels hebben gratis Wifi, dus je kunt met gemak je volgende hotel on-line boeken.

Verder sluit ik mij bij de rest aan! Bryce is zooo prachtig! Death valley is ook indrukwekkend (en warm). Ga je naar Death Valley, bezoek dan ook Vegas. (Nog een bizardere plaats dan Death valley!:tongue: ) Plan wel dat je daar niet in het weekeinde zit, want dan is het daar 3x zo duur.

Sel

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 423
Re: Huwelijksreis naar Amerika
« Reactie #301 Gepost op: 16 december 2011, 09:54:28 »
Ik zou het ook aanraden omv ast een hotel bij grand canyon te boeken. vooral als je n beetje leuke ligging wilt. wij zaten in bright angel lodge, en onze kamer lag 2 minuten lopen van de rim vandaan. Te gaaf!!

Wij zijn zelf in las vegas 3 nachten gebleven, hebben er echt van genoten, maar het ligt er maar net aan waar je interesses liggen :)

Overigens, heb ik alle hotels via booking.com gezocht, en daar geboekt, of evt via de hotelwebsite zelf, soms was dat goedkoper.
Ik vond het wel prettig om alles van te voren geregeld te hebben, ben niet zo avontuurlijk als elina, om daar pas alles te regelen! haha. Ben een regelmiep. Maar vond het wel leuk zelf de route uitgestippeld te hebben. En heb nergens spijt van gehad :)

smsje

  • Gast
Re: Huwelijksreis naar Amerika
« Reactie #302 Gepost op: 19 december 2011, 12:26:25 »
Wij zijn niet zo van op de bonnevoi (hoe je dat ook schrijft) gaan.
Kijk voor een gewone vakantie met een tentje kan ik het begrijpen.
Maar voor je huwelijksreis vind ik het wel heerlijk dat alles voor mij geregeld wordt.
Ik bedoel het regelen van je trouwdag is al hectisch genoeg!

Maar jullie tips over waar we zeker naar toe moeten, neem ik mee in onze keuze!

Irene85

  • Gast
Re: Huwelijksreis naar Amerika
« Reactie #303 Gepost op: 28 december 2011, 21:12:32 »
Wij zijn dit jaar voor onze huwelijksreis 26 dagen naar Amerika geweest (augustus/september). We zijn begonnen in New York. Ik dacht, als we dan toch in de buurt zijn, kunnen we net zo goed een tussenstop maken haha. Daarna zijn we nog naar Washington gegaan, want dat wilde m'n vriend graag. Vanaf daar zijn we naar Las Vegas gevlogen en daar hadden we een auto gehuurd. (Een cabrio, echt een aanrader!) We zijn naar Grand Canyon, Bryce Canyon, Lake Powell, Zion np, Sequoia np, Yosemite np, San Fransisco en Los Angeles geweest. Vooral Bryce Canyon en Yosemite np vonden we erg mooi. Maar eigenlijk was alles prachtig. Ik zou de reis ook niet anders gemaakt willen hebben. Wij hebben trouwens aan het eind nog 3 dagen in Santa Barbara gezeten om even te relaxen na een wat bezige reis.

Wij hadden zelf een dag-tot-dagplanning gemaakt en het reisbureau (Holland International) heeft de hotels erbij gezocht. Die hebben wij gecheckt en toen hebben zij alles (vliegreizen, auto, hotels) geregeld. Zij waren zelf ook in Amerika geweest, dus konden ons ook goed adviseren.

Mocht je dingen willen weten; vraag gerust.

Heel veel plezier met plannen. Wij hebben echt een onvergetelijke huwelijksreis gehad, en jullie gaan dat vast ook hebben!

smsje

  • Gast
Re: Huwelijksreis naar Amerika
« Reactie #304 Gepost op: 31 december 2011, 17:10:35 »
Heel erg bedankt voor jullie tips.
We zijn vandaag naar Holland International geweest en hebben toch een groepsrondreis geboekt.
Gewoon omdat wij lekker willen genieten van alles om ons heen en ons niet druk hoeven te maken of we de verkeerde afslag hebben gemaakt.

~M*M~

  • Gast
Re: Huwelijksreis naar Amerika
« Reactie #305 Gepost op: 17 januari 2012, 14:26:32 »
Wij gaan in juni een rondreis maken van 5 weken.

Juni is voor de westkust echt het hoogseizoen, de hotels in juli zijn zo een paar tientjes goedkoper! Gelukkig hebben we heel goedkope tickets kunnen boeken.

Ons rondje wordt: LA, Death Valley, Vegas, Zion, Bryce, Grand, Page, Moab, Teton, Yellowstone, Yosemite, SFO.

Mochten jullie nog leuke tips hebben voor overnachtingen oid.

Irene85

  • Gast
Re: Huwelijksreis naar Amerika
« Reactie #306 Gepost op: 17 januari 2012, 16:59:20 »
Wij gaan in juni een rondreis maken van 5 weken.

Juni is voor de westkust echt het hoogseizoen, de hotels in juli zijn zo een paar tientjes goedkoper! Gelukkig hebben we heel goedkope tickets kunnen boeken.

Ons rondje wordt: LA, Death Valley, Vegas, Zion, Bryce, Grand, Page, Moab, Teton, Yellowstone, Yosemite, SFO.

Mochten jullie nog leuke tips hebben voor overnachtingen oid.

Wij haddenn soms een hotel in- of anders vlak bij het np. Het is makkelijk, maar ook erg leuk.
In LA zijn we naar de Universal Studio's geweest; best prijzig, maar erg leuk! Je bent zo een hele dag zoet.
In Las Vegas zijn we naar Cirque du Soleil geweest; erg prijzig, maar ook erg mooi! Ook hebben we een nacht in het Bellagio hotel geslapen; erg leuk om een keer zo luxe te doen en relatief erg goedkoop.
In San Fransisco zijn we naar Alcatraz geweest; erg leuk met een Nederlandse (!) audiotour. Mocht je hier heen willen, kan je dit beter van te voren reserveren.

Annebloem

  • Gast
Re: Huwelijksreis naar Amerika
« Reactie #307 Gepost op: 18 januari 2012, 08:24:05 »
-domme vraag-
« Laatst bewerkt op: 18 januari 2012, 08:32:14 door Annebloem »

Sel

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 423
Re: Huwelijksreis naar Amerika
« Reactie #308 Gepost op: 18 januari 2012, 11:41:12 »
M: volgens mij mis je zo de mooie route langs highway 1, langs de kust. Prachtig is het :)
Maar mijn eigen mening he :)

Wel gaaf allemaal!

Esprit

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 288
Re: Huwelijksreis naar Amerika
« Reactie #309 Gepost op: 18 januari 2012, 12:05:11 »
Moet je wel goed weer hebben :biggrin:

Wij hebben die route gereden in de mist, dan zie je niet zoveel hoor, hadden beter de snelle route kunnen nemen, hihi!

Sel

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 423
Re: Huwelijksreis naar Amerika
« Reactie #310 Gepost op: 18 januari 2012, 12:32:12 »
Ja das waar! haha.
wij hadden een klein stukje mist, toen zag je amper wat! Later klaarde het op :) We hebben er 2 dagen over gedaan, op ons gemak!

~M*M~

  • Gast
Re: Huwelijksreis naar Amerika
« Reactie #311 Gepost op: 18 januari 2012, 13:23:46 »
We gaan highway one niet helemaal rijden, we doen een ministukje bij LA en een stukje bij Monterey naar het zuiden en dan naar boven naar SFO. Ik heb gelezen dat het stuk tussen Monterey naar beneden het mooiste is. Daar gaan we een beetje van genieten. We gaan wel meer missen, ik zou wel graag Joshua tree park willen zien en Mesa Verde slaan we ook over. Meer redenen om nog een sterug te gaan toch? :biggrin:

Wat wel leuk is, we zijn the 4th of july in SFO. lijkt me zo gaaf om mee te maken.

Hebben jullie ook de rit van Yellowstone naar Yosemite gedaan? zo ja waar hebben jullie geslapen, en over hoeveel dagen? het is zo'n 20 uur rijden geloof ik.

Esprit

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 288
Re: Huwelijksreis naar Amerika
« Reactie #312 Gepost op: 18 januari 2012, 14:54:21 »
Wij zijn daar niet in de buurt geweest. Wat ik altijd doe is kijken hoeveel tijd de reisorganisaties ervoor uittrekken (bv Oad of Fox)

Sh@ron

  • Gast
Re: Huwelijksreis naar Amerika
« Reactie #313 Gepost op: 26 november 2012, 11:58:11 »
upper-de-up!

Ik ga in maart een week met vrienden. Hotel en vliegreis zijn al geboekt, nu nog tips voor daar, het liefst de niet zo standaardtips maar eerder tips voor gave rooftopbars, slimme weetjes, fijne restaurantjes, kortingtips (las al over goedkopere entree voor MoMa na 16.00 uur bijv)
Basketball tickets voor the Knicks hebben we al :)


Destino

  • Gast
Re: Huwelijksreis naar Amerika
« Reactie #314 Gepost op: 26 november 2012, 12:28:55 »
.
« Laatst bewerkt op: 22 november 2013, 11:57:26 door destino »

14/8/2009

  • Held
  • *****
  • Berichten: 3068
  • Geslacht: Vrouw
Re: Huwelijksreis naar Amerika
« Reactie #315 Gepost op: 26 november 2012, 13:15:41 »
Wij hebben toen ook getwijfeld over die kortingspassen en het uiteindelijk niet gedaan. We hebben alleen bij Top of The Rock even moeten wachten, verder wel een lange rij gehad bij de veerboot naar Ellis Island en het vrijheidsbeeld. Ik heb niet het gevoel dat ik iets gemist heb eigenlijk.

Qua eten vond ik Soho een erg leuk buurtje met veel gezellige tentjes, net als Greenwich Village, daar kwamen we zelfs terrasjes tegen, in NY redelijk uniek geloof ik.

Verder hebben wij ons beperkt tot de standaard toeristische trekpleisters, dus echt bijzondere tips kan ik je geloof ik niet geven S!

Esprit

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 288
Re: Huwelijksreis naar Amerika
« Reactie #316 Gepost op: 26 november 2012, 13:27:00 »
Loop (een gedeelte) door het High Line park, dat is een park welke is gebouwd op een oud metro spoor, die rust die je daar hebt ondanks dat je op Manhattan loopt, echt een aanrader!

http://www.stadsverkenner.com/newyork/highline

's Avonds hebben wij restaurantjes gehad in de wijk Chelsea en Greenwich. Daar heb je zoveel lekkere restaurantjes dat je gewoon niet weet welke je moet kiezen, ga vooral niet op het uiterlijk af, wat er van buiten niet uitziet kan van binnen echt een pareltje zijn! Ik heb via Googlemaps nog gezocht naar diverse restaurantjes waar wij geweest zijn, maar ik herken het helaas niet meer ( wij waren er in april van dit jaar een weekje ) Als me nog iets te binnen schiet laat ik het weten!

Destino

  • Gast
Re: Huwelijksreis naar Amerika
« Reactie #317 Gepost op: 26 november 2012, 13:30:31 »
.
« Laatst bewerkt op: 22 november 2013, 11:57:13 door destino »

Sh@ron

  • Gast
Re: Huwelijksreis naar Amerika
« Reactie #318 Gepost op: 26 november 2012, 13:31:51 »
Thnx E!

die kortingspas was ik al aan het nagaan of dat voor ons goedkoper is :)

Bedankt Esprit! Highline en Chelsea Market las ik op andere sites ook al als tip, dus gaan we zeker doen!


Destino

  • Gast
Re: Huwelijksreis naar Amerika
« Reactie #319 Gepost op: 26 november 2012, 14:10:45 »
.
« Laatst bewerkt op: 22 november 2013, 11:57:03 door destino »

anna23

  • Gast
Re: Huwelijksreis naar Amerika
« Reactie #320 Gepost op: 21 februari 2013, 11:56:36 »
Up!

Man en ik willen in september naar Amerika toe, heb er nu al zin in! We hebben nog niets vastgelegd, aangezien hij pas te horen gekregen dat hij vrij kan nemen in sept.

We twijfelen wel een beetje over onze route. We willen sowieso een aantal dagen in NY doorbrengen ivm familie, maar daarna willen we naar West-Amerika.

Oorspronkelijke was hadden we dit in ons gedachten: NY - SF - Yosemity - Death Valley - LV - Bryce - Page - Grand Canyon - Palm Springs - San Diego - LA (21 dagen).

Maar nu twijfelen we dus. De westkust lijkt me namelijk ook super mooi, dus: NY - Phoenix - Grand Canyon - Page - Bryce - LV - San Diego - LA - SF (wel halverwege overnachten in bijv. Santa Monica).

Dilemma, dilemma dus :D Wij zijn wel meer stadsmensen dan natuurmensen en willen een relaxte vakantie hebben. Maar sommige natuurparken moet je wel gezien hebben als je naar Amerika gaat (vinden wij)....wellicht hebben jullie nog tips/opmerkingen hierover!

marijewouterse

  • Gast
Re: Huwelijksreis naar Amerika
« Reactie #321 Gepost op: 21 februari 2013, 12:28:59 »
Ik vond LA echt super gaaf, leuker dan ik verwacht had. Getty centre, de hike door het financial district door locals gevonden via tripadviser. (kolibris bij de tuinen van het disney theater zo cool!) wandeling naar het oude mexicaanse gedeelte, de venice canals fietshuren aan het strand. Rondje Beverly hills en opzoek naar een mooi uitzicht op de hollywood letters. wij hebben ons echt vermaakt in LA.

Als je naar Bryce gaat moet je Zion ook meepakken, wat een super mooi, gaaf park is dat. Ik vond dat echt een van de toppers! Bryce is heel gaaf, maar wel veel van hetzelfde. Als je de uitzichtroute neemt, dan heb je de hoodoos na 4 punten ook wel weer gezien. Bryce en Zion liggen op minder dan 2 uur rijden van elkaar. je kan ze dus goed combineren. Yosemite, heeft veel watervallen, maar de bekenste (bridalveil en yosemite) zijn in sep al opgedroogd. maar dan nog is yosemite een gaaf park, hoewel ik liever nog eens naar yellowstone terug zou gaan (maar dat is voor jou uit de route).
Death valley lijkt me ook heel gaaf, wij hebben vanwege de hitte gekozen DV te skippen. 45+ graden was mij to much.

jootje22

  • Gast
Re: Huwelijksreis naar Amerika
« Reactie #322 Gepost op: 23 februari 2013, 12:26:59 »
Ik vind Amerika helemaal geweldig, ben er nu al 6 keer geweest.
De laatste keer zelf met de auto rondgereden, we willen nooit anders meer, heerlijk!.
De voornaamste tip die ik je kan geven is:  kijk even op het forum van www.allesamerika.com,
daar geven ervaren amerikagangers advies over je reisroutes, heb ik veel aan gehad.

kirriemirrie

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1909
  • Geslacht: Vrouw
Re: Huwelijksreis naar Amerika
« Reactie #323 Gepost op: 23 februari 2013, 22:03:04 »
Death valley zou ik in sept. ook skippen, de hitte...pfff en je mag er vaak met je huurauto niet doorheen omdat de banden de temp. van de weg niet aankunnen! Inderdaad wel heel veel voor 3 weken, Wellicht kunnen jullie ervoor kiezen om iets minder te willen zien zodat je niet 3 weken lang alleen maar aan het rijden bent! Zou echt zonde zijn van de omgeving om er door heen te moeten crossen!

anna23

  • Gast
Re: Huwelijksreis naar Amerika
« Reactie #324 Gepost op: 25 februari 2013, 19:38:44 »
Hmmm dus we moeten even beter naar de planning kijken. Volgens de forumleden van allesamerika.com kon onze 1e route wel gewoon in 3 weken (zonder dat t te druk was), heb de 2e route nog niet gevraagd.

Zion zal ik nog even opzoeken, bedankt voor de tip!

Death Valley is waarschijnlijk te heet in sept. Dus die moeten we wellicht eruit laten.

Zo lastig dit! Zo veel leuks te zien in zo'n korte tijd  :blush:

 

* Lid info

 
 
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

* Top boards