collapse

Auteur Topic: Het grote budget-topic, info en tips  (gelezen 231461 keer)

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Bondgirl

  • Held
  • *****
  • Berichten: 10653
  • Geslacht: Vrouw
Re: Het grote budget-topic, info en tips
« Reactie #100 Gepost op: 15 oktober 2007, 11:04:44 »
Het hangt er allemaal maar net vanaf hoe je De Dag wilt inrichten toch :) En als je het geld hebt, waarom dan niet? Je geeft dat geld niet uit voor één dag, je geeft het uit voor jullie hele leven samen, toch?
Wij blijven overigens onder de 10.000 euro inclusief huwelijksreis.

Desiree

  • Junior
  • **
  • Berichten: 136
    • http://
Re: Het grote budget-topic, info en tips
« Reactie #101 Gepost op: 15 oktober 2007, 11:24:24 »
[quote name=\'Fammie\' post=\'135856\' date=\'15 October 2007, 11:02\']Je zit zo aan de 10.000 euro. Maar kleding voor de getuigen betalen zou ik persoonlijk niet doen. Bruidskinderen vind ik iets anders. Die hadden wij onder andere om die reden niet maar volwassenen kunnen wel zelf voor kleding zorgen in mijn ogen. Jullie zullen er vast een goede reden voor hebben[/quote]

Klopt  :) Onze kinderen zijn onze getuigen! en die studeren en werken beiden... Wij leggen bij voor een mooie jurk en pak. Schoenen betalen ze bijvoobeeld weer zelf

Fammie

  • Held
  • *****
  • Berichten: 11941
  • Geslacht: Vrouw
Re: Het grote budget-topic, info en tips
« Reactie #102 Gepost op: 15 oktober 2007, 12:13:00 »
[quote name=\'Desiree\' post=\'135863\' date=\'15 October 2007, 11:24\'][quote name=\'Fammie\' post=\'135856\' date=\'15 October 2007, 11:02\']
Je zit zo aan de 10.000 euro. Maar kleding voor de getuigen betalen zou ik persoonlijk niet doen. Bruidskinderen vind ik iets anders. Die hadden wij onder andere om die reden niet maar volwassenen kunnen wel zelf voor kleding zorgen in mijn ogen. Jullie zullen er vast een goede reden voor hebben[/quote]

Klopt  :) Onze kinderen zijn onze getuigen! en die studeren en werken beiden... Wij leggen bij voor een mooie jurk en pak. Schoenen betalen ze bijvoobeeld weer zelf
[/quote]

Dat zou ik inderdaad ook zo doen. Bedankt voor je reactie

marjolein

  • Gast
Re: Het grote budget-topic, info en tips
« Reactie #103 Gepost op: 15 oktober 2007, 12:49:15 »
Ik had een budget gemaakt met allemaal geschatte kosten (ook postzegels, geboorte aktes, huwelijksreis etc.). 19.000 Euro  :ohmy:
Langzaamaan ben ik de daadwerkelijke kosten aan het invullen. Op dit moment heb ik de daadwerkelijke kosten van de band, fotograaf, jurk, verzekering en we zijn inmiddels al een stuk naar beneden we zitten nu op 17.000 Euro dus ik denk dat we straks rond de 14.000 gaan uitkomen.
Nog steeds veel geld, maar dan hebben we wel alles wat we willen.
« Laatst bewerkt op: 15 oktober 2007, 12:49:42 door marjolein »

saya

  • Gast
Re: Het grote budget-topic, info en tips
« Reactie #104 Gepost op: 15 oktober 2007, 15:05:57 »
Ik schrik nu ook al van de kosten, wij zitten ook om en nabij de 10.000,=.
Gelukkig kunnen we nog alle kanten op er staat nl. nog niets vast.

@Desiree mag ik vragen wie jullie als fotograaf hebben? De prijs is nl. niet duur zeg.

Groetjes

mikkel

  • Gast
Re: Het grote budget-topic, info en tips
« Reactie #105 Gepost op: 16 oktober 2007, 12:23:38 »
Ik denk dat ik het even nog niet wil weten.. ik tel alles na vrijdag wel op maar veel is het wel. Wij hebben ook een lowbudgetfeestje thuis maar ja lowbudget en thuis dan wil je het toch ook weer goed doen dus toch maar wat warme snacks van de friettent geen lullige pinda's op tafel maar wat kaassnacks en pindamix etc etc en zo telt alles lekker aan.. alhoewel we veel via via hebben geregeld dus alles komt goed

Anke

  • Held
  • *****
  • Berichten: 12997
  • Geslacht: Vrouw
    • http://www.rubenenanke.bruiloftsite.nl
Re: Het grote budget-topic, info en tips
« Reactie #106 Gepost op: 16 oktober 2007, 13:08:11 »
Dat zijn de kosten nou ook weer niet toch?

Desiree

  • Junior
  • **
  • Berichten: 136
    • http://
Re: Het grote budget-topic, info en tips
« Reactie #107 Gepost op: 17 oktober 2007, 12:48:52 »
De fotograaf met wie wij nu een afspraak hebben  is Andre van de Bos in Rijswijk. Hij rekent een uurtarief en dan krijg je ook alle foto's bewerkt op CD-rom. Als je een een boek wilt kan dat ook. Hij maakt van die prachtige boeken waar de foto's in de pagina afgedrukt worden. Ik moet eerlijk zeggen dat ik wel verder aan het kijken was. Ik vind zijn foto's namelijk iets te 'gewoon'. Maar dat kan ook weer de wens van de bruid en gom zijn waar we de foto's van gezien hebben.

Ik heb ook contact gehad met Fotohunt, Pro-foto en Kitty Bakker. Vooral de laatste had ik graag willen hebben maar die kan die dag niet. Allemaal vrij betaalbare fotograven waar je niet verplicht bent om een album af te nemen.
« Laatst bewerkt op: 17 oktober 2007, 12:49:18 door Desiree »

rottweilertje

  • Gast
Re: Het grote budget-topic, info en tips
« Reactie #108 Gepost op: 10 maart 2008, 00:24:15 »
zonder huwelijks reis zijn wij ongeveer 5000,- kwijt en beide ouders 15.000,-
zeg wel eerlijk dat mijn schoonvader zich verlulde bij de een paar familie leden dat we een x bedrag konden krijgen als we daar op onze locatie dan het feest konden geven .
tja en mijn ouders konden toen ook niet achterblijven.
gelukkig zitten ze er bijde warmpjes bij ( in ons voordeel :tongue: )
« Laatst bewerkt op: 10 maart 2008, 00:28:23 door rottweilertje »

Myriade

  • Held
  • *****
  • Berichten: 2195
  • Geslacht: Vrouw
Re: Het grote budget-topic, info en tips
« Reactie #109 Gepost op: 10 maart 2008, 07:44:30 »
Wij komen veel hoger uit dan ik in eerste instantie had geraamd. Ik had een budget van 8000 euro, maar zit nu al op de 14000 zonder huwelijksreis. Dat komt voornamelijk omdat we een locatie hebben die incl. btw al 7500 euro kost ...

Het zit me niet helemaal lekker moet ik zeggen - maar as werd helemaal verliefd op de locatie en tja, je doet het maar een keer he. Maar als je bedenkt wat je allemaal voor dat geld kan .... ai ai ai.

RainbowR1

  • Gast
Re: Het grote budget-topic, info en tips
« Reactie #110 Gepost op: 10 maart 2008, 08:18:21 »
Ik zit op ca. € 20.000 euro inclusief huwelijksreis.

Mijn kosten zitten met name in het avondprogramma. Alle gasten mogen bij ons mee eten, dus dat tikt behoorlijk aan qua kosten. Verder ga ik naar Indonesië/Maleisië met honeymoon en de vliegreis kost natuurlijk ook geld. Ach, als het goed is trouw ik maar 1 keer  :wink:! De rest (bruidsjurk, fotograaf, kapper/visagiste enz.) heb ik trouwens allemaal low-budget geregeld, anders zou ik nog duurder uit zijn geweest!

Nog even wachten

  • Gast
Re: Het grote budget-topic, info en tips
« Reactie #111 Gepost op: 10 maart 2008, 08:37:30 »
wij zitten inclusief huwelijksreis op 12.000 euro. ik probeer wel naar prijzen te kijken, maar mijn lieve vriendje kijkt er niet naar! hahahaha, hij wil het graag zo compleet mogelijk hebben!

eline2

  • Gast
Re: Het grote budget-topic, info en tips
« Reactie #112 Gepost op: 10 maart 2008, 09:32:16 »
[quote name=\'Desiree\' post=\'135852\' date=\'15 October 2007, 09:58\']Onze uitgave is een beetje als volgt verdeeld:

Kleding bruid en bruidegom + accesoires kapper etc. plm 1500
Kleding 2 volw. kinderen (getuigen) en 4 bruidsmeisjes plm 800
Huwelijksvoltrekking, huur lokatie en receptie voor 65 pers. plm. 1400
7 gangen Diner Dansant (6 uur) voor 31 pers. plm. 2480


Voor mijn gevoel hebben we niet echt uitgaven gedaan die buiten proporties zijn. Gelukkig hebben we de financiele ruimte (na de bruiloft niet meer  :D ).[/quote]


Hi,
ik ben erg onder de indruk van de kosten van je receptie voor zoveel mensen! Ik vraag me echt af hoe je dat gaat doen. Wij nodigen ongeveer 100 mensen uit voor een receptie van 1.5 a 2 uur. De afkoop van drankjes was al EUR 12.50 pp dan nog een paar hapjes & wij zaten al op EUR 25 per persoon.
Wat vinden jullie reeel voor een receptie? Kan je iemand na een glas champagne en 3 hapjes ook al naar huis sturen?/

Bondgirl

  • Held
  • *****
  • Berichten: 10653
  • Geslacht: Vrouw
Re: Het grote budget-topic, info en tips
« Reactie #113 Gepost op: 10 maart 2008, 11:31:14 »
@ eline2, 25 euro per persoon voor anderhalf tot twee uur vind ik wel heel duur zeg! Wij betalen iets minder per persoon voor een tijdsbestek van 3,5-4 uur! Kun je niet onderhandelen met de locatie? Het schijnt trouwens dat afkopen duurder uitvalt dan gewoon per drankje en hapje betalen.

Ik vind de bedragen die hier genoemd worden trouwens vrij hoog.. als ik alles bij elkaar optel wat wij én mijn ouders én mijn schoonmoeder bij elkaar uitgeven voor de trouwdag komen we rond de 5500 euro uit. De huwelijksreis komt daar nog wel bij.

Kleintje

  • Gast
Re: Het grote budget-topic, info en tips
« Reactie #114 Gepost op: 10 maart 2008, 12:17:41 »
Wat duur allemaal zeg! Wij komen ongeveer na een grove schatting uit op 8000 euro. Zie topic 'Wat geef je waaraan uit?'
« Laatst bewerkt op: 10 maart 2008, 12:24:03 door Kleintje »

Carolina

  • Gast
Re: Het grote budget-topic, info en tips
« Reactie #115 Gepost op: 10 maart 2008, 12:25:59 »
Kijk eens onder het onderwerp : wat geef je waaraan uit. Daar zetten mensen wat hun begroting ongeveer is en kun je vergelijken of je misschien toch ergens op kunt besparen. En hebben jullie misschien een dure huwelijksreis?

Sylvia en Andre

  • Gast
Re: Het grote budget-topic, info en tips
« Reactie #116 Gepost op: 10 maart 2008, 12:32:33 »
Wij hebben een budget van 5.500,-- en daar zitten we nu nog precies onder. Moet ik er wel bij zeggen dat we de auto, het drukwerk, de fotograaf, en de corsage's/bloemstukken gratis hebben.

Liefde is ... wendy & Jasper

  • Gast
Re: Het grote budget-topic, info en tips
« Reactie #117 Gepost op: 10 maart 2008, 12:39:53 »
Wij dachten zo rond de € 12.000 nodig te hebben. Wij hebben nu een begroting die op ca € 14.000 uit komt excl. huwelijksreis. Een aantal prijzen gaan nog wel zakken, die wij begroot hebben, wij hebben een beetje ruim de begroting gemaakt, zodat we nog wat konden spelen met prijzen. Onze huwelijksreis hebben we begroot op ca € 6000.-. Hiervan willen we ongeveer 2 weken iets gaan doen wat we anders niet zo snel doen (bijvoorbeeld een week rondreis en een week luxe strandvakantie). Wat we "bezuinigen" op onze begroting voor de dag zelf, sluizen we door naar de huwelijksreis. Dus al met al, zal onze dag incl. huwelijksreis ongeveer € 20.000.- gaan kosten. Maar dit hebben we er voor over! Want als het goed is doen we het maar 1 keer.  :biggrin:

Anke

  • Held
  • *****
  • Berichten: 12997
  • Geslacht: Vrouw
    • http://www.rubenenanke.bruiloftsite.nl
Re: Het grote budget-topic, info en tips
« Reactie #118 Gepost op: 10 maart 2008, 12:47:39 »
Wij kwamen incl huwelijksreis op zo'n 10.000 euro uit.
Vond dat we het nog netjes hadden gedaan.

Ivy

  • Gast
Re: Het grote budget-topic, info en tips
« Reactie #119 Gepost op: 10 maart 2008, 13:03:51 »
Naar mijn idee doen we behoorlijk zuinig maar wij komen toch op bijna 10.000 uit, exclusief huwelijksreis...
Komt met name door het diner en het feest, de rest hebben we niet echt duur gedaan. Aangezien we kaarten gratis hebben laten drukken, geen bruidstaart hebben en onze DJ's nog geen 300 euro zijn...
We hebben nu oo nog maar iets van 3000 euro uitgegeven, rest komt allemaal na de bruiloft...

JoySetsFire

  • Gast
Re: Het grote budget-topic, info en tips
« Reactie #120 Gepost op: 10 maart 2008, 14:56:23 »
Wij hebben nu op 8000 begroot, inclusief huwelijksreis van 3500 euro. Dus nog heel netjes als ik al die bedragen hier zo lees :) Dan moet ik er wel bijzeggen dat mijn jurk door mijn ouders betaald wordt en dat we maar een klein gastenaantal hebben. Ook de fotograaf hopen we via via voor een klein prijsje te kunnen regelen.

Ik maak er wel een soort sport van om alles zo goedkoop mogelijk te krijgen. Niet omdat we het geld niet hebben, maar uit principe kan ik bijv. geen 200 euro uitgeven voor een paar schoenen dat ik 1 dag draag. Dat is ook wel leuk om daar naar te gaan speuren als je nog ruim tijd hebt :)

Alexia

  • Gast
Re: Het grote budget-topic, info en tips
« Reactie #121 Gepost op: 10 maart 2008, 20:14:13 »
inclusief alles (ook huwelijksreis) komen we uit op ongeveer 17.000
maar wij bezuinigen nergens op

syl

  • Gast
Re: Het grote budget-topic, info en tips
« Reactie #122 Gepost op: 11 maart 2008, 12:26:28 »
Wij zijn ook zo iets kwijt, vooral het feest is de grootste kostenpost, zo'n 7000 euro...Huwelijksreis,3500 euro,jurk 2000 en pak 1400..pff wat een geld he :no:  maar ja voor een SUPERDAG als het goed is! :party:

Leli

  • Gast
Re: Het grote budget-topic, info en tips
« Reactie #123 Gepost op: 11 maart 2008, 21:07:00 »
Ik weet het eigenlijk niet.
Het totaalbedrag zou ik écht niet weten.

Moet ik wel zeggen dat mijn ouders het meeste betalen.

Van het feest hebben we zelf 1000 euro aanbetaald en de fotograaf (1700 euro) betalen we zelf.
En het pak van mijn vriend betalen we ook zelf.
De rest wordt betaald. (Engelse traditie :tongue: )

Maar we hebben geen schandelijke grote dingen hoor.
Er komen 40 daggasten die allemaal mee eten met het warm/koud buffet en het toetjesbuffet.
S'avonds komen er een stuk of 40 bij.

We gaan niet op huwelijksreis.

mamaricky

  • Gast
Re: Het grote budget-topic, info en tips
« Reactie #124 Gepost op: 14 maart 2008, 21:56:16 »
Ok, dat vind ik een goede reden om ook de kleren van de getuigen te betalen. Onze eigen kindjes zijn bruidskindjes, maar anders zou ik ook inderdaad niet voor bruidskindjes hebben gekozen.

Wij komen uit op ruim 10.000 euro, maar we gaan dan ook 2 keer op huwelijksreis (1 keer met de kids naar Euro Disney, en daarna nog een paar dagen zonder de kids op citytrip naar Tokyo). De jurk krijg ik van mijn ouders, en de muziek verzorgt (hoop ik) mijn neef. Omdat mijn vriend vaste klant is bij de feestlokatie, krijgen we van hen de bruidstaart en de champagne. Dus eigenlijk weet ik niet zo goed waar al dat geld heen gaat... :blink: Ik denk omdat de fotograaf toch wel erg duur is, en we ook best veel mensen uitnodigen. Ach, als het maar een super-onvergetelijke-geweldige dag wordt, toch?

:wub:

 

* Lid info

 
 
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

* Top boards