collapse

Auteur Topic: Het grote budget-topic, info en tips  (gelezen 231683 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

margreet1983

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 814
Re: Het grote budget-topic, info en tips
« Reactie #425 Gepost op: 28 februari 2013, 15:16:33 »
Nee hoor je hoeft je helemaal niet te veranwoorden voor wat je uitgeeft aan je huwelijk. Voor iedereen is dat een persoonlijke keuze. De ene wil een luxe bruiloft, de andere juist niet. En daarin heb je elkaar te respecteren vind ik.

Zelf heb ik altijd gezegd dat ik op de manier wil trouwen zoals ik me dat zelf voorgesteld heb. Gelukkig denken mijn vriend en ik over bijna alle dingen hetzelfde hetgeen erg makkelijk is qua keuzes. Ik spaar liever nog een half jaar of jaar langer en dat we dan de dag van ons leven hebben als dat we eerder zouden trouwen en het niet helemaal kunnen doen zoals wij het graag willen.

Fay

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 419
  • Geslacht: Vrouw
Re: Het grote budget-topic, info en tips
« Reactie #426 Gepost op: 1 maart 2013, 20:29:35 »
Onze eerste gedachte was: onder de 10.000 blijven. Maar nu wij een compleet budget hebben opgesteld, blijkt dat we mogelijk dichter in de buurt van de 12.000 komen (excl reis)... Autsj...

itsi_us

  • Gast
Re: Het grote budget-topic, info en tips
« Reactie #427 Gepost op: 3 maart 2013, 19:37:10 »
Ik zit inmiddels op de volgende kosten

trouwlocatie/ambtenaar/huwelijk/trouwboekje etc 470
Jurk/torselet/schoenen/kosten om te vermaken 1000
Pak partner 220
ringen 229
fotograaf (inclusief album en bewerken) 899
huur auto 500
visagist + proefmake-up 70 euro
kapsel + proefkapsel/kleuren/watergolven 100
diner/drinken  (warm/koud buffet en onbeperkt drinken met frisdrank binnenlands en buitenlands gedestilleerd) 1080
avondfeest inclusief taart, hapjes + borrelgarnituur 1575
DJ 250

totaal 6393

Vind dat ik het heel netjes heb gedaan. We hebben alles zelf betaald en niets cadeau gekregen.

littlelady

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 756
Re: Het grote budget-topic, info en tips
« Reactie #428 Gepost op: 4 maart 2013, 10:27:09 »
Klinkt inderdaad als een hardstikke prima budget voor een hele mooie dag :biggrin:

Yvon83

  • Gast
Re: Het grote budget-topic, info en tips
« Reactie #429 Gepost op: 8 maart 2013, 21:51:14 »
We hebben een budget van max 7500 en het lukt ons tot nu toe prima om eronder te blijven..
Jurk incl alles 900
Pak as incl alles 700
Ringen 155
Band 750
Feest 22,50 pp x 100 pers = 2250
Diner en drinken overdag 750
Trouwen zelf 385
Fotograaf 950
Kapper, make up, boeket, sieraden, enz 200
Kaarten incl postzegels 100

Deel is geschat en deel is al vast.

Jof

  • Held
  • *****
  • Berichten: 9391
  • Geslacht: Vrouw
Re: Het grote budget-topic, info en tips
« Reactie #430 Gepost op: 9 maart 2013, 08:04:47 »
@yvon, jullie krijgen echt een band en weet je dat bedrag al zeker? Een dj lukt prima voor dat bedrag en wrs een 2mans clubje ook wel, maar een band van meerdere personen kom je eerder uit op het dubbele en heb je niet eens een dure.

Yvon83

  • Gast
Re: Het grote budget-topic, info en tips
« Reactie #431 Gepost op: 9 maart 2013, 08:26:22 »
Jep een 6 pers band inclusief 1 zangeres en de prijs is zeker :D en ze zijn nog goed ook.. ze doen het allemaal naast een andere baan, vandaar dat ze het voor zo'n leuke prijs kunnen doen

Mieppie

  • Held
  • *****
  • Berichten: 2468
  • Geslacht: Vrouw
Re: Het grote budget-topic, info en tips
« Reactie #432 Gepost op: 9 maart 2013, 12:01:19 »
Wij komen uit op 10.000 euro incl 2100 euro huwelijksreis.
Mijn trouwjurk incl lingerie en sieraden heb ik van m'n ouders als huwelijkscadeau gekregen.
Wij hebben bewust op dingen bespaard zoals de ringen omdat we dat minder belangrijk vonden en voor de locatie bewust meer betaald omdat we perse daar wilden vieren.

Dower

  • Nieuweling
  • *
  • Berichten: 2
Re: Het grote budget-topic, info en tips
« Reactie #433 Gepost op: 7 maart 2014, 19:35:06 »
Iemand tips aanvullend op deze tips? Alles welkom!

« Laatst bewerkt op: 11 maart 2014, 20:14:33 door Violet »

Inge-borg

  • Gast
Re: Het grote budget-topic, info en tips
« Reactie #434 Gepost op: 18 maart 2014, 02:07:11 »
@Dower: Staan al super veel tips in de hele ontzettend lange lijst.. (Kostte me ongeveer 3 uur om alles te lezen, maar heb het er voor over.) Zelf ben ik aan het rondsnuffelen voor 'onze' dag, maar die staat toch nog niet vast en voor een vriendin.

Heb wat sites en adresjes gevonden die ik zeker ook ga gebruiken.
www.trouwbox.nl
www.bruidsoutlet.nl
En vooral zijn de kennissen van jou vrienden, familie en collega's super handig!

Heb nog veel meer ideeën, maar wil nog niet alle kaarten op tafel gooien en toch een beetje originele low budget bruiloft hebben. Stuur maar een pb'tje als je meer wilt weten!

Succes!

Appelsientje

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 343
  • Geslacht: Vrouw
    • Schoonheidssalon Monifique
Re: Het grote budget-topic, info en tips
« Reactie #435 Gepost op: 15 april 2014, 05:54:53 »
Wij komen inmiddels ook uit rond de 20.000 euro. Dit is incl huwelijksreis. Veel geld, zeker weten! Maar we trouwen maar 1x, althans daar ga je toch van uit  :blush: en wij willen dit graag op deze manier doen. Ik wil niet terug kijken en denken had ik maar.....maar hey, thats me.  :biggrin:

Happybride2014

  • Gast
Re: Het grote budget-topic, info en tips
« Reactie #436 Gepost op: 23 mei 2014, 16:31:00 »
Hallo! Wij trouwen oktober dit jaar!
Wij doen het voor 5400, en dan hebben we:

- Trouwkleding en schoenen (niet op bespaart)
- Accessoires voor bruid
- Ringen
- Stadhuis
- Kerkdienst
- Muziek tijdens kerkdienst
- Borrel (1,5 uur)
- Diner en feest
- DJ
- Kapster/visagist
- Fotograaf (professioneel)
- Videograaf (professioneel)
- Zelf gemaakte decoratie
- Bruidsboeket + bruidegomcorsage
- Bruidstaart
- Bruidssuite

Onze bespaartips:
- Geen corsages (kosten al snel 5 euro per stuk)
- Gebruik je eigen auto (scheelt zo'n 500 euro)
- 9 karaats ringen (niemand ziet het verschil, en zijn zelfs harder dan meer karaats)
- Vier je feest bij een restaurant, je betaalt geen zaal huur en kan veel korting krijgen als je er ook dineert.
- Als je ook in de kerk trouwt, nodig dan hier iedereen uit die je niet wil passeren maar ook zou kunnen missen op je bruiloft en zorg voor een drankje na afloop. Nodig deze mensen niet s'avonds uit want dát is erg duur. Vier het 's avonds lekker met de mensen die het belangrijkst zijn en waar je je fijn bij voelt. Een feest met 150 mensen is niet per definitie beter dan met 50 (of nog minder)
- Bij alle gesprekken met bedrijven die je iets leveren tijdens je bruiloft, gewoon je budget vast houden wat je er maximaal aan uit wilt geven (mits dit in de buurt ligt van de echte prijs van het bedrijf in kwestie) Voorbeeld: Wij hadden maar 400 euro over voor een DJ maar hij kostte 620. We hebben het gekregen voor 420! Duurde wel even maar ik zei dat we morgen nog een afspraak hadden staan en dat we wel zouden kijken wie het goedkoopst zou zijn. Hij kwam toen opeens met oude beurskortingen etc. Op ongeveer de zelfde manier hebben we bij meerdere partijen een boel geld er af gekregen.
- Kies voor bloemen uit het seizoen.
- Wil je gewoon parel oorbelletjes/armbandje? Koop ze dan echt niet voor 30 euro bij de bruidswinkel, voor 5/10 euro bij de v&d o.i.d. heb je ook hele mooie maar dan zonder merk.
- Kijk/vraag goed om je heen. Ons zijn veel diensten aangeboden door vrienden. Wees daar niet bescheiden in, de meeste vinden het een eer om iets te mogen betekenen op je bruiloft. (Wel voor een bedankje zorgen natuurlijk :) )

Ik heb eens een beetje zitten tellen, en ik schat dat we zo'n 4000 euro hebben bespaard.

Liefs!


juf21

  • Gast
Re: Het grote budget-topic, info en tips
« Reactie #437 Gepost op: 2 juni 2014, 00:45:14 »
Wij hebben redelijk veel vergeleken. Als je een beetje de tijd neemt om dingen uit te zoeken kun je best besparen.
Wij komen waarschijnlijk rond de 9000 euro uit. Hiervan krijgen we als het goed is nog wel een flink bedrag terug van de gasten.
We hebben 30 daggasten en 130 avondgasten.

Jof

  • Held
  • *****
  • Berichten: 9391
  • Geslacht: Vrouw
Re: Het grote budget-topic, info en tips
« Reactie #438 Gepost op: 2 juni 2014, 07:06:02 »
Echt serieus je rekent het geld dat je wellicht gaat krijgen als kadootje mee in je budget  :blink:

Spacekitten

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1289
  • meeoow
Re: Het grote budget-topic, info en tips
« Reactie #439 Gepost op: 2 juni 2014, 07:34:45 »
Als je echt wil besparen hou het dan klein, want iedere gast kost geld!

Wij komen inc reis nu rond de 9 a 10 duizend uit, maar hebben dan ook dus maar een klein gezelschap.

kirriemirrie

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1909
  • Geslacht: Vrouw
Re: Het grote budget-topic, info en tips
« Reactie #440 Gepost op: 3 juni 2014, 10:24:21 »
Ow wauw...die redenatie is bijzonder! 
Wij hebben redelijk veel vergeleken. Als je een beetje de tijd neemt om dingen uit te zoeken kun je best besparen.
Wij komen waarschijnlijk rond de 9000 euro uit. Hiervan krijgen we als het goed is nog wel een flink bedrag terug van de gasten.
We hebben 30 daggasten en 130 avondgasten.


Ow wauw...die redenatie is bijzonder!  Je zegt, "als het goed is" maar heb je een minimaal bedrag in gedachten wat je van je gasten zou moeten krijgen dan? Ik denk dat de grote truc is om gewoon dicht bij jezelf te blijven, en bij de inhoud van je bankrekening, dan komt het vast goed. Wij willen er niet teveel aan uitgeven en blijven onder de 3000 euro, dat geld hebben we, en verwacht ik ook niet terug van onze gasten, ook niet gedeeltelijk.

Melnikova

  • Held
  • *****
  • Berichten: 2415
Re: Het grote budget-topic, info en tips
« Reactie #441 Gepost op: 3 juni 2014, 11:16:31 »
Wij komen inmiddels ook uit rond de 20.000 euro. Dit is incl huwelijksreis. Veel geld, zeker weten! Maar we trouwen maar 1x, althans daar ga je toch van uit  :blush: en wij willen dit graag op deze manier doen. Ik wil niet terug kijken en denken had ik maar.....maar hey, thats me.   :biggrin:

Als ik terugkijk denk ik ook niet, had ik maar...
En dat terwijl wij "maar" €4000 hebben uitgegeven...

Spacekitten

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1289
  • meeoow
Re: Het grote budget-topic, info en tips
« Reactie #442 Gepost op: 3 juni 2014, 12:22:31 »
Zeker kijken naar wat je kunt missen en wat echt belangrijk is, dan zal je nooit terug denken aan had ik maar...

Verloofd

  • Gast
Re: Het grote budget-topic, info en tips
« Reactie #443 Gepost op: 5 juli 2014, 20:31:06 »
HELP!!!!!

Wij zullen een wat krapper budget hebben om te trouwen.
Ik dacht dat hoeft niet erg te zijn....
Echter kom ik er echt niet uit  :cri:
Kan iemand mij vertellen of trouwen voor 5000 euro kan en zo ja, HOE!

Zie op dit moment een beetje mijn dag in duigen vallen.
Hoop op goed advies en tips en vooral oprechte reacties

Alvast heel veel dank!!!

Melia

  • Held
  • *****
  • Berichten: 2548
  • Geslacht: Vrouw
Re: Het grote budget-topic, info en tips
« Reactie #444 Gepost op: 5 juli 2014, 20:35:24 »
Natuurlijk kan dat! Er is zelfs een heel topic over :)

http://www.trouwforum.nl/index.php/topic,345.0.html

Jof

  • Held
  • *****
  • Berichten: 9391
  • Geslacht: Vrouw
Re: Het grote budget-topic, info en tips
« Reactie #445 Gepost op: 5 juli 2014, 20:36:13 »
Tuurlijk kan dat. Zie het topic van melia idd. Even rustig alles bekijken en dan kijken wat je wilt en wat kan :)
Je kunt heel veel zelf doen en netwerken in zetten werkt erg goed. :)

Bruid20

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 852
  • Geslacht: Vrouw
Re: Het grote budget-topic, info en tips
« Reactie #446 Gepost op: 5 juli 2014, 21:00:11 »
Ja natuurlijk kan dat! Wij trouwen ook voor minder. Inderdaad een budgetlijstje maken en prioriteiten stellen.

En veel dingen zelf doen of aan bekenden vragen!

Zo lenen wij een trouwauto van een bekende, hebben we gekozen voor gratis trouwen in de gemeente en dan het kerkelijk huwelijk in de kerk (scheelde ook al 600 euro). En de perfecte jurk en pak hoeven ook niet heel duur te zijn. In een outlet kun je vaak goedkope jurken krijgen en een gewoon pak kan ook prachtig staan. De ringen kunnen iets minder dik zo al 100 euro schelen, dus het is prima te doen! Ons budget is 3500 euro trouwens :)
« Laatst bewerkt op: 5 juli 2014, 21:05:08 door Bruid20 »

Verloofd

  • Gast
Re: Het grote budget-topic, info en tips
« Reactie #447 Gepost op: 5 juli 2014, 21:15:18 »
Ga het andere topic even lezen.
Ben heel benieuwd!!!!
Vind je het niet lastig om dingen aan bekenden te vragen?
Vind het een beetje dubbel om mensen als gast te vragen en aan het werk " te zetten"

Bruid20

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 852
  • Geslacht: Vrouw
Re: Het grote budget-topic, info en tips
« Reactie #448 Gepost op: 5 juli 2014, 21:27:14 »
Dat is natuurlijk de eigen keuze! Mij werd het gewoon aangeboden door de mensen, dan sla ik dat niet af :p. Het zijn vaak ook kleine dingen hoor, zoals mijn nagels doen. Daar ben ik zelf erg slecht in en zij kan er wel wat van. Maar de lunchlocatie hebben we bijvoorbeeld ook van een lunch (voor27 personen) van 854 naar 410 euro weten te krijgen door dingen als de soep(sowieso niet prettig met m'n jurk) te schrappen. En de locatie regelt ook de taart met een samenwerkende bakker. Dat is nu maar 50 euro, dus ook 'goedkoop'. Maar het is anders ook haalbaar hoor! Veel plezier op het andere topic, daar staan ook erg veel tips op!

Verloofd

  • Gast
Re: Het grote budget-topic, info en tips
« Reactie #449 Gepost op: 5 juli 2014, 22:19:25 »
O ja inderdaad voor zulke dingetjes weet ik ook wel mensen :-)!
Klinkt goed. Dankjewel!

 

* Lid info

 
 
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

* Top boards