collapse

Auteur Topic: Het grote budget-topic, info en tips  (gelezen 231526 keer)

0 leden en 4 gasten bekijken dit topic.

Verloofd

  • Gast
Re: Het grote budget-topic, info en tips
« Reactie #450 Gepost op: 5 juli 2014, 22:32:41 »
Hallo! Wij trouwen oktober dit jaar!
Wij doen het voor 5400, en dan hebben we:

- Trouwkleding en schoenen (niet op bespaart)
- Accessoires voor bruid
- Ringen
- Stadhuis
- Kerkdienst
- Muziek tijdens kerkdienst
- Borrel (1,5 uur)
- Diner en feest
- DJ
- Kapster/visagist
- Fotograaf (professioneel)
- Videograaf (professioneel)
- Zelf gemaakte decoratie
- Bruidsboeket + bruidegomcorsage
- Bruidstaart
- Bruidssuite

Ik vind dat echt knap

Ik heb alleen nog maar geschatte bedragen. Ons budget is Max 5000!
Heb nu kleding assessoren taart boeket en kaarten gerekend.
Wil nog een feest en een foto graaf. En zie t niet lukken voor 2500...
Zou je willen kunnen aan geven wat je ongeveer waaraan hebt uitgegeven?
Wel heb ik door dat buiten de regio shoppen ook nog wat op kan leveren. In de randstad is denk ik toch meer concurrentie. Of is dat een illusie?

Melia

  • Held
  • *****
  • Berichten: 2548
  • Geslacht: Vrouw
Re: Het grote budget-topic, info en tips
« Reactie #451 Gepost op: 5 juli 2014, 23:02:25 »
Fotograaf is lastig inderdaad. Wij hadden het geluk dat de zus van manlief prachtige foto's maakt en graag onze bruiloft wilde doen voor haar portfolio. Maar anders zou ik zeker niet te veel bezuinigen op de fotograaf... Kleding enzo kun je best streng budgetteren. Bij ons was de locatie/catering (de hele dag, lunch, diner, feest) echt de grootste kostenpost, maar slim onderhandelen en keuzes maken moet je daar echt wel winst kunnen opleveren. Er zijn heel veel leuke trouwlocaties, dus ik zou zeker bij verschillende gaan kijken en offertes opvragen :)

Jof

  • Held
  • *****
  • Berichten: 9391
  • Geslacht: Vrouw
Re: Het grote budget-topic, info en tips
« Reactie #452 Gepost op: 5 juli 2014, 23:18:12 »
ook fotograven kun je best op bezuinigen. Briefje ophangen bij fotovakschool, via via iemand die nog aan het opstarten is ermee. Zelf een album maken, niet alle foto's digitaal willen hebben etc, kun je best wat mee onderhandelen en voor elkaar krijgen :)
Ringen: gebruikt goud, kortings acties, geen goud maar iets anders kiezen, bv zilver.
randstad is juist vaak veel duurder dan wat meer 'op het platteland'.
Qua locatie/feest: Alles op 1 locatie kan juist een stuk voordeliger zijn. Je hebt ook wel mooie/leuke (feest)locaties die vast niet heel veel vragen. Zo zag ik gisteren bij pitch en putt locatie in bussloo een bruiloft. Prima locatie, sfeer kun je creëren met eigen decoratie en het ligt aan strandje, dus heerlijk genieten met mooi weer zoals gisteren :)
Taart: genoeg hobbybakkers die minstens zulke mooie taarten maken als professionele bakkers voor heel wat minder geld en anders gaan voor een goedkopere optie, slagroomsoezen stapel is hier op het forum al eens voorbij gekomen, slagroomtaart etc.
Aantal gasten verminderen scheelt ook in geld.
Vervoer: iemand in de vrienden/familie kring die een leuke auto heeft, paarden, wat je ook wil.
Jurk: genoeg goedkopere opties te verzinnen. De uitverkoop van modellen 2014 komt er ook weer aan. (of is er al?). Je kunt ook een jurk huren of 2e hands kopen, worden regelmatig jurken aangeboden op markplaats en hier op het forum.
Pak: gewone confectie pakken kunnen idd ook heel mooi zijn, maar ook op maat gemaakt kun je ze best voor een okay prijs krijgen. 2e hands, huren ook hier een prima optie.

Verloofd

  • Gast
Re: Het grote budget-topic, info en tips
« Reactie #453 Gepost op: 5 juli 2014, 23:34:54 »
Ik woon in de rand stad en nijg er naar bruids winkel buiten de regio.
Lijkt toch heel anders ingesteld qua service en prijs.
We gebruiken inderdaad onze eigen auto. Vinden die erg mooi en scheelt geld. Mijn vriend gaat bij een gewone winkel een pak kopen
Make up vraag ik een vriendin op nagels krijg ik korting.
De gasten lijst is voor het trouwen 30 en voor de avond 65.
Of we een feest geven of uit eten gaan ligt aan de kosten.
Ik denk het beste uit te zijn als we op 1 lokatie s'avonds (na etens tijd) kunnen trouwen, taart eten en feesten.
Wel vraag ik me af of je met een etentje niet meer met je gasten spreekt gezien je bruiloft dan maar kort is.

linniepinnie84

  • Held
  • *****
  • Berichten: 2130
Re: Het grote budget-topic, info en tips
« Reactie #454 Gepost op: 6 juli 2014, 01:20:11 »
Jof totaal offtopic...ik was gisteren ook bij pitch en putt bussloo, haha!

Jof

  • Held
  • *****
  • Berichten: 9391
  • Geslacht: Vrouw
Re: Het grote budget-topic, info en tips
« Reactie #455 Gepost op: 6 juli 2014, 01:27:14 »
Wat grappig linnie :)

Lies86

  • Held
  • *****
  • Berichten: 3340
  • Geslacht: Vrouw
  • Wees jezelf, er zijn al genoeg andere!
Re: Het grote budget-topic, info en tips
« Reactie #456 Gepost op: 6 juli 2014, 11:09:53 »
Je kan het zo gek maken als je wilt.
Je kunt t dus ook niet doen.
Alle opties bekijken en afwegen dus. Is nog leuk ook!
En als je ergens een offerte op vraagt niet aangeven dat het om een bruiloft gaat scheelt ook.

kirriemirrie

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1909
  • Geslacht: Vrouw
Re: Het grote budget-topic, info en tips
« Reactie #457 Gepost op: 6 juli 2014, 11:19:01 »
Wij hebben het, met alle toeters en bellen gedaan voor krap Eur. 3000,-, gratis trouwen, mooie auto van zwager, jurk uit china, pak van de outlet, ringen wel gewoon van de juwelier maar geen goud, (wel helemaal naar wens gemaakt door het atelier), een feest van 5 uur, inclusief diner voor alle gasten, open bar, dessert en als taart tompoucen van de Hema....inclusief heel veel nutteloze details waar ik echt op had kunnen besparen maar goed....alles bij elkaar dus voor net Eur. 3000,-...Dus het kan echt wel! maak je niet druk!

Verloofd

  • Gast
Re: Het grote budget-topic, info en tips
« Reactie #458 Gepost op: 6 juli 2014, 12:08:09 »
Woehoe. Langzaam komt mijn hoop een beetje terug.
En eind van alles telt er toch maar 1 ding getrouwd zijn met de liefde van m'n leven :blush:

kirriemirrie

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1909
  • Geslacht: Vrouw
Re: Het grote budget-topic, info en tips
« Reactie #459 Gepost op: 6 juli 2014, 12:13:19 »
Laat dat inderdaad echt je mantra zijn, als je aan het eind van die dag getrouwd bent met je vriend is alles goed gegaan, met of zonder groot feest, met of zonder toeters en bellen, je bent net zo getrouwd als een bruidspaar na een bruiloft van 40.000 euro hoor!

Verloofd

  • Gast
Re: Het grote budget-topic, info en tips
« Reactie #460 Gepost op: 7 juli 2014, 12:24:00 »
Mooi gesproken!
Mijn doel is gezet  :applaus:

juf theelepel

  • Gast
Re: Het grote budget-topic, info en tips
« Reactie #461 Gepost op: 7 juli 2014, 14:29:34 »
Wij hebben vooraf niet echt een budget vastgesteld, maar letten wel op de kleintjes.
Fotograve is een 4e jaars leerling van de vakschool, taart wordt door een kennis gemaakt.
Met de trouwauto hebben we heel veel mazzel gehad, corsages voor de dag gasten maak ik zelf.
Al het drukwerk wordt door mijn zwager verzorgd..
Maak gebruik van je netwerk en stel soms je eisen een beetje bij!

Happy Bride

  • Held
  • *****
  • Berichten: 14739
  • Geslacht: Vrouw
Re: Het grote budget-topic, info en tips
« Reactie #462 Gepost op: 7 juli 2014, 17:11:40 »

En eind van alles telt er toch maar 1 ding getrouwd zijn met de liefde van m'n leven :blush:
En dat is onbetaalbaar

Verloofd

  • Gast
Re: Het grote budget-topic, info en tips
« Reactie #463 Gepost op: 7 juli 2014, 18:58:16 »
Ons budget komt mede omdat we toevallig ook nu tegen een nieuwbouw project aan liepen waar ons droomhuis komt te staan wat we dus graag willen kopen. Echter wil ik het trouwen niet langer uitstellen.
Van uitstel komt...
We hebben een kennis die fotograferen als beroep heeft.
De auto wordt onze eigen auto. Die is gewoon heel mooi.
Make up kan ook worden geregeld en daar houd de kennissen kring wel op

kirriemirrie

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1909
  • Geslacht: Vrouw
Re: Het grote budget-topic, info en tips
« Reactie #464 Gepost op: 8 juli 2014, 10:56:18 »
Taart en uitnodigingen kun je hier op het forum eens rondvragen, zijn heel veel creatieve dames onder ons, dat kan ook flink schelen!

Melia

  • Held
  • *****
  • Berichten: 2548
  • Geslacht: Vrouw
Re: Het grote budget-topic, info en tips
« Reactie #465 Gepost op: 8 juli 2014, 11:09:29 »
Mijn schoonzusje heeft mijn haar gedaan. En ikzelf en mijn zusje bij mijn andere zusje. Geen kapsters ofzo, maar als je niet al te ingewikkelde dingen wilt en veel haarlak gebruikt is het prima!

Lies86

  • Held
  • *****
  • Berichten: 3340
  • Geslacht: Vrouw
  • Wees jezelf, er zijn al genoeg andere!
Re: Het grote budget-topic, info en tips
« Reactie #466 Gepost op: 8 juli 2014, 11:13:04 »
Taart en uitnodigingen kun je hier op het forum eens rondvragen, zijn heel veel creatieve dames onder ons, dat kan ook flink schelen!

Jnine en Rixt zijn hier sowieso goed mee!

En zelf drank inkopen wil ook nog wel eens schelen als je locatie dat toestaat.

Verloofd

  • Gast
Re: Het grote budget-topic, info en tips
« Reactie #467 Gepost op: 8 juli 2014, 14:00:58 »
Goede tips. Zeker de taart zal ik goed in gedachten houden!

Melnikova

  • Held
  • *****
  • Berichten: 2415
Re: Het grote budget-topic, info en tips
« Reactie #468 Gepost op: 11 juli 2014, 12:53:08 »
Geen vriendinnen die handig zijn met haren?
Ik heb mijn kapsel zelf gedaan (je hebt genoeg tijd om te oefenen), maar misschien is er een vriendin die er goed mee is.
Als je zoekt op Lilith Moon op youtube, facebook of pinterest ofzo, krijg je heeeel veel leuke kapsels die makkelijk te maken zijn!

Bedankjes hebben wij ook zelf gemaakt, en kosten ons uiteindelijk nog geen €10,- voor 90 bedankjes.

Wij zijn administratief getrouwd, scheelde ook veel geld. Maar wij hebben het vooral gedaan omdat we neit wilde dat iedereen mee naar binnen ging, het moet wel bij je passen!

Lies86

  • Held
  • *****
  • Berichten: 3340
  • Geslacht: Vrouw
  • Wees jezelf, er zijn al genoeg andere!
Re: Het grote budget-topic, info en tips
« Reactie #469 Gepost op: 11 juli 2014, 16:42:03 »
Zeker de taart zal ik goed in gedachten houden!

Er zitten hier op het forum ook wat hele crea taarten dames!

kirriemirrie

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1909
  • Geslacht: Vrouw
Re: Het grote budget-topic, info en tips
« Reactie #470 Gepost op: 12 juli 2014, 11:25:12 »
Geen vriendinnen die handig zijn met haren?
Ik heb mijn kapsel zelf gedaan (je hebt genoeg tijd om te oefenen), maar misschien is er een vriendin die er goed mee is.
Als je zoekt op Lilith Moon op youtube, facebook of pinterest ofzo, krijg je heeeel veel leuke kapsels die makkelijk te maken zijn!

Bedankjes hebben wij ook zelf gemaakt, en kosten ons uiteindelijk nog geen €10,- voor 90 bedankjes.

Wij zijn administratief getrouwd, scheelde ook veel geld. Maar wij hebben het vooral gedaan omdat we neit wilde dat iedereen mee naar binnen ging, het moet wel bij je passen!

same here, zelf haar gedaan, zelf make-up, bedankjes heel leuk en voor een prikkie en administratief getrouwd om dezelfde reden...scheelt je zooooo veel geld alles bij elkaar!

hgeertje

  • Nieuweling
  • *
  • Berichten: 47
Re: Het grote budget-topic, info en tips
« Reactie #471 Gepost op: 12 juli 2014, 13:30:43 »
Via facebook heb je veel stads- of regiogroepen. Ik heb bij zo'n groep een oproep gedaan om de fotograaf  voor tijdens de ceremonies te vinden die ik nog zocht. Ook voor taarten of haar/make-up kun je in zulke groepen vast wel wat vinden. Gewoon vragen: nee heb je...

Bedankjes worden ook zelfgemaakt, corsages wellicht ook. Verder ook hier veel netwerk/vriendendiensten: bloemen, uitnodigingen, fotograaf voor fotoshoot, DJ... Meestal hoefde ik niet eens te vragen, werd het al aangeboden. Veel doen het graag voor je, eventueel als alternatief cadeautje.

Verloofd

  • Gast
Re: Het grote budget-topic, info en tips
« Reactie #472 Gepost op: 12 juli 2014, 17:07:26 »
Erg leuke ideeen allemaal.
Die filmpjes zijn handig!
Ga maar eens een tijdje met m'n haar aan de gang
Een vriendin kan me mooi opmaken
En ga ook eens om me heen kijken wat ik zelf voor bedankjes kan versieren.
€10 voor 90 bedankjes klinkt super

steenboky

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 203
  • Geslacht: Vrouw
Re: Het grote budget-topic, info en tips
« Reactie #473 Gepost op: 23 augustus 2014, 12:49:16 »
gaat goedkomen.
Bedenk goed waar je prioriteiten liggen.
Wat Kirriemirrie al zei, veel onnodige details waar ze prima op had kunnen besparen.
Zo zijn bedankjes leuk maar geen pre.
Als je daar niks om geeft zou ik dat gewoon weg laten.

ananta

  • Junior
  • **
  • Berichten: 140
Re: Het grote budget-topic, info en tips
« Reactie #474 Gepost op: 31 augustus 2014, 22:18:31 »
Ik heb de balans opgemaakt en wij hebben net geen 3000 euro uitgegeven aan onze bruiloft. Voor de toekomstige bruiden zal ik een lijstje maken met uitgaven. Misschien heeft iemand er nog iets aan. We hebben het feest in onze achtertuin gegeven en met alleen familie en goede vrienden, dus dat scheelde een hoop geld.

500,- Jurk en ondergoed. Gekocht bij een galajurken winkel. Ik heb schoenen aangedaan die ik al had.
500,- Pak. Gekocht bij een herenmodezaak. Omdat het een gewoon pak is kan hij het nog vaker aan.
540,- Gemeente. We wonen helaas wel in een dure gemeente en gratis trouwen konden we echt niet maken en voelde ook niet goed. Dat was juist deel van het hele feest. Onze gemeente heeft wel een prachtige monumentale trouwlocatie. Het trouwboekje hebben we niet genomen. Dat scheelde weer 45 euro.
150,- Auto. Via snappcar een mooie auto gehuurd van een particulier voor 1,5 dag. Dit is inclusief de tank weer volgooien bij aflevering.
540,- Complete bbq voor 40 personen. Het feest was gewoon in de achtertuin en de slager kwam alles (vlees, salades, brood, sausjes, bbq, borden en bestek) brengen en weer vies ophalen de volgende dag.
250,- Drank. Helaas iets te ruim ingekocht, dus we kunnen nog een feestje geven.
140,- Ringen. We zijn beide geen fan van goud en hebben titanium ringen gekocht die we prachtig vinden.
100,- Glaswerk en decoratie. Wijnglazen zijn bij de ikea en blokker goedkoop. Als we het gingen huren zou het bij de slijterij 1,50 per kapot glas kosten. Wonderbaarlijk genoeg is er geen enkel glas gesneuveld en hebben we genoeg glazen voor de komende kerstdiners en andere feestjes.
70,- Partytent. Op het laatste moment wegens de wisselvalligheid er toch nog eentje gekocht.
36,- Huur statafels.
45,- Uitnodigingen (30) en postzegels. Een enkele kaart gekozen en ze hadden een kortingsactie.
0,- Bloemen. Mijn schoonzusje heeft het boeket gemaakt en dat was haar cadeau aan ons.
0,- Fotograaf. Mijn oom heeft de foto's gemaakt en ook nog eens een prachtige locatie geregeld.
0,- Haar en make-up. Door 2 vriendinnen gedaan.

Voor de rest nog wat kleine uitgaven zoals een glijbaan van marktplaats voor mijn nichtjes en een extra koffiezetapparaat. De taart (chocoladecake met stukjes chocolade) had ik zelf gemaakt en iedereen vond hem lekker. Bedankjes hebben we niet gedaan, maar waarschijnlijk gaan we nog wel een bedank kaartje sturen aan iedereen.

We hebben echt alleen gedaan wat wij belangrijk vonden en alleen voor de mensen die het dichtste bij ons staan. Het was een heerlijke dag en we hebben er van genoten.

 

* Lid info

 
 
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

* Top boards