collapse

Auteur Topic: Het grote budget-topic, info en tips  (gelezen 231462 keer)

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

Kyra

  • Gast
Re: Het grote budget-topic, info en tips
« Reactie #75 Gepost op: 11 januari 2006, 21:24:14 »
Het is idd allemaal erg duur, maar wij zijn niet veel kwijt!

Zaalhuur + Dj 150 euro
Auto 90 euro
Fotograaf 175 euro
Taart 62 euro
etc etc

Female

  • Gast
Re: Het grote budget-topic, info en tips
« Reactie #76 Gepost op: 2 februari 2007, 22:05:47 »
Hallo mensen.

Mijn allereerste berichtje op het forum. Even in 1 regel: Naam Femke, 22 jaar oud, ruim 5 mnd zwanger en woon samen met Jurgen. en...

We gaan trouwen! We willen nog voor de komst van ons eerste kindje trouwen... Wel simpel, low-budget en zonder fratsen...  :wink:

We zitten nog in dubio... Of trouwen met alleen onze ouders en broertjes erbij, en dan lekker thuis uitgebreid koken (in totaal 13 man)

Of thuis een soort borrel voor iedereen in de familie die maar wil... (Minimum gastenlijst 75 man, grote familie!) Dan zullen we (aangezien onze familie een paar honderd km verderop woont ook voor eten moeten zorgen. weliswaar simpel en makkelijk (en goedkoop) eten, maar het zijn toch een boel mensen.

Ook nog een optie is om nu alleen te trouwen met ouders enz erbij en nadat het kindje is geboren die 'borrel' doen, als een soort trouw- en kraamfeest ineen....

In ieder geval, ik ben opzoek naar veel (goedkope) tips en ideen!! Wat betreft daginvulling, wat zouden jullie doen? Hebben jullie leuke tips, ik ben wel creatief en vind het leuk om veel dingen zelf te doen en maken....

Ik hoop dat jullie me kunnen helpen!!

(ps we wonen net over de belgische grens en gaan dus hier trouwen. Dit kost, ongeacht dag en tijd maar € 25.00.... Dus we hoeven er niet op te letten om bijv. smorgens gratis te kunnen trouwen)

Nogmaals, ik hoop dat jullie me kunnen helpen!

Alvast Dank!

Groetjes Femke

Goofypv

  • Gast
Re: Het grote budget-topic, info en tips
« Reactie #77 Gepost op: 3 februari 2007, 09:03:16 »
je kan zelf je trouwkaart ontwerpen, deze zelf printen. Dat scheelt al aanzienlijk. Je zou een jurk via marktplaats kunnen kopen of in low-budget zaken of kunnen huren.
Met een auto... heeft misschien familielid/kennis een leuke auto?
Misschien kan je koud buffet doen voor de familie... salades, broodjes... vis ed.  Is goedkoper dan een bbq bv. vlees is duur.
Heb je ruimte voor een partytent in je tuin misschien.
Dan kunnen de mensen binnen of buiten zijn.
sieraden zou je zelf kunnen maken voor je trouwen.
Moet bloemen, je kan ook een gewoon boeketje kopen voor 10 euro ipv duur trouwboeket. Misschien heb je een familielid/kennis met een goede fotocamera en/of videocamera.

Anke

  • Held
  • *****
  • Berichten: 12997
  • Geslacht: Vrouw
    • http://www.rubenenanke.bruiloftsite.nl
Re: Het grote budget-topic, info en tips
« Reactie #78 Gepost op: 3 februari 2007, 11:39:38 »
Allereerst welkom!

Ik weet niet of jullie een groot huis met een grote tuin hebben, maar 75 minimaal, man in je huis wordt wel vol!
En heb je er nog wel zin in om tijdens je kraamtijd zoveel man in huis te hebben, je weet niet hoe je bevalling gaat lopen en hoe fit je je daarna voelt.

Ik snap dat je wil trouwen voor de geboorte van je kindje.
Staat je hele familie erg dicht bij je, anders zou je onderscheid moeten gaan maken, en met de mensen die het dichtst bij je staan een etentje geven.

Of je huurt een clubhuis, scouting ruimte of wat dan ook en je regelt een cateringbedrijf die daar het een en ander komt brengen.
Dan heb je het low budget en genoeg ruimte om daar 75 personen in onder te brengen.

Het is wel moeilijk.

Femke

  • Gast
Re: Het grote budget-topic, info en tips
« Reactie #79 Gepost op: 3 februari 2007, 12:05:07 »
Hoi Femke,

Gefeliciteerd met je a.s. huwelijk en ook gefeliciteerd met je zwangerschap !
Ergens snap ik je goed dat je voordat de kleine geboren wordt wilt trouwen.
Dat wilde ik eerst ook, zodat alles beter geregeld zou zijn.
Geen gedoe etc.

Maar toch koos ik er niet voor, want ik wilde altijd graag eens prachtig op mijn bruiloft zijn.
Ik droomde er van.

Dus we gingen NIET trouwen voordat Jelle geboren werd. Maar pas meer dan een jaar later.
En nu gaan we eindelijk echt trouwen in juni 2007 en mag ik ook de achternaam van mijn vriend dragen die Jelle ook heeft.

Eindelijk zijn we dan compleet  :biggrin:

Maar toch, het is jullie keus. Als bruiloften etc je niet zo veel doet, dan kun je idd gewoon thuis met goeie vrienden en naaste familie lekker eten. Dus simpel houden. Vind je het wel belangrijk, dan is 75 man ook wel iets. Maar dan moet je er de gelegenheid en de ruimte voor hebben.

En dat soort trouw en kraamfeest kun je ook doen, is ook leuk, maar het ligt er aan hoe je je voelt, elke bevalling is anders. De ene voelt zich binnen 4 weken al helemaal goed, de andere niet.

Ik zou erg goed overwegen dat je graag wilt...

Succes !

Wanneer gaan jullie eigenlijk dan trouwen ?

Annemieke

  • Gast
Re: Het grote budget-topic, info en tips
« Reactie #80 Gepost op: 3 februari 2007, 15:52:01 »
Welkom! Leuk dat je meteen met de deur in huis valt met je vragen.

Ik zou zelf denk ik kiezen voor de derde optie: trouwen en met een beperkt gezelschap eten en dan een wat uitgebreider kraamfeest. Moet je wel vooraf bedenken dat je dat beter pas een paar weken na de bevalling kunt doen, want dat zal best vermoeiend zijn! Succes met de keuze en de voorbereidingen.

Ireen

  • Gast
Re: Het grote budget-topic, info en tips
« Reactie #81 Gepost op: 4 februari 2007, 12:23:14 »
De meeste besparingen bereik je door op grote kostenposten te bezuigingen. Besparingen op kleinere zaken kan ook, maar dat zet toch minder zoden aan de dijk

Het aantal gasten bepaalt veel van je prijs. Je kunt met een klein groepje gaan dineren en dat is aanzienlijk goedkoper dan dat met alle daggasten te doen. Als je een diner wilt, natuurlijk.

Wat een nichtje van mij doet is het volgende. Ze is klein getrouwd voor de wet (alleen naaste familie) en trouwt op een andere dag voor de kerk. Dan mag iedereen komen en wordt na afloop de taart aangesneden en is er een lunch (kerk is in de ochtend). Zo kun je wel veel mensen uitnodigen, maar is het toch wat minder duur. De lunch kun je zo uitgebreid en simpel houden als je budget is. Geen feest, geen mnuziek, minder tijd met elkaar en dus ook minder lang kosten.

Ook op je trouwjurk kun je besparen. Of de fotograaf. Besteed wat meer tijd aan zoeken en prijzen vergelijken. Een bruidsjurk kun je ook huren, net als een pak.

Een huwelijksreis is ook nog zoiets. Kan vreselijk duur zijn, maar een last-minute naar de zon kan ook. Of thuis blijven.

Ben benieuwd hoe jullie het gaan doen!

rupsje

  • Gast
Re: Het grote budget-topic, info en tips
« Reactie #82 Gepost op: 5 februari 2007, 20:18:40 »
Hoi hoi!

Leuk dat jullie aan low-budget doen! Hier zijn nog een paar tips:

- Koop het eten voor de hele dag in bij de supermarkt. Vaak doen ze er niet moeilijk over als je het teveel aan eten
(dus dichte verpakkingen) naderhand terug brengt. Geen weggegooid geld dus.

- Heb je vrienden die kunnen helpen tijdens jullie dag? Een mooie auto? Een kennis die goed is in haar&make-up/
fotografie/bloemen/serveren/versieren&opruimen? Als je hen vraagt om te helpen hoef je minder mensen in te huren.
Bovendien kan iedereen dan echt met jullie meeleven!

- Je kunt ook een jaar later op huwelijksreis gaan. Zo spreid je de kosten.

- Trouwpak voor je vent: Kijk eens op www.suits4all.nl! Maatpakken voor heel weinig geld.

Als ik jou was zou ik juist ook op de kleintjes letten.
Er zijn zo veel kostenposten dat je alles elkaar opgeteld heel wat kunt besparen! (mijn ervaring)

Veel plezier en succes met de voorbereidingen!
liefs, Rupsje.
« Laatst bewerkt op: 5 februari 2007, 20:23:47 door rupsje »

Female

  • Gast
Re: Het grote budget-topic, info en tips
« Reactie #83 Gepost op: 5 februari 2007, 21:21:30 »
Hallo meiden!

Ten eerste hartstikke bedankt! Ik ben dankzij jullie al aardig wat goede tips tegen gekomen!
Van de week met vriend-lief nog eens goed gebrainstomd... We gaan in ieder geval voor een bruiloft zo tegen eeind maart. We nodigen onze familie (dus ouders, opa's oma's, ooms & tantes + kids uit. En we gaan alles bij ons thuis vieren.
Ps we willen op zaterdag trouwen (hebben al gevraagd bij de gemeente en is geen probleem. aangezien we in belgie wonen zal het ook op die dag maar 25 euro kosten!  :biggrin: )

Eerst dus trouwen in onze woonplaats. Eind vd morgen trouwen. Aangezien al onze familie bijna 200 km moet rijden mss van te voren bij ons thuis uitnodigen (voor wie dat wil) voor een bak verse koffie en een broodje. Daarna dus naar gemeentehuis om te trouwen en daarna naar ons huis. Verse koffie en grote tafel neerzetten met zelfgebakken taarten (vind ik gelukkig erg leuk om te doen)
en tegen het einde vd middag grote tafel(s) met simpel maar lekker zelfgemaakt koud/ warm buffetje. met veel dingen die we de dag ervoor al kunnen maken. zoals gehaktballetjes, kippenvleugeltjes uit de oven, soep, pastasalade enz enz. (Hiervoor kan ik nog meer van jullie tips gebruiken!! Veel lekkere, makkelijke maar ook zeker goedkope dingen!)

We kopen gewoon mooie kleren ipv trouwkleren, sieraden maak ik zelf. Vd week pas ik eerst even de trouwjurk van mijn moeder. die zat altijd goed maar aangezien ik zwanger ben kijken of we heb 'om kunnen toveren' tot passende jurk.

uitnodigingen maak ik zelf op blanke kaarten. (vind ik ook erg leuk om te doen, crea type!  :wink: )

Bloemen; gewoon wat bosjes tulpen oid vd bloemist en zelf stukjes maken.

Bedankjes; bedenk en maak ik zelf. misschien bak ik wel iets en doe dat in folie of kleine potjes oid. (ook hiervoor kan ik weer jullie tips gebruiken! een zelfgemaakt bedankje)

Foto's maken we gewoon zelf met de digitale camera, vinden we prima.

Wel trouwringen natuurlijk, maar gaan wel op zoek naar mooie. maar niet te duur  :wink:

Zo een heel verhaal, maar hoop dus dat jullie met nog meer ideetjes willen en kunnen komen...

Anke

  • Held
  • *****
  • Berichten: 12997
  • Geslacht: Vrouw
    • http://www.rubenenanke.bruiloftsite.nl
Re: Het grote budget-topic, info en tips
« Reactie #84 Gepost op: 6 februari 2007, 00:45:56 »
Even gebrainstormed???
Je hebt je hele dag al globaal gepland.
Klinkt goed, hopelijk kan je alles vinden en regelen.
Leuk he een schets voor je voorbereidingen en dag maken!?

Ireen

  • Gast
Re: Het grote budget-topic, info en tips
« Reactie #85 Gepost op: 6 februari 2007, 08:35:05 »
Klinkt heel gezellig allemaal en lijkt niet zo duur te worden. Je hebt echt al veel gedaan en bedacht! Veel succes met de verdere voorbereidingen!

Female

  • Gast
Re: Het grote budget-topic, info en tips
« Reactie #86 Gepost op: 6 februari 2007, 10:32:48 »
Bedankt voor de leuke reacties! Ik hoop dat het lukt. Ik heb nu echt heel veel tijd om aan de voorbereidingen te besteden dus denk dat het wel goed komt. Hoe meer ik erover nadenk hoe meer zin ik er in krijg... Vind het ook wel een uitdaging om voor heeeel weinig geld toch iets tofs neer te zetten.

Ik houd jullie op de hoogte en wat betreft jullie tips voor eten en bedankjes; die zijn nog steeds meer dan welkom  :wink: !!

Groetjes Femke

Anke

  • Held
  • *****
  • Berichten: 12997
  • Geslacht: Vrouw
    • http://www.rubenenanke.bruiloftsite.nl
Re: Het grote budget-topic, info en tips
« Reactie #87 Gepost op: 6 februari 2007, 12:08:08 »
Tip: maak een lijst van wat je nodig hebt en denkt daar aan uit te willen geven.
Zo verlies je het overzicht niet over wat je allemaal wil en nog belangrijker het budget.
Want het totaalplaatje, tja, daar wil je toch ook nog wel eens van schrikken.
Je weet zo wel waar je aan toe bent en wat je nog moet sparen.

Desiree

  • Junior
  • **
  • Berichten: 136
    • http://
Re: Het grote budget-topic, info en tips
« Reactie #88 Gepost op: 14 oktober 2007, 17:42:21 »
Toen we trouwplannen hadden (Jaartje geleden) wilde we wel iets leuks maar niet teveel uitgeven. Werkelijk alle uitgave die we konden doen daarvan hebben we ieder dubbeltje wel drie keer omgedraaid. Maar we zitten nog schrikbarend hoog met de kosten! Als je het allemaal afzonderlijk bekijkt valt het wel mee. maar toen we het eenmaal optelde:  :dry: 10.000! Nou dat was even slikken. Ruim 4000,- meer dan gebudgetteerd! Tandjes.... :blink: Gelukkig staan we achter iedere keuze die we gemaakt hebben. Maar ik vind het zo idioot veel! Ik heb al moeite met een rok in de uitverkoop van € 60,-. Die heb ik al eens terug gebracht.
Mijn trouwjurk is echt de helft goedkoper, tweedehands trouwschoenen, zelf kaarten gemaakt etc. Echt op alles hebben we bespaard, ik denk er zelf over om mijn eigen boeket te maken :unsure:  en nog komen we aan zo'n hoog bedrag. Ik moet echt moeite doen om niet te bedenken wat we daar wel allemaal niet voor andere dingen voor kunnen doen! We hebben zelfs geen aparte dingen zoals een trouwkoets of luxe auto! :huh:. Ik kan niet zeggen dat ik het niet snap want ik heb mijn uitgavelijstje zelf gemaakt. Het is maar goed dat ik dit totaaledrag niet van te voren wist!  :biggrin: Dan had ik mijn huwelijk vast uitgesteld of waren we op de gratis dag getrouwd :laugh:

Loopt het bij jullie ook de spuigaten uit?
« Laatst bewerkt op: 14 oktober 2007, 17:43:52 door Desiree »

Alexia

  • Gast
Re: Het grote budget-topic, info en tips
« Reactie #89 Gepost op: 14 oktober 2007, 18:07:24 »
hey,

bij ons loopt het in sommige opzichten de spuigaten uit, maar in andere opzichten kunnen we besparen dus ik denk dat we zelfs iets 'goedkoper' dan gebudgetteerd uitkomen.. ik zie het wel. Maar ik kan me voorstellen dat het even slikken was. Maar als je het waard vindt... wordt vast een prachtige dag :wink:

Liefde is ... wendy & Jasper

  • Gast
Re: Het grote budget-topic, info en tips
« Reactie #90 Gepost op: 14 oktober 2007, 18:49:49 »
Ook wij hopen (als we ooit nog eens gaan trouwen) onder of rond de € 10.000 te blijven. En dan nog wat extra voor de huwelijksreis. Maar als ik het bij jullie al zo hoor, lijkt het niet makkelijk om dat te realiseren. Maar er zijn stellen die het voor minder doen of voor veel meer.
En net wat je zegt: als je dit geweten had, had je het misschien niet gedaan of anders, maar nu sta je achter de keuze, dus ik wens je veel succes met de verdere voorbereidingen.

friend

  • Gast
Re: Het grote budget-topic, info en tips
« Reactie #91 Gepost op: 14 oktober 2007, 20:55:12 »
wij komen zonder huwelijksreis uit rond de 5500, moet daarbij wel zeggen dat we de kleding van onze ouders krijgen maar verder doen we niet overdreven zuinig eigenlijk

mods

  • Gast
Re: Het grote budget-topic, info en tips
« Reactie #92 Gepost op: 14 oktober 2007, 22:28:42 »
wij doen het voor 3000 euro
en kunnen er niet overheen.

jurk is tweedehands gekocht
kaarten worden door mij ontworpen en gratis door een vriendin gedrukt die bij een drukkerij werkt
band is gratis omdat het bekende zijn
locatie 'kaal' gehuurd, drank kunnen we via via weer goedkoper krijgen
zelfde geldt voor het diner, we huren zelf catering in
bruidstaart krijgen we van mijn moeder
pak koopt vriendlief bij suitsupply
ringen worden van zilver ipv witgoud
versiering in de uitverkoop bij v&d
trouwauto van de buurman die ook wil rijden
bedankjes 0,40 per stuk.. etc

het is 100x meer geregel maar het scheelt bergen met geld
als het meer dan 3000 zou kosten hadden we niet kúnnen trouwen

ondanks dat is alles wel echt naar ons zin

(ps we hebben 15 daggasten en totaal 100 feestgasten)

Maaike2902

  • Gast
Re: Het grote budget-topic, info en tips
« Reactie #93 Gepost op: 15 oktober 2007, 00:04:48 »
Wij hadden een budget van 10.000 en gewoon gedaan wat we leuk vonden we hebben totaal iets minder dan 7.000 besteed en we gaan niet op huwelijksreis daarvan (ook betalen we geen fotograaf)

Anke

  • Held
  • *****
  • Berichten: 12997
  • Geslacht: Vrouw
    • http://www.rubenenanke.bruiloftsite.nl
Re: Het grote budget-topic, info en tips
« Reactie #94 Gepost op: 15 oktober 2007, 01:06:36 »
Bij ons was het rond de 10.000 euro incl huwelijksreis.
Het is wel even slikken als je ziet wat je allemaal voor dat geld kan doen.
Maar achteraf kan ik nu zeggen dat het dubbel en dwars waard is geweest.
Zou het zo weer doen!

RainbowR1

  • Gast
Re: Het grote budget-topic, info en tips
« Reactie #95 Gepost op: 15 oktober 2007, 10:16:27 »
Volgens mij span ik de kroon!! Inclusief huwelijksreis (oke, die is dan wel naar Indonesië), komen wij uit op 20.000 euro!  :blink:

Ook wij letten heel erg op het budget, geen trouwauto huren, uitnodigingen worden (gratis) gemaakt en gedrukt door tante, goedkope fotograaf enz. Onze kosten liggen voornamelijk in het feest, maar daar wil ik eigenlijk ook niet op bezuinigen... Het was overigens wel enorm slikken toen we daarop uitkwamen.

Het "vervelende" is dat ik volgende maand ga promoveren en daar ook een flinke smak geld voor ga neerleggen ivm mijn promotiefeestje. Maar ja, dat is al vier jaar gepland he :wink: Ik merk wel dat ik heel wat op mijn promotiefeest ben gaan beknibbelen, om zo wat geld over te houden voor mijn trouwfeest, omdat ik de laatste toch wel belangrijker vind!

Rosie

  • Gast
Re: Het grote budget-topic, info en tips
« Reactie #96 Gepost op: 15 oktober 2007, 10:40:40 »
Wij hadden enkele maanden geleden een max. bedrag van 8.000 euro vastgelegd... (zonder de huwelijksreis).

Ik denk dat we er wel wat boven gaan zitten, op het laatste moment ontdek je toch vaak nog dingen waar je niet aan gedacht hebt, of die duurder zijn dan je dacht (zoals bloemen, jezus, wat zijn die duur!).

Het zal dus volgens mij eerder naar de 9.000 euro gaan, maar ik ben al blij als we onder de 10.000 kunnen blijven, want dat vind ik wel érg veel geld!

Ook wij gaan heel veel zelf doen: we hebben onze eigen uitnodigingen ontworpen en kunnen het eten laten doen voor erg weinig geld. Ook de trouwringen gaan we erg goedkoop houden.

De duurste dingen zijn bij ons de trouwjurk, de fotografe en de DJ, maar voor de rest valt het toch flink mee vind ik zelf :)
« Laatst bewerkt op: 15 oktober 2007, 10:45:59 door Rosie »

Desiree

  • Junior
  • **
  • Berichten: 136
    • http://
Re: Het grote budget-topic, info en tips
« Reactie #97 Gepost op: 15 oktober 2007, 10:58:31 »
Onze uitgave is een beetje als volgt verdeeld:

Kleding bruid en bruidegom + accesoires kapper etc. plm 1500
Kleding 2 volw. kinderen (getuigen) en 4 bruidsmeisjes plm 800
Huwelijksvoltrekking, huur lokatie en receptie voor 65 pers. plm. 1400
7 gangen Diner Dansant (6 uur) voor 31 pers. plm. 2480
Ringen: Gratis! (maken ze zelf!)
Bruidstaart 65 pers. : 195,-
80 Trouwkaarten incl postzegels: 145,-
Fotograaf 5 uur: 390,-
Hotel en bus: 450,-
allerlei diversen kado's, bedankjes, aankleding, etc.: 1400,-

Pff het kost me zelfs moeite om het hier op te schrijven. We konden wel een feest organiseren ipv diner dansant voor het zelfde geld. Maar dan kwamen de kosten van de band etc er nog bij.

Voor mijn gevoel hebben we niet echt uitgaven gedaan die buiten proporties zijn. Gelukkig hebben we de financiele ruimte (na de bruiloft niet meer  :biggrin: ).

nisanlin

  • Gast
Re: Het grote budget-topic, info en tips
« Reactie #98 Gepost op: 15 oktober 2007, 11:00:24 »
Bij ons valt het tot nu toe mee maar we hebben dan ook veel meevallers gehad. Zo boden mijn ouders aan het feest, diner en de band vrijwel in zijn geheel te betalen want ons een paar duizend euro scheelt. We proberen het wel budget te houden, maar op sommige dingen laat ik het nu maar. Want ik krijg omdat ik bij mijn werk wegga een behoorlijke som geld mee, en omdat ik nieuw werk heb en ik meteen weer verder kan werken, is dat geld allemaal "extra" dus we zitten weer wat ruimer. Maar nog steeds letten we wel op hoor. Mijn jurk wordt gemaakt door een bevriende coupeuse, mijn vriend's pak is er al en was goedkoop, we gaan onze (mijn) ring in Turkije kopen, fotograaf is erg goedkoop, overnachting is gratis, koffie na de plechtigheid is bij mijn ouders, lunch is bij mijn ouders, torselet en trouwschoenen zijn tweedehands, nou ja, het gaat eigenlijk erg goed.

Alleen over de huwelijskreis twijfelen we nog, we hebben wel ideeen waar we naartoe willen maar hoe of wat daar zijn we nog niet uit.

Fammie

  • Held
  • *****
  • Berichten: 11941
  • Geslacht: Vrouw
Re: Het grote budget-topic, info en tips
« Reactie #99 Gepost op: 15 oktober 2007, 11:02:58 »
Je zit zo aan de 10.000 euro. Maar kleding voor de getuigen betalen zou ik persoonlijk niet doen. Bruidskinderen vind ik iets anders. Die hadden wij onder andere om die reden niet maar volwassenen kunnen wel zelf voor kleding zorgen in mijn ogen. Jullie zullen er vast een goede reden voor hebben

 

* Lid info

 
 
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

* Top boards