collapse

Auteur Topic: Het grote dagindeling/draaiboek-topic  (gelezen 522348 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Bolletje1

  • Held
  • *****
  • Berichten: 6103
Het grote dagindeling/draaiboek-topic
« Gepost op: 4 januari 2005, 21:12:44 »
Ik ben erg benieuwd naar de planning van jullie trouwdag. Wij zijn daar namelijk nog niet uit. We willen rond 14.00u trouwen op het stadhuis en willen waarschijnlijk niet voor de kerk trouwen. Verder willen we dineren met de daggasten en savonds een feest geven. Maar wat we met de tijd tussen het stadhuis en het diner willen doen weten we nog niet. Receptie zou kunnen maar is wel weer extra duur. En de mensen die we zowiezo willen zien die dag komen al op het feest. Dus de receptie zou alleen zijn voor mensen die we er niet perse bij willen hebben en dat vind ik dus ook weer zonde van de centen.
Ik ben dus erg benieuwd hoe jullie je dag indelen.  En wanneer maken jullie je fotoreportage (als jullie die doen natuurlijk)? Ik zat te denken dat sochtends al te doen zodat we de rest van de dag niet meer van onze gasten weg hoeven.
Ben benieuwd naar jullie ideeën!

Pappeline

  • Gast
Re: Het grote dagindeling/draaiboek-topic
« Reactie #1 Gepost op: 4 januari 2005, 21:51:45 »
Nou hier komt onze voorlopige dagplanning:

S'morgens gaan wij foto's maken

12.30 daggasten verzamelen bij de bruid
14.00 trouwen in gemeentehuis
15.00 trouwen in de kerk
16.30 aankomst bij feestlocatie voor koffie
17.00 aanvang receptie
19.00 einde receptie nu volgt een kleine maaltijd bestaande uit soep en een vleesgerecht met patat. Tot slot snijden wij de ijsbruidstaart aan als toetje
20.30 aanvang feest
01.30 einde van het feest :sad:

Het beloofd een drukke dag te worden, maar heb er nu al reuze zin in!! :laugh:

Gr pappeline

pief

  • Gast
Re: Het grote dagindeling/draaiboek-topic
« Reactie #2 Gepost op: 4 januari 2005, 21:56:41 »
Wij trouwen om 14.45 en gaan daarna taart eten en koffie drinken (da's het plan althans  :) ) Dan is het ongeveer 16.00 uur schat ik. Daarna foto's maken, wat jij zegt dat je dan niet meer van je gasten weg hoeft dat is wel zo, maar we vinden het allebei niet leuk om elkaar zo lang voor het huwelijk te zien. De gasten geven we denk ik gewoon de mogelijkheid om mee te gaan tijdens de fotosessie of nog een kopje koffie te drinken. Die hele reportage hoeft van mij niet langer dan een uur te duren. Daarna gaan we richting het huis van mijn moeder waar we een traiteur of catering laten komen. Dan hebben we daar van +- 18.00 tot 20.00 tijd voor (eventueel kunnen we daarna nog wat foto's maken als het 's middags regende ofzo). Vanaf 20.30 begint het feest.
Veel plezier met jullie voorbereidingen!

trolly

  • Gast
Re: Het grote dagindeling/draaiboek-topic
« Reactie #3 Gepost op: 5 januari 2005, 00:16:21 »
's ochtends foto reportage........
11.00 uur verzamelen gasten (ongeveer 25) bij ons thuis voor koffie en broodjes
13.00 uur trouwen
14.30 op locatie in twente taart met koffie
dan de borrel
16.30 uur vorkjes gerecht
17.00- 19.00 kruisboogschieten en-of wandelen
18.15 Duo soepje
19.15 aan tafel voor het hoofdgerecht en dessert

We verwachten dat de dag rond 22.00 uur voorbij is.............
We zijn de hele dag met dezelfde mensen.....

Groetjes Trolly

Yvonne

  • Gast
Re: Het grote dagindeling/draaiboek-topic
« Reactie #4 Gepost op: 5 januari 2005, 09:17:48 »
Leu om te lezen hoe verschillend de indelingen er van iedereen uitzien.
Hier die van ons
9.15   ophalen bruid bij ouders en foto's maken met ouders OEPS BEETJE VROEG!!
10.00 foto's maken op  diverse locaties
12.00 verzamelen daggasten bij ouders bruid, Wij komen daarheen rond 12.15  
13.00 vertrek naar gemeentehuis met paard en koets
13.30 gemeentehuis
14.30 einde gemeentehuis en vertrek naar Leiden
15.15 begin rondvaart
16.15 einde rondvaart en vertrek naar feestlocatie
16.45 bruidstaart aansnijden
17.15 begin receptie
19.00 einde receptie aankomst avondgasten
19.30 begin diner
0.00  einde feest

Dit is ons schema. Beetje veel, maar wel zoals we het in gedachten hadden....

dromer

  • Held
  • *****
  • Berichten: 4405
  • Geslacht: Vrouw
    • http://
Re: Het grote dagindeling/draaiboek-topic
« Reactie #5 Gepost op: 5 januari 2005, 10:56:53 »
*slik* ik heb nog helemaal geen planning. ik had zoiets van ik zie wel........ maar misschien is het inderdaad wel even handig om wat meer duidelijkheid te scheppen over tijdstippen enzo.... dit weten we al wel (toch ook een soort planning) fotos zullen we dus wel vooraf maken....

14.00 trouwen in gemeentehuis
15.00 koffie / gebak bij schoonouders
16.00 beginnen met voorbereidingen BBQ
20.30 aanvang feest in minatuurpark
00.30 einde feest met evt uitloop tot 1.30

Cygnet

  • Gast
Re: Het grote dagindeling/draaiboek-topic
« Reactie #6 Gepost op: 5 januari 2005, 11:08:49 »
Hi, een vaste planning is natuurlijk moeilijk maar je kunt wel rekening houden met de volgende richtlijnen:
  • Make-up, kapper, kleden
  • (lichte) maaltijd - je wil niet op HET moment van je stokkie gaan...
  • Burgerlijk huwelijk
  • Kerkelijk huwelijk
  • Felicitiaties (evt. nu taart snijden)
  • Foto reportage (evt. activiteit voor je daggasten)
  • Receptie
  • Diner
  • Feest
Foto's kun je natuurlijk ook vooraf maken maar ik geef er persoonlijk de voorkeur aan om dat na het ja-woord te doen, omdat je die gelukzalige blik niet kunt nadoen...
Als je op een bijzondere locatie trouwt (kasteeltje ofzo?) dan is er vaak wel een mogelijkheid om een rondleiding te regelen voor je daggasten zodat jullie rustig foto's kunnen maken. Of simpelweg koffie en evt. broodjes?
Vergeet zelf niet op de dag te eten!
Receptie is natuurlijk niet nodig )geldt voor alle onderdelen behalve het burgerlijk huwelijk) maar is wel zinnig als je bijvoorbeeld een hele grote familie hebt, geen feest geeft of collega's, clubjes, vrijwillige brandweer of je kleuterklasje de kans wil geven jou in je jurk te zien en te feliciteren.

Bolletje1

  • Held
  • *****
  • Berichten: 6103
Re: Het grote dagindeling/draaiboek-topic
« Reactie #7 Gepost op: 5 januari 2005, 14:03:34 »
Hey bedankt voor de reacties allemaal!
Er zit inderdaad best een verschil in ieder haar dag. Maar daar zijn we ook allemaal veschillend voor natuurlijk!
Dat van de foto's na het trouwen zelf vind ik ook wel een goede reden eigenlijk. Dat je je dan anders voelt dan sochtends. En ook dat je je aanstaande dan al ver van tevoren ziet.
Ik wil dus zelf rond een uur of 14.00 trouwen op het stadhuis. Vantevoren zou ik de daggasten thuis willen ontvangen en als mijn vriend gearriveerd is (die gaat bij Maar daarna weet ik het dus niet. Wel dat we rond een uur of 6 gaan eten met de daggasten (buffet) en het feest dan rond een uur of 8 kan beginnen tot 1.00u. Maar dan zit er dus nog een gat van zeg 15.00u tot 18.00u in. Daar moeten we dus nog eens goed over nadenken!

mirjam

  • Gast
Re: Het grote dagindeling/draaiboek-topic
« Reactie #8 Gepost op: 10 januari 2005, 20:03:16 »
onze dagindeling is ongeveer als volgt:

8.00 uur naar de kapper
10.00 uur wordt ik opgehaald door jeroen
10.30 foto's maken
12.00uur lichte lunch met daggasten bij mijn ouders
12.45 vertrek naar gemeentehuis
13.00 trouwen voor de gemeente
14.30trouwen voor de kerk
15.30 receptie
18.00 etentje tot ongeveer 22.00 uur


Volgende dag gaan we een weekendje weg met z'n tweeen
We trouwen vrijdag 20 mei en gaan van zaterdag tot en met maandag lekker weg samen.

mirjam

marieke

  • Gast
Re: Het grote dagindeling/draaiboek-topic
« Reactie #9 Gepost op: 17 januari 2005, 07:43:39 »
Onze tijdsindeling ziet er als volgt uit:

6.30 opstaan en samen met de kindjes ontbijten
7.15 douchen
8.00 komen zijn ouders en broer en mijn moeder met haar partner en zus en drinken we een kopje koffie
8.15 ik ga me aankleden met hulp van mijn schoonmoeder en mijn zusje doet mijn haar en make-up Christiaan wordt geholpen door zijn vader.
9.15 kom ik naar beneden
10.00 foto's maken (eerst met de kindjes) tot 12.00
12.30 lunchen met ouders en hun partner, (half)-broertjes en zusjes en onze 2 ceremoniemeesters/getuigen
13.15 kindjes wakker maken en klaarmaken voor vertrek
13.45 met de (bak)fiets vertrekken naar de trouwlocatie
14.30 trouwen
16.00 thuis in de tuin koffie/thee en taart met de daggasten
18.00 buffet met alle daggasten
20.15 feest tot 24.00

groetjes, Marieke

sandy

  • Gast
Re: Het grote dagindeling/draaiboek-topic
« Reactie #10 Gepost op: 17 januari 2005, 21:04:39 »
hoi,
ik zie dat een aantal mensen ervoor kiezen om een bbq te houden. doen jullie dit thuis en zo ja regelen jullie het ook zelf of laten jullie dat door een cateraar doen?
wij twijfelen nog om het eten ook eventueel thuis te doen. het lijkt me wel knus en kostentechnisch is het ook goedkoper??, maar aan de andere kant heb je zelf wel veel meer werk.


even dit ter zijde, maar onze dagindeling ziet er als volgt uit:

9.30 ophalen bruid
10.00 "trouwen'op school bij mijn kleuters en receptietje
11.30 foto's maken
13.30 lunch thuis of bij schoonouders
15. 00 trouwen
16.30 borrel en buffet of BBQ thuis???
20.00 feest in voetbal stadion

pief

  • Gast
Re: Het grote dagindeling/draaiboek-topic
« Reactie #11 Gepost op: 17 januari 2005, 21:39:29 »
Jorieke, ik denk niet dat de tijd van 15.00 tot 18.00 te veel is hoor. Als je bv taart aan wilt snijden foto's gaat maken, hou je niet zo heel veel meer over.

Sandy, wij vieren het feest 's avonds ook thuis (bij mama dan  :) ). We dachten eerst dat dit veel goedkoper zou zijn, maar de tent die we huren plus inrichting e.d. loopt ook nog aardig op....is niet erg, maar 't is wel zo. En het is idd veel meer plannen. Achteraf ben ik blij dat we pas om 14.45 trouwen, want het duurt wel een paar uur voor de tent helemaal staat. 's Ochtends om 8.00 wordt de vloer nl al geplaatst en van 9.00 tot 11.00 wordt de tent opgezet. Dan is er nog ff tijd om te relaxen en hup naar het gemeentehuis!

We doen een buffet, dat is 32,50 pp. Het is wel een heel uitgebreid buffet hoor. Voor brengen danwel in het restaurant etten was geen meerprijs. Ze bezorgen het en halen het na het eten weer op.

karel&ingrid

  • Gast
Re: Het grote dagindeling/draaiboek-topic
« Reactie #12 Gepost op: 31 januari 2005, 09:55:32 »
Ehhhhhhhhh  veranderd  en dat zal nog  wel  vaker  vorkomen  mij kennende   :laugh:  :rolleyes:  :rolleyes:
zie  verder op
« Laatst bewerkt op: 7 maart 2005, 14:07:25 door karel&ingrid »

dagmar

  • Gast
Re: Het grote dagindeling/draaiboek-topic
« Reactie #13 Gepost op: 8 februari 2005, 13:37:00 »
Onze dagindeling ziet er in grote lijnen wel hetzelfde uit. Wij zitten alleen met het ''probleem'' hoelaat we de daggasten zullen laten komen.
We gaan namelijk 's morgens foto's maken en aan de ene kant vinden we het heel leuk als de gasten er al zijn als tom mij komt halen. maar als we dan foto's gaan maken zitten de gasten bij ons thuis. en aan de nader kant is het ook wel heel leuk als wij samen terugkomen van het foto's maken dat ze ons staan op te wachten. Wie heeft er suggesties of hoe hebben jullie dit opgelost??
Groetjes Dagmar

irenebreebaart

  • Gast
Re: Het grote dagindeling/draaiboek-topic
« Reactie #14 Gepost op: 8 februari 2005, 13:57:29 »
Wij gaan 's morgens foto's maken, dus de gasten zijn er nog niet als ik word opgehaald. Ik zou het ook niet zo leuk vinden als alle daggasten mij al hebben gezien en Peter pas als laatst...

Onze planning:

's morgens foto's
11.30 verzamelen daggasten bij ouders bruid voor koffie en broodje
12.00 bruid en bruidegom komen aan
13.00 trouwen gemeentehuis
14.00 trouwen kerk
15.30 bruidstaart en koffie (of champagne) op de lokatie
16.45 aanvang receptie
18.00 einde receptie, tijd voor een borrel met de daggasten
18.30 diner
20.30 feestavond
24.00 einde feest

Wij trouwen op vrijdag en vertrekken op zondag voor 15 nachten naar Aruba, Bonaire en Curacao  :)

Yvonne

  • Gast
Re: Het grote dagindeling/draaiboek-topic
« Reactie #15 Gepost op: 8 februari 2005, 15:05:54 »
Wij hadden hetzelfde probleem.
We hebben ervoor gekozen om de aankomst van de bruidegom alleen te doen met onze ouders en getuigen. FF knus en rustig. Wij gaan dan foto's maken en als we terugkomen is het de bedoeling dat alle gasten zich bij mijn ouders hebben verzameld. Zo kunen we iedereen gedagzeggen en met z'n alle naar het gemeentehuis.

Aan de ene kant had ik het ook wel leuk gevonden als indereen er zou zijn als mijn lieffie me komt halen, maar het enige moment van de dag dat we nu ff samen met onze ouders en zus en getuigen zijn heeft toch de doorslag gegeven!!

Succes met je beslissing, misschien kan je hier iets mee...... :unsure:

trolly

  • Gast
Re: Het grote dagindeling/draaiboek-topic
« Reactie #16 Gepost op: 8 februari 2005, 15:08:29 »
Wij wonen in het oosten, en omdat veel gasten uit het westen moeten komen trouwen we pas om 13.00 uur.
Wij nodigen de gasten om 11.00 uur bij ons thuis uit.

Wij zijn op dat moment foto's maken, als het goed is zijn de meeste gasten er als we terugkomen.

Vrienden van ons, die waarschijnlijk de avond van te voren al komen, vangen dan 's ochtends de gasten bij ons thuis op met koffie en broodje...

Groetjes Trolly

brenda78

  • Gast
Re: Het grote dagindeling/draaiboek-topic
« Reactie #17 Gepost op: 27 februari 2005, 16:36:02 »
Zoals het er nu naar uit ziet, ziet de planning er als volgt uit:

8.00 kapper en visagiste aan huis ook voor vrouwelijke familieleden
10.00 Peter haalt mij op
10.15 foto´s maken met de fotograaf
12.00 een snelle hap (broodjes met koffie en thee)
12.30 op naar de trouwlokatie
13.30 trouwen op lokatie
14.30 trouwen in de kerk
15.30 vertrek naar feestlokatie
16.15 aansnijden bruidstaart en nog enkele familiefoto´s
18.00 een uitgebreide broodmaaltijd met koffie en thee na
20.00 even opfrissen
20.30 feest
00.30 einde feest en vertrek naar hotel

Een drukke dag en redelijk veel reistijden...

Sannievermeer

  • Gast
Re: Het grote dagindeling/draaiboek-topic
« Reactie #18 Gepost op: 27 februari 2005, 17:00:00 »
[color=\"red\"]

Onze dagplanning is als volgs:


Donderdagavond komen de ouders van mij naar ons huis! Arjan gaat bij zijn ouders slapen.


S morgen maken we ons allebei klaar voor de Big day...


Rond 12.00 komt arjan mij halen,

12.30 gaan wij foto's maken

14.00 komen de daggasten binnen druppelen bij ons thuis.
Krijgen ondertussen kopje koffie enzo

14.45/15.00 zijn wij ook weer terug van foto's maken...ff wat eten en laatste check

15.30 gaan we trouwen

16.45 ongeveer bij de feestzaal

17.30 Diner met de daggasten

20.00 het feest!!!!

24.00 naar huis, slapen :wink:

en zondag 22-5 op vakantie :biggrin:  [/color]

esther

  • Gast
Re: Het grote dagindeling/draaiboek-topic
« Reactie #19 Gepost op: 1 maart 2005, 19:31:54 »
beste allemaal,

Ook ik ben druk bezig met het maken van een dagindeling. Wat ik me eigenlijk afvraag is hoelang een fotoreportage ongeveer zal duren.
En hoe vind je een kapper die aan huis wil komen?
groetjes Esther

brenda78

  • Gast
Re: Het grote dagindeling/draaiboek-topic
« Reactie #20 Gepost op: 1 maart 2005, 19:41:50 »
Esther,

Hoe lang een fotoreportage gaat duren kun je zelf afspreken met de fotograaf.
En het hangt natuurlijk er van af hoe ver de lokatie rijden is en met wat voor vervoer je gaat.

Zelf gaan we gewoon wat rond rijden in het mooie Drentse land, dus is het wat makkelijker. Mijn ouders wonen vlak bij het water, het bos en de heide. Heel verschillende gebieden in nog geen 5minuten van elkaarr.
Wij rekenen op een reportage van 1 1/2 uur, ook omdat wij ook nog foto's van het gemeentehuis, de kerk en het aansnijden van de bruidstaart willen.
Wij gaan voor een reportage van 90 foto's.

En wat de kapper betreft...gewoon vragen aan de kapper in de buurt.
Ik had al een thuiskapper en toevallig woont ze in de buurt van mijn ouders, dus die wilde wel langskomen.
En om het speciaal te maken doen wij dus alle vrouwelijke familieleden ook gelijk mee...ze hebben geen van allen echt kijk op kapsels en make-up. We willen ook dat zij er stralend bijlopen :)
Kost ietsje meer, maar het is dan ook wel erg gezellig.

natascha

  • Gast
Re: Het grote dagindeling/draaiboek-topic
« Reactie #21 Gepost op: 3 maart 2005, 13:51:37 »
Johan slaapt elders.
-`S morgens proberen Demy en ik wat te eten.
-schoonmoeder komt helpen
-Thuiskapster doet haar en make/up bruid, demy, en schoonmoeder.
-Aankleden.
-Johan komt
-Foto´s maken
-14 uur gasten verzamelen bij schoonouders koffie drinken
- 14:30 vertrekken
-15 uur trouwen
-16 uur vertrekken naar feestlokatie
-16:30 koffie met bruidstaart
-18 uur eten
-20 uur einde


Zaterdag.

18 tot 21 uur FEEST

Natascha

lbruin

  • Gast
Re: Het grote dagindeling/draaiboek-topic
« Reactie #22 Gepost op: 6 maart 2005, 14:29:59 »
Ik zie dat jullie vrijwel allemaal het diner tussen de receptie en het feest in doen.

Dat was ons idee ook. Maar hebben jullie geen gasten die naar de receptie en het feest komen maar niet naar het diner? Want wat doe je dan met die gasten??


Groetjes Leonie

dromer

  • Held
  • *****
  • Berichten: 4405
  • Geslacht: Vrouw
    • http://
Re: Het grote dagindeling/draaiboek-topic
« Reactie #23 Gepost op: 6 maart 2005, 14:52:32 »
wij hebben geen receptie alleen wel een feest. Eerlijk gezegd heb ik nog nooit een bruiloft meegemaakt waarvan de receptie voor het diner is. Mijn zus had dat ook niet en dat was maar goed ook omdat het anders wel wat was uitgelopen.... en de meeste die ik ken hadden gewoon alleen een keuze van of / of dus of op de receptie of op het feest....

Pappeline

  • Gast
Re: Het grote dagindeling/draaiboek-topic
« Reactie #24 Gepost op: 6 maart 2005, 20:01:28 »
Wij hebben wel een receptie, maar nodigen hier alleen mensen uit die niet op het feest komen ( meer kennissen zeg maar)
Op het feest komen de goede bekenden, collega's e.d
En wij hebben wel een diner na de receptie :tongue:

Gr pappeline

 

* Lid info

 
 
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

* Top boards