collapse

Auteur Topic: Het grote dagindeling/draaiboek-topic  (gelezen 527581 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

cadanawo

  • Held
  • *****
  • Berichten: 3147
  • Geslacht: Vrouw
Re: Het grote dagindeling/draaiboek-topic
« Reactie #50 Gepost op: 28 maart 2005, 23:57:52 »
Je kan je bruiloft zo indelen zoals jij het wilt!

Wij houden bijvoorbeeld geen receptie, maar 's avonds één groot feest.
We wilde geen keuze maken wie er wel of niet op de receptie en het feest mochten komen om scheve gezichten te voorkomen.

Overdag zijn alleen onze getuigen, ouders een oom en tante van mij en een oud tante van mijn vriendje uitgenodigd. We zijn dan incl. onzelf met 13 volwassenen en 4 kinderen. Met dit groepje gaan we ook eten en vanaf 20.00 uur zijn de overige familieleden en vrienden welkom.

Wij trouwen om 14.30 uur en daarna gaan wij foto's maken en de daggasten gaan dan alvast naar de lokatie.
Na de foto's is er even een rustpuntje en rond 18.00 uur gaan we eten.

We trouwen in onze woonplaats en houden ook het feest hier in een hotel, we eten dus ook hier. Dat scheelt weer heen en weer gesjees...

San

  • Gast
Re: Het grote dagindeling/draaiboek-topic
« Reactie #51 Gepost op: 29 maart 2005, 00:14:56 »
Het staat nog niet helemaal vast allemaal, maar goed:

6u: San in de revisie
8.45: select gezelschap verzamelt zich bij ouders San
9u: a.s. belt aan, *oh, wat mooi* scene :laugh:
10.00u: met fotograaf richting fotolocatie
12.30u: ontvangst gasten in het theater te IJmuiden met koffie/thee
13u: trouwen in het theater
14u: aftrap high tea met aansnijden bruidstaart
17.30u vertrek richting Haarlem
18.00u rondvaart door Haarlemse grachten met avondgasten
19.00u. lopend naar het restaurant voor het diner met avondgasten
19.30u aperitief, vervolgens diner
0.00 uiterlijk naar huis, lekker slapen  :biggrin:
« Laatst bewerkt op: 29 maart 2005, 00:15:44 door San »

Sannievermeer

  • Gast
Re: Het grote dagindeling/draaiboek-topic
« Reactie #52 Gepost op: 29 maart 2005, 07:59:10 »
[quote name=\'Sannievermeer\' date=\'27 February 2005, 17:00\'][color=\"red\"]

Onze dagplanning is als volgs:


Donderdagavond komen de ouders van mij naar ons huis! Arjan gaat bij zijn ouders slapen.


S morgen maken we ons allebei klaar voor de Big day...


Rond 12.00 komt arjan mij halen,

12.30 gaan wij foto's maken

14.00 komen de daggasten binnen druppelen bij ons thuis.
Krijgen ondertussen kopje koffie enzo

14.45/15.00 zijn wij ook weer terug van foto's maken...ff wat eten en laatste check

15.30 gaan we trouwen

16.45 ongeveer bij de feestzaal

17.30 Diner met de daggasten

20.00 het feest!!!!

24.00 naar huis, slapen :wink:

en zondag 22-5 op vakantie :biggrin:  [/color]
[post=\"7033\"]<{POST_SNAPBACK}>[/post]
[/quote]


hmmm is al bijna weer helemaal om gegooit bij ons!!

tot nu toe is het zo:

van het slapen blijft het zelfde,

8.30 sandra bij de kapper

9.45 jurk aan,

10.15/10.30 arjan komt mij halen

uiterlijk 11.00 uur vertrekken naar Burgers zoo voor foto's maken

12.00 in burgers zoo

14.00 komen de rest van de daggasten(koffie/gebak/evt broodje)

14.15 wij terug in de vermeerstraat(wij iets eten als dat wilt!!)


15.10 daggasten naar trouwgelegenheid

15.20 vertrekken naar het stadhuis,

15.30 trouwen

16.30 bij de feestzaal, koffie en ff borrelen

17.45 het diner

20.00 het feest

01.00 kapot op de bank zitten

en zondags op vakantie naar de zon!!

irenebreebaart

  • Gast
Re: Het grote dagindeling/draaiboek-topic
« Reactie #53 Gepost op: 29 maart 2005, 08:52:14 »
[quote name=\'seertje\' date=\'28 March 2005, 23:48\']aahhhhh !!!!

nu ik het allemaal van jullie lees snap ik er echt niks meer van.
mijn idee was:

op dinsdag trouwen in het gemeentehuis
op vrijdag trouwen in de kerk om 15.00 uur
daarna foto's maken

maar nu lees ik allemaal dingen over het feest en receptie en het eten.
komen dan niet alle mensen van de receptie ook op het feest?
wie nodig je dan uit op de receptie?

helpp!!!!
[post=\"13395\"]<{POST_SNAPBACK}>[/post]
[/quote]

Wij hebben mensen op het feest waarvan we echt willen dat die erbij zijn (van die mensen verwacht je dan ook dat ze komen!). Op de receptie vraag je mensen waar je niet omheen kan (bijvoorbeeld doordat je met ze werkt, maar ze niet zo graag mag dat je ze een avond uit wil nodigen). Verder vraag je mensen waarvan je het wel leuk vindt als ze komen, maar die bijvoorbeeld net te veel waren op de avondlijst! De receptie is ook voor mensen die het leuk vinden om jou te komen feliciteren, dus die je geen kaart hebt gestuurd maar die wel komen. Je weet dus niet van te voren wie er allemaal zullen zijn. Maar de receptie is dus voor mensen die niet op het feest komen!
Succes ermee!!!

seertje

  • Gast
Re: Het grote dagindeling/draaiboek-topic
« Reactie #54 Gepost op: 29 maart 2005, 09:28:39 »
[quote name=\'irenebreebaart\' date=\'29 March 2005, 07:52\'][quote name=\'seertje\' date=\'28 March 2005, 23:48\']aahhhhh !!!!

nu ik het allemaal van jullie lees snap ik er echt niks meer van.
mijn idee was:

op dinsdag trouwen in het gemeentehuis
op vrijdag trouwen in de kerk om 15.00 uur
daarna foto's maken

maar nu lees ik allemaal dingen over het feest en receptie en het eten.
komen dan niet alle mensen van de receptie ook op het feest?
wie nodig je dan uit op de receptie?

helpp!!!!
[post=\"13395\"]<{POST_SNAPBACK}>[/post]
[/quote]

Wij hebben mensen op het feest waarvan we echt willen dat die erbij zijn (van die mensen verwacht je dan ook dat ze komen!). Op de receptie vraag je mensen waar je niet omheen kan (bijvoorbeeld doordat je met ze werkt, maar ze niet zo graag mag dat je ze een avond uit wil nodigen). Verder vraag je mensen waarvan je het wel leuk vindt als ze komen, maar die bijvoorbeeld net te veel waren op de avondlijst! De receptie is ook voor mensen die het leuk vinden om jou te komen feliciteren, dus die je geen kaart hebt gestuurd maar die wel komen. Je weet dus niet van te voren wie er allemaal zullen zijn. Maar de receptie is dus voor mensen die niet op het feest komen!
Succes ermee!!!
[post=\"13434\"]<{POST_SNAPBACK}>[/post]
[/quote]


heel erg bedankt, ik ga nu maar eens de gastenlijst maken en sorteren, hihi

prinsesje

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1295
    • http://
Re: Het grote dagindeling/draaiboek-topic
« Reactie #55 Gepost op: 16 april 2005, 00:32:28 »
Ik zit er een beetje mee dat onze hele familie (van beide kanten) gewend zijn om op een trouwdag een stukje te doen, maar wij hebben dar m.i. gewoon geen mogelijkheid voor! Ik hoor soms mensen ineens zeggen "oh, ik heb al zo'n leuk idee voor een stukje!" en dan durf ik bijna niet te zeggen dat er geen tijd en mogelijkheid voor stukjes zal zijn.

Dit is onze voorlopige planning van de dag. Naar mijn idee leent de feestlokatie zich niet echt voor stukjes, ook omdat daar vanaf het begin een dj zal draaien. Daarom hebben we het nu maar na het taart eten gezet (in een reataurantje ofzo). Maar ik vind dat het dan allemaal wel erg opgepropt is. Wat vinden jullie?

   kapper, schoonheidsspecialist, auto/bloemen halen,
11.00 uur   gasten verzamelen en ‘brunchen’ + Arjan haalt Martine op, corsages enzo…
11.30 uur   aankomst Arjan en Martine
12.30 uur   wegrijden naar stadhuis / trouwlocatie
13.00 uur   trouwen, daarna groepsfoto’s (bij paviljoen)
14.30 uur   foto’s maken
15.30 uur   taart eten, thee drinken
16.15 uur    stukjes??
17.00 uur   eten
18.00 uur   vertrek naar kerk
19.00 uur   kerkdienst, gefeliciteerd worden na afloop in de kerk (i.p.v. receptie)
20.30 uur   feestavond
01.00 uur    dankwoord, kadootjes geven
01.30 uur   wegwezen en de bedankjes niet vergeten

cadanawo

  • Held
  • *****
  • Berichten: 3147
  • Geslacht: Vrouw
Re: Het grote dagindeling/draaiboek-topic
« Reactie #56 Gepost op: 16 april 2005, 00:35:30 »
Zo jullie maken er wel een lange dag van zeg.

Om die stukjes moet je je geen zorgen maken, als mensen echt graag iets willen doen dan kunnen ze het toch eventueel 's avonds op het feest doen?
Dan hebben ze tijd zat, of jullie hebben geen behoefte aan die stukjes...dan kom je er mooi onderuit.

prinsesje

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1295
    • http://
Re: Het grote dagindeling/draaiboek-topic
« Reactie #57 Gepost op: 16 april 2005, 00:40:23 »
ja, het wordt een lange drukke dag. Maar ik weet ook niet hoe we het anders moeten inplannen! Lastig hoor...

Op het feest 's-avonds heb ik liever geen stukjes. Wat ik zeg, de dj draait dan lekker en ik wil dan gewoon lekker kunnen feesten. Als het aan mij ligt hoeven er ook geen stukjes te komen, maar ik heb sterk het idee dat dat niet gewaardeerd gaat worden... :sad:

Aan de andere kant kan ik 2 of 3 leuke stukjes ook wel waarderen.

cadanawo

  • Held
  • *****
  • Berichten: 3147
  • Geslacht: Vrouw
Re: Het grote dagindeling/draaiboek-topic
« Reactie #58 Gepost op: 16 april 2005, 00:54:18 »
Hey Prinsesje het is toch jullie dag, dus als er dan geen tijd is voor stukjes en liedjes is het heel erg jammer. :tongue:
Natuurlijk is het leuk als iemand de moeite heeft genomen om een stukje te verzinnen, maar wat niet kan, kan niet.
Is er wel tijd voor dan kunnen ze het toch snel tussendoor doen.

Persoonlijk hoop ik dat niemand bij ons een stukje gaat doen, wij vinden het beide verschrikkelijk. Maar willen ze het wel doen, liever niet maar ja dan "moet" het maar :laugh:

prinsesje

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1295
    • http://
Re: Het grote dagindeling/draaiboek-topic
« Reactie #59 Gepost op: 16 april 2005, 00:55:56 »
ja wij zijn er ook niet heel erg dol op... hmm, ik vind het maar lastig. :sad:

Cygnet

  • Gast
Re: Het grote dagindeling/draaiboek-topic
« Reactie #60 Gepost op: 16 april 2005, 08:33:54 »
Het "stukjes" vraagstuk is typisch iets wat je ceremoniemeester voor je kan oppakken - de dagindeling zoals die beschreven word door prinsesje laat inderdaad weinig ruimte, maar dat is meestal zo!

Je CM kan/moet met de mogelijke stukjes makers afspraken maken over hoe lang ze mogen duren en op welk moment ze kunnen worden gedaan.. op die manier kan je het aantal stukjes laten beperken en kun je beïnvloeden wanneer het gebeurt.

Stukjes zijn (vaak) alleen leuk voor de directe familie / vrienden, na de taart lijkt me bij jullie het beste moment.. het feest zou inderdaad "onderbroken" worden door stukjes en - waarschijnlijk zijn jullie tweetjes dan inmiddels een beetje moe van alle aandacht.. gewoon lekker dansen en kletsen met je vrienden is dan eigenlijk leuker (tenminste, dat was bij mij echt het geval!)

natascha

  • Gast
Re: Het grote dagindeling/draaiboek-topic
« Reactie #61 Gepost op: 16 april 2005, 08:47:14 »
Je zit wel erg vol en er is weinig tijd voor dingen die uitlopen, zoals het eten willen jullie in 1 uur doen?????
En de fotoreportage ook in 1 uur??????
Er moet niks fout gaan anders zit je in de knoei.
Ik zou inderdaad tijdens de thee met taart een mogelijkheod zien.
Of op het feest, b.v. direct aan het begin alles tegelijk, zodat de rest van de avond niet meer onderbroken wordt en lekker kunt gaan feesten.

Vero

  • Gast
Re: Het grote dagindeling/draaiboek-topic
« Reactie #62 Gepost op: 16 april 2005, 15:25:04 »
Wij willen ook absoluut [color=\"red\"]geen[/color] stukjes!!!!!
Ik ben erg bang dat ik mezef daardoor heel opgelaten ga voelen. Een beetje aandacht is wel leuk, maar die stukjes komen vaak zo dom over. En ze zijn vaak ook bedoeld om zogenaamd grappig te doen over het bruidspaar.
Ik denk wel dat mijn a.s. en ik duidelijk genoeg zijn over dit feit, en vertrouw er dan ook op dat er dus geen rare dingen gebeuren op de dag zelf

dromer

  • Held
  • *****
  • Berichten: 4405
  • Geslacht: Vrouw
    • http://
Re: Het grote dagindeling/draaiboek-topic
« Reactie #63 Gepost op: 16 april 2005, 15:28:12 »
ik vind het juist een goed plan hahahahha hoef je mooi niet naar die stukjes te kijken.....

prinsesje

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1295
    • http://
Re: Het grote dagindeling/draaiboek-topic
« Reactie #64 Gepost op: 16 april 2005, 17:00:41 »
[quote name=\'natascha\' date=\'16 April 2005, 08:47\']Je zit wel erg vol en er is weinig tijd voor dingen die uitlopen, zoals het eten willen jullie in 1 uur doen?????
En de fotoreportage ook in 1 uur??????
Er moet niks fout gaan anders zit je in de knoei.

[post=\"20338\"]<{POST_SNAPBACK}>[/post]
[/quote]

Dat is nou precies mijn probleem :sad:  :sad: . Maar ik zie geen uitweg! (daarom heb ik jullie hulp ook ingeschakeld  :tongue: )

irenebreebaart

  • Gast
Re: Het grote dagindeling/draaiboek-topic
« Reactie #65 Gepost op: 16 april 2005, 21:57:01 »
Ik zou gewoon aangeven dat je geen stukjes wilt... De mensen die het wel van plan waren hebben dan maar gewoon pech, het past echt bijna niet in jullie strakke schema! En als je er zelf ook nog niet van houdt, voor wie doe je het dan??

prinsesje

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1295
    • http://
Re: Het grote dagindeling/draaiboek-topic
« Reactie #66 Gepost op: 17 april 2005, 14:25:17 »
Eigenlijk weet ik dat ook wel, maar het is gewoon niet leuk om mensen teleur te stellen. Maar jammer dan hoor, ik denk dat we uiteindelijk gewoon géén stukjes willen. Binnenkort gaan we met de ceremoniemeesters om de tafel zitten. Ik leg het dan ook wel aan hen voor.

dromer

  • Held
  • *****
  • Berichten: 4405
  • Geslacht: Vrouw
    • http://
Re: Het grote dagindeling/draaiboek-topic
« Reactie #67 Gepost op: 17 april 2005, 18:54:39 »
anders kan je toch ook altijd een kaartje in de brief mee versturen met de mededeling dat door de drukke planning "helaas" geen tijd zal zijn voor het opvoeren van stukjes....

prinsesje

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1295
    • http://
Re: Het grote dagindeling/draaiboek-topic
« Reactie #68 Gepost op: 17 april 2005, 19:07:14 »
Da's ook wel een idee....

bruidje

  • Gast
Re: Het grote dagindeling/draaiboek-topic
« Reactie #69 Gepost op: 17 april 2005, 19:16:06 »
wj hebben echt een fijne ceremonimeester.
wij willen ook niet veel van die stukjes
we hebben aangegeven dat 1 of 2 stukjes voor ons vpldoende was en dat we niet meer wilde.
dus hij gaat er voor zorgen dat dat ook gaat gebeuren.
n a- soasiaal is het niet hoor
het is immers jullie dag en jullie bepalen wat er gebeurd geen enkel ander mag dat voor jullie bepalen

kusssssssssss monique

Joanne

  • Gast
Re: Het grote dagindeling/draaiboek-topic
« Reactie #70 Gepost op: 19 april 2005, 22:56:20 »
wij willen helemaal geen stukjes of dansjes of wat dan ook. Wij willen wel onze ouders, kinderen, broers, zussen en getuigen de kans geven om iets te zeggen maar daarna is het daarmee klaar.

wij zijn daar nu al heel duidelijk in naar onze CM. Het is ons feest.

FIWI

  • Gast
Re: Het grote dagindeling/draaiboek-topic
« Reactie #71 Gepost op: 20 april 2005, 21:09:45 »
Tuurlijk is dat niet asociaal!! Wij willen dat ook niet.. max drie stukjes.
1 voor zijn fam.
1 voor de mijne
en 1 voor de vrienden

jolanda1983

  • Gast
Re: Het grote dagindeling/draaiboek-topic
« Reactie #72 Gepost op: 28 juni 2005, 10:54:41 »
Wie heeft er allemaal een draaiboek gemaakt voor zijn bruiloft en hoe zag deze eruit? Ben er wel erg nieuwschierig naar omdat wij nog echt aan het begin staan van al onze voorbereidingen.

Groetjes Jolanda

dromer

  • Held
  • *****
  • Berichten: 4405
  • Geslacht: Vrouw
    • http://
Re: Het grote dagindeling/draaiboek-topic
« Reactie #73 Gepost op: 28 juni 2005, 10:55:59 »
wij hebben wel een draaiboek gemaakt, maar deze hebben we van belinda gekregen over de mail.... ik zal even kijken waar hij staat en dan zal ik het draaiboek even hier neerzetten....

irenebreebaart

  • Gast
Re: Het grote dagindeling/draaiboek-topic
« Reactie #74 Gepost op: 28 juni 2005, 12:07:50 »
Wij hebben inderdaad ook het draaiboek gemaakt aan de hand van Belinda's idee... Ik heb alleen niet meer de lege versie, alleen die is aangepast aan onze bruiloft...

 

* Lid info

 
 
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

* Top boards