Alles over trouwen > Doe-het-zelf

Zelf Corsages Maken

(1/33) > >>

Mayke_Gaat_06-06-06_Trouwen:
Allereerst heb ik een bulkhoeveelheid zwarte en rode neproosjes voor een leuk prijsje via de Duitse Ebay gekocht. (420 zwart/120 rood). Ze zijn in alle mogelijke kleuren leverbaar.

Ik heb zwarte decoveertjes bij een hobbywinkel gehaald. Ook hier geldt: ze zijn er praktisch in elke kleur.
Voor directe familie (vaders, moeders, zus, zwager en de bruidegom) heb ik het uiteinde van een pauwenveer gebruikt. (die zaten in een siervogeltje waar het pootje vanaf was en kostten maar iets van 35 cent)

Voor alle daggasten heb ik een zwart en een rood roosje met een veertje, voor directe familie twee zwarte roosjes met een pauwenveer.

Je pakt per corsage 2 roosjes en knipt de stelen op ongeveer 2 cm af. Vervolgens pak je een veertje en maakt deze op maat, zodat die er niet te ver bovenuitsteekt. Het staat het mooist als deze aan de achterkant van de corsage zit.
Dan bindt je het geheel met een klein elastiekje aan elkaar.
Om het geheel af te maken heb ik elektra-isolatietape (smal en in vele kleuren bij de bouwmarkt verkrijgbaar) gebruikt om de onderkant bij elkaar te binden.

Met een klein veiligheidsspeldje aan de achterkant kan het geheel op blouse of jas worden bevestigd.

Van de roosjes die ik over heb, maak ik het bruidsboeket.

Foto's volgen snel...

Gwen:
Wat een leuk idee zeg! En zo heb je mooi de kleuren die je zelf wilt hebben!

Joanne:
Heb je misschien een foto ervan. Altijd leuk om te zien

Mayke_Gaat_06-06-06_Trouwen:
Ik zal vanavond een paar pica's posten

Mayke_Gaat_06-06-06_Trouwen:
Hier twee fotootjes:





Mijn boeket moet nog "gefinetuned" worden, maar dat is ff voor het idee...

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

Naar de volledige versie