collapse

Auteur Topic: Tekst Trouwkaarten  (gelezen 57742 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Sandra

  • Gast
Tekst Trouwkaarten
« Reactie #25 Gepost op: 8 april 2006, 16:04:56 »
[color=\"#993399\"]Essie, als je huwelijksvoltrekking ´s middags in is en de plaats/tijd staat op de kaart vermeld, dan kan ik me voorstellen dat mensen daar heen komen. Dat geeft toch ook niet?
Of begrijp ik het nou verkeerd?
Zo waren vriend en ik een paar jaar geen daggasten bij zijn beste vriend (lang verhaal, ex van mijn lief kwam, lief was welkom als daggast en ik niet, dus heeft lief bedankt voor de eer) maar we zijn wel naar de huwelijksvoltrekking in het stadhuis gegaan. Daarna hebben we ze gefeliciteerd op het stadhuis en zijn we weer naar huis gegaan.

Bedoelde jouw avondgast ook niet zoiets?[/color]

Bolletje1

  • Held
  • *****
  • Berichten: 6103
Tekst Trouwkaarten
« Reactie #26 Gepost op: 8 april 2006, 17:03:24 »
[quote name=\'Anke\' post=\'82275\' date=\'08 April 2006, 12:51\']Hahahaha  :biggrin:  :biggrin:  :biggrin:  :biggrin:

Die vrouw dacht zeker; ha leuk feestje!!
Dat jullie nog wisten dat die kaart bij die vrouw terecht was gekomen anders had die collega nooit een kaart ontvangen.[/quote]

Ja hett was wel heel aardig van haar dat ze even gebeld heeft!

Ylang

  • Gast
Tekst Trouwkaarten
« Reactie #27 Gepost op: 8 april 2006, 17:42:54 »
Eerlijk gezegd ben ik ook een paar keer bij de huwelijksvoltrekking geweest van mensen die savonds een bescheiden feestje hielden voor familie waar ik niet was uitgenodigd. Zij wilden het feestje klein houden, maar vonden het erg leuk dat ik met nog een vriendin wel naar de ceremonie kwam. Ok, een beetje een andere situatie en ik wist 200% zeker dat ze het leuk ging vinden anders zou ik het niet gedaan hebben, maar toch. Bij ons de in de familie wordt dat ook gedaan, tenzij er echt heel duidelijk wordt gezegd dat er én daggasten én avondgasten zijn.... Maar eh, als je het niet wil, tegen d'r zeggen!! Jullie dag :)

Bolletje1

  • Held
  • *****
  • Berichten: 6103
Tekst Trouwkaarten
« Reactie #28 Gepost op: 8 april 2006, 17:44:39 »
Als het gaat om alleen de ceremonie lijkt mij het ook geen probleem nee, maar dat had ik er niet van begrepen. Ik ben ook wel eens naar het stadhuis geweest zonder dat ik daarvoor uitgenodigd was (alleen voor de receptie), maar zij vond het hartstikke leuk dat we er waren! En dat lijkt me zelf ook leuk dus vandaar dat we gingen.
« Laatst bewerkt op: 8 april 2006, 17:45:06 door Jorieke »

Essie

  • Gast
Tekst Trouwkaarten
« Reactie #29 Gepost op: 13 april 2006, 10:27:59 »
Nou, wij hebben bewust op de kaart voor de avondgasten gezet dat we om half 3 trouwen, zodat mensen die dat evt willen kunnen komen kijken. Verder zijn ze voor het feest vanaf 8 uur uitgenodigd. Dus dat heb ik haar na haar reactie ook doorgegeven. Dat we het leuk zouden vinden als ze kwamen kijken, maar dat ze eigenlijk vanaf 8 uur welkom waren op het feest... En zie hier de reactie:

'Ja, dat snap ik wel, maar zie, we nemen speciaal vrij voor jullie dus leek het ons ook wel zo gezellig 's middags al mee te gaan naar de locatie en dan betalen we allebei zelf wel een tientje voor het eten. Dan zien we de anderen ook nog eens.'

(ze wonen nl. niet meer bij ons in de stad, maar zijn verhuisd 3 jaar geleden en dus zien we ze niet zo veel meer.....)

Nou, ik heb niet meer gereageerd. Ik laat het oplossen door mijn CM. Zoek het maar uit!!  :mad:

Overigens waren de andere reacties wel heel erg leuk!! Mijn moeder belde gelijk als eerste toen de post was geweest. Ze vond hem heel erg mooi, en net wat voor ons. Ik verwachtte vrijdagavond wel een telefoontje of een sms-je van vriendinnen, maar helemaal niets. Dus ben ik naar 3 meiden zelf gaan sms-en. Haha, ik vroeg of ze toevallig ook wat in de bus hadden gehad vandaag. En toen kreeg ik dus de hele leuke reacties dat de kaart echt heel erg gaaf was geworden, en dat ze nog nooit zoiets gezien hadden.
Een collegaatje gaat ook trouwen, en had al wat mappen bekeken en zei dat ze zoiets niet had gezien, haha, nee, dat zal ook nooit gebeuren zei ik!!!  :tongue:  Al met al erg leuk dus!!

Anke

  • Held
  • *****
  • Berichten: 12997
  • Geslacht: Vrouw
    • http://www.rubenenanke.bruiloftsite.nl
Tekst Trouwkaarten
« Reactie #30 Gepost op: 13 april 2006, 10:35:39 »
Nou belachelijk die eerste reactie van mensen.
Je nodigt jezelf toch niet uit bij een diner / etentje of iets in die richting!!??!!??!!
Is een kaart nou echt nog niet duidelijk genoeg???
Het heet toch niet voor niets een UITNODIGING.
Tja, sommige mensen begrijpen dit woord nog niet zo goed volgens mij.

Oh, hier kan ik me persoonlijk zo kwaad om maken  :angered:  :angered:  :angered:  :angered:
Hoop dat je ceremoniemeester het een beetje voor je op kan lossen.

Maar je krijgt wel een aantal dingen voor je kiezen moet ik zeggen.
Eerst je vriendin in haar witte jurk  :angered:
Dan gasten die zichzelf eigenlijk uitnodigen  :angered:

Nou meid, wens je heel veel suc6 en hoop voor je dat het allemaal geregeld kan worden zoals JULLIE dat willen.

Sandra

  • Gast
Tekst Trouwkaarten
« Reactie #31 Gepost op: 13 april 2006, 10:56:29 »
[color=\"#663366\"]:ohmygod: Euh... die heeft duidelijk geen bord voor haar kop maar een stalen plaat van 2 meter dik!  :rolleyes:
Ik hoop dat je een heel pittige CM heeft die haar goed duidelijk maakt wat de bedoeling is. Sjongejonge zeg, ik kan me hier echt over opvreten!
En ik hoop echt dat je ondanks alles nog wel veel zin er in hebt... ik kan me namelijk goed voorstellen dat je voorpret met zoveel gedoe wel verpest wordt.  [/color]

Joanne

  • Gast
Tekst Trouwkaarten
« Reactie #32 Gepost op: 13 april 2006, 10:56:36 »
[quote name=\'Essie\' post=\'83130\' date=\'13 April 2006, 10:27\']En toen kreeg ik dus de hele leuke reacties dat de kaart echt heel erg gaaf was geworden, en dat ze nog nooit zoiets gezien hadden.
Een collegaatje gaat ook trouwen, en had al wat mappen bekeken en zei dat ze zoiets niet had gezien, haha, nee, dat zal ook nooit gebeuren zei ik!!!  :tongue:  Al met al erg leuk dus!![/quote]


Je weet waar je ze na toe kan verwijzen toch ??
Alleen krijgt ze dan een totaal andere kaart

Leuk he die reaktie's ik hoor ook alleen maar van wat speciaal en apart.
Nu kan ik me nog beter inleven in de mensen die bij mij een kaart aanvragen.......

Essie

  • Gast
Tekst Trouwkaarten
« Reactie #33 Gepost op: 16 april 2006, 10:29:25 »
Ja, ik snap die meiden ook echt niet hoor.
Ik heb het mijn CM's verteld, en de ene reageerde amper, die zei dat we het t.z.t. wel zouden zien, en de andere zei dat het wel goed kwam.
Ik maak me er niet meer druk om hoor. Ze zoeken het maar uit.
Al met al mag het van mij nu wel 4 juni zijn......
Maar goed, die voorpret komt wel weer hoop ik!

Anke

  • Held
  • *****
  • Berichten: 12997
  • Geslacht: Vrouw
    • http://www.rubenenanke.bruiloftsite.nl
Tekst Trouwkaarten
« Reactie #34 Gepost op: 16 april 2006, 21:15:44 »
Ik hoop dat ze die mensen duidelijk kunnen maken dat ze mogen komen waarvoor ze uitgenodigt zijn.
Ik bedoel, je neemt dan toch niet voor niets een CM?? lijkt mij...

dromer

  • Held
  • *****
  • Berichten: 4405
  • Geslacht: Vrouw
    • http://
Tekst Trouwkaarten
« Reactie #35 Gepost op: 16 april 2006, 22:53:52 »
ik noem dit echt zon gevalletje bord voor de kop!... kom op je gaat jezelf toch inderdaad niet uitnodigen bij zon gelegenheid? hahaha het is echt te zot voor woorden!....

nou dit is inderdaad wel een leuke klus voor een CM hahaha.... weer een argument waarom die nou zo handig kunnen zijn!

Essie

  • Gast
Tekst Trouwkaarten
« Reactie #36 Gepost op: 5 mei 2006, 20:03:35 »
Zo nou, ik denk: Ik haal het topic maar weer eens naar boven, want ik heb weer wat leuks hoor:

zit gisteravond achter de computer, en wordt op msn aangesproken door een 'vriendin'. Ik ken haar nu een jaar of 4 doordat ze een relatie kreeg met 1 van mijn beste vrienden. Leuke meid, gezellig maar de relatie met die vriend en haar is inm. al bijna een jaar over. En toen wij bekend maakten dat we gingen trouwen was dat nog niet zo en toen hebben we het wel eens gehad over dat ook zij daggast zou zijn. Inm spreek ik haar amper nog en hebben we zo nu en dan eens wat contact. En wat vroeg ze nu precies dan? Of eigenlijk deelde ze het mede. Want ze zei dat ze niet meer wist wat er op de kaart stond, want die was ze kwijt. Maar ze meende zich vaag te herinneren dat er vanaf 8 uur op stond, wat niet klotpe volgens haar, 'want ik kom immers de hele dag'.  Uberhaupt heb ik al de pest in dat je dit over msn doet, en niet eens durft te bellen. En trouwens, de kaarten zijn een maand geleden al verstuurd. Komt ze daar nu pas mee. Ik heb maar zo gereageerd van 'Je hebt je kaart toch wel gelezen, daar staat alles heel duidelijk op'. En toen was ze boos..... Dat het geen stijl was van ons om eerst iets te beloven en vervolgens niet na te komen en dat ze al heel lang zin had in die dag en dat we geen begrip voor haar hadden................................. Ze ging direct offline, met een hele achterlijke msn tekst achter d'r naam, wat duidelijk op mij sloeg.

How, ik wordt hier echt zo DOODMOE van he. Gelukkig doe je dit maar 1 keer en NOOIT weer.
Sorry dames, maar ik moest het even kwijt. Ik hoor sommige van jullie al denken...

Anke

  • Held
  • *****
  • Berichten: 12997
  • Geslacht: Vrouw
    • http://www.rubenenanke.bruiloftsite.nl
Tekst Trouwkaarten
« Reactie #37 Gepost op: 5 mei 2006, 20:46:44 »
Heb je niet soms de neiging om stiekem te trouwen met een heel intiem gezelschap... dat zou ik op een gegeven moment wel hebben.
Hoe haalt ze het in haar hoofd.
En daarbij een trouwkaart, als je die krijgt, die zet je toch ergens duidelijk neer of die hang je toch op waar je em goed kan zien.
Tenminste, dat zou ik doen.
Wat nou geen stijl hoe jullie met haar omgaan, zou ze eerst es ff naar zichzelf moeten kijken.
Wees dan zo stoer en bel gewoon ff op.
Sjongejonge....

Ik zou zeggen van "nou, bij deze is de uitnodiging voor jou helemaal ingetrokken" KLAAR!!

Sterkte hoor met alles

Gwen

  • Gast
Tekst Trouwkaarten
« Reactie #38 Gepost op: 5 mei 2006, 20:49:56 »
Oh wat erg is dat zeg! En dan er gewoon van uit gaan dat als je iemand al bijna een jaar niet meer spreekt dat ze dan toch nog de hele dag mogen komen.
Ook al heb je haar iets gezegt over dat ze de hele dag mag komen, jullie hebben nu anders besloten.
En het is jullie dag!

Zwabber

  • Gast
Tekst Trouwkaarten
« Reactie #39 Gepost op: 5 mei 2006, 21:37:57 »
Essie wat bestaan er toch rare mensen op de wereld he.
Nou ik zou zeggen het is jouw dag en laat hem niet verpesten door zo'n meid.
Jij en je aanstaande zijn nu even het belangrijkste, negeren dus.

Kaart kwijt nou jaaaa....

Joanne

  • Gast
Tekst Trouwkaarten
« Reactie #40 Gepost op: 5 mei 2006, 23:14:17 »
Ja veel mensen voelen zich heel belangrijk om bij je te zijn op zo'n dag terwijl je er heel anders over denkt.
Had het van de week ook. Iemand die zei, ik kom heel de avond heeft helemaal geen kaart gehad. terwijl ze al verstuurd zijn.

Zat toch te denken zullen we hem uitnodigen of toch maar niet.
Maar ik heb al 105 kaarten verstuurd vind het wel goed genoeg ondertussen

cadanawo

  • Held
  • *****
  • Berichten: 3147
  • Geslacht: Vrouw
Tekst Trouwkaarten
« Reactie #41 Gepost op: 5 mei 2006, 23:48:30 »
Zo hey Essie...is zij ff brutaal...ze snapt zelf toch ook wel dat je dat had gezegd omdat ze toen samen was met dr vriend...en dat het nu veranderd is nu ze uit elkaar zijn...

Ik zou er niets van aantrekken als ik jou was...

Hey...en als je ergens mee zit en je hard moet luchten en ff gal moet spuwen...voel je niet bezwaard...gooi het er hier gewoon uit...daar zijn we toch ook voor!!!

Anke

  • Held
  • *****
  • Berichten: 12997
  • Geslacht: Vrouw
    • http://www.rubenenanke.bruiloftsite.nl
Tekst Trouwkaarten
« Reactie #42 Gepost op: 6 mei 2006, 03:41:37 »
En wat ga je nu doen??
Laat je haar nog komen??
Of zie je wel waar het schip strandt...

Mayke_Gaat_06-06-06_Trouwen

  • Gast
Tekst Trouwkaarten
« Reactie #43 Gepost op: 6 mei 2006, 08:55:51 »
Tja, mijn moeder kwam aanzetten met het volgende:
"Je moet de moeder van je tante uit Duitsland wel uitnodigen hoor, want dat zou je tante heel erg op prijs stellen... Vroeger was ze ook wel heel gastvrij etc. etc. etc......"

Dat zei ze dus nadat de uitnodigingen al een week of twee de deur uit waren. Sorry, maar ik ga niet de moeder van mijn tante uitnodigen!

Komt later schoonmams aanzetten:
"Mijn oom en tante hebben helemaal geen uitnodiging gehad. Ze hadden het erover toen ze bij elkaar zaten bla bla bla....."

Harold KENT die mensen niet eens!

Wij laten het gewoon bij de lijst die we hadden en dat zijn nu ca. 125 man. Meer dan genoeg, dacht ik zo! Wij zijn geen filantropische instelling!

Grrrrrrrrrrrr. Waarom menen mensen zich daar altijd mee te moeten bemoeien.

Wij hebben onze lijst al samengesteld en daar blijft het bij... PUNT UIT!

(sorry voor de uitval, maar ik ben het zoooooo zat!)

Princess

  • Gast
Tekst Trouwkaarten
« Reactie #44 Gepost op: 6 mei 2006, 21:32:58 »
Jeetje Essie, wat een rare mensen in jouw omgeving zeg! :huh:
Ik zou ook echt niet weten wat ik daarmee aan moest, ik hoop dan ook dat wij niet zo'n situaties krijgen.
En Mayke, ook lekker vaag van jouw ouders en schoonouders zeg!

Annemieke

  • Gast
Tekst Trouwkaarten
« Reactie #45 Gepost op: 6 mei 2006, 23:06:25 »
[quote name=\'Mayke_Gaat_06-06-06_Trouwen\' post=\'86362\' date=\'06 May 2006, 08:55\']Wij laten het gewoon bij de lijst die we hadden en dat zijn nu ca. 125 man. Meer dan genoeg, dacht ik zo! Wij zijn geen filantropische instelling!

Grrrrrrrrrrrr. Waarom menen mensen zich daar altijd mee te moeten bemoeien.

Wij hebben onze lijst al samengesteld en daar blijft het bij... PUNT UIT!

(sorry voor de uitval, maar ik ben het zoooooo zat!)[/quote]

Leuk gezegd: we zijn geen filantropische instelling! :laugh:

Maar ff serieus: kan me voorstellen dat je het zat wordt, als mensen zich tegen jullie plannen aan bemoeien en het net even anders willen. Maar het is jullie dag, dus houd vol! En inderdaad: de moeder van een tante, dan kan je de buurvrouw van de vriend van de dochter van je tante ook wel uitnodigen! :blink:
« Laatst bewerkt op: 6 mei 2006, 23:07:10 door Annemieke »

Anke

  • Held
  • *****
  • Berichten: 12997
  • Geslacht: Vrouw
    • http://www.rubenenanke.bruiloftsite.nl
Tekst Trouwkaarten
« Reactie #46 Gepost op: 7 mei 2006, 08:50:49 »
Ja idd, mensen verwachten bijna dat je een bodemloze geldput bent en dus jan en alleman maar uit gaat nodigen...
Omdat iedereen het maar van je verwacht.... zucht... dat gaat dus mooi niet gebeuren.
Je nodigt uit die je graag bij je wil hebben op zo'n speciale dag en verder niemand.

Mayke_Gaat_06-06-06_Trouwen

  • Gast
Tekst Trouwkaarten
« Reactie #47 Gepost op: 7 mei 2006, 10:25:02 »
[quote name=\'Princess\' post=\'86381\' date=\'06 May 2006, 21:32\']Jeetje Essie, wat een rare mensen in jouw omgeving zeg! :huh:
Ik zou ook echt niet weten wat ik daarmee aan moest, ik hoop dan ook dat wij niet zo'n situaties krijgen.
En Mayke, ook lekker vaag van jouw ouders en schoonouders zeg![/quote]

Niet beide schoonouders hoor... Ze zijn gescheiden. Harold's papa bemoeit zich er niet mee wie we uitnodigen. Hij zegt: "Dat kunnen jullie best zelf regelen, daar hebben jullie mij niet bij nodig."

Harold's papa is echt een grote schat hoor! Echt een lieffie. Hij is wel ceremoniemeester en houdt zich netjes aan onze wensen.

Essie

  • Gast
Tekst Trouwkaarten
« Reactie #48 Gepost op: 8 mei 2006, 10:52:59 »
Nou da's ook lekker Mayke. Gat, ben dus niet de enige.
Ik heb tot nu toe nog niet besloten. Krijg nu wel elke dag mailtjes etc van haar.
Heb haar nl. wel uitgelegd waarom we besloten hebben waarom ze 'gedaald' is naar avondgast...
Ze vind het echt niet leuk en loopt nu continu te mailen dat wij zo belangrijk zijn in haar leven etc etc.

Ja, je kunt dus wel stellen dat ik rare mensen in mijn omgeving heb ja. Ik denk alleen dat ik gewoon duidelijk moet zijn want als ik toe ga zeggen, had ik nu dus al 4 mensen extra gehad voor overdag.

Enfin, al met al is het gevoel er niet echt leuker op geworden. Ook omdat ze echt blijft mailen erover, dan ga je je nog schuldig voelen ook. Heb gister bewust niet echter de pc gezeten.  Ach, nog maar een dikke 3 wkn.

biancje

  • Gast
Tekst Trouwkaarten
« Reactie #49 Gepost op: 8 mei 2006, 10:57:53 »
Ik zou gewoon heel duidelijk tegen haar zijn. Jullie hebben er zo voor gekozen... einde discussie!!!

 

* Lid info

 
 
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

* Top boards