collapse

Auteur Topic: Trouw- en feestlocaties Utrecht e/o  (gelezen 72455 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

jenny

  • Gast
Trouw- en feestlocaties Utrecht e/o
« Gepost op: 3 april 2006, 09:10:51 »
Ik heb mijn oog laten vallen op een locatie in Oegstgeest: Het witte huis.
http://www.hotelhetwittehuis.com/

Eigenlijk wilde ik alles in mijn woonplaats doen, maar daar zijn gewoon te weinig faciliteiten, en degene die er zijn, zijn of heeeeeeel afgezaagd, of heeeeeeeel duur.

Daarom toch maar over de grens vanuit m'n favoriete plaatsje naar een buurplaats Oegstgeest.

Heeft iemand ervaring met deze locatie?

Een voordeel hier, is dat het dicht bij de A44 zit. Familie van de andere kant van het land, zitten dan snel op de snelweg. Een ander voordeel, dat de buffetten kwa prijs meevallen.

Overigens trouw ik wel gewoon in m'n eigen gemeente hoor.

Kyra

  • Gast
Re: Trouw- en feestlocaties Utrecht e/o
« Reactie #1 Gepost op: 3 april 2006, 10:38:59 »
Mag ik vragen ben je nou veel kwijt bij het Witte huis?

jenny

  • Gast
Re: Trouw- en feestlocaties Utrecht e/o
« Reactie #2 Gepost op: 3 april 2006, 12:10:48 »
[quote name=\'Kyra\' post=\'81069\' date=\'03 April 2006, 10:38\']Mag ik vragen ben je nou veel kwijt bij het Witte huis?[/quote]

We moeten er nog heen voor een vrijblijvende offerte, maar in de brochure stonden wat prijzen (helaas geen drankprijzen), en dat vond ik, vergeleken met die dure bij ons meevallen.
De brochure kun je gewoon downloaden op de site.

Kyra

  • Gast
Re: Trouw- en feestlocaties Utrecht e/o
« Reactie #3 Gepost op: 3 april 2006, 12:30:17 »
Trouw je ook in kasteel duivenvoorde? Zoja heo duur is dat? Vooral die zaalhuur??

Gwen

  • Gast
Re: Trouw- en feestlocaties Utrecht e/o
« Reactie #4 Gepost op: 3 april 2006, 12:32:38 »
Ik vind het er allemaal leuk uitzien. Heb er verder geen ervaring mee, sorry!

jenny

  • Gast
Re: Trouw- en feestlocaties Utrecht e/o
« Reactie #5 Gepost op: 3 april 2006, 13:25:27 »
[quote name=\'Kyra\' post=\'81135\' date=\'03 April 2006, 12:30\']Trouw je ook in kasteel duivenvoorde? Zoja heo duur is dat? Vooral die zaalhuur??[/quote]

kasteel duivenvoorde doen we niet.
Ik was toen aan het brainstormen vanwege familie, die ik niet weg wilde sturen tijdens het eten. Dus dacht ik misschien een receptie te kunnen doen aansluitend aan ons trouwen in eventueel duivenvoorde. Maat omdat mijn ouders bij willen leggen, kan ik mijn familie gewoon mee laten eten, en dat zie ik me wel doen in dat Witte Huis.

Woon jij ook hier in de buurt?

Irene

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1587
  • Geslacht: Vrouw
Re: Trouw- en feestlocaties Utrecht e/o
« Reactie #6 Gepost op: 3 april 2006, 13:32:22 »
Wij hebben vorig jaar een bruiloft gehad in het witte huis. Was wel erg leuk, het nadeel vind ik dat de zaal in een u loopt, je hebt een bar, daarlangs (als een L) een grote zaal met tafels en een dansgedeelte en daar weer lang (zeg maar de 2e poot van de U) nog een zaaltje... Je krijgt dus wel een verdeeld feest. De grote zaal is eigenlijk groot genoeg, als je niet een mega bruiloft hebt. Het ziet er wel heel gezellig uit, de sfeer is erg leuk! Ben benieuwd hoe je het vindt!

jenny

  • Gast
Re: Trouw- en feestlocaties Utrecht e/o
« Reactie #7 Gepost op: 3 april 2006, 14:17:36 »
Ik ben ook erg benieuwd.
Maar het zal nog wel even duren, aangezien Eric niet eerder wil kijken dan dat ik in ieder geval afgestudeerd ben, en het liefst ook nog een baan heb.

Gwen

  • Gast
Re: Trouw- en feestlocaties Utrecht e/o
« Reactie #8 Gepost op: 3 april 2006, 14:23:59 »
Oh en wanneer gaat dat gebeuren dan het afstuderen? Want je moet er wel optijd eij zijn he!

Kyra

  • Gast
Re: Trouw- en feestlocaties Utrecht e/o
« Reactie #9 Gepost op: 3 april 2006, 14:26:35 »
Ik woon zelf in Z'meer. Ik heb wat dingen geregeld bij me werk maar dat gaat misschien niet door dus ben aanhet kijken voor alternatieven maar het is allemaal best aan de dure kant. Maar het witte huis ziet er erg leuk uit! Ik probeer Duivenvoorde te bereiken om te vragen hoe duur het is. Hoeveel kost het om te trouwen in het Witte huis?? Weet iemand dat???

Astraaa

  • Gast
Re: Trouw- en feestlocaties Utrecht e/o
« Reactie #10 Gepost op: 16 november 2006, 22:34:58 »
We hebben besloten om op slot zuylen te gaan trouwen. Ziet er erg romantisch uit..... We trouwen er 's middags. dan staat er dus een tijd voor van 80 min. Zoals ik het heb begrepen zit hier het terras en de theeschenkerij bij in. Wat we ons afvroegen is hoe het zit met bv koffie en thee. We hebben wel contact op genomen met een vaste cateraar, maar qua prijs viel dat erg tegen. Schenken ze bv op het terras geen eigen koffie of thee? Wie weet hier meer van?

emmetje

  • Gast
Re: Trouw- en feestlocaties Utrecht e/o
« Reactie #11 Gepost op: 17 november 2006, 08:25:18 »
Wij zijn ook in Slot Zuylen getrouwd, ook eind van de middag (80 min). Als je wilt, kunnen ze drankjes serveren aan de gasten. Je kunt hier even contact over opnemen met de gastvrouw van Slot Zuylen, die kan je daar alles over vertellen. Ze willen wel dat je het meteen betaalt, dus je kunt wat geld geven aan de ceremoniemeester, die dan net voor vertrek kan afrekenen. Een cateraar is erg duur. Zeker als het maar voor zo kort is, zou ik het zeker niet doen; je bent zo een paar honderd euro kwijt! Wij hebben uiteindelijk geen drankjes genomen bij Slot Zuylen, omdat we meteen aansluitend het feest hadden. Meteen na de trouwplechtigheid  hebben we eerst nog de felicitaties van de gasten mogen ontvangen in de zaal naast de trouwzaal en daarna voor het slot nog wat foto's gemaakt. Vergis je niet, 80 min is echt niet zo lang. Maar nogmaals: neem even contact op met de gastvrouw, die zal je alles goed uit kunnen leggen. Je kunt zelfs een rondleiding regelen voor je gasten in het slot.
P.S. Als je de kans krijgt, vraag dan naar mevrouw P.W.M. Vossen als ambtenaar van de burgerlijke stand. Zij geeft een heel persoonlijk praatje, met af en toe een grapje, maar niet té. Iedereen herkende ons in haar verhaal en was uitermate lovend over de leuke, persoonlijke toespraak, inclusief wijzelf.

saskia81

  • Gast
Re: Trouw- en feestlocaties Utrecht e/o
« Reactie #12 Gepost op: 25 juni 2008, 10:59:20 »
Hallo

Ik ga 4-9-9 trouwen in slot zuylen, en nu willen wij het diner en feest gaan geven in restaurant belle in oud zuilen. We zijn er pas geweest, om alles door te nemen, om te kijken of het bij ons zou passen. Nu hebben we er een goed gevoel over, maar ben benieuwd of iemand er goede/slechte ervaringen mee heeft.
Waarom wij denken dat het erg leuk is daar, is omdat het zowat naast slot suylen ligt, en dat is praktisch wel handig, en wij vonden het kleinschalige erg prettig. Veel feestlocaties zijn zo massaal met 4,5,6 of meer zalen, en dat vonden wij niet zo leuk.
Ben benieuwd naar jullie reacties
groetjes

Cella

  • Gast
Re: Trouw- en feestlocaties Utrecht e/o
« Reactie #13 Gepost op: 25 juni 2008, 12:21:00 »
Hier stuur ik mijn directuer regelmatig naar toe als hij een zakenlunch heeft. Zover ik weet is het goed!

saskia81

  • Gast
Re: Trouw- en feestlocaties Utrecht e/o
« Reactie #14 Gepost op: 25 juni 2008, 17:36:35 »
ok, klinkt prima dus, als hij het niets vond, ging hij er vast niet meer heen  :wink:
Bedankt voor je reactie

Han

  • Gast
Re: Trouw- en feestlocaties Utrecht e/o
« Reactie #15 Gepost op: 4 mei 2009, 21:28:02 »
Hallo,

mijn vriend en ik willen in april-mei-juni 2010 gaan trouwen. we willen graag in utrecht stad of in de nabije omgeving, niet verder dan 10 km ervandaan, trouwen. hebben jullie tips voor ons?
we zouden het liefst alles op 1 locatie hebben, dus ceremonie, borrel, diner en feest.

ik hoor alle tips heel graag

bedankt,

groeten, k.

saskia81

  • Gast
Re: Trouw- en feestlocaties Utrecht e/o
« Reactie #16 Gepost op: 4 mei 2009, 22:08:21 »
Slot zuylen (oud zuilen)
Feest zou je kunnen geven in Restaurant Belle, wat er praktisch naast ligt

Goudesteijn in maarssen
en dan op de boot stappen, voor je feest, diner e.d (Boot van amstel en vecht charters)

Wij trouwen op slot zuylen en dan het feest en diner in restaurant Belle. Het is echt heel leuk daar, en de mensen zijn er erg vriendelijk
succes

Han

  • Gast
Re: Trouw- en feestlocaties Utrecht e/o
« Reactie #17 Gepost op: 5 mei 2009, 12:27:13 »
hoi saskia,

heel erg bedankt voor je reactie! wij zaten zelf ook al aan slot zuylen te denken. is het ook mogelijk om daar een borrel of receptie te geven? ik zal snel een afspraak maken iig..

meer tips voor utrechdt of omgeving? hoor het heel graag..

ikbenelfje

  • Gast
Re: Trouw- en feestlocaties Utrecht e/o
« Reactie #18 Gepost op: 5 mei 2009, 14:05:09 »
Fort bij Vechten
Restaurant in het Griftpark
Universiteitsmuseum en (oude) botanische tuinen

In Fort bij Vechten en in het universiteitsmuseum kan je ook trouwen. Verder zijn alle lokaties geschikt voor borrel, diner en feest.

Succes!

saskia81

  • Gast
Re: Trouw- en feestlocaties Utrecht e/o
« Reactie #19 Gepost op: 5 mei 2009, 14:50:36 »
Wij trouwen om 16.00
Als je kiest voor de tijden 14.30 of 16.00 betaal je iets meer, maar huur je slot zuylen voor 1,5 uur (de tijden daarvoor 1 uur)
Wij trouwen (duurt ongeveer een half uurtje) en daarna hebben we nog een uur de tijd voor een borrel en bruidstaart.
Hier is een ruimte voor beschikbaar boven in slot zuylen, of als het mooi weer is (wat we hopen) gebruiken we het terras.
Het is ook mogelijk om slot zuylen langer af te huren voor een feest, diner receptie e.d, maar dan betaal je echt de hoofdprijs.
De prijzen staan overigens op hun site.

saskia81

  • Gast
Re: Trouw- en feestlocaties Utrecht e/o
« Reactie #20 Gepost op: 5 mei 2009, 14:55:04 »
o ja, doe je een borrel/receptie o.i.d dan ben je verplicht via een catering die hun aanwijzen (3 verschillende) eten en drinken af te nemen.
Ze willen namelijk dat je niets zelf doet, vanwege de ruimtes die ze graag zo veel mogelijk in tact willen houden.
Wij hebben nu een cateraar uitgekozen, zij verzorgt de champagne, en kleine hapjes maar de bruidstaart hebben we ergens anders besteld, met het gevolg dat we per stuk taart ook nog een klein bedrag aan de cateraar moeten betalen voor het uitserveren. We waren daar eigenlijk heel boos over maar ja, we wilde gewoon perse daar trouwen, dus dan neem je dat soort dingen maar voor lief he  :biggrin:

Jen-b

  • Gast
Re: Trouw- en feestlocaties Utrecht e/o
« Reactie #21 Gepost op: 5 mei 2009, 19:11:43 »
Wat dacht je van de Kloosterhoeve erg mooie lokatie, en je kan er alles in een doen, wij hebben daar ook onze bruiloft, van 11 tot 01.00 dus echt de hele dag!
Het moet wel je smaak zijn.. maar zeker het kijken waard :biggrin:

saskia81

  • Gast
Re: Trouw- en feestlocaties Utrecht e/o
« Reactie #22 Gepost op: 5 mei 2009, 19:16:45 »
jen-b, ziet er echt super uit hoor!!!

Jen-b

  • Gast
Re: Trouw- en feestlocaties Utrecht e/o
« Reactie #23 Gepost op: 5 mei 2009, 19:22:47 »
Dank je ! we zijn er ook echt super blij mee!

Birdy

  • Held
  • *****
  • Berichten: 7501
  • Geslacht: Vrouw
Re: Trouw- en feestlocaties Utrecht e/o
« Reactie #24 Gepost op: 6 mei 2009, 12:16:49 »
Wij trouwen over 5 weken in het Wapen van Haarzuylen. Wij wilden ook alles op één lokatie en de trouwzaal is de voormalige raadzaal. Heel authentiek ingericht. Wij zijn vooral gevallen voor de sfeer die Haarzuilens uitstraalt en de Brink ervoor.

 

* Lid info

 
 
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

* Top boards