collapse

Auteur Topic: Trouw- en feestlocaties Utrecht e/o  (gelezen 72456 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

bambtab88

  • Gast
Re: Trouw- en feestlocaties Utrecht e/o
« Reactie #25 Gepost op: 6 mei 2009, 12:24:55 »
Hey, wat dacht je van de glazen ruimte is heel modern en super gaaf om je bruiloft te geven! Ps. superpersoneel, een vriend van mij werkt daar.

saskia81

  • Gast
Re: Trouw- en feestlocaties Utrecht e/o
« Reactie #26 Gepost op: 7 mei 2009, 07:55:50 »
Han, heb je al leuke dingen voorbij zien komen??
Ben benieuwd wat jullie gaan kiezen  :biggrin:

Han

  • Gast
Re: Trouw- en feestlocaties Utrecht e/o
« Reactie #27 Gepost op: 23 mei 2009, 10:25:02 »
Dag allemaal,

mijn verloofde en ik willen trouwen in Utrecht of directe omgeving en zijn op zoek naar een locatie.
we willen met 40 personen de dag doorbrengen en ´s avonds een groot feest waarschijnlijk.
we vinden het belangrijk dat we ook lekker naar buiten kunnen.
iemand ervaringen met de hortus (universiteitsmuseum) of Sonnenborgh of slot zuylen.
ik dacht altijd aan slot zuylen maar je bent daar echt een nummer en kan daar max1 uuen 25 minuten doorbrengen.
verder gaat alles via hen catering ook bruidstaart. het lijkt me erg leuk om iets te doen in combinatie van boottocht.
alle tips zijn welkom.Misschiene iets in De Bilt. We willen max 5 km buiten utrecht trouwen maar liever nog in utrecht.

gr., Han.

Birdy

  • Held
  • *****
  • Berichten: 7501
  • Geslacht: Vrouw
Re: Trouw- en feestlocaties Utrecht e/o
« Reactie #28 Gepost op: 23 mei 2009, 11:56:28 »
Jullie hoeven dus niet per sé alles op één lokatie? Wat veel gedaan wordt is trouwen op Goudestein in Maarssen. Daar hebben ze op een bepaald tijdstip geen huwelijken en als jij dan het uur ervoor gaat, mag je extra lang blijven. Maar volgens mij heb je daar geen catering mogelijkheden. De nonnerie in Maarssen zou je aansluitend kunnen doen. Volgens mij heeft die wel een tuin. Anders is misschien Huize Molenaer iets net naast het academiegebouw. Daar kun je trouwen én ze hebben een tuin. Wij trouwen in Haarzuilens, maar daar moet je het niet echt van de buitenlokatie hebben. De deuren moeten 's avonds dicht ivm geluidsoverlast. Wel is het pleintje ervoor heel erg leuk en bij goed weer gaan wij daar onze proost uitbrengen.

Jen-b

  • Gast
Re: Trouw- en feestlocaties Utrecht e/o
« Reactie #29 Gepost op: 24 mei 2009, 18:42:19 »
Kloosterhoeve in harmelen... 5 minuten van leidsche rijn... misschien ook een optie?
daar gaan wij trouwen, 30 personen overdag en 100 's avonds, maar ik geloof dat je wel 200 gasten kwijt kunt, zo uit mijn hoofd gezegd.
ook is het een officiële locatie dus je kan er echt trouwen, :biggrin::D:D

Han

  • Gast
Re: Trouw- en feestlocaties Utrecht e/o
« Reactie #30 Gepost op: 24 mei 2009, 20:55:46 »
[quote name=\'Jen-b\' post=\'232801\' date=\'24 May 2009, 18:42\']Kloosterhoeve in harmelen... 5 minuten van leidsche rijn... misschien ook een optie?
daar gaan wij trouwen, 30 personen overdag en 100 's avonds, maar ik geloof dat je wel 200 gasten kwijt kunt, zo uit mijn hoofd gezegd.
ook is het een officiële locatie dus je kan er echt trouwen, :biggrin::D:D[/quote]



klinkt goed maar wij hebben eigenlijk niks met harmelen. weten er mensen hier of er ook in de bilt bilthoven zeist mooie landgoeden zijn?

iris&sander

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1994
  • Geslacht: Vrouw
    • http://pluizebeesjes.bruiloftsite.nl/
Re: Trouw- en feestlocaties Utrecht e/o
« Reactie #31 Gepost op: 25 mei 2009, 08:22:13 »
[color=\"#6600CC\"]Wij zijn getrouwd op Sonnenborgh, en dat was echt fantastisch!!! Zo'n mooie lokatie :) en op donderdagmiddag was er ook nog genoeg parkeerruimte.
Daarna hebben wij ons feest gevierd bij een ballonvaartcentrum in Amersfoort (was 20 minuten rijden), wat midden in bossen ligt, met een prachtige tuin waar je ook meteen je foto's kan maken. Qua catering etc kan eigenlijk alles bij haar, en voor een zeer schappelijke prijs!

http://www.sonnenborgh.nl/  en www.dutchballooning.nl

PM me maar als je meer wilt weten, groetjes! [/color]

eve-liene

  • Gast
Re: Trouw- en feestlocaties Utrecht e/o
« Reactie #32 Gepost op: 25 mei 2009, 16:25:37 »
Wij trouwen in breukelen en geven het feest in de oude tolhuys in utrecht..maar ik weet niet precies hoeveel mensen je daar kwjt kan maar wel veel volgens mij..

Appelkruimeltaart

  • Gast
Re: Trouw- en feestlocaties Utrecht e/o
« Reactie #33 Gepost op: 25 mei 2009, 16:52:59 »
Als je in Utrecht wilt trouwen, kun je op de site van de gemeente kijken wat de officiele trouwlokaties zijn (zijn er best wat!) Je zou er eventueel een paar kunnen bezoeken om te kijken of het wat is.

Als je een groot feest wilt met muziek én naar buiten kunnen, dan zul je hoogstwaarschijnlijk naar een plek moeten buiten de binnenstad. Maar die zijn er genoeg volgens mij! Volgens mij kom je met googelen een end.

Ideeen:
1 trouwen: Slot Zuylen, feest in Oud-Zuilen (weet effe niet hoe dat restaurant heet)
2 trouwen: gemeentehuis Maarssen, met de boot naar Loosdrecht voor het feest
3 trouwen: Stadhuis Utrecht (of andere lokatie) en dan naar Fort Vechten

Wij hadden:
trouwen in Paushuize, borrel + diner bij De Rechtbank en het feest in een werfkelder aan de oude gracht. Een echte stadsbruiloft dus!

Hakkie

  • Held
  • *****
  • Berichten: 2411
  • Geslacht: Vrouw
Re: Trouw- en feestlocaties Utrecht e/o
« Reactie #34 Gepost op: 26 mei 2009, 16:58:12 »
Wij trouwen voor de wet in Jagtlust in De Bilt :) Dat is de officiele trouwlocatie van de gemeente De Bilt! Het is er prachtig en er is een park omheen! Een fotootje vind je in mijn topic.

Han

  • Gast
Re: Trouw- en feestlocaties Utrecht e/o
« Reactie #35 Gepost op: 26 juli 2009, 20:23:37 »
dag allen,

we zijn eruit! we willen in oktober trouwen. waarschijnlijk op de pausdam. daarna met  boot door utrecht varen en daarna in een mooie gelegenheid een borrel en diner houden. ik ben zwanger en willen geen feestw geven en het intiem houden. 48 man willen we uitnodigen.
maar nu zijn alle tips voor boten welkom en een leuke locatie. we denken zelf aan sonnenborgh maar vinden het van belang dat we kunnen dineren en houden niet van een buffetvorm.
polman´s huis misschien? of spoorwegmuseum? alle tips zijn nog welkom..
willen deze week alles ´klaar´hebben..

Birdy

  • Held
  • *****
  • Berichten: 7501
  • Geslacht: Vrouw
Re: Trouw- en feestlocaties Utrecht e/o
« Reactie #36 Gepost op: 27 juli 2009, 11:19:41 »
Oudaen is de klassieker. Misschien ook Mammoni op de Mariaplaats?

hartje

  • Gast
Re: Trouw- en feestlocaties Utrecht e/o
« Reactie #37 Gepost op: 12 september 2009, 09:10:36 »
Hallo allemaal,
Zouden jullie met me mee willen denken?
We zijn naarstig op zoek naar een feeslocatie in of rondom Woerden.
Ik woon er al heel wat jaartjes niet meer, maar is in praktische en symbolische zin heeft het onze voorkeur.
Aangezien ik er al even niet meer woon, ben ik er ook uit wat de mogelijkheden zijn.
Heb al wel via google gezocht, maar mis daardoor misschien nog wel wat mogelijkheden.

We willen kijken bij de Markies (vraag me af hoeveel personen hierin kunnen), Kloosterhoeve (lijkt me heeeeeel erg duur :blink: en ons budget is beperkt) en zat net te kijken bij Milandhof. We hebben al gekeken bij Schulenburg, maar viel enorm tegen  :sad: .

Iemand een idee voor een feestlocatie?
Oja, receptie is niet de bedoeling, wel diner of buffet voor daggasten ca 30 personen (grote familie....  :wink: ) en hopelijk daarna een mooi feest (aantal ligt aan locatie maar minimaal denk ik 90 personen, voor rest van enorme familie en paar hele goede vrienden.)

Alvast bedankt voor jullie reacties!

debby*

  • Held
  • *****
  • Berichten: 3041
  • Geslacht: Vrouw
Re: Trouw- en feestlocaties Utrecht e/o
« Reactie #38 Gepost op: 12 september 2009, 11:40:38 »
Het is volgens mij wel even rijden maar Studio Oosterman in Aarlanderveen is helemaal top!

hartje

  • Gast
Re: Trouw- en feestlocaties Utrecht e/o
« Reactie #39 Gepost op: 12 september 2009, 11:52:57 »
De site van hun doet het nu niet, maar heb even gekeken hoe ver het is. Maar is hier van ons vandaan sneller te bereiken dan vanuit Woerden.
Hoop dat de site het later op de dag wel doet, kan ik even gluren.
Dank je voor je reactie!  :)

hartje

  • Gast
Re: Trouw- en feestlocaties Utrecht e/o
« Reactie #40 Gepost op: 13 september 2009, 10:48:32 »
En.... verder nog iemand suggesties?

Anna Livia

  • Held
  • *****
  • Berichten: 3706
Re: Trouw- en feestlocaties Utrecht e/o
« Reactie #41 Gepost op: 13 september 2009, 12:33:25 »
Ik weet niet of je Gouda te ver weg vindt, anders is de Spiegeltent misschien een optie?
Kijk hier even. Ik heb daar ooit een bedrijfsfeest gehad en vond het supersfeervol (collega van mij heeft daar haar bruiloftsfeest gehouden).

Birdy

  • Held
  • *****
  • Berichten: 7501
  • Geslacht: Vrouw
Re: Trouw- en feestlocaties Utrecht e/o
« Reactie #42 Gepost op: 14 september 2009, 14:20:03 »
Is Haarzuilens dichtbij genoeg? Wij hebben alles in 't Wapen van Haarzuylen gehouden. We zijn heel tevreden.

Stippie

  • Held
  • *****
  • Berichten: 2552
  • Geslacht: Vrouw
Re: Trouw- en feestlocaties Utrecht e/o
« Reactie #43 Gepost op: 16 september 2009, 09:24:05 »
de Milandhof schijnt vrij goedkoop te zijn....ziet er ook wel aardig uit, iig goede bediening!

Jen-b

  • Gast
Re: Trouw- en feestlocaties Utrecht e/o
« Reactie #44 Gepost op: 16 september 2009, 18:49:33 »
Wij gaan trouwen in de Kloosterhoeve!!! de prijzen vallen best mee, je mag me pben voor onze prijzen...

Flowers

  • Gast
Re: Trouw- en feestlocaties Utrecht e/o
« Reactie #45 Gepost op: 16 september 2009, 18:58:52 »
Grand kasteel Woerden

Groetjes Flowers

hartje

  • Gast
Re: Trouw- en feestlocaties Utrecht e/o
« Reactie #46 Gepost op: 16 september 2009, 22:01:16 »
Iedereen alvast bedankt voor jullie reacties!
Ik reageer nog wel op een later tijdstip op jullie reacties i.v.m. familie omstandigheden.
tot gauw!
« Laatst bewerkt op: 16 september 2009, 22:02:05 door hartje »

hartje

  • Gast
Re: Trouw- en feestlocaties Utrecht e/o
« Reactie #47 Gepost op: 25 september 2009, 09:23:10 »
Hallo allemaal, daar ben ik weer.
Terug van weggeweest, maar binnenkort gaan we weer op zoek. We gaan dan bij de Milandhof kijken, idee wapen van Haarzuylens ga ik eens bekijken.
Jen-b hoeveel zijn jullie ongeveer kwijt bij de kloosterhoeve, en wat krijgen jullie hiervoor?
Had namelijk het idee dat het vrij prijzig was, maar begrijp van jou dat het wel weer mee valt.
« Laatst bewerkt op: 29 september 2009, 20:40:53 door hartje »

marceldk

  • Gast
Re: Trouw- en feestlocaties Utrecht e/o
« Reactie #48 Gepost op: 29 september 2009, 11:24:25 »
Hallo allemaal,

Ook wij, Marcel & Esmeralda gaan trouwen en zijn nu ook opzoek naar een geschikte locatie voor de bruiloft en het feest.

Wij kregen ook het idee dat de Kloosterhoeve zeer prijzig is. Kan iemand die daar getrouwd is of het feest gegeven heeft mij aub een idicatie geven en wat ze er van vonden?

Tevens ben ik voor hetzelfde opzoek naar info van 't wapen van haarzuylens.

En..heeft iemand nog een leuke tip waar we kunnen trouwen en het feest kunnen gaan geven.

Alvast bedankt voor jullie hulp,

Mvg,

Marcel & Esmeralda

Tiesje

  • Gast
Re: Trouw- en feestlocaties Utrecht e/o
« Reactie #49 Gepost op: 1 oktober 2009, 11:44:21 »
Hallo,

Ik ga volgend jaar juni trouwen en kom oorspronkelijk ook uit Woerden. Wij zijn ook bij een aantal van deze locaties wezen kijken. Dit waren de ervaringen:

* Kloosterhoeve: Mooie locatie met een sfeervolle trouwzaal. De trouwzaal is echter boven en is geen lift. Mensen die slecht ter been zijn (zoals één van onze oma's) kunnen daar dus niet naar boven. Er is ook geen invalidentoilet. Ze hebben een mooie dinerzaal beneden die als alternatieve trouwzaal gebruikt kan worden. Dat is een mooie ruimte, met privé terras waar je kan toasten, maar minder sfeervol dan de officiele trouwzaal. De feestzaal vonden wij wat donker maar op zich prima. In de maanden mei t.m. september hanteren ze op vrijdag en zaterdag een omzetgarantie van 6000 euro. Op andere dagen is dit 3500. Wanneer je veel daggasten hebt dan kan je wel aan de 6000 voldoen want de prijzen van het diner enz. liggen redelijk hoog. Wanneer je echter zoals wij weinig daggasten hebt (16) en niet zoveel avondgasten (85) dan kan het zomaar gebeuren dat je rond de 4500 euro gebruikt en ze dus voor 1500 moet 'sponsoren'.

* Grand Kasteel Woerden: Super mooie locatie met leuke ligging in het centrum van Woerden. Vooral de buitenkant is erg mooi en is ideaal voor een 'groots entree' met een brug over het water waar je gasten jullie op kunnen opwachten. De trouwzaal is erg mooi maar met plastic stoelen (wat wij niet zo chique vonden). Er zijn twee feestzalen en twee prive-dinerruimtes. Hiervan vonden wij dat ze niet zo sfeervol zijn en qua aankleding wat karig. Ook hier een mooie terras voor de toast maar niet privé. Het is een zeer gewilde locatie dus je moet er wel snel bij zijn, zeker als je op vrijdag of zaterdag wil trouwen! De prijzen liggen hier iets lager dan bij de kloosterhoeve. Voor ons aantal gasten lag het rond de 4000 euro.

* Wapen van Haarzuylens: Hier hebben we alleen een keer gegeten en toen ook even de zalen bekeken. Het restaurantgedeelte is prima en het eten gewoon goed. De trouwzaal en feestzaal boven vonden wij muf en ouderwets. Veel donker hout en rood fluweel. Aangezien wij meer van strak en modern houden niks voor ons. Beneden is geloof ik ook nog een feestzaal met een terras erbij. De ligging is wel helemaal geweldig. Haarzuylens is een zeer mooi dorpje.

* Milandhof: Hier hebben wij twee recepties van bruiloften meegemaakt en wij vonden dat helemaal niks. Het is een ouderwetse bedoening en somber. Het is een soort buurtcentrum dat zalen verhuurd maar er zit bijvoorbeeld ook een sporthal bij. Alles wordt op zich prima geregeld en de mensen zijn vriendelijk maar qua sfeer en uitstraling heeft het 0,0.  

* Kameryck: Dit is een nieuwe locatie in Kamerik. Wij hebben er zelf geen ervaring mee maar horen er goede verhalen over. Het ligt aan de Kameryckse plas en biedt een mooi uitzicht. Heb me laten vertellen dat het mogelijk is om buiten te trouwen op de steiger aan de plas. Verder hebben ze de mogelijkheid om er te overnachten.

* Brasserie De Kazerne: Ook hier alleen gegeten maar een bruiloftsfeest vieren kan hier ook. Leuke sfeervolle uitstraling en perfecte ligging in het centrum van Woerden (bij het nieuwe kerkplein). Wat de ervaringen zijn met bruiloften weet ik helaas niet. Het eten is er echter altijd lekker en de mensen vriendelijk.

Nou, het is een heel verhaal! Dit zijn zo'n beetje onze (persoonlijke) ervaringen. Hopelijk hebben jullie er wat aan. Veel succes en plezier met de zoektocht!

Groetjes!

 

* Lid info

 
 
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

* Top boards