collapse

Auteur Topic: Kinderen op de bruiloft? Hun aanwezigheid bij de ceremonie, het regelen van oppas en vermaak  (gelezen 197996 keer)

0 leden en 9 gasten bekijken dit topic.

LINDA1712

  • Gast
Wij zijn van plan om geen kinderen uit te nodigen voor onze bruiloft.
Niet dat we iets tegen kinderen hebben,maar we hebben verschillende horror-bruiloften meegemaakt waar de kids door alle plechtigheden heen renden/schreeuwden en zelfs aan het been van de ambtenaar van de burgelijke stand gingen hangen.

ieder voor zich hoor,maar dat willen we dus echt niet!

Zijn er meer stellen die hiervoor hebben gekozen en hoe hebben jullie dat naar de gasten gecommuniceerd?

mvdylan

  • Gast
wij hebben ook gekozen voor geen kinderen op de bruiloft.
Nou zijn er ook niet veel stellen die een kind hebben op onze bruiloft. Maar de gene die komen
hebben dan kindjes van half jaar en 1,5 jaar. Ik heb ook megemaakt hoe het kan zijn als ze er geen zin in hebben.
Dus hebben wij gezegd geen kindjes (behalve ons zoontje die is dan bijna 6 en heeft een belangrijke rol)
De keuze is voor iedereen anders. De mensen heb ik al op de hoogte gesteld en ze waren al niet van plan die kinderen mee te nemen. Omdat hun hetzelfde als mij erover dachten

Pepper

  • Gast
Dit is moeilijk, we hebben namelijk 3 nichtjes (kids van mijn broer en zus) die ik er heel graag bij wil hebben. Maar daarnaast hebben vrienden ook kids waarvan ik denk: liever niet, omdat het toch niet 'eigen' is. Mijn nichtjes zullen dan 4, 3 en 2 zijn. Dat wordt dus wat hahaha.

LINDA1712

  • Gast
Ja dan is het helemaal duidelijk...vind het alleen zo moeilijk om het "recht in iemands gezicht" te zeggen. Maar aan de andere kant...
Als je de namen van de kinderen niet op de uitnodiging zet dan is de hint wel duidelijk denk ik toch?

mvdylan

  • Gast
van dat laatste zou ik niet vanuit gaan. Niet iedereen zal die hint snappen.
Anders zet je er wel Familie....... op. Maar zal er niet vanuit gaan dat mensen dit in één keer zullen
snappen.

LINDA1712

  • Gast
zet er gewoon onder

"liever geen personen onder de 18" hahahahaha!

Maarre...hoe doen we dat dan tactisch....pfff moeilijk hoor!

Patrijs

  • Gast
Wij hebben ook liever geen kids bij de plechtigheid.
Hoe heb ik het aangepakt; Eerlijk gezegd dat als hun kinderen niet stil kunnen zijn tijdens de plechtigheid, wij ze er liever niet bij hebben.
Een collega komt bijvoorbeeld alleen om te feliciteren, na afloop met 3 kids.
Kaarten e.d. zijn gericht aan de heer en mevrouw, ipv familie huppeldepup....
De eerste keer was even slikken om het te zeggen maar daarna werd het steeds makkelijker.
SUCCES!!

lente82

  • Gast
Ik ben juf, dus ik kom er niet helemaal onder uit zonder kinderen. Ik zie ze voor het trouwen gewoon even een half uurtje.. ( maar ik maak me nu al zorgen dat ze allemaal aan mijn jurk willen zitten en dat wil ik niet! erg he? :) )

maar goed. verder geen kinderen, ik moet er niet aan denken! wij hebben dat ook gewoon gezegd, wij willen geen kinderen erbij. het is ons feest en we willen niet dat we op kinderen moeten letten en weet ik wat allemaal.

vrienden hebben een dochter van 4 maanden en het was hun bedoeling om haar mee te nemen tijdens het eten maar we hebben gewoon gezegd dat we dat niet willen. dan zijn ze constant met dat kind bezig en wij zijn het middelpunt en niet hun dochter..
hmh klinkt hard zo :) maar wel duidelijk
« Laatst bewerkt op: 23 september 2008, 12:54:31 door lente82 »

lente82

  • Gast
sorry! zo doet ie het niet en zo 3x!! :)
wie weet hoe ik berichten kan verwijderen? want dat lukt me nooit..

LINDA1712

  • Gast
geen idee hihi
Ik ben hier net een dag;)

Elles

  • Gast
Wij hebben wel een bruiloft met kinderen. We hebben er zelf 2, dus zonder kinderen wordt ook een beetje moeilijk voor ons haha.

We laten iedereen zelf beslissen of ze de kids wel of niet mee willen nemen, onze dag is van 15.00 uur tot 24.00 uur dus ik denk eerlijk gezegd dat veel mensen er dan liever voor kiezen om de kids thuis te laten. Bij onze locatie is gelukkig wel aan de kids gedacht, speciaal hoekje met TV enzo en ja we trouwen op het strand, dus daar kunnen ze zich ook erg goed vermaken natuurlijk!

Within

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1473
  • Geslacht: Vrouw
    • http://
Er zijn weinig kinderen in de familie, maar ze mogen gewoon komen. Er word een kamertje voor ze ingericht met speelgoed en als ze moeten slapen mag er een campingbedje op de kamer neergezet worden.

Birdy

  • Held
  • *****
  • Berichten: 7501
  • Geslacht: Vrouw
Hé, dit topic ga ik volgen. Ik heb ook liver geen kinderen op de bruiloft omdat ik al een paar keer gezien heb dat die erg veel aandacht van iedereen krijgen en ook vaak op de foto 'moeten' samen met het bruidspaar. Bovendien wil ik geen gekrijs tijdens de plechtigheid zelf. Het etentje bij ons is een moment van rust en dat zou ook voor andere gasten moeten gelden. Maar hoe gaan we dat vertellen inderdaad. Er zijn niet veel gasten met kinderen, maar onze cm heeft er net wel weer 1. Dus als we het hun laten vertellen (bijv als er vragen over de uitnodiging zijn), dan moeten wij het eerst hun vertellen.

xbruidjex

  • Gast
wij willen er ook geen kinderen bij. alleen dan de zoon van mijn vriend maar die is dan 8 jaar. dus die is oud genoeg om zijn mond te kunnen houden tijdens de ceremonie.

ik vind het verschrikkelijk als een ceremonie wordt verstoort door huilende/rennende kinderen. dus zou dat zeker bij ons niet willen

mods

  • Gast
ik heb me ook afgevraagt hoe wij dit op konden lossen
er was 'in mijn tijd'  :wink: een heel topic over hoe duidelijk te maken dat je liever geen kinderen wilt op je bruiloft,
het topic heb ik niet voor je kunnen vinden wel heb ik toendertijd allemaal zinnentjes gecopieerd die ik eventueel wilde gebruiken
misschien heb jij er iets aan.

'Alle grote mensen kunnen ons het beste komen wensen'
Vanaf 20.30 uur in De Zilveren Lepel

Tijdens de ceremonie graag geen kids,
want tijdens het ja-woord geen gemis ...

Op onze droomdag alleen volwassen mensen...
wij zijn dolblij, als u voldoet aan deze wensen

Kinderen liever niet ...
Zodat op onze dag , iederèèn geniet !

Ceremonie , receptie , feest ...
Daar vervelen de kinders zich het meest .
Daarom de kinders liever thuis .
En meng u in ons feest gedruis !

Onze dag wordt erg lang ....
Voor kinderen niet geschikt , ben ik bang !

Kinderen liever naar een oppas
Want op onze dag wordt er gerookt en heffen wij het glas

Vrienden en familie, er zal geen uitzondering zijn,
voor het avondfeest moet je 21 zijn.


uiteindelijk hebben wij aan de cms doorgegeven dat we geen kinderen wilde op de bruiloft en hebben we de kaarten dus ook gericht geadresseerd
wat op een aantal verontwaardigde mensen na, goed is gegaan.

LINDA1712

  • Gast
Hee bedankt voor die gedichtjes! Daar kan ik misschien wel wat mee :wink:
Was trouwens bang dat ik de enige zou zijn die er zo over dacht (geen kids op de bruiloft) maar dat valt dus wel mee.

mlein

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 1163
  • Geslacht: Vrouw
    • http://www.marjoleinensteve.nl
hihi, wat grappig. Ik wilde juist heeeeel graag kinderen op de bruiloft erbij. Ik vind dat wel gezellig. Bij ons hebben heel veel mensen uit eigen initiatief de kinderen thuis gelaten en dat vond ik juist erg jammer...

Ik denk dat veel mensen uit zichzelf zullen bedenken om hun kinderen niet mee te nemen en de rest kun je dat denk ik wel 'voorzichtig' duidelijk maken. Als jullie dat zo willen dan zullen ze daar toch wel begrip voor hebben, toch? Ik kan me alleen met heel jonge baby's voorstellen dat ouders daar moeilijk over zouden kunnen doen (of althans, dat dat moeilijker voor ze is) maar er is altijd wel een oplossing te vinden lijkt me. De uitnodigingen alleen aan de ouders adresseren lijkt me niet echt voldoende. Dat is in ieder geval iets waar ik echt niet naar zou kijken.

Birdy

  • Held
  • *****
  • Berichten: 7501
  • Geslacht: Vrouw
Heel toevallig bracht mijn collega die binnenkort gaat trouwen dit onderwerp zelf ter sprake net nadat ik mijn berichtje geplaatst had. Zij vindt het absoluut niet kunnen dat kinderen niet mogen komen, dus ik verwacht dat niet iedereen begrijpend zal reageren als je zegt dat hun kinderen niet welkom zijn. Ook dat het onze dag was, was volgens haar geen argument.

lente82

  • Gast
[quote name=\'Patriesje78\' post=\'180494\' date=\'23 September 2008, 15:38\']Ook dat het onze dag was, was volgens haar geen argument.[/quote]

zoiets raars heb ik nog nooit gehoord... dat het JULLIE dag is is wel het aanneembaarste ( raar woord :))  argument dat je kunt bedenken...
jullie dag, dus jullie wil is wet! :) moet je juist van genieten want zo vaak komt dat niet voor

al09

  • Gast
Ja..bij ons mogen er wel kinderen komen!! Hardstikke gezellig toch! Hebben zij ook een leuke avond/dag! Tuurlijk vind ik het wel leuker als mijn eigen nichtjes en neefje er bij zijn (mn tante-zeggertjes) dan de kinderen van een paar kennissen, maar ik neem aan dat die kennissen zelf wel kunnen bedenken dat ze hun kinderen beter thuis kunnen laten.

Elles

  • Gast
Ik moet eerlijk zeggen dat ik het zelf ook niet leuk zou vinden als mensen zeggen dat mijn kids niet welkom zijn.

Of ik ze mee zou nemen naar een bruiloft, dat weet ik niet, maar ik vind wel dat ik die keuze zelf moet kunnen maken. Mijn kids horen bij me, dus ja ik vind het wel raar als ze niet welkom zijn.

En eigenlijk scheer je wel alle kids over 1 kam door te zeggen dat ze luidruchtig zijn enzo.

lente82

  • Gast
Nou ze zijn niet allemaal luidruchtig natuurlijk, bij lange na niet. Maar toch is het begrijpelijk als mensen geen kinderen op de bruiloft willen.
Zou je het echt raar vinden als er gezegd wordt dat kinderen liever niet welkom zijn? Als je een feest geeft wat om 20.00 begint is het toch normaal dat kinderen thuis blijven? Het is een "grote mensen" feest...
Ieder zijn ding natuurlijk maar ik snap het bruidspaar heel goed.. ws omdat ik ook zo'n bruidspaar ben
:)

mlein

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 1163
  • Geslacht: Vrouw
    • http://www.marjoleinensteve.nl
Ik snap wel dat sommige mensen liever geen kinderen op de bruiloft willen. Ik bedoel, op een chice gala avond wil je ook geen kinderen. Met kinderen erbij wordt het wel een ander soort feest dan zonder kinderen en als je dat niet wil voor je bruiloft, vind ik dat je dat best kunt vragen.
Van de andere kant snap ik ook wel wat je bedoelt met dat ze een deel van je zijn. Het voelt wel als een soort afwijzing van een deel van je leven. Maarja, ik zou me er zeker wel aan aanpassen als mensen dat voor 1 dag aan me zouden vragen.
Ik neem mijn kinderen ook niet mee naar mijn werk, en dat is ook niet omdat ik dat niet wil, maar omdat ze dat op mijn werk niet willen :) Bij sommige gelegenheden horen kinderen gewoon niet. En als je het niet vraag aan je gasten zullen er zeker ook wel bij zijn die (misschien zonder er bij na te denken) hun kinderen gewoon meenemen
« Laatst bewerkt op: 23 september 2008, 17:11:03 door mlein »

Short01

  • Gast
Ik ben ook een juf, maar ik ga nadat ik terug ben van mijn honeymoon een receptie voor het team organiseren waar mijn groep kinderen bij mogen zijn. (gebakje, kinderchampagne en wat lekkers) We worden opnieuw getrouwd en we gaan ook een openingsdans doen.

Wij willen ook geen kinderen op het feest, maar we hebben wel veel familieleden die zeker met hun kroost komen. Mijn neefjes wil ik er wel bij hebben, maar voor de rest....
Ik pas de tijd van het feest aan...(20.00 uur waarschijnlijk én ik richt het alleen aan meneer en mevrouw...huppelepup.
Als ze toch hun kroost meenemen...dan zal ik het denk gewoon accepteren. Mijn stelling is namelijk wel als ik mijn neefjes van 6 en 9 toelaat, dan kan ik anderen niet weigeren die wél met hun kinderen komen. Recht voor een, recht voor allen.
« Laatst bewerkt op: 23 september 2008, 18:09:24 door Short01 »

Susan

  • Gast
Wij hebben er min of meer ook voor gekozen door op de enveloppen alleen de namen van de volwassenen te plaatsen, en dus niet te sturen aan "fam. ...."
We hebben zelf wel 2 kinderen, en onze getuige heeft een schat van een dochter die heel rustig is, en om die reden ook welkom. VErder hebben we kinderen dus eigenlijk buitengesloten. Eén vriendin had de hint niet opgevat, en vroeg er nog naar of ze haar zoontje mocht meenemen. Daar heb ik eerlijk tegen gezegd dat het niet de bedoeling is.

 

* Lid info

 
 
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

* Top boards