collapse

Auteur Topic: Kinderen op de bruiloft? Hun aanwezigheid bij de ceremonie, het regelen van oppas en vermaak  (gelezen 195555 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Joanne

  • Gast
Wij houden de kinderen er zeker op het feest bij.
Wij hebben ook het idee dat we trouwen als gezin.
Ze horen erbij.

We hebben een oppas die heel de dag mee is. Zij kan altijd nog met de jongste na huis als ze te moe wordt.

voor de rest denk ik dat ze lekaar wel bezighouden.

wij hebben op de feestlokatie wel een speeltuin buiten. Wel heel makkelijk tijdens de receptie en begin van het feest

cadanawo

  • Held
  • *****
  • Berichten: 3147
  • Geslacht: Vrouw
[quote name=\'Tara\' date=\'01 November 2005, 19:40\']Maar houden jullie de kinderen dan ook 's avonds bij het feest erbij? Probleem is dat wij 3 kinderen hebben en er niet vanuit kunnen gaan dat opa en oma wel op ze letten!
[post=\"61876\"]<{POST_SNAPBACK}>[/post]
[/quote]
Mijn kids zijn er bij gebleven tot het einde, daarna zijn ze met mijn ouders mee gegaan. Er liepen zat kinderen rond, dus ze hebben zich niet verveelld....Dario was opgegeven ogemblik wel erg moe.

Tara

  • Gast
Ik weet niet hoe oud jullie kids zijn, maar wij hebben er 2 van 3 en eentje van 5...

Ik vind dat idee van die oppas die de hele dag mee gaat niet verkeerd trouwens!

pauline

  • Gast
Zoë is 3 jaar op het moment dat wij gaan trouwen, mijn vaste oppas (tevens vriendin) heeft zelf 2 kinderen en zij is de hele dag aanwezig op onze bruiloft en zal zich dan ook op Zoë letten als dat nodig mocht zijn..
We zijn er nog niet overuit of ze er tijdens het feest ook bij zal zijn.. De andere kinderen gaan in ieder geval wel naar huis..
Maar goed.. de oudste is dan ook 6 jaar en de jongste 1,5 dus niet echt leeftijden om de hele avond te blijven..

natascha

  • Gast
Bij ons liep het zo soepel, Demy liep met ons mee of met opa en oma.
Er was geen omkijken naar.
Wel was ik erg blij dat we het feest op een andere dag hebben gedaan, zo kon ze alles meemaken en hoefde niemand eerder naar huis.

jolanda1983

  • Gast
Hierbij een foto van de tasjes voor de kinderen.

En daarna verdwijnt de camera in de tas voor vrijdag.

groetjes jolanda
« Laatst bewerkt op: 2 november 2005, 12:12:00 door jolanda1983 »

cadanawo

  • Held
  • *****
  • Berichten: 3147
  • Geslacht: Vrouw
[quote name=\'Tara\' date=\'02 November 2005, 08:24\']Ik weet niet hoe oud jullie kids zijn, maar wij hebben er 2 van 3 en eentje van 5...
[post=\"61973\"]<{POST_SNAPBACK}>[/post]
[/quote]
Mijn kids zijn 10 en 6

Bolletje1

  • Held
  • *****
  • Berichten: 6103
Wij hebben zowiezo 10 kinderen uitgenodigd voor de hele dag, dus savonds mogen ze ook gewoon blijven. Maar dat is aan de ouders zelf.

Ireen

  • Gast
We waren bezit kindervermaak te regelen. De bedoeling was dat de kinderen wat sneller een kindermenu zouden eten en dat de volwassenen dan wat langer en rustiger kunnen tafelen. De kinderen zouden dan iets van een schat gaan zoeken, waar onze feestgelegenheid echt voor geschikt is. Nou ja, mooi niet dus. Degenen die dat doen, zijn leraressen op de basisschool en de scholen zijn dan net bgonnen. Jammer maar helaas.

Vanwege de operatie van mijn zwager en het feit dat ze daardoor niet komen, zijn er ook weer 4 kinderen minder. Ik denk dat ik niet meer veel ga regelen. Hooguit een kindvriendleijke lieve persoon, die rustig met ze wil spelen, kleuren of rondrennen. Hmm... nog eens even over denken. Hebben jullie iets geregeld?

cadanawo

  • Held
  • *****
  • Berichten: 3147
  • Geslacht: Vrouw
Hoeveel kinderen zijn er en in welke leeftijd?
Wij hadden bij het eten 4 kids, 2 van onszelf en 2 neefjes.
Ik had tasjes gevuld met een schetsboek, kleurtjes, liniaal, stickertjes enzo en daar hadden ze zich prima mee vermaakt na het eten van de kindermenu's. Wij konden toen rustig verder eten.

Ireen

  • Gast
Ja precies, zoiets zat ik ook te bedenken. Misschien vraag ik nog een vriendin van mijn zus om een beetje op te passen of zo, maar ik weet het nog niet.

De Nederlandse kinderen zijn bijna 5, 6 en 9 (en misschien nog eentje van 3 en nog eentje van 3).
De Spaanse kinderen zijn 10, 8 en 3. Die van 10 en 8 zijn jongens die willen rennen en voetballen. Ik geloof niet dat de gelegenheid zich hiervoor leent. Ik heb ze nog ooit ook maar iets zien knutselen.

Desnoods zetten we een filmpje voor ze op. In het Nederlands òf Catalaans. Of Chinees, dan snapt niemand het meer.

Anke

  • Held
  • *****
  • Berichten: 12997
  • Geslacht: Vrouw
    • http://www.rubenenanke.bruiloftsite.nl
[quote name=\'Ireen\' post=\'116648\' date=\'24 April 2007, 21:42\']Desnoods zetten we een filmpje voor ze op. In het Nederlands òf Catalaans. Of Chinees, dan snapt niemand het meer.[/quote]
Hahahaha, of gewoon zo'n "stomme" film.... zwart wit zonder geluid!

santos_05

  • Gast
:biggrin: Donald Duck, die is toch niet te verstaan  :laugh:

Fammie

  • Held
  • *****
  • Berichten: 11941
  • Geslacht: Vrouw
Is het vermaken van de kinderen niet gewoon een taak van de ouders? Bij ons komen ook een aantal kinderen in de leeftijd van 1,5 tot 7 jaar waaronder onze twee neefjes van 1,5 en 4 jaar. Zij kunnen zich prima vermaken en mijn schoonzusje zorgt zelf voor vermaak. Tuurlijk houden we rekening met ze tijdens het eten en zijn er lekker frietjes voor de kinderen maar verder ga ik me eigenlijk niet druk maken over het vermaak. 2 kinderen hebben ook de leuke taak om de ringen aan ons te geven dus die worden wel bezig gehouden. Of ben ik de enige die hier zo over denkt?

Ireen

  • Gast
Ik snap het wel hoor, Fammie, je hebt groot gelijk.
De ouders zijn verantwoordelijk dat de kinderen zich vermaken.
Lang niet iedereen vind het de moeite waard om geld en energie te steken in de kinderen.

Ik vind het alleen zèlf leuk om voor de kinderen iets te organiseren.
De plek leent zich uitstekend voor een schatzoekerij, speurtocht etc. 't Is er echt voor gemaakt.
We geven toch al een bak geld uit op de trouwdag. Dan maar ietsje meer om iets voor de kinderen te doen. Is toch leuk!
Zo hebben zij ook iets speciaals.

We organiseren van alles voor de volwassenen, dan vind ik het leuk om ook iets voor de kinderen te doen.
Ze zijn tenslotte ook onze gast!
« Laatst bewerkt op: 25 april 2007, 11:50:18 door Ireen »

Fammie

  • Held
  • *****
  • Berichten: 11941
  • Geslacht: Vrouw
@ Ireen, als de locatie zich ervoor leent is het inderdaad leuk om iets speciaals te organiseren voor de kinderen! Ik denk dat als het mooi weer is de kinderen bij ons zich ook lekker buiten gaan vermaken. Het kasteel ligt in de bossen dus 1 grote speeltuin voor de kinderen. we nodigen ook de moeder van mijn zwager uit die een beetje een oogje in het zeil zal houden omdat de moeders en de vader van de kinderen onze getuigen zijn.

Ireen

  • Gast
@Fammie, daar zat ik ook aan te denken. Iemand die zich om de kinderen kan bekommeren. Een vriendin van mijn zus of zo.

Ik heb toch maar een poging gewaagd om de meiden die ik had gevraagd voor het kinder vermaak te vragen of ze toch kunnen. Als ze leraressen zijn in het basisonderwijs, verwacht ik wel dat ze rond etenstijd niet meer voor de klas staan. Ik hoop dat ze wel kunnen!

Fammie

  • Held
  • *****
  • Berichten: 11941
  • Geslacht: Vrouw
dat zou inderdaad een mooie oplossing voor je zijn! Van een lerares mag je wel verwachten dat ze kinderen kunnen vermaken. Ik hoop voor je dat ze kunnen. Kun je weer iets van het lijstje wegstrepen.

Ik zie trouwens dat je in augustus trouwt dan zouden de scholen toch gesloten moeten zijn of zijn ze in jou regio dan net weer beginnen
« Laatst bewerkt op: 25 april 2007, 12:12:56 door Fammie »

Ireen

  • Gast
Hoi Fammie, da's net de eerste week les hier! Helaas....

Henrieke

  • Gast
Bij ons liepen er geen kinderen rond, we zijn allebei geen oom of tante en ook nog geen pappa en mamma. Maar bij een goede vriendin van mij waren er elf kinderen in de leeftijd van 6 maanden tot 10 jaar.  Zij kregen een kindermenu met frietjes en zo, maar waren daardoor wel sneller klaar met eten. Als oplossing daarvoor mochten de kinderen zelf hun toetje klussen. Er was van alles, ijs, cake, smarties, sausjes, fruit, nootjes en ga zo maar door. Daar zijn ze echt wel even zoet mee geweest. Tussendoor zijn ze nog wel even naar buiten geweest met twee van de ouders om even rond te rennen.

sarissa

  • Gast
Aangezien ons trouwfeest bij ons thuis doorgaat ga ik wel wat voorzien om de kinderen te vermaken.
In de tuin wordt het springkasteel opgesteld en ook een zandbak.
Boven in de kamer van onze oudste dochter staat een tv, video en dvd speler dus daar kunnen ze zich ook al zoet mee houden en ik zal nog kijken voor de playstation daar ook te zetten.
En dan in de kamer van ons zoontje zal ik al het speelgoed zetten voor de kleinere kindjes dan.
Er zijn 10 kinderen bij ons tussen 1 jaar en 11 jaar.
Dan nog een jongen van 15 en een meisje van 17. Ik hoop dat die 2 wat voor de kindjes zullen kijken.

Ireen

  • Gast
Nou, we zijn eruit en ik ben helemaal blij!

De meiden van het kindervermaak, dachten dat het niet meer zou lonen als ze alleen 's avonds vanaf 18:00 iets zouden doen. Met de prijs die ze minimaal willen vragen, ga ik daar geen punt van maken. Het is heel goedkoop, vind ik. Dus als het nodig is betalen we bij tot we komen aan het bedrag dat voor hen loont. Opgelost.

Ze zitten nog op de PABO en zijn erg enthousiast. Maar nog niet zo heel zakelijk, dat ze eerst kijken wat er wel kan voordat ze concluderen dat het niet kan. Maar dan helpen we ze daar wel bij.

Wat hebben we afgesproken: we krijgen een offerte met een idee globaal uitgewerkt (speurtocht), waarbij ze de kinderen bezig houden van 18:00 tot 21:00. Daar gaan we eens over babbelen en dan komen we er vast wel uit. Ben blij en opgelucht dat we met hen verder gaan. Ze zien het als een uitdaging om het ook leuk en hopelijk begrijpelijk te maken voor de Spaanse kinderen.

Anke

  • Held
  • *****
  • Berichten: 12997
  • Geslacht: Vrouw
    • http://www.rubenenanke.bruiloftsite.nl
Super dat het geregeld is.
En met plaatjes kun je de spaanse kinderen ook een hoop duidelijk maken.
Zijn er anders nog kinderen die 2 talig zijn opgevoed?
Anders kunnen die wat tolken.

Ireen

  • Gast
De tweetalige kinderen zijn er wel, maar die zijn 18 en 20. Dat zijn de kinderen van mijn vriend. Zij zijn gewoon met de volwassenen en wij zijn aan het dineren als de kinderen vermaakt worden.

Geeft niks. De meiden van het kindervermaak zien het als een leuke uitdaging dit op te lossen. Prima!
« Laatst bewerkt op: 2 mei 2007, 22:19:33 door Ireen »

Anke

  • Held
  • *****
  • Berichten: 12997
  • Geslacht: Vrouw
    • http://www.rubenenanke.bruiloftsite.nl
Ja, dat is wel super leuk!
2 jonge meiden die wel van een uitdaging en van kinderen houden!
Je hebt het prima geregeld!!

 

* Lid info

 
 
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

* Top boards