collapse

Auteur Topic: Cadeautjes Voor Getuigen & Ceremoniemeester  (gelezen 243701 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Jof

  • Held
  • *****
  • Berichten: 9391
  • Geslacht: Vrouw
Re: Cadeautjes Voor Getuigen & Ceremoniemeester
« Reactie #400 Gepost op: 1 juli 2012, 11:31:16 »
@Mom, beetje zonde om de weg te doen. Je mag zelf bekijken welk hotel en welk rastaurant, leuk toch! gaan jullie nooit uit eten of naar een hotelletje?
« Laatst bewerkt op: 1 juli 2012, 11:57:58 door Jof »

FirstLove

  • Held
  • *****
  • Berichten: 2099
  • Geslacht: Vrouw
Re: Cadeautjes Voor Getuigen & Ceremoniemeester
« Reactie #401 Gepost op: 1 juli 2012, 11:32:20 »
Over de bongo-bon; toen ik zelf cm was, heb ik die ook gekregen.... Een nachtje weg naar een hotel midden in de natuur! Was echt helemaal geweldig, maar ik kan me voorstellen dat niet iedereen het leuk vindt! Daarom is het in mijn ogen ook het belangrijkste om naar de persoon an sich te kijken!

pammie86

  • Gast
Re: Cadeautjes Voor Getuigen & Ceremoniemeester
« Reactie #402 Gepost op: 1 juli 2012, 22:30:02 »
Bedankt voor jullie mening, ik denk dat ze de armband wel zouden dragen. Ik zou 'm dragen :)
Maar nu weet ik al helemaal niet meer of ik bedankt of hun naam erin moet laten graveren... vraag me af of het raar is om met je eigen naam rond te lopen op een bedel

twijfeltje

  • Gast
Re: Cadeautjes Voor Getuigen & Ceremoniemeester
« Reactie #403 Gepost op: 2 juli 2012, 11:27:35 »
Je zou ook het woord 'getuige' met jullie datum kunnen laten graveren.
Of 'getuige van jouw naam, zijn naam'
Of alleen 'getuige' of alleen de datum, afhankelijk van de grootte van de perkamentrol.
 
Of heb ik je nu nog een extra keuze gegeven om over te twijfelen?

Maidenofmay

  • Gast
Re: Cadeautjes Voor Getuigen & Ceremoniemeester
« Reactie #404 Gepost op: 2 juli 2012, 14:31:01 »
@Mom, beetje zonde om de weg te doen. Je mag zelf bekijken welk hotel en welk rastaurant, leuk toch! gaan jullie nooit uit eten of naar een hotelletje?

Ja, vond het ook wel zonde. We gaan juist best wel vaak uit eten of een nachtje weg (althans, voordat we een baby hadden :wink:), maar we zoeken altijd zorgvuldig uit waarnaartoe. Wij zijn ook wel luxepopjes hoor, wat dat soort dingen betreft. Terwijl we in het dagelijks leven wel redelijk normaal zijn :wink:

pammie86

  • Gast
Re: Cadeautjes Voor Getuigen & Ceremoniemeester
« Reactie #405 Gepost op: 2 juli 2012, 16:16:53 »
@ twijfeltje, haha ja nog meer keuzes!  :blink:  
Mijn verloofde stelde voor om een pen erop te laten graven (voor de getuigen) en dan de datum eronder. Ook leuk maar volgens mij graveren juweliers geen objecten...

Maidenofmay

  • Gast
Re: Cadeautjes Voor Getuigen & Ceremoniemeester
« Reactie #406 Gepost op: 2 juli 2012, 18:19:48 »
Volgens mij wel... Alleen wordt het dan wel een handgravure. En dat is duur, en niet altijd even mooi. Die poederkwast waar ik het eerder over had heb ik laten graveren met een laser; die man bij wie ik het heb laten doen kon echt alles op alles graveren. En dat was dan weer niet zo duur :)

Ploefje91

  • Gast
Re: Cadeautjes Voor Getuigen & Ceremoniemeester
« Reactie #407 Gepost op: 3 juli 2012, 16:38:58 »
Juweliers graveren wel spullen, ligt er wel aan wat het is. Je kunt een hartjeshanger ook laten graveren, dus dan zou een pen ook geen probleem moeten zijn.

Wij geven onze CM's waarschijnlijk gewoon geld. We kunnen ze wel goedbedoelde rotzooi geven, maar zij zijn toch degene die het best weten wat ze er mee zouden willen doen.

misseagle

  • Gast
Re: Cadeautjes Voor Getuigen & Ceremoniemeester
« Reactie #408 Gepost op: 3 juli 2012, 16:47:52 »
Hmm ik ga sowieso geen geld geven.
Dan liever mee uit eten nemen, denk ook niet dat mijn CM het erg waardeert als we geld geven. Hij doet het graag voor ons en wil er eigenlijk niets voor terug.
Dus denk dat een etentje dan wel leuk is...

LatinBride

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1659
  • Geslacht: Vrouw
Re: Cadeautjes Voor Getuigen & Ceremoniemeester
« Reactie #409 Gepost op: 3 juli 2012, 19:19:14 »
@ twijfeltje, haha ja nog meer keuzes!  :blink:  
Mijn verloofde stelde voor om een pen erop te laten graven (voor de getuigen) en dan de datum eronder. Ook leuk maar volgens mij graveren juweliers geen objecten...

Je kunt ook gegraveerde pennen via internet bestellen. Via hobbyhuis.nll of vistaprint. Je kunt ze daar zo duur maken als je zelf wilt. Succes ermee!

dees87

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1273
  • Geslacht: Vrouw
  • Home is where you are!
Re: Cadeautjes Voor Getuigen & Ceremoniemeester
« Reactie #410 Gepost op: 17 november 2012, 19:54:31 »
Misschien is hier al een topic over maar ik kon het niet vinden.

Ik zie regelmatig berichten voorbij komen over cadeautjes voor de CM en de getuige enz, Is dit nou echt een etiquette?

Persoonlijk vind ik het een eer als je getuige mag zijn. maar een cadeautje voor de CM kan ik mij nog wel voorstellen.

En dan het andere probleem, wat geef je dan? Aan de getuige en de CM? Ik zou hier graag iets meer inzicht in krijgen.

kirriemirrie

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1909
  • Geslacht: Vrouw
Re: Cadeautjes Voor Getuigen & Ceremoniemeester
« Reactie #411 Gepost op: 17 november 2012, 20:52:29 »
Nou of het werkelijk etiquette is weet ik niet, het is wel gewoon volgens mij! Wij doen het niet! Ik geef wel speciale kadotjes maar dat is echt aan mijn ouders en stiefzussen en aan zijn vader stiefmoeder en stiefbroer en stiefzus, meer omdat ik het echt een familie ding vind. Het enige wat wij extra doen is de cm's mee uiteten nemen na de bruiloft maar goed das ook weer mijn stiefzus en haar vriend.

Wat er zoal gegeven kan worden, tja dat is ook persoonlijk, een fles wijn, dinerbon, hoor voor getuigen vaak de gegraveerde pen voorbij komen, uitvergrote foto. Het is echt net waar jullie je goed bij voelen! Zijn naar mijn weten geen regels over, maar goed, ik weet ook niet alles!

Jassou

  • Gast
Re: Cadeautjes Voor Getuigen & Ceremoniemeester
« Reactie #412 Gepost op: 17 november 2012, 23:08:02 »
Ik heb eigenlijk altijd wel gezien dat het gedaan werd, maar het kan blijven bij een kleinigheid, het gaat meer om het gebaar. Fles wijn, dat soort werk. Wij hadden er iets meer van gemaakt, omdat het allemaal nogal wat voeten in de aarde had. Helemaal niets doen vind ik wel best koeltjes..

Oh: alle getuigen en de cm

DNE

  • Held
  • *****
  • Berichten: 2015
  • Geslacht: Vrouw
Re: Cadeautjes Voor Getuigen & Ceremoniemeester
« Reactie #413 Gepost op: 17 november 2012, 23:40:19 »
Wij hebben alleen de CM wat gegeven (een bloemenbon, want ze willen in de tuin bezig), getuigen niet... Ik zou niet weten waarom dat zou 'moeten'.

Heb het er nog wel met onze CM over gehad en zij vertelde dat ze wel alle getuigen wat hadden gegeven bij hun bruiloft (kan het me niet herinneren, maar goed), maar dat was meer omdat ze de rest ook wat hadden gegeven. Zij hadden dan ook veel mensen die vrijwillig of tegen kostprijs dingen  deden.

Ik zou zeggen.. Doe gewoon waar jij je goed bij voelt... Dan is het ook goed

dees87

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1273
  • Geslacht: Vrouw
  • Home is where you are!
Re: Cadeautjes Voor Getuigen & Ceremoniemeester
« Reactie #414 Gepost op: 18 november 2012, 00:31:08 »
wij vinden dat getuige zijn een eer is! onze CM krijgen wel iets omdat ze ons veel werk uit handen nemen, en onze fotograaf krijgt ook een cadeautje omdat hij de foto's als vriendendienst doet!  Gelukkig hebben we nog even...

Lizzz

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1262
Re: Cadeautjes Voor Getuigen & Ceremoniemeester
« Reactie #415 Gepost op: 18 november 2012, 08:45:13 »
Volgens mij is dat heel persoonlijk hoor als je het wel of niet doet :)
Wij hebben gekozen om het wel te doen. Omdat onze getuige ook nog een hoop andere dingen voor ons doen. En het is echt maar een kleinigheidje ! Net als AS zijn moeder maakt onze bedankjes.
Mijn moeder krijg ik mijn jurk van. AS zijn oom stelt zijn auto ter beschikking als trouw auto ...
Dus we geven de ceremoniemeesters, getuige en de mensen die veel voor ons doen een klein kado'tje. Maar verplicht is het helemaal niet!


Mrs.B.

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 674
  • Geslacht: Vrouw
Re: Cadeautjes Voor Getuigen & Ceremoniemeester
« Reactie #416 Gepost op: 18 november 2012, 10:16:02 »
Wij hebben een extra cadeau voor alle daggasten. Dus niet alleen de getuigen (CM hebben we niet)
Ze krijgen een wit lantaarntje met onze namen en trouwdatum er op en een paars waxinelichtje er in (Thema is paars/wit)

JM2012

  • Held
  • *****
  • Berichten: 4716
  • Geslacht: Vrouw
Re: Cadeautjes Voor Getuigen & Ceremoniemeester
« Reactie #417 Gepost op: 18 november 2012, 10:24:08 »
Ik heb eigenlijk altijd wel gezien dat het gedaan werd, maar het kan blijven bij een kleinigheid, het gaat meer om het gebaar. Fles wijn, dat soort werk. Wij hadden er iets meer van gemaakt, omdat het allemaal nogal wat voeten in de aarde had. Helemaal niets doen vind ik wel best koeltjes..

Oh: alle getuigen en de cm

Eens met Jassou, niks doen vind ik wat koeltjes. Wij hebben de getuigen een lekker flesje wijn gegeven en de Cms kregen een dineren ( een stel). Het is misschien wel een eer, maar bij ons hebben de getuigen ook op andere fronten meegeholpen :) . Bijvoorbeeld een vrijgezellenfeest georganiseerd, ons rondgereden, opgehaald van het hotel de dag erna, geholpen met wat kleine voorbereidingen etc.

Pip

  • Held
  • *****
  • Berichten: 3313
Re: Cadeautjes Voor Getuigen & Ceremoniemeester
« Reactie #418 Gepost op: 18 november 2012, 10:47:20 »
Getuigen waren onze ouders en daar heeft onze fotograaf een klein fotoboekje voor gemaakt.

Voor onze ceremoniedames hebben we een relaxdoos gemaakt met tijdschriften, douchegel, maskertjes, thee, chocola en een handdoekje met de datum en onze namen erop :)

dees87

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1273
  • Geslacht: Vrouw
  • Home is where you are!
Re: Cadeautjes Voor Getuigen & Ceremoniemeester
« Reactie #419 Gepost op: 18 november 2012, 13:08:21 »
Ik snap dat als de getuige meer doen dan de handtekening zetten, dat je ze dan iets extra's geeft, maar bij ons zijn 2 getuiges ook CM, Dus die krijgen sowieso al een kleinigheidje, De andere 2 zetten echt gewoon hun handtekening, meer niet dus ergens vind ik dat niet nodig,

Onze fotograaf krijgt sowieso iets extra's net als mijn pa, die zorgt voor het vervoer en is er heel druk mee, En ook hebben we een kleinigheidje voor degene de ons s'avonds naar huis rijd.
Valt mij wel op dat er dus eigenlijk een soort ongeschreven regel is dat je de belangrijke mensen iets extra's geeft.

Jassou

  • Gast
Re: Cadeautjes Voor Getuigen & Ceremoniemeester
« Reactie #420 Gepost op: 18 november 2012, 13:18:02 »
Ik zie het cadeautje ook niet echt als 'dankjewel voor de taak van je handtekening zetten', maar meer als dankjewel voor het er zijn voor me, niet alleen rondom de bruiloft, maar in het algemeen, in mijn leven. Tijdens zo'n dag sta je een beetje stil bij de belangrijke personen in je leven, en mijn getuigen waren dat ook voor me, anders vroeg ik ze ook niet. :)

Dat het een eer is, is misschien wel zo, maar dat is iets wat ze zelf moeten ervaren, dat kan ik niet voor ze beslissen. Dus in de redenering 'het is een eer, dus behoeft geen bedankje' kan ik me niet echt vinden.

Ik weet ook niet of dat overal zo is, ik heb nu wel geleerd dat bruiloften overal anders zijn, maar bij de bruiloften die ik bijgewoond heb houdt de bruidegom een speech waarin hij iedereen bedankt die een bijdrage heeft geleverd, soms doen bruid en gom het samen. Een bijdragen bij of tijdens de bruiloft, of in het algemeen, het spelen van een belangrijke rol in het leven. Er worden dan verschillende mensen genoemd, ouders, schoonouders, getuigen, CM. Vaak wordt dan iets gegeven.

MS69

  • Gast
Re: Cadeautjes Voor Getuigen & Ceremoniemeester
« Reactie #421 Gepost op: 18 november 2012, 14:26:55 »
Het is maar net waar je jezelf prettig bij voelt.

wij geven de getuigen met het vragen een klein cadeautje wat bij die persoon past, om op die manier het vragen persoonlijk te maken. Onze getuigen zijn onze ouders dus na die tijd zullen ze een uitvergrote foto krijgen, omdat ze onze ouders zijn.

Wij hebben geen CM maar ik ben zelf CM geweest bij mijn broer samen met mijn andere broer en wij kregen ongeveer 4 maand later nog eens een cadeaubon, dit vond ik zelf heel teleurstellend. Ik hoefde niet perse een cadeau, heb alles met veel plezier geregeld maar een bedankje was fijn geweest.

dees87

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1273
  • Geslacht: Vrouw
  • Home is where you are!
Re: Cadeautjes Voor Getuigen & Ceremoniemeester
« Reactie #422 Gepost op: 18 november 2012, 16:35:09 »
op mijn trouwdag vind ik het heel fijn dat de belangrijke mensen er zijn maar die dag is voor mij en mn lief, ik laat mn getuigen vaak genoeg merken hoe belangrijk ze zijn en dan doe ik dat nog liever met woorden dan met materie

sowies wordt aan het eind van de dag iedereen bedankt voor zijn/haar aanwezigheid dmv bedankjes

Esprit

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 288
Re: Cadeautjes Voor Getuigen & Ceremoniemeester
« Reactie #423 Gepost op: 18 november 2012, 20:11:24 »
Wij zijn heel blij en gelukkig met onze getuigen. En mede daarom wilden wij hen ook een aandenken geven aan 'onze' dag. Daarom hebben wij onze getuigen een beeldje gegeven ( van Artihove )

Toen ik zelf getuige was bij mijn broer heb ik ook een beeldje gekregen (toevallig ook van Artihove) en die staat hier nog altijd naast de televisie, mooie herinnering aan een mooie dag!

Onze ceremoniemeester (mijn zus en tevens getuige) hebben we een mooie armband van CK gegeven, is ze erg blij mee want ze draagt 'm vaak (ja, ook als we onverwachts even langskomen heeft ze 'm om, haha)

En nee, een kadootje hoeft niet, maar wij vonden het heel fijn om hen te kunnen bedanken voor het zijn van onze getuige en ceremoniemeester!

Ingetjuh

  • Gast
Re: Cadeautjes Voor Getuigen & Ceremoniemeester
« Reactie #424 Gepost op: 2 februari 2013, 19:12:16 »
ik kon op het forum niet zo snel iets vinden over bedankjes voor de getuigen en ceremoniemeesters.
En eigenlijk was ik wel benieuwd wat jullie kopen als bedankje voor deze belangrijke mensen.
Zelf vind ik het ontzettend moeilijk. ik wil niet iets simpels of goedkoops, daarnaast wil ik iets dat ook bijzonder is.

Iemand ideetjes??

 

* Lid info

 
 
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

* Top boards