collapse

Auteur Topic: Wat Doe Jij Met Je Achternaam?  (gelezen 176610 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Bolletje1

  • Held
  • *****
  • Berichten: 6103
Wat Doe Jij Met Je Achternaam?
« Gepost op: 1 februari 2005, 21:39:34 »
Weten jullie allemaal al hoe jullie jezelf gaan noemen als jullie getrouwd zijn? Houden jullie je eigen naam aan of gaan jullie die van hem aannemen? Ik denk zelf wel dat ik die van hem ga aannemen. En jullie?

Pappeline

  • Gast
Re: Wat Doe Jij Met Je Achternaam?
« Reactie #1 Gepost op: 1 februari 2005, 22:23:08 »
Ik ga ook de achternaam van mn aanstaande aannemen, maar hou wel mn eigen naam erachter :wink:  Ik leef tenslotte al bijna 26 jaar met die naam en om hem nou ineens weg te doen :tongue:

Gr pappeline

pief

  • Gast
Re: Wat Doe Jij Met Je Achternaam?
« Reactie #2 Gepost op: 1 februari 2005, 22:58:24 »
Ik neem ook de naam van hem, met mijn meisjesnaam er achter. hij neemt mijn naam achter zijn naam, leuk!

Yvonne

  • Gast
Re: Wat Doe Jij Met Je Achternaam?
« Reactie #3 Gepost op: 2 februari 2005, 08:43:00 »
Wat appart Pief, sat hij jouw naam aanneemt!!

Ik neem de naam van mijn vriend aan. Heb bij ondertrouw aangegeven dat het alleen zijn naam mocht worden, maar toen ik erover na ging denken dat ik dan toch mijn familienaam helemaal kwijt raak bedacht ik mij dat ik (nog Steeds) ff langs het gemeente huis moet om dat nog te laten veranderen

WitchPower

  • Gast
Re: Wat Doe Jij Met Je Achternaam?
« Reactie #4 Gepost op: 2 februari 2005, 08:45:25 »
Ik neem zijn naam aan maar wel de mijne erachter!! ik ga mijn eigen naam niet over boord gooien

Bolletje1

  • Held
  • *****
  • Berichten: 6103
Re: Wat Doe Jij Met Je Achternaam?
« Reactie #5 Gepost op: 2 februari 2005, 13:22:22 »
Ik vergat er dus ook bij te zetten dat ik mijn eigen naam er wel bij hou. Klinkt ook wel he, zo'n dubbele achternaam!

Fie

  • Gast
Re: Wat Doe Jij Met Je Achternaam?
« Reactie #6 Gepost op: 2 februari 2005, 14:15:21 »
dito, twee namen, lekker traditioneel

irenebreebaart

  • Gast
Re: Wat Doe Jij Met Je Achternaam?
« Reactie #7 Gepost op: 2 februari 2005, 14:41:43 »
Ik ook...

claudia

  • Gast
Re: Wat Doe Jij Met Je Achternaam?
« Reactie #8 Gepost op: 2 februari 2005, 16:38:33 »
Ik heb er wel lang over nagedacht of ik zijn naam aanneem Niet omdat hij niet mooi is of omdat ik anders wil doen maar ikhad zoiets van ja ik heet al mijn hele leven zo en dan ineens niet meer

Maar mijn beste vriendin zei toen Over 10 jaar ben je wel heel blij dat je zijn naam aan heb genomen.

Daar nog eens goed over nagedacht en nu doe ik zijn naam en mijn naam er achter.

groetjes claudia

bruidje

  • Gast
Re: Wat Doe Jij Met Je Achternaam?
« Reactie #9 Gepost op: 2 februari 2005, 16:49:04 »
ik neem zijn naam aan en mijn meisjes naam er achter

dromer

  • Held
  • *****
  • Berichten: 4405
  • Geslacht: Vrouw
    • http://
Re: Wat Doe Jij Met Je Achternaam?
« Reactie #10 Gepost op: 2 februari 2005, 19:57:25 »
ik neem ook zijn naam aan met mijn naam erachter... klinkt wel luxe hahaha  :biggrin:

tralala

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 225
    • http://
Re: Wat Doe Jij Met Je Achternaam?
« Reactie #11 Gepost op: 2 februari 2005, 22:19:44 »
Ik neem ook zijn en dan mijn acchternaam. Weet niet of ik het zo in het dagelijks leven ook zo ga gebruiken, wordt wel errug lang namelijk.. Ik denk dat ik alleen zijn naam ga gbruiken.

dromer

  • Held
  • *****
  • Berichten: 4405
  • Geslacht: Vrouw
    • http://
Re: Wat Doe Jij Met Je Achternaam?
« Reactie #12 Gepost op: 3 februari 2005, 19:40:53 »
hahahah ik ook wel denk ik tralala.... maar schrijven zal ik het misschien wel... net hoe het uitkomt  :rolleyes:

marieke

  • Gast
Re: Wat Doe Jij Met Je Achternaam?
« Reactie #13 Gepost op: 7 februari 2005, 13:23:53 »
Ik kan niet wachten tot ik de naam van mijn lief mag gaan gebruiken, onze kinderen hebben ook zijn achternaam en voor mijn gevoel horen we nog meer bij elkaar als we allemaal hetzelfde heten.
Toch hou ik ook mijn eigen naam erachter omdat we samen in de politiek zitten en ik niet wil dat mensen weten dat wij getrouwd zijn, tenminste niet de mensen die ons alleen van naam en gezicht kennen. Ik wil dat ze mij dan objectief bekijken en niet als de vrouw van...
Voor die situaties blijf ik dus gewoon mijn meisjesnaam gebruiken. Dat klinkt ingewikkeld maar het schijnt gewoon te mogen.

Groetjes, Marieke

prinsesje

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1295
    • http://
Re: Wat Doe Jij Met Je Achternaam?
« Reactie #14 Gepost op: 15 februari 2005, 10:39:24 »
Ik weet het nog steeds niet.....  :sad:

dromer

  • Held
  • *****
  • Berichten: 4405
  • Geslacht: Vrouw
    • http://
Re: Wat Doe Jij Met Je Achternaam?
« Reactie #15 Gepost op: 15 februari 2005, 15:59:05 »
daar zou ik dan wel over gaan nadenken prinsesje, want als je in ondertrouw gaat moet je dat al aangeven....

prinsesje

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1295
    • http://
Re: Wat Doe Jij Met Je Achternaam?
« Reactie #16 Gepost op: 16 februari 2005, 10:42:50 »
I know...  :unsure: Ik neig ernaar mijn eigen naam te houden... Ben alleen een beetje bang dat mijn schoonfamilie dat verkeerd gaat opvatten. Zullen ze niet zeggen hoor, maar wel denken...
« Laatst bewerkt op: 16 februari 2005, 10:43:43 door prinsesje »

sannie28

  • Gast
Re: Wat Doe Jij Met Je Achternaam?
« Reactie #17 Gepost op: 17 februari 2005, 21:03:48 »
Maar hoe gaan jullie heten dan,dat schrijft niemand hahahaha!!!Ik heet nu sandra monique keppel en ga dan sandra monique hage-keppel heten!!!!!Maar word gewoon sandra genoemd hoor monique is mijn tweede naam! :laugh:

pief

  • Gast
Re: Wat Doe Jij Met Je Achternaam?
« Reactie #18 Gepost op: 17 februari 2005, 21:06:29 »
Je kunt je naam ook altijd weer wijzigen hoor prinsesje, dus je ziet er niet voor de rest van je leven aan vast!

irenebreebaart

  • Gast
Re: Wat Doe Jij Met Je Achternaam?
« Reactie #19 Gepost op: 17 februari 2005, 21:08:02 »
En als je het echt niet meer aankan om zijn naam te dragen, kan je altijd nog gaan scheiden :tongue:  :tongue:  :wacko:  :wacko:  :lol2:  :lol2:

bruidje

  • Gast
Re: Wat Doe Jij Met Je Achternaam?
« Reactie #20 Gepost op: 17 februari 2005, 21:21:43 »
ik ga monique waalderbos leppink heten.

Ik vind als je je eigen naam houd je voor mij gevoel niet echt bent getrouwd maar dat is heeeeeeeeeeeel persoonlijk :rolleyes:  :rolleyes:  :rolleyes:  :rolleyes:

Pappeline

  • Gast
Re: Wat Doe Jij Met Je Achternaam?
« Reactie #21 Gepost op: 18 februari 2005, 11:07:23 »
Ik heet nu Pauline Steenbergen en straks ga ik Pauline van Duijn-Steenbergen heten :wink: Is wel de meeste bekende naam in Katwijk, half Katwijk heet zo :sad:

Gr pappeline

aprilbruid

  • Gast
Re: Wat Doe Jij Met Je Achternaam?
« Reactie #22 Gepost op: 18 februari 2005, 19:09:52 »
Ik neem de naam van mijn vriend aan, maar ga hem nergens aanpassen, dat heb ik nagevraagd op het gemeentehuis, dat kan. Ik weet hoe het is om je naam aan te passen, op mijn werk heeft dat ongeveer 2 jaar geduurd. Dus nu leef ik officieel met zijn achternaam (en mijn eigen achternaam erachter), maar op het werk blijf ik gewoon bekend onder mijn meisjesnaam zodat niet alles aangepast hoeft te worden (Email adres en zo).

Sannievermeer

  • Gast
Re: Wat Doe Jij Met Je Achternaam?
« Reactie #23 Gepost op: 26 februari 2005, 20:45:45 »
Ik waarschijnlijk ook zijn naam aannemen en mijn eigen naam er achter dus het wordt:

Sandra Timmermans-Vermeer

ikki

  • Gast
Re: Wat Doe Jij Met Je Achternaam?
« Reactie #24 Gepost op: 26 februari 2005, 22:37:36 »
zijn naam en de mijne erachter

 

* Lid info

 
 
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

* Top boards