collapse

Auteur Topic: Wat Doe Jij Met Je Achternaam?  (gelezen 176622 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

natascha

  • Gast
Re: Wat Doe Jij Met Je Achternaam?
« Reactie #25 Gepost op: 3 maart 2005, 14:34:32 »
Ik ook zijn naam-mijn naam.
Dat is een van de vele redenen dat ik ook graag wilde trouwen, dat we alledrie zo heten.
1 gezin.
Natascha.

knuffelbeertje

  • Gast
Re: Wat Doe Jij Met Je Achternaam?
« Reactie #26 Gepost op: 3 maart 2005, 15:13:32 »
ik neem ook mijn mannetjes naam schrijven ze het niet meer verkeerd hihihih

mijn naam schrijven ze bijna altijd verkeerd

groetjes  
corrie

cadanawo

  • Held
  • *****
  • Berichten: 3147
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wat Doe Jij Met Je Achternaam?
« Reactie #27 Gepost op: 21 maart 2005, 22:53:07 »
Ook ik doe het lekker op de ouderwetse manier.


Dan heb ik ook eindelijk na 30 jaar een "standaard" achternaam als ik getrouwd ben en heten we natuurlijk alle vier hetzelfde....
Ben ik af van die one of a kind achternaam waarbij ik altijd uitleg moet geven...

Ik hoop alleen niet dat ik ooit een keer formulieren moet invullen waarbij ik dan al mijn namen voluit moet vermelden, want dan past het niet denk ik.......

[color=\"gray\"]Natascha Bianca Angelique Willemsen- de Wilde Cooke[/color]

irenebreebaart

  • Gast
Re: Wat Doe Jij Met Je Achternaam?
« Reactie #28 Gepost op: 22 maart 2005, 09:02:43 »
Ik heb toch ook maar Peters naam met de mijne erachter aangegeven bij de ondertrouw! Ik had hem nog even in onzekerheid gelaten, maar ik geloof dat hij het wel heel leuk vindt! Een voordeel is dat ik natuurlijk nog geen 'echte' baan heb omdat ik nog studeer, dus er hoeft niet zo veel aangepast te worden op werk enzo.

cadanawo

  • Held
  • *****
  • Berichten: 3147
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wat Doe Jij Met Je Achternaam?
« Reactie #29 Gepost op: 3 april 2005, 21:32:27 »
Vraagje...zoals vele van ons hier op het forum, neem ook ik de achternaam van mijn aanstaande aan. Maar hoe zit dat nou met het wijzigen van je naam.
Ben je nou verplicht om bij iedere instantie enzo het door te geven?

ikki

  • Gast
Re: Wat Doe Jij Met Je Achternaam?
« Reactie #30 Gepost op: 3 april 2005, 21:41:41 »
Nou ik heb ervoor getekend hoor.
Het wordt zijn naam en de mijne erachter.

Je had zijn gezicht moeten zien toen ze het vroeg ik gooide het er gelijk uit en hij zei later, goh daar had ik nog helemaal niet over nagedacht :huh:

prinsesje

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1295
    • http://
Re: Wat Doe Jij Met Je Achternaam?
« Reactie #31 Gepost op: 3 april 2005, 22:18:24 »
ohh....  :sad:

ik kom er maar niet uit... :blink:     :huh:
Als je terugkijkt in dit topic zie je dat ik er al een maand over nadenk...  :unsure:

Ik vind het zo lastig vanwege al die familie perikelen. Als ik mijn eigen naam houdt ben ik bang dat mijn schoonouders dit echt niet waarderen, maar als ik Arjan's achternaam neem dan vind ik het zo moeilijk voor mijn moeder, die al schrikt als ze die achternaam hoort!  Er is in het verleden heel veel rottigs gebeurd tussen mijn moeder en m'n schoonouders.

Aan de andere kant... mijn moeder heeft er vast nog niet eens over gedacht dat ik misschien wel mijn eigen naam zal houden. Misschien is ze inmiddels er wel aan gewend dat ik zo ga heten! En ergens vind ik het ook wel iets hebben, dan ben je toch echt samen één zeg maar...
Wat ik in ieder geval níét doe, is eerst zijn naam en dan mijn eigen naam.
Zo heet mijn schoonmoeder namelijk al!!!  :laugh:  :laugh: De mensen die mijn situatie inmiddels kennen snappen dit wel...
« Laatst bewerkt op: 4 april 2005, 00:39:44 door prinsesje »

Bungoo

  • Gast
Re: Wat Doe Jij Met Je Achternaam?
« Reactie #32 Gepost op: 4 april 2005, 08:42:53 »
Ik neem zijn naam aan en zet de mijne erachter. Die vier lettertjes meer maken heus geen zo'n verschil uit voor mij  :tongue:

irenebreebaart

  • Gast
Re: Wat Doe Jij Met Je Achternaam?
« Reactie #33 Gepost op: 4 april 2005, 09:09:15 »
[quote name=\'prinsesje\' date=\'03 April 2005, 22:18\']ohh....  :sad:

ik kom er maar niet uit... :blink:     :huh:
Als je terugkijkt in dit topic zie je dat ik er al een maand over nadenk...  :unsure:

Ik vind het zo lastig vanwege al die familie perikelen. Als ik mijn eigen naam houdt ben ik bang dat mijn schoonouders dit echt niet waarderen, maar als ik Arjan's achternaam neem dan vind ik het zo moeilijk voor mijn moeder, die al schrikt als ze die achternaam hoort!  Er is in het verleden heel veel rottigs gebeurd tussen mijn moeder en m'n schoonouders.

Aan de andere kant... mijn moeder heeft er vast nog niet eens over gedacht dat ik misschien wel mijn eigen naam zal houden. Misschien is ze inmiddels er wel aan gewend dat ik zo ga heten! En ergens vind ik het ook wel iets hebben, dan ben je toch echt samen één zeg maar...
Wat ik in ieder geval níét doe, is eerst zijn naam en dan mijn eigen naam.
Zo heet mijn schoonmoeder namelijk al!!!  :laugh:  :laugh: De mensen die mijn situatie inmiddels kennen snappen dit wel...
[post=\"15460\"]<{POST_SNAPBACK}>[/post]
[/quote]

Lastig is dat he?? Maar ik zou niet mijn eigen naam niet meer willen dragen, ik ken de situatie niet, maar al heten 100 schoonmoeders hetzelfde, ik zou wel mijn eigen naam erachter willen houden!!! Dat is toch wel een deel van jezelf!! Maar je moet het zelf weten, wanneer ga je in ondertrouw? Dan heb je nog even de tijd om erover na te denken!

natascha

  • Gast
Re: Wat Doe Jij Met Je Achternaam?
« Reactie #34 Gepost op: 4 april 2005, 09:38:27 »
[quote name=\'cadanawo\' date=\'03 April 2005, 21:32\']Vraagje...zoals vele van ons hier op het forum, neem ook ik de achternaam van mijn aanstaande aan. Maar hoe zit dat nou met het wijzigen van je naam.
Ben je nou verplicht om bij iedere instantie enzo het door te geven?
[post=\"15442\"]<{POST_SNAPBACK}>[/post]
[/quote]

Ik geloof dat via de gemeente al veel automatisch doorgegeven wordt.
Belangrijk is dat je van te voren de verzekeringen wel veranderd....als er op de trouwdag iets gebeurd en je bent al getrouwd maar de verzekering staat nog op jouw naam, dan heb je een groot probleem.
Ik loop binnenkort mijn papieren eens door om te zien wat ik allemaal moet veranderen............

Maryloes

  • Gast
Re: Wat Doe Jij Met Je Achternaam?
« Reactie #35 Gepost op: 4 april 2005, 09:56:16 »
Wat ik in ieder geval zeker weet is dat ik zijn naam aanneem, maar of ik m'n eigen erachter plak weet ik nog niet.  Aan de ene kant vind ik het wel belangrijk om ook eigen naam te houden, maar het wordt dan als volgt:

de Lange-Kapper

Dan krijg je van die leuke grapjes, de lange kapper :tongue:

Maar denk wel dat het dubbel wordt!

irenebreebaart

  • Gast
Re: Wat Doe Jij Met Je Achternaam?
« Reactie #36 Gepost op: 4 april 2005, 10:13:56 »
Je gebruikt die 2e naam toch niet zo veel... Maar ik vind gewoon dat je je eigen naam moet houden als het kan (voor mij dan he!)

Yvonne

  • Gast
Re: Wat Doe Jij Met Je Achternaam?
« Reactie #37 Gepost op: 4 april 2005, 10:28:44 »
Ik begreep van een vrouwtje in het gemeentehuis dat ookal kies je alleen voor zijn naam, je eigen naam blijft altijd op officiele papieren staan zoals paspoort en rijbewijs.
Je 'eigen' naam raak je dus nooit kwijt!!!!!

dromer

  • Held
  • *****
  • Berichten: 4405
  • Geslacht: Vrouw
    • http://
Re: Wat Doe Jij Met Je Achternaam?
« Reactie #38 Gepost op: 4 april 2005, 11:30:07 »
nee klopt je blijft bij alle officiele instanties je eigen naam houden.... dus je kan alleen je naam van je partner aanhouden bij dingen zoals een bankrekekening, naam op je werk etc,....

en prinsesje, ik zou denk ik als ik jou was jou naam houden en dan zijn naam erachter..... zo heb je ook geen problemen als je de telefoon opneemt en het is je moeder maar kan je wel (als het  veilig is) de naam van je vriend gebruiken,.....

prinsesje

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1295
    • http://
Re: Wat Doe Jij Met Je Achternaam?
« Reactie #39 Gepost op: 4 april 2005, 16:32:57 »
Ik denk dat ik dat maar ga doen... Lijkt me het beste in mijn geval.

Thora&Neanie

  • Gast
Re: Wat Doe Jij Met Je Achternaam?
« Reactie #40 Gepost op: 5 april 2005, 01:38:15 »
Ik denk dat het hier ook eerst zijn naam en dan die van mij wordt, maar het lijkt mij wel heel fijn als hij dat dan ook zo doet (zijn naam en dan die van mij dus), we hebben het er wel al overgehad, maar hij had er nog nooit over nagedacht dat er ook iets in zijn naam zou kunnen veranderen  :dry: . Zucht... rollenpatronen enzo, maar we hebben nog behoorlijk wat tijd en ik verwacht (hem een beetje kennende enzo) dat als hij er een tijdje over nagedacht heeft en aan het idee gewend is hij er wel enthousiast over zal worden :biggrin:


De Lange Kapper vind ik eigenlijk wel een coole naam  :biggrin: , dat zou ik echt wel overwegen, klinkt veel leuker dan Belgraver-Thissen


Prinsesje, zou het niet nog veel vreemder zijn als jullie dezelfde achternaam hadden? Toen ik jullie verhaal las in het ontmoetingstopic had ik me dat eigenlijk al een beetje afgevraagd hoe dat zat met de namen, maar ik durfde het eigenlijk niet te vragen.


Ik denk dat ik maar eens ga denken over hoe mijn nieuwe handtekening er dan moet gaan uitzien... Hebben jullie daar al over gedacht?


Oja nog een vraag, bij officiële instanties blijf je je eigen naam houden, maar hoe zit dat dan met wat Natascha zegt over de verzekering?
Blijven die je niet onder je meisjesnaam houden? Ze kunnen je toch niet opeens niet meer verzekeren als je naam verandert in het dagelijks gebruik (maar dus niet  helemaal totaal, want je blijft je eigen naam houden?)
« Laatst bewerkt op: 5 april 2005, 01:41:08 door Thora&Neanie »

natascha

  • Gast
Re: Wat Doe Jij Met Je Achternaam?
« Reactie #41 Gepost op: 5 april 2005, 08:50:52 »
Als je trouwd is het in veel gevallen dat je naam ook veranderd, je hebt een bepaald verzekerings nummer, dus hoeven ze alleen de achternaam te veranderen, de rest van de gegevens blijft toch hetzelfde?????
Denk er aan om b.v. alle verzekeringen om te zetten in een gezinspolis, dat er in elk geval beide namen/personen op vermeld staan.

Ik ben ook al druk aan het oefenen voor een nieuwe handtekening, ik heb nu gewoon een N met een kriebel, dan wil ik toch wel de Vries erin verwerkt hebben.
Moet alleen nog even kijken hoe.

Mijn vader schrok ook wakker dat de naam die ik meegekregen heb nu ook bijna verdwijnt......hij heeft twee dochters dus is de kans weg dat de naam voortgezet wordt. Ik kon hem wel een beetje gerust stellen dat ik mijn naam achter die van Johan laat zetten.
« Laatst bewerkt op: 5 april 2005, 08:54:12 door natascha »

Yvonne

  • Gast
Re: Wat Doe Jij Met Je Achternaam?
« Reactie #42 Gepost op: 5 april 2005, 09:10:46 »
Mag inderdaad ook wel vast op een nieuwe handtekening gaan oefenen... hihi

dromer

  • Held
  • *****
  • Berichten: 4405
  • Geslacht: Vrouw
    • http://
Re: Wat Doe Jij Met Je Achternaam?
« Reactie #43 Gepost op: 5 april 2005, 10:02:23 »
heb ik al gedaan hehehehe  :cool:

Yvonne

  • Gast
Re: Wat Doe Jij Met Je Achternaam?
« Reactie #44 Gepost op: 5 april 2005, 10:32:58 »
en...........??

dromer

  • Held
  • *****
  • Berichten: 4405
  • Geslacht: Vrouw
    • http://
Re: Wat Doe Jij Met Je Achternaam?
« Reactie #45 Gepost op: 5 april 2005, 10:37:01 »
ja wordt wel wat denk ik.... alhoewel het misschien nog wel iets ingewikkelder moet.. ik vervalsde als kind namelijk altijd de handtekening van mijn moeder.... en dat wil ik natuurlijk voorkomen voor als ik kinderen heb.....

Yvonne

  • Gast
Re: Wat Doe Jij Met Je Achternaam?
« Reactie #46 Gepost op: 5 april 2005, 10:51:55 »
:biggrin:
Dat is inderdaad een idee!!!!!!!!

irenebreebaart

  • Gast
Re: Wat Doe Jij Met Je Achternaam?
« Reactie #47 Gepost op: 5 april 2005, 14:11:26 »
Daar is tenminste over nagedacht!!! Maar ik heb nog geen nieuwe handtekening bedacht, ik zie het vanzelf wel!

Yvonne

  • Gast
Re: Wat Doe Jij Met Je Achternaam?
« Reactie #48 Gepost op: 5 april 2005, 14:36:30 »
Ik moet ook maar eens gaan oefenen en dan een die Niet  te vervalsen is...hihi

dromer

  • Held
  • *****
  • Berichten: 4405
  • Geslacht: Vrouw
    • http://
Re: Wat Doe Jij Met Je Achternaam?
« Reactie #49 Gepost op: 5 april 2005, 14:38:30 »
hahahha mijn moeder heeft altijd gedacht dat er na de basisschool geen oudergesprekken meer waren op school...... hahahaha  :laugh:

maar dat laat ik natuurlijk niet gebeuren!  :cool:

 

* Lid info

 
 
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

* Top boards