collapse

Auteur Topic: Word Je Toch Gek Van  (gelezen 7729 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Zwabber

  • Gast
Word Je Toch Gek Van
« Reactie #25 Gepost op: 28 juni 2006, 10:44:05 »
maar het word wel een geweldig jaar voor jullie abigail

Abigail

  • Gast
Word Je Toch Gek Van
« Reactie #26 Gepost op: 28 juni 2006, 14:27:36 »
jaaa dat word het zeker zwabber :wink: Thanx hihi

Domie

  • Gast
Word Je Toch Gek Van
« Reactie #27 Gepost op: 28 juni 2006, 15:43:02 »
Haal je laarzen met stalen tip maar bove, time to kick arse...

Wij stellen onze datum en iedereen die komt: prima.

Al de rest: geen gezeur, die datum, zero flexibility.

Heel anders is het als men komt koken, fijne mensen hoor...

Marlieske

  • Gast
Word Je Toch Gek Van
« Reactie #28 Gepost op: 28 juni 2006, 16:47:32 »
Ik vind dat als je je huwelijk pland voor in de bouwvak vakanties dat je er dan donder op kan zeggen dat er meer mensen afbellen als een datum voor/na de vakanties, dat is jullie keuze om het zo te doen.
Ik vind niet dat je voor een ander kan bepalen waneer hun maar vakantie moeten nemen. Ik ben het dus met Sandra eens.

Als je zulke zaken wilt voorkomen.... niet trouwen in de vakantieweken de oplossing is simpel.

Domie

  • Gast
Word Je Toch Gek Van
« Reactie #29 Gepost op: 28 juni 2006, 16:51:03 »
[quote name=\'Marlieske\' post=\'94692\' date=\'28 June 2006, 16:47\']Ik vind dat als je je huwelijk pland voor in de bouwvak vakanties dat je er dan donder op kan zeggen dat er meer mensen afbellen als een datum voor/na de vakanties, dat is jullie keuze om het zo te doen.
Ik vind niet dat je voor een ander kan bepalen waneer hun maar vakantie moeten nemen. Ik ben het dus met Sandra eens.

Als je zulke zaken wilt voorkomen.... niet trouwen in de vakantieweken de oplossing is simpel.[/quote]

Dan mogen je gasten dat toch wel vroeger zeggen hoor...

sjattie

  • Gast
Word Je Toch Gek Van
« Reactie #30 Gepost op: 28 juni 2006, 18:26:08 »
Wij trouwen volgend jaar 7 juli, dat valt ook in de vakantie...
Maar als familie van me dan een vakantie gaan plannen terwijl ze het al anderhalf jaar van te voren weten zou ik daar ook boos/verdrietig om zijn... Ze kunnen er toch rekening mee houden.
De mensen die het via de uitnodiging te weten komen (6-8 weken van te voren, mensen die sowieso verder van je af staan, anders hadden ze t wel al geweten) kan ik het niet kwalijk nemen als ze hun vakantie al geboekt hebben, die wisten het niet.

Ik hoop dat je verder niet meer teveel gezeur krijgt, maar je kunt nu wel je conclusies trekken. Mensen die het al een jaar van te voren weten en alsnog hun vakantie boeken als jullie bruiloft is... weet je meteen hoe belangrijk je voor ze bent.
« Laatst bewerkt op: 28 juni 2006, 18:26:48 door sjattie »

Nienke

  • Gast
Word Je Toch Gek Van
« Reactie #31 Gepost op: 28 juni 2006, 20:33:11 »
[quote name=\'Marlieske\' post=\'94692\' date=\'28 June 2006, 16:47\']Ik vind dat als je je huwelijk pland voor in de bouwvak vakanties dat je er dan donder op kan zeggen dat er meer mensen afbellen als een datum voor/na de vakanties, dat is jullie keuze om het zo te doen.
Ik vind niet dat je voor een ander kan bepalen waneer hun maar vakantie moeten nemen. Ik ben het dus met Sandra eens.

Als je zulke zaken wilt voorkomen.... niet trouwen in de vakantieweken de oplossing is simpel.[/quote]

Ooh, maar daar heb je ook gelijk in hoor! Toen we deze datum vastlegden zeiden we al; er zullen we mensen op vakantie zijn. Dat vinden we ook niet erg, dat is nou eenmaal zo en ik ga niemand verbieden op vakantie te gaan of eisen dat ze op een ander moment gaan. Waar ík problemen mee heb, zijn mensen die zeggen zeker weten te komen, daarbij de datum ook écht weten, tot een maand geleden ook nog gezellig mee praatten over hoeveel zin ze er in hadden....en nu ineens op vakantie zijn! Dat is toch niet netjes? Aan de andere kant weet ik nu wel dat dat dus kennelijk niet zulke goede vrienden zijn als ik dacht, en ga me er verder ook niet druk om maken. Zolang mijn as er maar is, vindt ik het wel goed :tongue:

Net als dit verhaal van Abigail, iemand waarvoor vanalles om wordt gegeooid, die zo super graag wou komen, en dan wegblijven....
Dat is heel iets anders als een oom of tante die perongeluk op vakantie is :biggrin:
« Laatst bewerkt op: 28 juni 2006, 20:35:30 door Nienke »

silvana

  • Gast
Word Je Toch Gek Van
« Reactie #32 Gepost op: 28 juni 2006, 21:03:14 »
toen mijn vriend mij vorig jaar op de domenicaanse repuliek ten huwelijk vroeg hebben we gelijk naar een datum gezocht maar dat was voor ons niet zo moeilijk 19 augustus is namelijk de dag dat we 6 jaar verkering hebben een mooiere dag is er dus voor ons niet, en toen we thuis kwamen zagen we dat het in de kindervakantie valt.........maar aangezien er maar weinig kinderen in de familie zitten gingen we er niet vanuit dat die dan met vakantie zouden gaan..............maarja ze gaan maar lekker hoor bij hun volgende feest zijn wij er ook niet.............toevallig een weekendje centerparcs.

Wij zijn er in ieder geval overuit dat de mensen die wel komen echt iets om ons geven, en de rest niet.
b.v een oom en tante die in portugal wonen en het echt niet breed hebben maar die komen wel!! daar hebben wij respect voor, of familie uit belgie die heel wat te rijden hebben die dag.....petje af!!

Maar ja, als je miljonair bent en MAAR 10 keer per jaar op vakantie gaat.......moet je toch echt in de week van ons trouwen een weekje weg hoor...........jaja ze hebben het maar zwaar.

Thora&Neanie

  • Gast
Word Je Toch Gek Van
« Reactie #33 Gepost op: 28 juni 2006, 23:32:33 »
en dan heb je nog de mensen die geen zin hebben om vrij te nemen van hun werk voor zoiets onbenulligs als de bruiloft van een neef of nicht :sad:
« Laatst bewerkt op: 28 juni 2006, 23:35:05 door Thora&Neanie »

Sandra

  • Gast
Word Je Toch Gek Van
« Reactie #34 Gepost op: 29 juni 2006, 00:10:50 »
Heel eerlijk? Dat hangt bij mij ook heel erg van de band af die ik met die neef/nicht/kennis heb. Ik heb 4.2 weken vakantie op een heel jaar. We zijn 2 weken weggeweest, van woensdag tot woensdag, dus daar zijn al 3 weken aan opgegaan. Dan heb ik dus nog 6 vrije dagen voor de rest van het jaar.
Ik heb het geluk dat ik 4 dagen per week werk en makkelijk kan schuiven. Maar dan nog, die 6 dagen dat is echt niet veel.

Thora&Neanie

  • Gast
Word Je Toch Gek Van
« Reactie #35 Gepost op: 29 juni 2006, 01:10:16 »
en dan ben jij de tante die als daggast is uitgenodigd?

Sandra

  • Gast
Word Je Toch Gek Van
« Reactie #36 Gepost op: 29 juni 2006, 01:20:25 »
Dan ligt het aan de band die ik met het betreffende neefje/nichtje heb.

Ik wil bijv. mijn 2 ongetrouwde ooms als daggast uitnodigen. Eigenlijk is het dan wel zo netjes om de ooms en tantes van mijn aanstaande ook als daggast uit te nodigen. Die zien we bijna nooit, en met 1 oom en tante hebben we helemaal geen band. Dan zou ik het best logisch vinden als ze daar geen vrije dag voor willen opnemen. Ook al zijn ze onze oom en tante, en ook al nodigen we ze als daggast uit.

Snap je wat ik bedoel?

dromer

  • Held
  • *****
  • Berichten: 4405
  • Geslacht: Vrouw
    • http://
Word Je Toch Gek Van
« Reactie #37 Gepost op: 29 juni 2006, 10:43:24 »
@ Sandra: op zich moet je je niet bezwaard voelen om van de ooms en tantes uit te nodigen wie jij wilt. op onze bruiloft waren wel de ooms en tantes van chris zijn kant als daggast (zussen van mijn schoonmoeder + aanhang) maar niet de ooms en tantes van mijn kant en ook niet de broers en zussen van mijn schoonvaders kant.

voor ons was dat gewoon logisch omdat we deze ooms en tantes gewoon zo vaak zien en ook als vrienden beschouwen de rest zagen we gewoon bijna niet dus hebben we die niet uitgenodigd voor de dag. Heb er verder ook niets over gehoord...... ja misschien via via achteraf maar niets op het feest zelf!

Marialice

  • Gast
Word Je Toch Gek Van
« Reactie #38 Gepost op: 29 juni 2006, 12:05:32 »
@Sandra: Wij gaan ook niet symmetrisch uitnodigen, met sommigen hebben we nou eenmaal een betere band dan met anderen. Zo kunnen we beter opschieten met een aantal neefjes en nichtjes dan met hun ouders.

Over het op vakantie gaan hebben wij ook een verhaal. De peetoom en -tante van mijn vriend riepen al lang voordat we ook maar iets over trouwen gezegd hebben dat ze 'als wij ooit gingen trouwen' er zeker bij zouden zijn. Nou hadden ze niet verwacht dat we dat ook zo snel zouden doen :). Toen ze het hoorden was het meteen 'ik weet niet of we wel vrij kunnen krijgen' (net nieuwe baan, maar geen goede reden). Nou, dat vrij krijgen was geen probleem --> ze hebben precies rond onze trouwdag hun vakantie geboekt. Ze vertrekken maandag, en wij trouwen woensdag. Tsja...

Als ze wel zouden komen, konden ze maar 1 week naar Oostenrijk, nu gaan ze 2 weken... Maar we nodigen ze lekker toch uit als daggast, dat zouden we anders ook doen (en wie weet voelen ze zich een beetje schuldig, oei, da's gemeen).

Mayke_Gaat_06-06-06_Trouwen

  • Gast
Word Je Toch Gek Van
« Reactie #39 Gepost op: 30 juni 2006, 09:12:48 »
Wij hebben doorgaans goed contact met alle ooms, tantes, neven en nichten. We hebben ze daarom ook allemaal de hele dag uitgenodigd.

Alleen de broer van mijn vader niet, die alleen voor 's avonds, omdat er een beetje onenigheid is tussen hen.

Uiteindelijk heeft die oom zelf afgebeld (zonder opgave van een reden).

Ook een oom en het gezin (in totaal 6 personen!) van Harold zijn kant zijn gewoon niet op komen dagen. Maar wij moeten intussen wel voor hen betalen! Dat vind ik buitengewoon onbeschoft.

Ach ja, we weten nu dan ook wat we uiteindelijk aan hen hebben.....

Abigail

  • Gast
Word Je Toch Gek Van
« Reactie #40 Gepost op: 30 juni 2006, 10:12:42 »
Dat IS onbeschoft ja :sad:

Gwen

  • Gast
Word Je Toch Gek Van
« Reactie #41 Gepost op: 30 juni 2006, 15:21:51 »
Dat vind ik nou ook. Bel dan even dat je niet komt. Is toch sonde van het geld! Vind het echt niet normaal als je zo iets doet!

Mayke_Gaat_06-06-06_Trouwen

  • Gast
Word Je Toch Gek Van
« Reactie #42 Gepost op: 3 juli 2006, 10:04:55 »
Bij wijze van wraakactie sturen wij hen wel een "bedankt" kaartje.....

 

* Lid info

 
 
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

* Top boards