collapse

Auteur Topic: Gastenboek  (gelezen 7363 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

immetje

  • Gast
Gastenboek
« Gepost op: 19 oktober 2006, 13:18:24 »
Ik wil geen gastenboek waar mensen hun naam in moeten schrijven.
Vaak herken je de naam niet eens en ik denk dat ik er later weinig meer mee zou doen.
Daarom zoek ik een originele oplossing waarbij ik toch een overzicht heb wie er allemaal op mn feest zijn geweest.
Zelf dacht ik eerst aan een schilderijlijst, waarin mensen moeten staan er dan wordt er een foto van hun gemaakt. Maar nu hebben ze dat al gebruikt bij mijn vriendin op de bruiloft.
Ik wil dus nu graag iets anders.
Wie heeft n idee?

Kity

  • Held
  • *****
  • Berichten: 5168
Gastenboek
« Reactie #1 Gepost op: 19 oktober 2006, 13:30:42 »
misshien heb je hier wat aan...

of hier

Mijn collega is helemaal weg van motoren.
van al zijn motoren heeft hij dan ook een foto. die heeft ie in laten lijsten in een paspartoutlijst. die diende dan als receptieboek op zijn 25-jarige bruiloft...

Laatst was ik ook op een huwelijk, waar we moesten tekenen op een doek en in een foto-album (vond het een beetje dubbel)
in het fotoalbum kwam dan een foto die genomen is bij de ingang, naast je handtekening...
« Laatst bewerkt op: 19 oktober 2006, 13:39:30 door Kity »

immetje

  • Gast
Gastenboek
« Reactie #2 Gepost op: 19 oktober 2006, 13:54:24 »
Dankjewel voor je snelle reactie :biggrin:
Ik weet nu in iedergeval wel dat ik iets wil met film of foto's.
Maar ik heb gelukkig nog tijd om er over na te denken :rolleyes:

Kity

  • Held
  • *****
  • Berichten: 5168
Gastenboek
« Reactie #3 Gepost op: 19 oktober 2006, 14:01:38 »
Er zijn best wel wat mogelijkheden met film en foto's...
dat wilden we zelf ook, vandaar dat we dus een doek hebben laten maken met 2 van onze foto's...
mijn nichtje heeft speciaal glitterpennen meegenomen om de gasten erop te laten schrijven.. het is nu best wel vrolijk geworden... ik moet het nog ergens op hangen...

zelf vind ik een mooie grote lijst ook wel leuk... dat was optie 2, als het doek niet zou lukken..
dan zou ik iedereen erop laten tekenen en er later een uitvergroting van een trouwfoto in plaatsen... :tongue:

winnie

  • Gast
Gastenboek
« Reactie #4 Gepost op: 19 oktober 2006, 16:00:29 »
wij gaan voor een wensput
maak zelf kaartjes waar mensen dan hun naam en een wens voor ons op kunnen zetten

Annemieke

  • Gast
Gastenboek
« Reactie #5 Gepost op: 19 oktober 2006, 16:16:25 »
Wat een leuk idee, Winnie!

Ik denk dat wij voor een spiegel gaan, maar dan alleen voor de avondgasten anders past het niet. Voor de receptiegasten moeten we nog even brainstormen, misschien wordt dat wel een 'standaard' receptieboek. Juist omdat je dat niet veel meer ziet (in onze omgeving in ieder geval), vind ik het wel wat hebben! Maar dan wel een persoonlijk boek, dus misschien de trouwkaart erin verwerkt of zo, niet zo'n grauw exemplaar.
« Laatst bewerkt op: 19 oktober 2006, 16:16:35 door Annemieke »

Chester

  • Gast
Gastenboek
« Reactie #6 Gepost op: 19 oktober 2006, 17:05:02 »
Wij maken van alle gasten die op de feestavond komen een polaroid foto. Die plakken ze dan in een mooie map en kunnen daar dan hun persoonlijke boodschap bijschrijven.

Voor de receptie hebben we wel een standaard boek.

Waar je ook over na kunt denken is het inhuren van een dvd recorder. Dan kunnen mensen hun persoonlijke boodschap inspreken voor een camera. Dat is misschien ook een leuk idee.

happygirl

  • Gast
Gastenboek
« Reactie #7 Gepost op: 19 oktober 2006, 17:32:41 »
Onze gasten hadden voor ons een foto en een wens op een a4 geplakt de cm hadden dit verzameld en boden ons dit aan in een mooie map.

voor ons was dit trouwens een verassing

immetje

  • Gast
Gastenboek
« Reactie #8 Gepost op: 19 oktober 2006, 17:32:48 »
Er zijn gelukkig genoeg ideeen :cool:
Een lege schilderijomlijsting ( van schuim) waarin de gasten dan moeten staan, waarna van hun een foto wordt gemaakt vind ik tot nu het leukste. Maar helaas had die vriendin van mij dat al :sad:
Ik wil alle gasten op een ludieke manier op de foto zetten??? En later met die foto's een gastenboekje maken!

Dennis

  • Gast
Gastenboek
« Reactie #9 Gepost op: 23 oktober 2006, 23:44:58 »
[font=\"Comic Sans Ms\"][color=\"#993399\"]

Wij hadden zelf vriendenboekjes gekocht. Dit is wel leuk maar vraagt ook wel wat tijd en energie van sommige mensen. We hadden er 3 dus dat scheelde weer wat tijd.

Onze familie had de foto's geregeld met de schilderijlijst. Wij wisten er niets van en hebben er ook niets van meegekregen. De foto's zijn genomen op momenten dat wij er niet waren. Vandaag kwamen we terug van vakantie en lag er een ingebonden boekje met al deze foto's, en nog veel meer, ingepakt op tafel. Dit boekje hadden ze laten maken bij de fotoservice vanb Albert Heijn. Errug leuk vonden wij. Dit zou je zelf natuurlijk ook kunnen doen. Foto's laten maken met zo'n schilderijlijst en een boekje van laten maken.

Groetjes Dennis

[/font][/color]

Thora&Neanie

  • Gast
Gastenboek
« Reactie #10 Gepost op: 24 oktober 2006, 01:43:58 »
[quote name=\'Dennis\' post=\'105633\' date=\'23 October 2006, 23:44\'][font=\"Comic Sans Ms\"][color=\"#993399\"]

Wij hadden zelf vriendenboekjes gekocht. Dit is wel leuk maar vraagt ook wel wat tijd en energie van sommige mensen. We hadden er 3 dus dat scheelde weer wat tijd.

Onze familie had de foto's geregeld met de schilderijlijst. Wij wisten er niets van en hebben er ook niets van meegekregen. De foto's zijn genomen op momenten dat wij er niet waren. Vandaag kwamen we terug van vakantie en lag er een ingebonden boekje met al deze foto's, en nog veel meer, ingepakt op tafel. Dit boekje hadden ze laten maken bij de fotoservice vanb Albert Heijn. Errug leuk vonden wij. Dit zou je zelf natuurlijk ook kunnen doen. Foto's laten maken met zo'n schilderijlijst en een boekje van laten maken.

Groetjes Dennis

[/font][/color][/quote]
Zo'n vriendenboekje leek mij ook erg leuk, maar het kost zoveel tijd... Hoeveel gasten hadden jullie en hebben ze het ook allemaal ingevuld?

Dennis

  • Gast
Gastenboek
« Reactie #11 Gepost op: 24 oktober 2006, 12:07:46 »
[quote name=\'Thora&Neanie\' post=\'105641\' date=\'24 October 2006, 01:43\'][quote name=\'Dennis\' post=\'105633\' date=\'23 October 2006, 23:44\']
[font=\"Comic Sans Ms\"][color=\"#993399\"]

Wij hadden zelf vriendenboekjes gekocht. Dit is wel leuk maar vraagt ook wel wat tijd en energie van sommige mensen. We hadden er 3 dus dat scheelde weer wat tijd.

Onze familie had de foto's geregeld met de schilderijlijst. Wij wisten er niets van en hebben er ook niets van meegekregen. De foto's zijn genomen op momenten dat wij er niet waren. Vandaag kwamen we terug van vakantie en lag er een ingebonden boekje met al deze foto's, en nog veel meer, ingepakt op tafel. Dit boekje hadden ze laten maken bij de fotoservice vanb Albert Heijn. Errug leuk vonden wij. Dit zou je zelf natuurlijk ook kunnen doen. Foto's laten maken met zo'n schilderijlijst en een boekje van laten maken.

Groetjes Dennis

[/font][/color][/quote]
Zo'n vriendenboekje leek mij ook erg leuk, maar het kost zoveel tijd... Hoeveel gasten hadden jullie en hebben ze het ook allemaal ingevuld?
[/quote]
[font=\"Comic Sans Ms\"][/font][/font][/color]
Wij hadden 100 gasten (is incl 15 kinderen). Iedereen had in elk geval wel zijn naam ed ingevuld. Met name de oudere generatie liet het daarbij. De jongere generatie heeft het wel helemaal ingevuld. Gezien de tijd die het kost moet je zeker weten dat de gelegenheid er ook voor is. Wij kwamen zelf pas een half uurtje later als de daggasten en ook 's avonds was er een half uurtje gelegenheid om het in te vullen omdat we ons toen ook even hebben teruggetrokken voor de ceremonie. Maar ik denk dat het niet bij iedereen goed in de planning past. Dan kun je beter een foto laten maken van iedereen bij binnenkomst door iemand en deze dan in zo'n boekje laten drukken. Dan heb je van iedereen een foto en toch ook geen standaard receptieboek.

Gr. Dennis


monneske

  • Gast
Gastenboek
« Reactie #12 Gepost op: 26 oktober 2006, 21:53:11 »
Hallo allemaal!

Een heel leuk idee voor een gastenboek is een touchscreenscherm waar mensen zelf een videoboodschap achter kunnen laten!  Check www.dvdfelicitaties.nl

Wij gaan 18 mei 2007 trouwen en hebben hem al gereserveerd!!!

Marjon

rina

  • Gast
Gastenboek
« Reactie #13 Gepost op: 27 oktober 2006, 16:14:42 »
Wij zitten er aan te denken om van de gasten een polaroid foto te maken, die in een foto album te plakken en dan de gasten er iets bij te laten schrijven.
Heeft iemand enig idee waar we een polaroid camera kunnen kopen en wat het kost?

monneske

  • Gast
Gastenboek
« Reactie #14 Gepost op: 27 oktober 2006, 17:53:39 »
[quote name=\'rina\' post=\'105847\' date=\'27 October 2006, 16:14\']Wij zitten er aan te denken om van de gasten een polaroid foto te maken, die in een foto album te plakken en dan de gasten er iets bij te laten schrijven.
Heeft iemand enig idee waar we een polaroid camera kunnen kopen en wat het kost?[/quote]

Let er wel op dat polaroid foto's meestal na een paar jaar vervagen.
Het zou zonde zijn als je 12,5jaar getrouwd bent en je wilt nog eens in het boek terugkijken,
dat de foto's niet meer zijn zoals ze waren.

rina

  • Gast
Gastenboek
« Reactie #15 Gepost op: 28 oktober 2006, 11:29:04 »
[quote name=\'monneske\' post=\'105848\' date=\'27 October 2006, 17:53\'][quote name=\'rina\' post=\'105847\' date=\'27 October 2006, 16:14\']
Wij zitten er aan te denken om van de gasten een polaroid foto te maken, die in een foto album te plakken en dan de gasten er iets bij te laten schrijven.
Heeft iemand enig idee waar we een polaroid camera kunnen kopen en wat het kost?[/quote]

Let er wel op dat polaroid foto's meestal na een paar jaar vervagen.
Het zou zonde zijn als je 12,5jaar getrouwd bent en je wilt nog eens in het boek terugkijken,
dat de foto's niet meer zijn zoals ze waren.
[/quote]

Dat zou inderdaad zonde zijn, gebeurt dat ook snel als je ze in een boek plakt?
We zitter er nu trouwens ook aan te denken om mijn schoonzusje te vragen om de foto's van de gasten te maken.
Zij heeft een digitalecamera met een print station. Dan kan zij rustig de foto's maken, uitprinten en inplakken en de gasten
vragen voordat ze weg gaan om er nog even iets leuks bij te schrijven.

Gwen

  • Gast
Gastenboek
« Reactie #16 Gepost op: 28 oktober 2006, 13:26:06 »
Je kan ook gewoon een vak maken waar de foto's komen. Daar mogen de mensen dan niks schrijfen.
Dan kan je daarna gewoon de foto bij de stukjes plakken.

Zo gaan wij het doen in ieder geval!

sterretje

  • Gast
Gastenboek
« Reactie #17 Gepost op: 9 november 2006, 13:03:01 »
Ik wil zelf ook geen standaard gastenboek en heb van het weekend kaartjes gekocht op de krea-doe en wil daar graag iedereen wat op laten schrijven en dat dan in plakken samen met foto's.. Het idee om het alvast me de kaart mee te sturen vind ik ook wel handig, tja en wat onze ceremoniemeesters van plan zijn weet ik natuurlijk ook niet!!!

 

* Lid info

 
 
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

* Top boards