collapse

Auteur Topic: Het grote trouwdromen/nachtmerries-topic  (gelezen 90783 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Marlieske

  • Gast
Re: Het grote trouwdromen/nachtmerries-topic
« Reactie #25 Gepost op: 29 maart 2006, 17:55:37 »
Hallo allemaal,

Nu moet me toch iets van het hart hoor.... sinds afgelopen week droom ik zo raar.
Ik droom de hele tijd dat ik zwanger ben en dat ik het ontdek en dat ik de bruidswinkel moet bellen en alles uit moet leggen enz enz ik word letterlijk badend in het zweet wakker. Vanmorgen al voor de 3de keer ofzo deze week, ik word er kei moe van en begin schrik te krijgen dat dalijk die droom uit komt ofzo, onzin natuurlijk maar toch. (vorige week nog ongesteld geweest)

maar wat helpt om rustiger te slapen, heeft iemand meer hier er nog last van? Help me want ik word er knettergek van  :blink:

Groetjes Marlies

happygirl

  • Gast
Re: Het grote trouwdromen/nachtmerries-topic
« Reactie #26 Gepost op: 29 maart 2006, 19:01:16 »
Nou als je echt badend van het zweet wakker wordt is het dus wel nachtmerrieachtig?
Ik geloof persoonlijk niet zo heel erg dat dromen boodschappen brengen of betekenis hebben. maar wel een verwerking van je gedachten en de gebeurtenissen. De droom zelf hoeft dus niet perse te betekenen dat je bang bent om zwanger te worden, of dat je het bent ed maar gewoon een uiting van de zenuwen.

misschien helpt het om voor t slapen iets luchtigs te lezen of gewoon even je hoofd leeg te maken!

wat ik doe, maar dat is wel even oefenen is dit:
op het moment dat het niet leuk wordt moet je gaan beseffen dat je droomt. als je dat beseft kun je zelf je droom ombuigen naar iets positiefs, bv dat je heel blij bent met de zwangerschap, of dat je maar een kussen onder je jurk had oid. Dit klinkt heel vaag maar mij lukt het wel en er zit niets zweverigs achter oid


succes ermee!

jenny

  • Gast
Re: Het grote trouwdromen/nachtmerries-topic
« Reactie #27 Gepost op: 29 maart 2006, 20:18:19 »
Ik droom regelmatig dat ik kinderen krijg. Dus wel de bevalling, niet de zwangerschap.
De ene keer een tweeling (in het vieze water van de vlietlanden, ik kon eentje dan ook niet terug vinden). De andere keer gewoon één. Altijd in heel rare situaties.
Ik word altijd wel heel raar wakker. Maar zwanger ben ik echt niet hoor.

miss-d

  • Gast
Re: Het grote trouwdromen/nachtmerries-topic
« Reactie #28 Gepost op: 31 maart 2006, 11:34:18 »
Dat soort dromen heb ik ook weleens. Misschien dat je er toch (onbewust) over hebt nagedacht overdag? Bij mij was dat in een periode dat ik een sterke kinderwens had (nu ook nog, maar kan het wat beter uit m'n hoofd zetten).
Maar heb je dan altijd dezelfde droom? Of verschillende varianten die allemaal te maken hebben met zwanger zijn?
Ik zou me er in elk geval maar niet te druk om maken!

Essie

  • Gast
Re: Het grote trouwdromen/nachtmerries-topic
« Reactie #29 Gepost op: 31 maart 2006, 11:34:45 »
Ik denk ook niet dat je moet gaan geloven dat deze droom uitkomt, maar dat het meer een verwerking is van je gevoelens. Als je met de trouwdag bezig bent zijn er altijd 'zaken' waarvan je hoopt dat ze niet gebeuren. Liever erna... haha. Maar probeer het van je af te zetten. Ik krijg de laatste tijd bijv. ineens soms paniekaanvallen, zo van, 'o mijn god, wat doen we onszelf aan??'  Tsja, je bereidt je 14 maanden voor, maar weet uiteindelijk niet hoe de dag zal verlopen. En dan denk ik bij mezelf dat ik niet meer terug kan, en er maar het beste van moet maken. En dan heb ik de volgende dag weer veel energie, en er onwijs veel zin in. Dus probeer er zo luchtig mogelijk over te denken. En neem lekker een bad/douche voor je gaat slapen.

petra3

  • Gast
Re: Het grote trouwdromen/nachtmerries-topic
« Reactie #30 Gepost op: 31 maart 2006, 12:55:51 »
Wel, ik heb dit dus ook al verschillende keren gehad de laatste tijd... Het zal wel gewoon de stress zijn neem ik aan :rolleyes: ... Mijn vriend dacht al dat ik serieus was  :laugh: !

happygirl

  • Gast
Re: Het grote trouwdromen/nachtmerries-topic
« Reactie #31 Gepost op: 1 april 2006, 09:33:08 »
:sad:   :sad:  :sad: ben nou ook begonnen met dromen
wel niet over zwangerschappen maar wel over de trouwdag.

eergister droomde ik dat ik half vijf smiddags wakker werd gemaakt door mijn moeder die zei:waar blijf je nou? je had al lang getrouwd moeten zijn!

en vannacht droomde ik dat ik de kaarten ging vouwen en dat er toen echt vreselijke drukke kitcherige kaarten uit de doos haalden :huh:  (terwijl ik gister de kaarten heb gehaald ze zijn heeeeeeel mooi)

t punt is dat ik van t klussen zo ontzettend moe ben dat mn normale truc dus niet werkt :laugh:
maar goed als ik me beetje voorbereid kan ik deze rampen vast wel weer afwenden :tongue:

dromer

  • Held
  • *****
  • Berichten: 4405
  • Geslacht: Vrouw
    • http://
Re: Het grote trouwdromen/nachtmerries-topic
« Reactie #32 Gepost op: 3 april 2006, 13:36:03 »
het zijn allemaal emoties die zich in je onderbewuste afspelen, ze worden weerspiegeld in dromen, het zijn kleine weetjes en kleinde dingen waar je over kan nadenken. Dromen zijn niet meer dan het verwerken van dingen die je overkomen of dingen waar je sterk mee bezig bent.

Wees gerust, deze dromen waarschuwen je niet voor iets wat zal gebeuren maar komen alleen voort uit alles waar je de laatste tijd mee bezig bent geweest (en deels stress voor wat fout kan gaan)

jenny

  • Gast
Re: Het grote trouwdromen/nachtmerries-topic
« Reactie #33 Gepost op: 11 april 2006, 09:51:49 »
NOu ik heb mijn eerste trouwdromen gehad hoor, en we zijn nog niet eens zo bezig met dingen te regelen.

Mijn ouders hadden voor mij de trouwring(en) gekocht (euhm  :blink: ) helemaal trots.
Maar het was een foeilelijk ding, werkelijk waar. Aan de ring zaten allemaal uitsteeksels en rondjes en weet ik wat nog meer. Hij besloeg zowat m'n hele hand. Toch maar heel vriendelijk gezegd dat die ring mij zou belemmeren in het dagelijks functioneren.

De tweede droom was afgelopen nacht (net klaar). We waren ergens, ik dacht in  Voorschoten, toen zag ik een prachtige trouwauto. Ik wilde nog zeggen dat ik net zo'n wil voor mijn trouwen als dat kan. Toen stapte m'n oude buurmeisje uit in trouwgewaad. En plotseling waren we natuurlijk bij die locatie in Oegstgeest waar ik mij onze bruiloft wel zie vieren.
Helemaal verdrietig dat ik weer een nieuwe locatie moest zoeken. Ik wil graag een locatie waar nog weinig zijn geweest nl. als dat kan, die ook nog betaalbaar is.

dromer

  • Held
  • *****
  • Berichten: 4405
  • Geslacht: Vrouw
    • http://
Re: Het grote trouwdromen/nachtmerries-topic
« Reactie #34 Gepost op: 11 april 2006, 16:45:58 »
ohw wat vervelend voor je! ben je het nare gevoel al een beetje kwijt? ik kan namelijk de hele dag dat nare gevoel van zon droom met me meedragen!.... maar ja ik ben ook dromer natuurlijk!....

nou wees gerust het is een droom en geen visioen....

SAM

  • Gast
Re: Het grote trouwdromen/nachtmerries-topic
« Reactie #35 Gepost op: 27 juli 2006, 20:33:49 »
Ja, hellup, nou begint het bij mij ook te komen, die nachtmerries :ph34r: ...

Vorige week droomde ik al een keer dat ik het bovenstuk van mijn jurk kwijt was (terwijl de jurk gewoon uit één stuk bestaat...) en alleen de rok aanhad  :laugh:

En ieks, een paar dagen geleden ging alles, maar dan ook echt alles fot in m'n droom... Ik was geblindoekt toen ik werd opgetut en aagekleed, zo in het kader van "dan zie je straks meteen het totaal-plaatje". Alles klaar, blindoek af... aaaaaaaaaaaaaaaaaah! Ik had een paarse jurk aan met een gele onderrok, mijn haar zag er niet uit, er was geen vervoer geregeld, geen locatie, de kerk was dicht, noem maar op...

Zie hieronder hoe mijn droomjurk er in mijn dromen uitzag...  :ohmy:

jenny

  • Gast
Re: Het grote trouwdromen/nachtmerries-topic
« Reactie #36 Gepost op: 27 juli 2006, 22:04:33 »
Hahahaha  :laugh:

O wat een verschrikkelijk ding.
Volgens mij heb je teveel naar sneeuwwitje gekeken.

Blij toe dat je eigen jurk er beter uit ziet?

Gwen

  • Gast
Re: Het grote trouwdromen/nachtmerries-topic
« Reactie #37 Gepost op: 27 juli 2006, 22:55:00 »
Oh die dromen komen mij bekend voor SAM. Ach ja gelukkig worden we weer wakker.

Die jurk is echt heel erg!

Anke

  • Held
  • *****
  • Berichten: 12997
  • Geslacht: Vrouw
    • http://www.rubenenanke.bruiloftsite.nl
Re: Het grote trouwdromen/nachtmerries-topic
« Reactie #38 Gepost op: 28 juli 2006, 01:06:37 »
Hahahahaha!!! Wat een vreselijke jurk!!!
Gelukkig is het maar een droom.

Ik droom de laatste tijd ook zo veel, regelmatig van die vreselijke trouwdromen.

De laatste keer droomde ik dat ik thuis kwam, bij mijn ouders, en dat ik m'n schoenen die ik zou inlopen voor het trouwen niet meer kon vinden.
Bleek dat mijn moeder ze aan mijn buurmeisje had gegeven die op dat moment echt GROOOOOTE!!!!!  :ohmy: voeten had, dus heel mijn schoenen waren uitgelubberd!
Tja, was dan een foutje, en ik had geen schoenen meer op mijn trouwdag.

En ik droomde een keer dat ik zou gaan trouwen, maar niemand wist het.
Mijn jurk was nog lang niet klaar, Ruben wist het niet, alleen mijn ouders.  :huh:
En toen stond ik alleen in het stadhuis... hoe de droom afliep weet ik niet meer.


Hahaha, ik ben benieuwd hoe lang dit nog door blijft gaan.
Duurt dit nog een jaar, stopt het eerder of wordt het alleen nog maar erger???? :unsure:

sophietje

  • Gast
Re: Het grote trouwdromen/nachtmerries-topic
« Reactie #39 Gepost op: 28 juli 2006, 12:56:14 »
wat leuk dat jullie ook van die vage dromen hebben, ik droom echt heel wat af. Ik weet ze niet eens allemaal meer ....gelukkig.
Maar een droom die ik laats heb gedroomd gaat over mn vader.
Ik nodig hem dus definitief niet uit en ik heb gedroomd dat mn broertje het er niet mee eens was en de datum en locatie had verteld.En dat ie daar dus was en mn as en mn schoonvader hem zo aan de overkant het kanaal in hadden gegooid!
Maar ik ben dus echt bag dat er drama's onstaan, soms denk ik dat ik maar gewoon stiekum trouw :biggrin:

Emma gaat trouwen

  • Gast
Re: Het grote trouwdromen/nachtmerries-topic
« Reactie #40 Gepost op: 29 juli 2006, 23:53:47 »
Nou,

 vanaf  onze vakantie deze maand krijg ik ook steeds meer vreemde dromen over onze trouwdag. Dat er niets geregeldt is met de kerk en/of gemeente huis, jurk die niet past, geen tijd meer heb om opgemaakt te kunnen worden.

Onze motorvrienden mijn oudelijk huis niet kan vinden, mijn vader boos op schoonpapa noem maar op. Van de week op vakantie werd ik s'morgens vroeg gillendt wakker van: nee, nee ,nee niet knippen :blink: .

jaaaaa, verder gaat het goed hoor ( wel grappig ik maak me bewust toch niet zo'n zorgen maar wel in mijn onbewust zijn dus :laugh: )

Engeltje

  • Gast
Re: Het grote trouwdromen/nachtmerries-topic
« Reactie #41 Gepost op: 25 februari 2007, 21:32:16 »
Ik wordt gek van mezelf!
Nog meer dan 2 maanden te gaan en ik droom nu al iedere nacht over mijn bruiloft. en dan vooral over wt er allemaal niet mis kan gaan.

Dat ik ziek ben.
dat het stadhuis afbrand
dat mijn aanstaande niet op komt dagen
dat mijn jurk toch niet past op de dag zelf
dat mijn bloemen na een uur verlept zijn.
dat de trouwlokatie zich niet aan de afspraken houd
en dat de dj alleen corry konings draait.


het zo zo maar een paar dingen die in mijn dromen voorbij komen.
en het slaat helemaal nergens op want alles is perfect geregeld.

zijn er meer aanstaande bridjes die van die dromen hebben?


gr engeltje

Sandra

  • Gast
Re: Het grote trouwdromen/nachtmerries-topic
« Reactie #42 Gepost op: 25 februari 2007, 23:58:04 »
Mijn lief haalt mij thuis op, en terwijl wij foto´s gaan maken gaan de daggasten in ons huis lunchen...

Ik liep dus van de week de halve nacht door de supermarkt te rennen in m´n trouwjurk om boodschappen voor de lunch te halen. En natuurlijk was het heel druk. Toen ik eindelijk thuiskwam met m´n boodschappen was het al donker en was iedereen weggegaan. En dat terwijl we dus ´s middags zouden trouwen!  :huh:
Kan me nog steeds de paniek herinneren...  :laugh:

Pappeline

  • Gast
Re: Het grote trouwdromen/nachtmerries-topic
« Reactie #43 Gepost op: 26 februari 2007, 19:17:07 »
Haha hoort er allemaal bij hoor!!

Ik had ook last van de welbekende "trouw" nachtmerries!

Gewoon niet te veel aan denken, komt echt wel goed hoor!

Gwen

  • Gast
Re: Het grote trouwdromen/nachtmerries-topic
« Reactie #44 Gepost op: 26 februari 2007, 19:38:07 »
Heb af en toe ook wel last van dromen. Gelukkig zijn het maar dromen. En is het niet echt. Maar ik let er nu wel extra op, dat de dingen die ik droom, niet verkeerd gaan.

Zo had ik laatst een droom, dat de bruiloft al was en dat ik niet eens mijn jurk aan had. Echt heel erg allemaal!

Sandra

  • Gast
Re: Het grote trouwdromen/nachtmerries-topic
« Reactie #45 Gepost op: 26 februari 2007, 19:40:13 »
Als je trouwens echt veel (te veel) over je bruiloft droomt en het zijn geen roze-wolk-dromen dan kun je proberen om ´s avonds heel bewust je hoofd leeg te maken. Niet vlak voor het slapen gaan nog even met je trouwen bezig zijn, maar juist met heel iets anders. Een boekje lezen, een simpel puzzeltje doen, uitgebreid douchen etc, of zo´n `echte´ ontspanningsoefening compleet met het visualiseren van groene weiden en kabbelende beekjes, hihi.
Ook nog even iets opruimen wil wel eens helpen, je ruimt daarmee onbewust ook je hoofd op  :)

(misschien wil je wel helemaal geen tips hoor, maar ik ben zelf nogal een slechte inslaper door m´n gepieker over van alles en nog wat, en ik kan heel heftig dromen dus vandaar dat ik ze toch maar even opnoem, wie weet heb je er wat aan)

Ireen

  • Gast
Re: Het grote trouwdromen/nachtmerries-topic
« Reactie #46 Gepost op: 26 februari 2007, 20:57:52 »
[quote name=\'Gwen\' post=\'113316\' date=\'26 February 2007, 19:38\']Heb af en toe ook wel last van dromen. Gelukkig zijn het maar dromen. En is het niet echt. Maar ik let er nu wel extra op, dat de dingen die ik droom, niet verkeerd gaan.

Zo had ik laatst een droom, dat de bruiloft al was en dat ik niet eens mijn jurk aan had. Echt heel erg allemaal![/quote]

Gwen, heb je dan al op je lijstje gezet dat je eraan denkt je jurk aan te trekken  :biggrin: Dàt zou een stunt zijn hoor, als je die vergeet hihi.

Ik heb geen neachtmerries, maar we trouwen pas over een half jaar. Wèl heb ik het gevoel dat ik nog heel veel moet regelen, maar dat zijn met name de details. Die kosten wel veel tijd maar als dat klaar is is het ook klaar. Ook heb ik in de laatste week voor de bruiloft vakantie genomen. We krijgen Spaanse gasten over, en daar kunnen we dan (heel ontspannen) leuke uitstapjes mee maken of wat gaan eten of zo. Ik wil in die week helemaal niks meer hoeven regelen. Rust, rust, rust! Bij rust in mijn hoofd krijg ik ook geen nachtmerries!

Denk ik...

Enneh... Sandra, zo'nvisualisatie kan goed helpen om rust te vinden.

inger

  • Gast
Re: Het grote trouwdromen/nachtmerries-topic
« Reactie #47 Gepost op: 27 februari 2007, 22:54:21 »
Owwww, gelukkig geen last van. Lijkt me waardeloos. Hoop niet dat het nog komt.
Sterkte ermee.

groetjes
inger

Anke

  • Held
  • *****
  • Berichten: 12997
  • Geslacht: Vrouw
    • http://www.rubenenanke.bruiloftsite.nl
Re: Het grote trouwdromen/nachtmerries-topic
« Reactie #48 Gepost op: 5 maart 2007, 14:55:04 »
Heb wel soms van die rare dromen, achteraf moet ik er wel om lachen.
Maar op dat moment is het niet leuk, idd die paniek!

Moppie

  • Gast
Re: Het grote trouwdromen/nachtmerries-topic
« Reactie #49 Gepost op: 22 mei 2007, 23:27:08 »
Het leek mij wel leuk om een topic te starten over wat voor gekke trouwdromen jullie hebben in de aanloop naar jullie huwelijk. Het duurt bij mij nog ruim drie maanden voor we gaan trouwen maar heb ze nu al! En ik ben vast niet de enige! Ik zal het spits afbijten:

Ik droomde dat werkelijk alles in de soep liep, maar gek genoeg gebeurde dit op een grappige manier en vond ik het niet erg! De gasten kregen alleen een salade te eten en meer niet ( ?! ). Deze werd door de fotografe geserveerd in een kommetje en tot overmaat van ramp kwam ik er tijdens de huwelijksceremonie ( die overigens ergens buiten was met slecht weer in een totaal niet romantische omgeving) achter dat ik geen schoenen aan had!!!! Die was ik gewoon vergeten te kopen!! Hoe bedenk je het haha! En wat ik me ook nog kan herinneren is dat ik mezelf tijdens de droom afvroeg of het niet een droom kon zijn!

Dat van die schoenen kan ik misschien wel verklaren omdat ik me de laatste tijd gek zoek op het internet naar mooie ( tweedehands ) trouwschoenen.


Wat voor dromen hebben jullie?

 

* Lid info

 
 
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

* Top boards